https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Akkutyökalut

Quality sanoi:
Toinen juttu ovat nuo kännyköiden ja vastaavien laturit, joita on pilvin pimein huusholleissa ja joita käytetään varsin huolettomasti.

Nämä on kyllä sellainen asia jota on tullut itselläkin joskus mietittyä, meilläkin on latureita vaikka kuinka paljon ja seinässähän ne tököttää 24/7 :-X
 
Karvis sanoi:
Nämä on kyllä sellainen asia jota on tullut itselläkin joskus mietittyä, meilläkin on latureita vaikka kuinka paljon ja seinässähän ne tököttää 24/7 :-X

Meillä ei laturit ole seinässä jos siinä ei ole puhelinta, tuosta piti aikanaan sellaisen ripityksen vaimo, ja se on tarttunut.

Ainoa kännykkälaturi joka on 24/7 töpselissä on minun langaton laturi.

Irroittele sitä nyt sitten kun et lataa. Toi langaton lataus on siinä mielessä aivan hanuri keksintö, voit piilottaa sen virtalähteen kivasti niin että vain itse teline on näkyvissä, mutta mokkula on kiinni seinässä kokoajan. Tosi typerä keksintö kun sitä nyt oikein miettii. Taidan heivata he*vettiin koko langattoman laturin, se kun ei edes toimi täydellä varmuudella aina. (koska haluan pitää tiettyä suojakuorta luurissa)
 
Karvis sanoi:
Nämä on kyllä sellainen asia jota on tullut itselläkin joskus mietittyä, meilläkin on latureita vaikka kuinka paljon ja seinässähän ne tököttää 24/7 :-X

Onko tästä jotain haittaa ???

Mulla on latureita varmaan ~20 mm tälläkin hetkellä tallissa kaksi akkua (mp ja traktori) latureissa ja akkutyökalujen latureita 5kpl joissa akut latauksessa...24/7
 
Kaikissa kauko-ohjattavissa elektronisissa laitteissa on sähköt päällä 24/7. Harva niitä nyhtää pois seinästä.
 
dingdongpingpong sanoi:
Onko tästä jotain haittaa ???

Ei kai, paitsi jos...

huawei-burnt-charger-3-696x552.jpg
 
Karvis sanoi:
Kaikkihan ne nielee 100-240V, että sikäli ei eroa vaikka koskettimet onkin erilaiset.

Joo mutta olen jäänyt siihen mielentilaan että tuo ”engelsmannien” sähkö on aika huonolaatuista, voineeko siitä aiheutua tuollainen. Noiden laturienhan pitäisi kytkeytyä vasta kun puhelin antaa signaalin ?

Jonkun verran kokemusta englantilaisesta traktorisähköstä...+ rungossa ;)
Mielenkiintoista kytkeä led työvaloja :)
 
Naapurilla meinas palaa talo. Palo sai alkunsa latauslaitteista. Minuuteista kiinni ettei ehtinyt kiinni isommin palaviin materiaaleihin.
 
dingdongpingpong sanoi:
Joo mutta olen jäänyt siihen mielentilaan että tuo ”engelsmannien” sähkö on aika huonolaatuista, voineeko siitä aiheutua tuollainen. Noiden laturienhan pitäisi kytkeytyä vasta kun puhelin antaa signaalin ?

Jonkun verran kokemusta englantilaisesta traktorisähköstä...+ rungossa ;)
Mielenkiintoista kytkeä led työvaloja :)

Nuo brittien sähköt ovat kyllä mysteerihommia. Broidilla on vanhempi brittipyörä ja se oli ymmärtääkseni aivan katastrofi.  ;D

Tuvan puolella pidän kyllä laturit seinässä kokoajan, mutta tallissa akkuvehkeiden laturit ovat kytkimellisen jatkoroikan takana. Vaikka mukamas ovat laattuvehkeitä, niin silti pikku pelko. Eikä sellanen 24/7 lataaminen tee kumminkaan hyvää akulle.
 
Mullakin on tallissa kytkimen takana laturit. Työpöydän valot kun sammuttaa niin laturit pimenee. Töissä meillä taas on akkuja 24/7 latauksessa ja mun handsfree BT kuulosuojaimet sekä otsalamppu aina kun en ole paikalla. Mutta kyseinen tila on valvottu ja sprinklerikin löytyy.
 
dingdongpingpong sanoi:
...olen jäänyt siihen mielentilaan että tuo ”engelsmannien” sähkö on aika huonolaatuista,

Niinkö? Voitko nimetä jonkin ominaisuuden, jonka suhteen kyseinen sähkö on erityisen huonoa?
 
