autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Avensis T27 2009-  (Luettu 39440 kertaa)

Poissa Xmasa

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
  • Anjovis
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #160 : 16.11.2017 22:04 »
No tuli sillä Avensiksella tänään 2h ajeltua ja vähän tutkiskeltua vähän syvällisemmin. Ihan passelilta kulkineeltahan se vaikuttaa, kun ruksii listalta melkein kaikki lisävarustepaketit, mitä tuollaiseen Active Editioniin enään on saatavilla. Premium paketin väliraha kasvoi aivan liikaa, mutta tuon Active Editionin kanssa pääsi suht passeliin välirahaan. Onhan tuossa Avensiksessa vähän säästelty kustannuksissa, jotka tekisivät siitä vähän käytännöllisemmän. Olisihan Premium-paketti korjannut niitäkin vikoja, mutta €urot tulivat vastaan.

Sellaista ajoasentoa ei vaan tosiaan saa aikaiseksi, mitä bemarin sporttipenkkien ja ratin säädöt saavat aikaan. Mutta sen kanssa pystyn varmaankin elämään, koska autolla ei tule matkaa ajettua kuin mökkimatkat kesäisin. Jos tuossa Avensiksessa hitusen olisi enemmän säätövaraa ratin suhteen, niin ajoasennosta saisi melkoisen hyvän.

Mutta eiköhän sitä tule laitettua tilaus vetämään tuon Aven suhteen ja jatketaan taas Toyotalla ajelua. Sikäli helppo päätös, että ei ole mitään muita merkkejä tullut katseltua tässä tilanteessa, joten valinta siltä osin on helppo.

Pussihousu Toyota -18
ex: BMW F31 320iA xDrive Sport Line -13

Poissa googleismyfriend

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 286
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #161 : 12.12.2017 12:50 »
Millainen Avensis laitettiin xmasalle tulemaan? Milloin saat auton?

Nopea yhteenveto meidän kärrystä: Luotettava, tilava ja kaikinpuolin miellyttävä. Suurin yllätys on ollut vahva ajettavuus säällä kuin säällä. Miellyttävä matka-auto, kankea kaupungissa. Bi-led valot hyvät. Yllättävän hyvä vetämään kärryä. Ja oikeastaan auto on ihan hyvännäköinenkin.

Huonoa: Hinnoittelu. Jos haluaa nahat niin hinta karkaa aina korkealle.

Nyt pitää alkaa katsomaan uutta jo tilalle, sen verran on jo kilometrejä kertynyt. Positiivinen kuva on kyllä jäänyt autosta ja nämä tulee pitämään arvonsa hyvin. Oikein hyviä autoja olisi nuorelle perheelle, mutta kaiketi se merkki keulalla ei ole niin osamaksusopimus-seksikäs :D Jokatapauksessa: Rehellisesti hyvä auto.

Poissa Xmasa

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
  • Anjovis
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #162 : 14.12.2017 22:56 »
Mulla on ollut vuosia Toyotan suhteen niin kova luotto tekniikan ja toimivan huollon suhteen, että se oli yksi syy palata taas takaisin Toyotaan.
Tosiaan uuden tilasin, niin sai ruksittua haluamansa varusteet ja värin. Tammikuun puolessa välissä pitäisi olla luovutus.

Eli 1.8l automaatti farkku tulossa. Active varustelun lisäksi siinä on nuo Avensis Plus ja Comfort paketit. Myös protection paketti tuli otettua, jotta sai parkkitutkat eteen ja taakse. Avensiksessa oli kampanja tarjous menossa, jolloin sai winter-paketin (talvitenkaat+vanteet, sisälämppäri, säteilylämmitin ja akkulaturin) siihen mukaan. Tuo Plus-paketti sisältyi myös tuohon. Lisäksi kaksi seuraavaa 15000km ja 30000km huoltoa  tulee kaupanpäälle. Muutamat muut pikku lisävarusteet ruksin listalta mukaan. Niin ja Korrek pro ceramic TFC Cure pinnoite tuli siihen samalla otettua.
Pussihousu Toyota -18
ex: BMW F31 320iA xDrive Sport Line -13

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #163 : 14.04.2018 10:07 »
Alkaakohan Avensiksen tarina ainakin Suomen osalta olla nyt tässä. Tiedossahan on jo ollut, että sen myynnin pitäisi loppua jossain vaiheessa kuluvaa vuotta. Eilen Toyotan sivuille ilmestyi päivitetty hinnasto ja sen mukaan uudet tehdastilaukset ovat jäissä.

