autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Akkutyökalut  (Luettu 59144 kertaa)

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
Vs: Akkutyökalut
« Vastaus #300 : 14.08.2019 18:43 »
..siis tuo momenttisauva
"The journey of a thousand miles begins with one step"

Poissa kahe

« Vastaus #301 : 14.08.2019 20:38 »
Ainoa pettymys ja turha kampe on rikkaimuri. Siinä ei ole tehoa ja se on heti tukossa. Autosta voi jotain roskaa siistiä, muuhun siitä ei ole. Mutta tulipa ostettua
Olen päinvastaista mieltä. Imuri imee niin hyvin, että säiliö täyttyy ja suodatin tukkeutuu, jonka takia imuteho loppuu. Vaatii vain tiuhemmat tyhjennys/puhdistuksen. Ainakin vaunusta saanut hyvin imuroitua roskaa ja pölyä pois.

Poissa jrinnes

« Vastaus #302 : 14.08.2019 20:51 »

Tuohon yllä olevaan liittyen, toimiskohan nämä momenttisauvat, tällaisessa akkukoneessa?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000611/Bahco-BWTB12P90-momenttisauva-12-90-Nm

Ajattelin, jotta jos tuollaisella kevyempään momenttiin vetävällä sauvalla ajaisi ensin pultit kiinni ja lopuksi kirraisi momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen.
Onko aivan hoopo idea?  :-[

Eikö se ole sitten ihan sama jo ostaa oikeaan momenttiin kiristävä sauva? ;) Sitten momenttiavaimella vain varmistaa että ovat varmasti riittävän tiukalla.
Passat 2.0 TDI 4motion DSG 2015

Poissa epjbmw

« Vastaus #303 : 14.08.2019 20:56 »
Eikö se ole sitten ihan sama jo ostaa oikeaan momenttiin kiristävä sauva? ;) Sitten momenttiavaimella vain varmistaa että ovat varmasti riittävän tiukalla.

Nokun...  :-[ Jotenkin en vain osaa täysin luottaa noihin sauvoihin ja jos se vetääkin liian tiukkaan, niin sitähän momenttiavain ei näytä.

Poissa jrinnes

« Vastaus #304 : 14.08.2019 21:04 »
Joo, ymmärrän kyllä pointtisi. Itse olen vain tottunut luottamaan noihin sauvoihin töissä. Meillä vedetään 450Nm sauvalla hakkureiden terät paikoilleen ja aina ovat kestäneet.
Passat 2.0 TDI 4motion DSG 2015

Poissa ConD

« Vastaus #305 : 14.08.2019 21:06 »
Minä ajelen 120Nm sauvalla kiinni nuo 180Nm pyöränpultit ja... no... aika liki ne on kun paljoa ei momenttiavain niitä enää kiristä. Eli 90Nm sauva ei ole mielestäni huono vaihtoehto tuolle 120Nm kiristysmomentille.

450Nm luokassa alkaa jo olla sauva ja koneet sellaisia että siellä voinee vähän lähemmäs päästä tarkkuuden suhteen.
VCDS@Oulu, PM/@

Treg@Spritmonitor:

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #306 : 14.08.2019 21:08 »
Eihän se voi niin hirveän tarkkaa olla. Mun ihan ilmeisesti laadukkaassa momenttiavaimessa ei asteikko ole niin selvä, että näkisi onko se nyt vaikka 135 vai 146.
Ostin 135 momenttisauvan ja aion ampua sillä, mutta varmistaa sillä momenttiavaimella.
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa Taky

« Vastaus #307 : 15.08.2019 09:27 »
Jotenkin en vain osaa täysin luottaa noihin sauvoihin ja jos se vetääkin liian tiukkaan, niin sitähän momenttiavain ei näytä.

Momenttiavain ei voi toimia väärin.... :o
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
« Vastaus #308 : 27.09.2019 12:16 »
Akkukoneille pitäis alkaa säilytyspaikkaa järkkäämään kun ne ei oikein pöydälle sovi. Oisko porukalla hyviä ideoita? Mulla on kahta erivahvuista muoviputkea jemmassa pätkät. Töissä eräällä verstaalla säilyttävät porakoneet hyllyn pohjaan ruuvatussa putkessa jossa on lovi alapuolella mihin koneen kahva menee. Jotain tällaista ajattelin tehdä. Mutta jos joku heittää parempaa ideaa nikn otetaan mielellään vastaan?

Poissa Kale

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikko
« Vastaus #309 : 27.09.2019 12:48 »
Itse olen tylsästi säilytellyt laitteita niiden omissa laatikoissa pinottuna hyllylle josta ne on sitten helppo napsia mukaan. Makitalla ja Boschilla on oma pinottavat laukkujärjestelmät. Toki jos työkalut on aina samassa paikassa niin tuollainen kuvaamasi hyllyjärjestelmä voisi olla hyvä.

https://www.punavuorenrauta.fi/tuotteet/makita-sahkotyokalut/makita-laukut-vyot-ja-macpak-jarjestelm/macpak-jarjestelma/567020/
https://www.bosch-professional.com/fi/fi/products/l-boxx-136-1600A012G0

Tossa Ryobin etusivullahan on yksi vaihtoehto
https://fi.ryobitools.eu/

Poissa ePa

« Vastaus #310 : 27.09.2019 13:35 »
Askartelin tuollaisen putkista ja keittiökaapinrungosta tehdyn latauspisteen omilleni. Siinä ne ovat nyt roikkuneet vaikka vähän voisi säätää aukkojen kokoa.