Ja mitenhän 110 V ja Englanti mahtaa toisiinsa liittyä? Eurooppa toimii kokonaan 230/400 voltilla. Englannissa vain on johdotus silmukoina kaapelin säästämiseksi, ja siksi joka pistotulpassa sulake.
 
epjbmw sanoi:
Kauan piti harkita, mutta kun alkoi kauppiaan hyllystä huveta kiihtyvällä vauhdilla, alla oleva DeWalt:n mutteriväännin, niin päätin ottaa riskin noiden vääntömomenttien suhteen.
Kyllähän tuolla pitäisi 120Nm kireyteen vedetyt renkaan pultit irrota. Vai eikö?  :-\

https://www.dewalt.fi/powertools/productdetails/catno/DCF894NT/
Eiköhän tolla 120Nm irtoa... Kunhan on vedetty momenttiin tosiaan. Yksi juttu vaan pisti silmään:

Jopa 813 Nm lähtömomentti vaativille pulteille

Mitähän tuo spekseissä tarkottaa? Lukemana jopa aika huikee...
 
^ Joo, en tiedä mitä tuo tarkoittaa, kun kuitenkin maksimi väännöksi antaa 447Nm.
Saa nähdä, jahka tuo kotiutuu.
 
Ei tarvinnut kauaa harkita kun tarve ois ollut ja en omaa kyseistä mutterinväännintä. Ähinän ja tuska  keskellä pultteja pyöritellessä päätin, että illalla tilaan akkukoneen. Ja kun Ryobin One+ tuoteperheen olen valinnut niin sieltä myös väännin. 400Nm luvataan väännöksi. 133€ Bauhausin verkkokaupasta posteineen ja 5v takuulla.

https://www.bauhaus.fi/mutterinvaannin-ryobi-one-r18iw3-0-runko.html?refSrc=112673&nosto=nosto-productpage-1

Ja tuolla jossain edellä taisin mainita tilanneeni Ryobin käsihöylän. No, se on ollut kyllä loistava ja verraton työkalu! Ois pitänyt hankkia tuollainenkin heti kun mökkiprojektia aloittelin. Mutta parempi nyt kun ei ollenkaan.

Alkaa olla jo hyvä arsenaali Ryobi One+ tuotteita:

-pora
-puukkosaha
-käsisirkkeli
-pöytäsirkkeli
-viimeistelynaulain
-valaisin
-rikkaimuri
-käsihöylä
-kulmahiomakone ( tämä hajos, takuu toi uuden )

Ja nyt tuleva mutterinväännin.

Ainoa pettymys ja turha kampe on rikkaimuri. Siinä ei ole tehoa ja se on heti tukossa. Autosta voi jotain roskaa siistiä, muuhun siitä ei ole. Mutta tulipa ostettua [emoji51]
 
epjbmw sanoi:
... alla oleva DeWalt:n mutteriväännin, ...
Kyllähän tuolla pitäisi 120Nm kireyteen vedetyt renkaan pultit irrota. Vai eikö?  :-\
https://www.dewalt.fi/powertools/productdetails/catno/DCF894NT/
Tuohon yllä olevaan liittyen, toimiskohan nämä momenttisauvat, tällaisessa akkukoneessa?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000611/Bahco-BWTB12P90-momenttisauva-12-90-Nm

Ajattelin, jotta jos tuollaisella kevyempään momenttiin vetävällä sauvalla ajaisi ensin pultit kiinni ja lopuksi kirraisi momenttiavaimella oikeaan tiukkuuteen.
Onko aivan hoopo idea?  :-[
 
epjbmw sanoi:
Tuohon yllä olevaan liittyen, toimiskohan nämä momenttisauvat, tällaisessa akkukoneessa?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/7000611/Bahco-BWTB12P90-momenttisauva-12-90-Nm

Ajattelin, jotta jos tuollaisella kevyempään momenttiin vetävällä sauvalla ajaisi ensin pultit kiinni ja lopuksi kirraisi momenttiavaimella.
Onko aivan hoopo idea?  :-[

Ei se hoopo ole.
Itse vedän boschin mutterivääntimellä pieninpään momenttiin koneen kolmesta asetuksesta, ehkä noin 40-50nm.

Sitten ensin 90nm ja 110 tai 130 momenttiavaimella kahdessa vaiheessa siis...