Tiellähän noita tulee vastaan vielä pitkään, kun myynti on ollut melkoisen vilkasta viime vuosinakin. Uutta autoa vaihtavilla vannoutuneilla Avensis-kuskeilla - heitä on aika paljon - onkin sitten miettimistä, että minkä hankkivat Avensiksen tilalle, jos tehdastilausten keskeytys on lopullinen.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa tmr97

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 929
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #164 : 14.04.2018 12:15 »
Alkaakohan Avensiksen tarina ainakin Suomen osalta olla nyt tässä. Tiedossahan on jo ollut, että sen myynnin pitäisi loppua jossain vaiheessa kuluvaa vuotta. Eilen Toyotan sivuille ilmestyi päivitetty hinnasto ja sen mukaan uudet tehdastilaukset ovat jäissä.

Tai sitten Aveen tulee WLTP päästöarvot. Siitä syystähän mm Auriksen hinnastossa oli tovin tehdastilaukset poikki.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #165 : 14.04.2018 18:29 »
Tai sitten Aveen tulee WLTP päästöarvot. Siitä syystähän mm Auriksen hinnastossa oli tovin tehdastilaukset poikki.

Tuo WLTP-asia kävi itselläkin mielessä mutta mahtavatko vielä tyypittää poistuvan mallin uusille päästöarvoille. Auriksen tilaukset olivat tosiaan poikki kuukauden verran helmikuun puolivälistä maaliskuun puoliväliin WLTP-päästöarvoihin siirtymisen takia. Nähtäväksi jää onko sama asia syynä Avensiksen tehdastilausten jäädyttämiseen vai onko kyseessä jo mallin lopullinen kuoppaaminen.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa nemos

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2167
  • Volvo XC60 T8 Inscription
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #166 : 14.04.2018 18:39 »
Voihan sieltä vielä tulla jokin Final Edition, jossa on karsittu mallistoa ja vaihtoehtoja entisestään

Poissa nackerton

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 717
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #167 : 14.04.2018 19:01 »
Tai sitten Aveen tulee WLTP päästöarvot. Siitä syystähän mm Auriksen hinnastossa oli tovin tehdastilaukset poikki.

Onko noin? Luulin Auriksen tehdastilausten olevan poikki siksi, että tehdas valmistautuu tekemään uutta mallia.

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #168 : 14.04.2018 21:16 »
Onko noin? Luulin Auriksen tehdastilausten olevan poikki siksi, että tehdas valmistautuu tekemään uutta mallia.

Niin minullekin eräs Toyota-kauppias selitti silloin helmikuussa, että katkos Auriksen tilauksissa johtui päästömittausmenetelmän muutoksesta. Todellisesta syystä ei tietysti voi olla varma. Toyota kertoo maahantuojalle mitä kertoo, maahantuoja selittää piirimyyjälle jotain ja myyjä asiakkaalle taas jotain, ehkä ihan jotain muuta, mitä tehdas on alunperin maahantuojalle kertonut. Sen verran olen Toyotan meininkiä seurannut, että Priuksen ja RAV4:n kohdalla en katkosta huomannut. Kuvio voi tietysti olla erilainen eri mallien kohdalla mm. riippuen siitä, missä ne valmistetaan. Avensis ja Auris tulevat Burnastonista Briteistä TMUK:n tehtaalta ja Prius ja RAV4 käsittääkseni nousevan auringon maasta. Näiden muiden osalta, siis Avensista lukuunottamatta, on jo aiemmin siirrytty WLTP-mittaukseen.

