autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörä!  (Luettu 267593 kertaa)

Poissa Skula

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Audi A5
  • MC Ball's..
Vs: Moottoripyörä!
« Vastaus #2300 : 24.05.2019 22:21 »
Kuussatanen cebari sopii tonnisten jätättämiseen, Euroopan turneella kuvan bemarit ovat parempia.
Se on aika hyvin tuossa kiteytetty.

Ja jos kiirus on niin kyllä noilla muoviluodeilla näköjään 250 otetaan gepsiin tosi helposti, ja pelottaa vähemmän kun autolla Suomen motarilla 120km/h.

Poissa foorumilainen

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2301 : 24.05.2019 23:09 »
Kuussatanen cebari sopii tonnisten jätättämiseen, Euroopan turneella kuvan bemarit ovat parempia.

Itse en ole ollut koskaan Euroopan turneella kuussasatasella cebarilla. Kakarana nuo olivat mielenkiintoisia reissuja. Silloin tuli kierreltyä Eurooppaa motolla. Alla 750 kyykky. Kyllä se oli tosi mukava kun sai päästää yli 250 paikassa kuin paikassa. 280 otti mittariin kun tuli rajottaja vastaan, siellä tulivat bemarit perävalot edellä vastaan.
Sehän on tietysti ymmärrettävää jos tulee ikää ja kiloja, niin silloinhan lehmäpyörät ovat parempi vaihtoehto.

Poissa Mrk

• Klassikko
  • S1000XR + S1000RR+ Q3 vajakki + A3 TDI quattro
« Vastaus #2302 : 24.05.2019 23:50 »
Sehän on tietysti ymmärrettävää jos tulee ikää ja kiloja

Olen koittanut kerätä molempia mutta huonolla menestyksellä.

Poissa Skula

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Audi A5
  • MC Ball's..
« Vastaus #2303 : 25.05.2019 00:05 »

Alla 750 kyykky. Kyllä se oli tosi mukava kun sai päästää yli 250 paikassa kuin paikassa. 280 otti mittariin kun tuli rajottaja vastaan, siellä tulivat bemarit perävalot edellä vastaan.

Totta vielä 90 luvulla. Sitten tapahtui jotain uskomatonta. Japsit saivat kilpailijan.

Poissa Mrk

• Klassikko
« Vastaus #2304 : 25.05.2019 01:23 »
Totta vielä 90 luvulla. Sitten tapahtui jotain uskomatonta. Japsit saivat kilpailijan.

Ja keksittiin että joku muu voi olla parempi kuin japsikyykky.

Poissa foorumilainen

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2305 : 25.05.2019 14:35 »
Olen koittanut kerätä molempia mutta huonolla menestyksellä.

En tarkoittanut sinua, ( vaikka iän karttumista sinä niinkuin minäkään emme voi välttää ). Niinhän se vain on, että kun ikää ja kiloja tulee melkein jokaiselle, (meitä harvoja luonnonoikkuja lukuunottamatta, joille ei niitä kiloja kerry) niin pyörä vaihtuu kyykystä matkalehmään tai customiin. Tänä kesänä kun lähtee käyntiin 43. kesä moottoripyöräilyä ( mukana kevarikaudet ), niin monen kanssa on tullut juteltua, joka on luopunut kyykystä ja siirtynyt toiseen pyörään. Mukavuuden syyksi sanovat juuri sen kun ei jaksa enää kököttää käsien tai polvien varassa, vatsa ottaa tankkiin, polvet ovat kovilla ajoasennosta ja kramppaa jos jostakin.
Itse olen päättänyt, että jos jossain vaiheessa kunto ja kroppa ei kestä enää sitä kyykkypyörää, niin se on sitten siinä. Matkalehmällä en aja. Customiakaan en enää osta. Mutta kukin tyylillään.

Poissa Mrk

• Klassikko
« Vastaus #2306 : 25.05.2019 14:45 »
Mulla on sekä kyykky että vähemmän kyykky, vähemmän kyykky ei ole tässä tapauksessa matkalehmä. Kyykky on aivan perseestä kadulla, tosin tuosta on alustaa muokattu paremmin radalle sopivaksi, samoin renkaat, tapit, kaavio ja pikakaasu. Voisihan tuon vakioida niin olisi siedettävä (käännetty kaavio on kyllä hitosti parempi ja vituttaa kun tuohon vähemmän kyykkyyn ei semmoista tunnu saavan). Kyykky on yksinkertaisesti melko epämukava ja tylsä laillisilla nopeuksilla, tikkarin kun tuplaa niin alkaa olla kivaa.

