autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Toyota Avensis T27 2009-  (Luettu 45163 kertaa)

Poissa völvöxc60

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5056
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #40 : 04.02.2015 14:55 »
Toyota on siitä erikoinen merkki, että Toyota-liikkeissä "ostetaan" vierasmerkkikuljettajia sisään ja siksi vaihtaminen toisesta merkistä Toyotaan on välirahahinnoiteltu varsin houkuttelevasti. En usko että pre-fl Avetkaan jäävät kauppaan pölyttymään.

Kuuluisa Korsumäen auto ilmeisesti harrastaa tuota isolla rahalla, kun katsoo vaihtoautojen määrää/hintaa ;D
http://www.korsumaenauto.fi/

Edit. On näköjään tiputtanut rankalla kädellä jopa vuosia seisseiden autojen hintoja.

MMV

  • Vieras
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #41 : 04.02.2015 15:58 »
Pätee vain halpiksiin, mikäli tuollaista vielä on...

Minulla vaihtui vuoden ikäinen Ford Avensikseen ja hyvitys oli kaikissa Toyota-liikkeissä selkeästi yläkanttiin. Avensis tuli sitten Seinäjoelta ja toivat vielä pihaan (kauppa tehtiin 100% verkossa).

Poissa Karvis

Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #42 : 04.02.2015 16:36 »
Pätee vain halpiksiin, mikäli tuollaista vielä on...

Kyllä Toyotalla on ainakin ajoittain jonkinlainen tapporaha kilpaileviin merkkeihin, hyvityshinnoissa on parhaimmillaan monen tonnin ero mihin tahansa muuhun verrattuna. Huomaa myös hyvin vaihdokkitarjonnasta, lyhyen ajan sisällä saattaa ilmestyä riviin paljon VW/Skodaa ja joskus Huyndaita/Kiaa.
Autostadium Ry:n varapuheenjohtaja


Paikalla focceristi

  • Yhdistyksen jäsen
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7401
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #43 : 17.02.2015 19:31 »
Tekniikan Maailman mukaan Genevessä sitten esitellään uudistettu Ave! Valmistus kuulemma loppuu 2018 näillä näkymin. Mallihan on tavallaan legenda ja kärkisijoilla myytyjen puolella, Suomessa. Oliskohan Tojotalta samanlainen töpinki kuin puuttunut Corolla luokan farkku takavuosina? Toisaalta Corolla on kokonsa puolesta lähestynyt, mutta niinhän muillakin merkeillä vastaavat autot.
Mitä tuo esiteltävä uudistuminen sitten sisältää? Keulan muotoja ainakin. Genevessähän on paljon mielenkiintoisia malleja esiteltävänä tänä vuonna.
Harmaja-06 Trend Sportback Montikka.

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #44 : 17.02.2015 20:11 »
Mallihan on tavallaan legenda ja kärkisijoilla myytyjen puolella, Suomessa. Oliskohan Tojotalta samanlainen töpinki kuin puuttunut Corolla luokan farkku takavuosina?
Hondakin lopetti Accordin, kun se ei bisneksenä toimi euroopassa. Avella sama vika, kun tehdään eurooppaan ihan oma malli sitä pitäisi myydä paljon ja hyvällä hinnalla. Tuotehan on ihan perseestä markkinaa ajatellen. Diesel mikä on kilpailuvaltti euroopassa on ollut surkea. Manuaali vielä menee, vaikka kulutus ei ylläkään kilpailijoiden tasolle, mutta automaatti taas on ollut valovuosia kilpailijoita perässä. Hybridiä mikä toyolla taas olisi ollut hyvää ja toimivaa ei tähän ole haluttu pultata, kun vaikeaahan se oli ollut kun on sama pohjalevy kuin Priuksella. Tässä luokassa pitäisi olla tarkkana, että auto osuu kohdemarkkinan olosuhteisiin, kuten meillä pitää sopia työsuhdeautojen rajoihin tai sitten voi myyntiporukka lähteä kotiin.

Huonon tekniikan lisäksi varustetarjonta on perinteistä japsityyliä, missä ei yksittäisiä varusteita ole mahdollista ruksia vain tasoja ja niiden hinnoittelu on pahasti pielessä. Tälläkin hetkellä 10 rahaa keylesisstä ja adaptiivisesta vakkarista on järjettömän paljon. Myydyt autot ovat menneet passiivisille asiakkaille jotka käyttävät autoaan niin vähän, että eivät elätä jämyjä. Kerta vuoteen öljynvaihdolla ei pitkälle mennä ja nyt sitten jämytkin kärsivät huonosta tuotepaletista ja pahimmillaan jossain vaiheessa tämä näkyy palveluverkossa...