On tietysti mahdollista, että Avensiksen ja myös Auriksen tehdastilauskatkokset johtuvat todellisuudessa ainakin osittain myös uuden Auriksen tuotannon valmistelusta. Jos uuden Auriksen tuotanto alkaa syksyllä, niin kyllähän Burnastonissa on jo valmistelut käynnissä. Vaikka Toyota on kuuluisa siitä, että uuden mallin vaatimat muutokset linjaan tehdään todella vikkelästi, niin kyllä ne järjestelyt sielläkin oman aikansa ottavat.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2018 21:19 kirjoittanut Juhosson »
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa Squierrel

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 50
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #169 : 15.05.2018 10:04 »
Onko muuten Avensiksen pysäköintitutkissa myös jonkinlainen näyttögrafiikka ruudulla vai onko ne pelkät äänimerkkipiipparit, jotka ei kerro, mistä nurkasta este on lähellä?

Poissa Arms

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 21
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #170 : 15.05.2018 20:45 »
Onko muuten Avensiksen pysäköintitutkissa myös jonkinlainen näyttögrafiikka ruudulla vai onko ne pelkät äänimerkkipiipparit, jotka ei kerro, mistä nurkasta este on lähellä?

Ainakin minulla Avensiksessa vain äänimerkki. Edessä ja takana omansa. Etututkat "käynnistyvät" automaattisesti muistaakseni alle 15km/h nopeudessa. Eli ei tarvitse painaa mitään nappulaa erikseen. Mielestäni hyvä ominaisuus.

Poissa Arcca

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1720
  • Audi A4 B9 2.0TFSI 140 Stron, Subaru XV 2.0 CVT
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #171 : 19.05.2018 15:15 »
Hermo ei kestänyt Avensiksen tarjousta ja oli pakko mennä kokeilemaan sitä vielä ennen myynnin lopettamista.

Pakko sanoa että Toyotat on kehittyneet ajettavuudessa viimeaikoina. Avensis oli hyvinkin käteen sopivan oloinen ja meni sinne minne ohjauksella kertoi. Melua himpun enemmän kuin Passatissani muttei mitenkään pahasti.

Mutta muoviosuudet ei ole ihan sitä tasoa mitä Passatissa. Jos siitä ei välitä, niin aivan loistava pelihän tuo on perus käyttöautoksi.

Yllätykseksi voi sanoa kovahkon jousituksen, en odottanut sitä. 1.8+CVT oli ihan ok, kulki toimeen tulevasti kun löi tallan lattiaan, toki huutaen puna rajalla. Mutta se on normia CVT:den kanssa.

Omalla kohdalla kaupan teko tyssäsi penkkiin, joka on liian kapea minulle. Ehkä hyvä niin, koska auto ei juuri tunnetasolla herättänyt fiiliksiä, enemmänkin semmoinen tykkäsin fiilis.

Kokeilin myös Auris hybridi farkkua. Aavistuksen kovempi melu, mutta erittäin suuntavakaa auto tuon kokoiseksi. Kulki mielestäni kevyemmin kuin Ave moottoritiellä. Myös tämä on loistava perusauto.
Ex - Passat 3B, 3BG, CC, B8

Poissa Juhosson

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 112
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #172 : 10.08.2018 18:06 »
Onkohan Avensiksen tuotanto Burnastonissa jo päättynyt. Suomen uudessa hinnastossa on maininta "Ei uusia tehdastilauksia". Toyota UK:n New Vehicles -sivulla ei Avensista enää mainita lainkaan. Pienellä kaivelemisella esite vielä löytyi ja hinnastossa on jokunen Business Edition -malli. En ole missään nähnyt mediatiedotetta, jossa olisi kerrottu tuotannon lopettamisesta - siis tarkkaa päivämäärää - mutta se aika alkaa ilmeisesti olemaan lähellä jollei tuotanto ole jo loppunut. Melkoinen juttu Burnastonin tehtaalle, kun Avensista on valmistettu siellä yli 20 vuotta. Nähtäväksi jää, mitä ottavat tuotantoon Avensiksen tilalle. Tosin uuden Auriksen menekki on varmaan alkuun niin kovaa, että tekevät pelkästään yhtä automallia hetken aikaa.
Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium -18
      
     