Customia en huolisi koska haluan että pyörässä on mm. ajo-ominaisuuksia ja jarrut. Semimatkalehmä tyyliin K1300S tai vaikka ZZR1400 kelpaisi mutta en koe tarvitsevani moisia möhköjä oikein mihinkään.

Poissa foorumilainen

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2307 : 25.05.2019 15:46 »
Itellä on tuo Honda CBR 1000 RR vm 2018. Se on ainakin minulle ihan hyvä kadulla. Käsienvarassa ei tarvitse olla kun ottaa tukea vatsalihaksista. Kuten sanoit ylinopeutta tulee aina ajettua. Helsinki - Turku väli vähintään 200. Kumma että ainoastaan yhden kerran on ollut motolla kortti hyllyllä ja sekin vain 60 rajoituksella 110.
Ylinopeussakon viimeksi ilman kortinlähtöä olen saanut 1992.

Poissa Mrk

• Klassikko
« Vastaus #2308 : 31.05.2019 22:41 »
Kypäräkaupoilla tuli käytyä tänään. Lähtökohta oli se että eukolle piti löytyy potta 20 vuotta vanhan AGV mopokypärän tilalle ja itselle vanhan Arai RX7-GP:n kaveriksi/tilalle uus. Himoitsin avattavaa, erityisesti Shoein Neotec 2:sta, jossa olisi ollut kaikki hilppeet, aurinkovisiiriä, mahdollisuus integroitavalla radiolle yms. Pari vuotta sitten messuilla sovittelin useampia merkkejä ja joku ennakkoaavistus oli, Arai istuu ja muut ei. RX-7GP on ollut helvetin hyvä joskaan ei "mukava"=jäätävän meluisa, mutta käytän tulppia aina.

Ensin Eurobikeriin ja sovituskierros alkoi Shoeilla ja lopputulos oli se mitä etukäteen odotinkin, ei istu, painaa otsasta. Sekä Neotec 2 että GT-Air tuli kokeiltua ja ei toimi, jälkimmäinen joten kuten mutta M pieni ja L iso. Eukolla GT-Air 1/2 sopi, ongelma että rillit/aurinkolasit eivät sovi kunnolla. Schuberth C3 Pro:ta kokeilin 10 sekkaa, ei ollut hyvä, en muista miksi.

Sitten HJC. Sekä RPHA 11 että 70 istui suht ok, kun sen ensin sai jotenkin survottua päähän ilman että korvat irtoaa.

Stormissa pikainen kokeilu parilla X-Litella, ei oikein vakuuttanut.

Sitten Bikeworldiin Arain pariin ja niinhän siinä kävi että pari Chaser x:ää meni tilaukseen. Itselle mattavalkoinen ja emännälle vähän värikkäämpi. Arai istui molemmille ja rillin sangat mahtuu. Itsellä pieni miinus että leuka/huulet ovat lähes kiinni etureunassa mutta ei se ole tuon vanhan potankaan kanssa haitannut. Ei ole integroituja auringonestoja, diskopalloja, satelliittiantennia, tuskin ihan hiljaisiakaan mutta istuu päähän. Oma väri löytyi maasta, eukon tulee Euroopasta. Plussapuolena omalla kohdalla se että tuota viitsii käyttää radallakin, avattavaa en sinne ottaisi. En jaksanut paikan päällä alkaa googletalla hintoja mutta nyt kotona katsoin: suomalainen kivijalkahinta hieman halvempi kuin samat potat ulkomailta ilman posteja. Lisäksi myyjäheppu oli hyvä ja tiesi mistä puhutaan kun keskusteltiin aiheesta, alan miehiä selvästi. Jos toimitus vielä sujuu ok niin joudun kehumaan ko. ostopaikkaa.

Poissa lowbero

• Uudenkarhea
  • Charging and discharging until it ends
« Vastaus #2309 : 01.06.2019 10:00 »
Mulla sama juttu että Arai istuu mun pään muotoihin parhaiten. Viime syksynä piti hankkia toinen kypärä ja tuli kokeiltua Shoeita, Sharkia, Nolan, Schubert jne. mutta lopulta se valinta oli jälleen helppo kun Arai:n tunki päähän. Se ei ole joo hiljaisin mutta kun se istuu hyvin, niin sitä jaksaa käyttää pitkään. Lisäksi mä olen tykästynyt siihen kypärän tupla D kiinnitykseen. Korvatulpat on myös mulla käytössä, niin ei sen kypärän melulla ole mulle niin suurta merkitystä. Muut asiat painaa enemmän kuten istuvuus joka merkitsee mulle paljon turvallisuuden lisäksi.

