autoilua & elämää

Kirjoittaja Aihe: Yleistä kirjoittelua BMW:stä  (Luettu 358080 kertaa)

Poissa TON-III

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 6491
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3060 : 30.07.2020 09:40 »
^ No ei nuo minun päähäni osuneet, esimerkiksi tuosta kuormasta puhuminen, sen vaikutus paikalla on nähtävissä, kun lähdetään liikkeelle häviääkö kuorma ja sen vaikutus ? Ennen asennusta vanteilla ollessaan renkaat olivat n. saman kehäisiä.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 954
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3061 : 01.08.2020 18:02 »
Junioria polttelee jo autonhankinta, kun inssiajo lähestyy. No ei mikään yllätys, että tomminen vanhempi e46 kiinnostaa ;D.

Aikanaan itse kokeillut 320 kutoskoneellista automaattia ja hyvähän tomminen oli ajella.

Taitaa pensa näille maistua vai olisko jollain ihan omakohtaista kokemusta?


Poissa Levjsa

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 1358
  • Audi A3
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3062 : 01.08.2020 18:20 »
Kaverilla tuollainen vie sekalaisessa ajossa manuaalina n. 11-12L/100km. Mukava peli ajella, kun toimii ongelmitta.

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 954
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3063 : 01.08.2020 18:35 »
Kaverilla tuollainen vie sekalaisessa ajossa manuaalina n. 11-12L/100km. Mukava peli ajella, kun toimii ongelmitta.
Ok, no varmaan automaatillla 2 litraa lisää; no saa varmaan raskaammalla kaasujalalla mitä vaan. Itse asiassa just tein pienen koelenkin yhdellä 2001 mallilla. Menee kyllä nätisti. On se vaan auto verrattuna uusiin riisikuppeihin :P

Poissa ///M

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 829
  • BMW X3
  • E46 Cabrio
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3064 : 01.08.2020 18:38 »
Junioria polttelee jo autonhankinta, kun inssiajo lähestyy. No ei mikään yllätys, että tomminen vanhempi e46 kiinnostaa ;D.

Aikanaan itse kokeillut 320 kutoskoneellista automaattia ja hyvähän tomminen oli ajella.

Taitaa pensa näille maistua vai olisko jollain ihan omakohtaista kokemusta?

325iA ja 330iA malleilla sellaset hieman reilu 600km pääsee tankillisella seka-ajossa. Kympin molemmin puolin vie bensaa, riippuen ajotyylistä.

Poissa Urlaub

Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3065 : 01.08.2020 18:46 »
Tuunaamaton e46 bensakuutosella olisi hieno peli. Katoavaa kansanperinnettä sellaiset moottorit ja priimakuntoisissa hinnat jo hyvästi nousussa.

Poissa JiiJii71

Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3066 : 01.08.2020 18:53 »
Kyllä kutosen laulu on kaunista. Moottoreiden luonteet ja käyttöominaisuudet ovat mainioita, meno maistuu tyhjäkäynniltä ylöspäin nousten lineaarisesti kohti punaviivaa. E46:t olivat tosiaan ajalta ennen Efficient Dynamicsejä, eli jossain määrin noille gaso maistuu.

Vaimon X3 3,0i (M54B30) hotkii viisivaihteisella automaatilla 13 - 16 l tässä kaupunkipyörityksessä.
Work hard not smart.

Poissa -sami-

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2734
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3067 : 01.08.2020 20:03 »
Meillähän on tytön käytössä facelift E46 325iA M54B25 moottorilla. Kiva peli ajella. Viimeisin tankillinen tasan 12 litraa kaupunkipyörityksessä. Tuoreempi pitäisi kuulemma saada tai ykkönen. Enpä tiedä...
520dA xDrive - 325iA - PappaTunturi

Poissa nihu

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 954
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3068 : 01.08.2020 20:05 »
Urlaub, JiiJii, veit sanat suusta.  :D
Hyvistä pyydetään maltaita, mutta mulla kiikarissa 320 alta 3€ ja ja ajettu vain 225tkm.
Toisen  lokasuojan maalaus edessä ja ilmastointilaitteen korjaus (jos ei paha vika) muuten oikein siisti peli. Tutkin tarkemmin pitemmällä koeajolla kunhan ens viikolla saa leiman.
Kilsan koeajolla kone ja vaihteisto pelas hienosti.