Poissa googleismyfriend

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 286
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #173 : 12.08.2018 06:31 »
Onkohan Avensiksen tuotanto Burnastonissa jo päättynyt. Suomen uudessa hinnastossa on maininta "Ei uusia tehdastilauksia". Toyota UK:n New Vehicles -sivulla ei Avensista enää mainita lainkaan. Pienellä kaivelemisella esite vielä löytyi ja hinnastossa on jokunen Business Edition -malli. En ole missään nähnyt mediatiedotetta, jossa olisi kerrottu tuotannon lopettamisesta - siis tarkkaa päivämäärää - mutta se aika alkaa ilmeisesti olemaan lähellä jollei tuotanto ole jo loppunut. Melkoinen juttu Burnastonin tehtaalle, kun Avensista on valmistettu siellä yli 20 vuotta. Nähtäväksi jää, mitä ottavat tuotantoon Avensiksen tilalle. Tosin uuden Auriksen menekki on varmaan alkuun niin kovaa, että tekevät pelkästään yhtä automallia hetken aikaa.


On kaiketi lopetettu. Yritettiin vaihtaa nykyistä Avea uuteen muttei onnistunut enää. Huonollehan tuo brittien autotehtailu vaikuttaa, sillä eu-japani vapaakauppasopimus tiputtaa Japanissa valmistettujen autojen hintoja. Se on siinä ja tässä, että mitä myynnille käy kun brexitin jälkeen iskee britti-toyotille tuontitullit.

Poissa Xmasa

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 76
  • Anjovis
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #174 : 12.08.2018 08:08 »
Eipä jää paljoa muita vaihtoehtoja, kuin ajella sitten nykyisellä niin kauan kuin jaksaa. Ei vaan ole enään Toyotalla tarjolla kuin kaksi kiinnostavaa mallia. Uuden korimallin RAV4 ja Land Cruiseri. Tuon LC:n suhteen en ole vaan vielä löytänyt mitään kovin järkeviä perusteluja, että mihin sellaisen maasturin tarvitsen. Etenkään, kun tarvetta sille ei välttämättä ole kuin talvella, mökille mentäessä ja uudehkon LC:n hinnat on pilvissä. :)
Pussihousu Toyota -18
ex: BMW F31 320iA xDrive Sport Line -13

Poissa tmr97

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 929
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #175 : 12.08.2018 08:31 »
Eipä jää paljoa muita vaihtoehtoja, kuin ajella sitten nykyisellä niin kauan kuin jaksaa. Ei vaan ole enään Toyotalla tarjolla kuin kaksi kiinnostavaa mallia.

Uuden auriksen farkkumalli on vielä esittelemättä. Kun ave poistuu ja camrystä ei ole kuin sedan, niin onhan se mahdollista, että farkku auris kasvaisi nykymalliin nähden niin, että olisi monelle vaihtoehto avelle.

Poissa BarrelNut

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 499
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #176 : 12.08.2018 09:55 »
Mun mielestä tuo tuleva Auris farkku näyttää kyllä kuvien perusteella asettuvan ihan hyvin Avensiksen korvaajaksi, myös kooltaan:






Poissa Pirhonen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 193
  • OcuIII 1.2tsi
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #177 : 12.08.2018 09:59 »
Näyttää kyllä hyvän kokoiselta autolta. Monelle vaan voi olla henkisesti kova kynnys siirtyä D-segmentistä pykälä alaspäin vaikka korvaaja olisikin lähes samankokoinen mitä edellinenkin auto.

Poissa Bawuka

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 118
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #178 : 12.08.2018 10:32 »
Näyttää kyllä hyvän kokoiselta autolta. Monelle vaan voi olla henkisesti kova kynnys siirtyä D-segmentistä pykälä alaspäin vaikka korvaaja olisikin lähes samankokoinen mitä edellinenkin auto.

Naapurin takiako?
Nykyinen -17 S60 D4A AWD -Polestar-

Tulossa -18 MB A200 A Progressive

Poissa Pirhonen

  • Sisäänajettu
  • *
  • Viestejä: 193
  • OcuIII 1.2tsi
Vs: Toyota Avensis T27 2009-
« Vastaus #179 : 12.08.2018 11:17 »
Naapurin takiako?

Tuskin, tuo on mielestäni hieman korostettua että autoja yleensäkään vaihdetaan naapurin takia. Toki meitä on moneen junaan.

 

https://www.efh.fi