Langallisille koneille pitäisi keksiä omat kolonsa.

Samassa pihassa: A6C7, Skoda Superb, VW Golf mk1, Porsche 911/964

Poissa Salaneuvos

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #311 : 27.09.2019 13:44 »
Nyt olen 3 rengassarjaa vaihtanut Milwaukeen FMTI mid torque mutterinvääntimellä.
On kyllä hemmetin kevyt ja pätevä laite.

https://webshop.industriacenter.fi/product/2659/mutterinvaannin-12-m18-fmtiwf12-502x-fuel-milwaukee
BMW E46 330CI 2005
BMW E46 316i 1.8 2005
Clio Renaultsport 197 2007

Poissa Vaari

• Klassikkoainesta
« Vastaus #312 : 27.09.2019 14:01 »
Tuollainen Makita laukkuineen/varusteineen tuli jo kauan sitten heräteostoksena hankittua. Onhan laukku turhan isokokoinen kanniskeltavaksi ja itse kone jäänyt työkaluna uudemman, paremmalla istukalla varustetun mallin jalkoihin. Akut kuitenkin ovat vielä kohtuullisessa kunnossa.

Poissa Taky

« Vastaus #313 : 27.09.2019 14:03 »
Itse olen tylsästi säilytellyt laitteita niiden omissa laatikoissa pinottuna hyllylle josta ne on sitten helppo napsia mukaan.

Ei kovin kätevää ja vievät tilaakin kun eri koneita on +10 kpl:tta.
Viime tallin siivouksessa tuli heitettyä koneiden omat laatikot veks tilaa viemästä, nyt ovat hyllyllä sikin sokin, mutta helposti saavutettavissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018. -> KIA Niro EV Business Luxury 2020
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
« Vastaus #314 : 27.09.2019 14:15 »
Jepulis Juuri tuollaista niinkuin ePa:lla minäkin pähkäilin. Porakoneet, pulttipyssy ja kulmahiomakone saa olla kokoajan otettavissa. Loput voi olla omissa laatikoissaan ja ehtii kaivella esiin kun tarvii.

Poissa Mika_M

« Vastaus #315 : 27.09.2019 18:13 »
Sorruin heräteostoksena nappaamaan mukaan Ryobin mutterivääntimen, kun pelkkä runko maksoi enää reilun satasen. Akkuja ja latureita on jo ennestäänkin. Saa nähdä tekeekö tuolla mitään, eihän se tietenkään mikään ammattitason vehje ole mutta eipö kovin kalliskaan. Jos sillä renkaat vaihtelee ilman käsin vääntelyä, niin se riittää. 400Nm luvataan momenttia, mutta olisko totuus kuitenkaan ihan noin paljoa...  ???
VCDS @ Kotka

Poissa Kettu

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
« Vastaus #316 : 27.09.2019 18:53 »
Hyvin riitti potku Milwaukeessa rengashommiin. Syksyllä ladattu akku, ei tarvinnut vaihtaa.
Minullakin nuo omissa laatikoissaan ja kämpässä sisällä. Voi kun olisikin lämmin talli, jossa touhuta.  ???
Menee aika keskinkertaisesti. Tänään huonommin kuin eilen, mutta paremmin kuin huomenna.

Poissa epjbmw

« Vastaus #317 : 27.09.2019 19:08 »
... 400Nm luvataan momenttia, mutta olisko totuus kuitenkaan ihan noin paljoa...

Minä ostin DeWalt:n vääntimen taannoin ja olen jännällä odottanut renkaanvaihtoa ja tuon pulttipyssyn käyttöönottoa.
Sekin lupasi jotakin 400Nm tienoille vääntöä, mutta kun käsissä kokeili, nyrkillä hylsystä jarruttamalla, niin melko kevyestä puristamisesta se alkaa iskeä naksuttamaan.
Löytyneekö tuosta silti se vääntö sieltä, sen iskun takaa, tiedä häntä?  :o

Poissa tuRboman

• Moderaattori
  • Grand Legend
  • - турбоман -
    • www.autostadium.fi
« Vastaus #318 : 27.09.2019 19:13 »
Just sieltä, iskun takaa. Siihen se perustuu

Poissa Mika_M

« Vastaus #319 : 27.09.2019 19:16 »
Näinpä juuri, kyllä se isku on jolla se tiukka pultti saadaan aukeamaan. Huolissaan voi olla sitten, jos hylsystä jarruttamalla ei saa iskua aikaan.  :)
VCDS @ Kotka