Edit: Nelaripakuasiakkaat onnistuttiin hukkaamaan kerralla, vaikka tämänkin olisi voinut hoitaa parilla sähköpostilla haluttaessa, mutta ei kiinnostanut maahantuojaa kun oli niin pientä noiden haisujen myynti.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2015 20:23 kirjoittanut jf »

Trollsten

  • Vieras
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #45 : 18.02.2015 08:37 »
Mitä tuo esiteltävä uudistuminen sitten sisältää? Keulan muotoja ainakin. Genevessähän on paljon mielenkiintoisia malleja esiteltävänä tänä vuonna.
Uusia moottoreita. BMW dieselit ainakin 1.6 ja ilmeisesti myös 2.0 litraisena. Uusista bensakoneistakin oli jossain huhua. Toivottavasti tähän ei nyt mitään princeä pultata.

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #46 : 18.02.2015 08:44 »
Uusista bensakoneistakin oli jossain huhua. Toivottavasti tähän ei nyt mitään princeä pultata.
Kumpi se sitten lopuksi on pahempi. Reilu vuosi sitten jo "valmis" 1,6 toyoturbo vai prince? Onhan tuo nyt oikeasti hyvinkin pelottavaa, että autoa hehkutetaan euroopassa eurooppalaisille suunnitelluksi, kun tietää millainen historia sillä on toyotalla.  :o

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2380
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #47 : 03.03.2015 11:43 »
Iso harppaus varsinkin sisustan osalta tämä facelift.

http://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/facelifted-2015-toyota-avensis-revealed-ahead-geneva

Mutta ilmeisesti turbot bensakoneissa jää Avensiksesta uupumaan?
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #48 : 03.03.2015 11:54 »
Mutta ilmeisesti turbot bensakoneissa jää Avensiksesta uupumaan?
Parin tunnin päästähän tuo nähdään. 12.15 paikallista aikaa eikös se julkkari ole?

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2380
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #49 : 03.03.2015 11:55 »
Parin tunnin päästähän tuo nähdään. 12.15 paikallista aikaa eikös se julkkari ole?
Jaa, ei ole vielä virallisesti julkistettu? No hyvä, jospa sieltä turbot tulis. Ihme olisi jos Avessakin ei tuota 1,6 korvattaisi tuolla 1,2 turbolla ja sitten tehokkaampia esim. 1,5 tai 1,6 turbolla. Mutta hybridiä lienee turha toivoa....
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #50 : 03.03.2015 12:03 »
Jaa, ei ole vielä virallisesti julkistettu? No hyvä, jospa sieltä turbot tulis. Ihme olisi jos Avessakin ei tuota 1,6 korvattaisi tuolla 1,2 turbolla ja sitten tehokkaampia esim. 1,5 tai 1,6 turbolla. Mutta hybridiä lienee turha toivoa....
3.3. klo 12.15 alkaen pitäisi olla. Toivotaan, toivotaan...
« Viimeksi muokattu: 03.03.2015 12:06 kirjoittanut jf »

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #51 : 03.03.2015 14:34 »
Näinhän se meni. Toyota pystyy pettämään jopa pessimistinkin eli kaksi uutta nakua tulee mallistoon ja Safety sense vakioksi. Saa nähdä kuinka riisutun version suostuvat siitä tekemään suomen maahantuojaa varten (oma veikkaus on pelkkä tarra)... Eikö tämän nyt olisi voinut tappaa suoraan eikä turhaan roikuttaa Camryn europäivitystä.

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2380
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #52 : 03.03.2015 14:50 »
^Kyllä... Hiukan kerkesi jo mielenkiinto heräämään tuohon Avensikseen (sisusta näyttää omaan silmään hienolle) mutta nyt käytännössä itseäni kiinnostavaksi moottoriksi jää tuo 2,0 diesel (140 hp?) ja sen hinta on tod. näk. sen verran suolainen, että jäänee kauppaan. Käydään nyt kuitenkin aikanaan katsastamassa.
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #53 : 03.03.2015 16:25 »
Juu. Samalla rahalla todennäköisesti saat bemarin vitosen tai audin kutosen ja vaikka en mikään erityinen saksalaisfani olekaan, niin kyllä niissä samaan rahaan enempi autoa saa. Näillä mennään...