Hommasin kanssa tuon Chaser X mallin mutta otin sen mattamustana kun sen sai heti mukaan Bikeworldistä (josta sai hyvää palvelua).

Tuli ostettua myöhemmin myös kypäräpuhelimet ja nyt mä olen alkanut käyttää sitä myös ihan yksin ajaessa musiikin kuunteluun ja joskus puheluihin. Nykyisin mielummin kuuntelen ajaessa musiikkia kuin tuulen suhinoita vaikkei tuommoinen potta kaikista akustisin mesta ole.

Poissa Mrk

• Klassikko
« Vastaus #2310 : 01.06.2019 10:37 »
Lisäksi mä olen tykästynyt siihen kypärän tupla D kiinnitykseen.

Juu tuo unohtui mainita, tupla D oli toiveena myös. Olisin varmaan oppinut elämään pikalukon kanssa mutta nytpä ei ole sitäkään riesaa.

Poissa foorumilainen

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2311 : 01.06.2019 19:35 »
Täälläkin nykyisellä kypärällä takana jo 129 000 km. On muuten alkuperäinen visiiri vielä. Pysyy kunnossa kun pesee runsaalla saippuavedellä.
Kypärä on runsaan käytön vuoksi jo löystynyt toppauksistaan ja tuntuu hieman suurelta. Kyseessä Suomy kokoa s/55-56.
Saman kypärn ostan painon vuoksi. Hennoille niskoille ei sovi mikään painava kypärä.

Poissa dingdongpingpong

• Grand Legend
« Vastaus #2312 : 01.06.2019 20:03 »
Mun perunapäähän ei sovi myöskään kuin Arai. Jostain -99 on palvellut sama umpiainen katuajossa ja maalannut usemman kerran eri pyörän väreihin. Shoeita kehutaan ja ylistetään yleensä kaikissa testeissä ja essoilla mutta on minun päähän kuin ämpäri jossa jakoavaimia, sattuu korviin ja ties minne. D-lukko on ollut ehdoton mopoiästä, noita rintaliivilukkoja olen vierastanut aina, jotenkin sellaisia leluja. Araissa on tuuletus ollut mainio, näköjään samat aukot visiirissä edelleen käytössä kun tyttärelle ostin Arain kypärän, sama oli hänelle ettei shoei sopinut, liekkö pään muoto samaa perunasukua. Eareja olen tottunut käyttämään myös jo piikki-iästä lähtien, mukava ajella kun tuulensuhunat loistaa poistollaan, kyrpäräpuhelimista kuitenkin kuulee erinomaisesti jutella emännän kanssa, minulla on ollut rallimaailmasta nämä aina, ovat olleet jo sen 20 vuotta edellä mp tuotteita.

Ostin viime kesänä muuhun käyttöön Sparcon avoämpärin....voi herran jestas, pää on kuin eukon kaulinkäsittelyn jäljiltä tunnin jälkeen, pakko etsiä kunnon ämpäri jostain tälle kesälle.

Tyttö ilmoitti aloittavansa ajokauden, haluaa että käydään jossain yhdessä ja käydään läpi asioita ajamisesta jne. Eniten hän kaipaa oppia kuinka ajaa tiellä olevien roilojen yli. Erikoista, olen aika surkea opettaja mutta ehkä tytär on jotain vinkkejä saanut kun on 3 vuotiaasta kyydissäni ollut...
« Viimeksi muokattu: 01.06.2019 20:07 kirjoittanut dingdongpingpong »
Thank you.

Poissa foorumilainen

• Sisäänajettu
  • *
« Vastaus #2313 : 01.06.2019 20:09 »
Mun perunapäähän ei sovi myöskään kuin Arai. Jostain -99 on palvellut sama umpiainen katuajossa ja maalannut usemman kerran eri pyörän väreihin. Shoeita kehutaan ja ylistetään yleensä kaikissa testeissä ja essoilla mutta on minun päähän kuin ämpäri jossa jakoavaimia, sattuu korviin ja ties minne. D-lukko on ollut ehdoton mopoiästä, noita rintaliivilukkoja olen vierastanut aina, jotenkin sellaisia leluja. Araissa on tuuletus ollut mainio, näköjään samat aukot visiirissä edelleen käytössä kun tyttärelle ostin Arain kypärän, sama oli hänelle ettei shoei sopinut, liekkö pään muoto samaa perunasukua. Eareja olen tottunut käyttämään myös jo piikki-iästä lähtien, mukava ajella kun tuulensuhunat loistaa poistollaan, kyrpäräpuhelimista kuitenkin kuulee erinomaisesti jutella emännän kanssa, minulla on ollut rallimaailmasta nämä aina, ovat olleet jo sen 20 vuotta edellä mp tuotteita.