Poissa ///M

  • Vakiokalustoa
  • **
  • Viestejä: 829
  • BMW X3
  • E46 Cabrio
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3069 : 02.08.2020 09:10 »
Meillähän on tytön käytössä facelift E46 325iA M54B25 moottorilla. Kiva peli ajella. Viimeisin tankillinen tasan 12 litraa kaupunkipyörityksessä. Tuoreempi pitäisi kuulemma saada tai ykkönen. Enpä tiedä...

Tuo onkin hieman hankala tilanne kun uudemmat bensakoneet on huonompia. Eikä se alkupään ykkönenkään välttämättä mikään kaunotar ole.

Poissa -sami-

  • Klassikko
  • ****
  • Viestejä: 2734
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3070 : 02.08.2020 09:22 »
Tuo onkin hieman hankala tilanne kun uudemmat bensakoneet on huonompia. Eikä se alkupään ykkönenkään välttämättä mikään kaunotar ole.
No sepä. Rahaa palaa, ostaa minkä tahansa. Eikä välttämättä saa yhtään parempaa. Sen olen oppinut, että aina ostan LCI mallin. Huomattavasti helpommalla selviää kun ei tartte pajalla juosta.
520dA xDrive - 325iA - PappaTunturi

Poissa Niinpä

  • Uudenkarhea
  • Viestejä: 43
  • Opel Insignia Sports Tourer 2019
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3071 : 02.08.2020 12:17 »
Tuunaamaton e46 bensakuutosella olisi hieno peli. Katoavaa kansanperinnettä sellaiset moottorit ja priimakuntoisissa hinnat jo hyvästi nousussa.
Onhan noita.Pojan kakkosauto seisoo tossa pihalla.2004 325CI 150tkm.Tuunaamaton.
Käytti sen verran vakuutuksessa; että haki leiman katsastuksesta ja sai vaihdettua disat ja
huohottimet ykkös autoon.2006 Z4.

Poissa Mikko

  • Klassikkoainesta
  • ***
  • Viestejä: 2377
Vs: Yleistä kirjoittelua BMW:stä
« Vastaus #3072 : eilen kello 16:37 »
^ No ei nuo minun päähäni osuneet, esimerkiksi tuosta kuormasta puhuminen, sen vaikutus paikalla on nähtävissä, kun lähdetään liikkeelle häviääkö kuorma ja sen vaikutus ? Ennen asennusta vanteilla ollessaan renkaat olivat n. saman kehäisiä.

Kuvien perusteella oli mitta otettu kohdasta, jossa noin 1/4 auton massasta on kumin päällä. Tämä painaa rengasta kasaan tuolta kohdin (ja paine pullistaa muualta). Rengas ei ole enää pyöreä, joten ympyrän kehän laskemiseen käytetyt kaavat eivät päde. Ympäryysmittakin saattaa hieman auton alla muuttua, koska kumi on elastinen materiaali. Jos haluaa mitata renkaan ympärysmittaa niin rengas irti ja kyljelleen maahan, sitten ottaa mitan joustamattomalla narulla tms. renkaan ympäri ja mittaa tämän narun rullamitalla. Absoluuttista totuutta ei tälläkään tavalla saa, mutta pääsee muutaman millimetrin virhemarginaaliin.

Nuo muutamat prosentit ympärysmitoissa on niin pieniä mittoja (millimetrejä), että häviävät nopeasti virhemarginaaliin jos mittaa väärin ja oikoo laskusääntöjä.