Paikalla kahe

Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #54 : 03.03.2015 20:32 »
Volkkarin climatronic 2000 paikkeilta päässyt näköjään uusiokäyttöön. Vaan ei pahemman näköinen. Paljonkos Avensiksessa on sisempien isofixien keskikohtien väli?

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2380
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #55 : 04.03.2015 09:02 »
Ilmeisesti dieselit jää ilman automaattia? Jotenkin tuntuu, että Toyota on nostanut kädet pystyyn euroopan myynnin kanssa, eivät edes halua myydä näitä autoja täällä! Ilmeisesti ajatellaan, että kun ei ole ollut kysyntää niin ei kannata satsata tekniikkaan jota euroopassa myydään. Joku toinen voisi ajatella, että satsaamalla täällä myytävään tekniikkaan se voisi lisätä myyntiä...

Omat lisäykset tähän faceliftiin olisivat olleet:

-Bensaturbot, 1,2 (Aurikseen esitelty) korvaamaan nykyinen 1,6 kone ja sitten vaikkapa 1,5 bensa n. 150 hp ja 190 hp versioina korvaamaan 1,8 ja 2,0 koneet. Kaikkiin vaihtoehdoksi automaatti (Multidrive kelpaisi kyllä)
-Dieseleiden pariksi automaatti, molempiin koneisiin (konsernilta löytyisi kyllä osaamista 8-loviseen perinteiseen automaagiin, sitä vaan ei haluta myydä ilmeisesti?)
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Poissa jf

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1196
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #56 : 04.03.2015 10:14 »
Ilmeisesti dieselit jää ilman automaattia? Jotenkin tuntuu, että Toyota on nostanut kädet pystyyn euroopan myynnin kanssa, eivät edes halua myydä näitä autoja täällä!
...
(konsernilta löytyisi kyllä osaamista 8-loviseen perinteiseen automaagiin, sitä vaan ei haluta myydä ilmeisesti?)
Japsien logiikkaa on aika mahdoton ymmärtää, mutta karkeasti ottaen halvalla huonoa (jota yritetään myydä kalliilla) on nykyinen slogan. Konsernilla olisi hyviä palikoita, mutta ei niitä turhaan eurooppaan hassata. Sitä minä en ymmärrä, että mikseivät vaan ihan reilusti pistä pillejä pussiin ja lopeta jos ei kerta kiinnosta? Mikäli euroopan myynti kiinnostaa niin miksei niitä hyviä tuotteita myydä meillä?

Sinänsä aveen olisi voinut nuo bensakoneet päivittää vaikka ihan noilla käytössä olevilla atkinsoneilla (1,8 ja 2,5) ilman hybridi-tekniikkaa (jonka myyminen euroopassa selvästi on toyotalle ongelma), eikä olisi edes tarvinnut tuoda mitään uutta...  ::)

Poissa P.Alikka

  • Yhdistyksen jäsen
  • Klassikkoainesta
  • *****
  • Viestejä: 2380
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #57 : 04.03.2015 10:36 »
Niin, niitä osasia olisi maailmalla mistä ammentaa. Hybriditekniikkaa kovasti hehkutetaan, mutta kohta kilpailijat menee vasemmalta ja oikealta ohi kun Toyota keskittyy asiasta puhumiseen tekemisen sijaan.
Ajossa: Melkein rippukouluikäinen itäauto käpyisellä nelivedolla
Ajossa II: Fabia Combi, hyppii ja pomppii
Exät: kuli-Reemium, Siitin, Sotka ja muutama Toipotta

Trollsten

  • Vieras
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #58 : 04.03.2015 10:52 »
Ylemmän keskiluokan japsi ei myy euroopassa kuin jossain takapajulassa nimeltä Suomi. Niille junteille kelpaa se 1.6 vaparibensa tai ihan sama mitä siellä pellin alla on kunhan auto on Toyota Avensis niin turhapa tähän on panostaa sen enempää vaan keskittyä muihin malleihin.

Honda totesi saman ja lopetti Accordin valmistuksen kokonaan.

Makkis

  • Vieras
Vs: Avensis T27 2009-
« Vastaus #59 : 04.03.2015 11:04 »
Lainaus
Ylemmän keskiluokan japsi ei myy euroopassa kuin jossain takapajulassa nimeltä Suomi. Niille junteille kelpaa se 1.6 vaparibensa tai ihan sama mitä siellä pellin alla on kunhan auto on Toyota Avensis niin turhapa tähän on panostaa sen enempää vaan keskittyä muihin malleihin.

Niin se minunkin mielestä on justiin näin mutta minne noita sitten myydään kun kyseessä on maailman myydyin merkki?