Ostin viime kesänä muuhun käyttöön Sparcon avoämpärin....voi herran jestas, pää on kuin eukon kaulinkäsittelyn jäljiltä tunnin jälkeen, pakko etsiä kunnon ämpäri jostain tälle kesälle.

Tyttö ilmoitti aloittavansa ajokauden, haluaa että käydään jossain yhdessä ja käydään läpi asioita ajamisesta jne. Eniten hän kaipaa oppia kuinka ajaa tiellä olevien roilojen yli. Erikoista, olen aika surkea opettaja mutta ehkä tytär on jotain vinkkejä saanut kun on 3 vuotiaasta kyydissäni ollut...

Edellinen kypärä oli Shoei. Se oli hyvä. Aina ollut pumpulit korvissa ajaessa kun tuuli suhisee niin pirusti.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2019 20:12 kirjoittanut foorumilainen »

Poissa Skula

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Audi A5
  • MC Ball's..
« Vastaus #2314 : 04.06.2019 10:34 »
Mielenkiintoinen havainto euroturneelta oli se että varsinaisia matkalehmiä, sen perinteisessä merkityksessä ei oikeastaan näkynyt kuin ihan kaks tai kolme koko parin viikon aikana.

Ja ne vatsaa kasvattaneet ajelivat pääsääntöisesti BMW GS mallisilla laitteilla, tai sitten vastaavilla "korkovehkeillä". Joihin itse en vain syty.

Sinällään tuo oma k1200s osoittautui aivan loistavaksi all-around peliksi, toimii autobaanalla niin että pysyy hyvin letkassa yli 250km/h vauhdissa, ja on mukava ajaa. Ja taipuu myös aivan loistavasti tiukempiinkin alppiserpentiineihin ja laukkusarjalla mukana roikkuu jopa tarpeettoman paljon tavaraa, toisaalta, kotiin pystyi kantamaan olutta ja alkoholia enemmän kun kulutan kesällä  ;D

Sen sijaan Suomeen tuo laite on aiva tarpeeton, liian tehokas, liian mukava ajaa liian lujaa.

Poissa TON-III

• Legenda
« Vastaus #2315 : 04.06.2019 11:58 »
Oma viimeinen kypärähankinta ja merkki osui 18 kk. sitten Arai:hin ja poistuvaan Acces II- mallin, edelliset olleet X-Lite:ja kyllähän tuo Arai sopii paremmin, lienee paksumpien ja joustavampien pehmusteidensa ansiota ?

Poissa Skula

• Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • Audi A5
  • MC Ball's..
« Vastaus #2316 : 08.06.2019 11:49 »
Nyt oli hieno pärrä! Sielua ja hauskuutta!

Kyllä mää tuollaisenkin voisin talliin ottaa.

Poissa rane

« Vastaus #2317 : 08.06.2019 23:23 »
Täällä edelleen sormia syyhyttää, olen muutamaan varteen otettavaan myynti ilmoitukseen laittanut kyselyn mutta ei edes vastausta tullut....?  ???
-Eikö ne sitten olekaan myymässä...?  :o
Ostoilmoituksia alan foorumeille laittanut mutta ei ole natsannut....  :-\

Jeep Grand Cherokee 4L 6-kone.
Oldsmobile Ninety Eight. Luxury Sedan 425cid super rocket. vm-66

Poissa vakio

• Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
« Vastaus #2318 : 08.06.2019 23:30 »
Mitä ranella on kiikarissa?
VW Passat Alltrack 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Polo Trendline United 1.4 TDI
KTM 250 EXC TPI -18, Kawasaki KX 250 -90

Poissa rane

« Vastaus #2319 : 08.06.2019 23:49 »
Mitä ranella on kiikarissa?
Syyhyää sormet johonkin -70 -80 luvun Japsi-prätkään katu sellaiseen, 250-750ccm....  8)
-Hinta enintään 2-3000€ ja PKS, ei innosta lähteä kauas koeajolle...  :-\
Ps. Lämmin MP-tallipaikka ostettu jo.....  :P

Pss. Marrakeesille viestejä laitellut.... ;)

Jeep Grand Cherokee 4L 6-kone.
Oldsmobile Ninety Eight. Luxury Sedan 425cid super rocket. vm-66