https://yliteippaus.fi/

Yleistä keskustelua BMW:stä

Jos ne levyt ei ollut ekalla 100 metrillä kierot niin kyllähän se kieroutumisen syy on aivan muualla kuin levyissä itsessään. Ja sehän on jarrusatuloiden herkistelyn puute, niissä liukupinnat on ruosteessa ja satula kanittaa ja täristää siksi jarrutuksissa. Aivan normi settiä bmw jarruissa.
 
Corvike sanoi:
Oliko kyseessä Schmiedmann? Siitä näkyy olevan paljon negatiivisia kommentteja. Vaihtoiko liike Brembon ilman lisäkuluja?

Vaihdatutin toisessa liikkeessä alle brembon levyt ja palat. Nyt pitää harkita vienkö enää ikinä autoani kyseiseen liikkeeseen huoltoon kun tämän tempun tekivät että laittoivat ei niin hyvät osat huollossa.
 
Vieläkin hymyilyttää, kun tuli käytyä tänään testailemassa vähän erilaisempaa kalustoa. Tukantuulettajat i8 Roadster, Z4 M40i ja M850i. Kermana vielä koppiauto M5.
 
^Minä sain tänään kutsun tuollaisten koeajotapahtumaan (Luxury Experience) 14-15.6. Pitää käydä ainakin X7 M50d kokeilemassa. Ja varmaan joku avokki, jos keli suosii.
 
X7 vain kylmätestasin, nuo möhköt kun ei juurikaan kiinnosta Mielestäni se oli vain 30d eikä 50d. X5 oli 50d.
 
Mitä kaikkia korimallisarjoja se nelivedon vetolaatikon kilahtaminen koskettaa?
Olen käsityksessä että F10/11 ja F30/31 mutta mitenkäs nämä G-sarjaiset?
 
Onko noiden bemmien maalauksen taso huono ? Omaan tuntuu tulevan naarmua pelkästä katseesta, yhdessä kaupassa kysyttiin koeajoa 330 E:stä ja olikin myyjän auto, se oli sisällä vain puleerattavana  :p
 
Onko bemareiden jäähdytysjärjestelmä toteuteutettu jotenkin muista poikkeavasti?

Oltiin vaimokkeen kanssa 2viikoa keskieuroopan road tripillä ja lämmintä piisasi. Yleisin ongelma tien sivussa näytti olevan keittävä bemari. Näitä oli laidasta laitaan, aivan uudesta vähän vanhempaan ja 1-srj sinne 6sarjaan. Seiskoja ei pientareilla näkynyt toki otanta näissä pienenpi sielläkin.
 
Jones sanoi:
Onko bemareiden jäähdytysjärjestelmä toteuteutettu jotenkin muista poikkeavasti?

Oltiin vaimokkeen kanssa 2viikoa keskieuroopan road tripillä ja lämmintä piisasi. Yleisin ongelma tien sivussa näytti olevan keittävä bemari. Näitä oli laidasta laitaan, aivan uudesta vähän vanhempaan ja 1-srj sinne 6sarjaan. Seiskoja ei pientareilla näkynyt toki otanta näissä pienenpi sielläkin.

Jaa... mielenkiintoista.

Itse olen ajellut vuosien varrella lukuisia kertoja Keski- Eurooppassa, lähinnä tosin Saksassa, ja yhteensä muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Enkä ole nähnyt yhtäkään keittävää bemaria.
 
Bepop sanoi:
Jaa... mielenkiintoista.

Itse olen ajellut vuosien varrella lukuisia kertoja Keski- Eurooppassa, lähinnä tosin Saksassa, ja yhteensä muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Enkä ole nähnyt yhtäkään keittävää bemaria.

En minäkään ole nähnyt kuin oman 23v vanhan Bemarin keittävän, mutta siinä olikin kannentiiviste palanut.
 
Eipä täällä näy muitakaan keittäviä ajoneuvoja. Colleferron kohdalla nähtiin tosin palava Fiat Punto. Nyt varmaan kannattaa yleistää, että Puntot palavat.  ;)
Mutta ei näy keittäviä bemareita.
 
Olen nyt viimeisen 10 vuotta ajanut ympäri vuoden lähinnä vain Keski-Euroopan teitä. Voin vahvistaa että myös minun kokemukseni on ettei minkään merkkisiä keittäviä autoja juuri näy. Rekkoja lähinnä joskus tienposkessa ja jos henkilöauto niin yleisin syy tuntuisi mutulla olevan rengasrikko.
 
Jones sanoi:
Onko bemareiden jäähdytysjärjestelmä toteuteutettu jotenkin muista poikkeavasti?

Oltiin vaimokkeen kanssa 2viikoa keskieuroopan road tripillä ja lämmintä piisasi. Yleisin ongelma tien sivussa näytti olevan keittävä bemari. Näitä oli laidasta laitaan, aivan uudesta vähän vanhempaan ja 1-srj sinne 6sarjaan. Seiskoja ei pientareilla näkynyt toki otanta näissä pienenpi sielläkin.

Hyvä prvo, mutta kyllä se vähän poikkeaakin. Tietokone ohjattu termari, ehkä nykyään muillakin merkeillä.
 
No provo ja provo. Tottahan niitä bemmeja on siellä kuin sieniäsateella,mutta viime ja toissa viikon aikana 5keittävää oli bemua jäähdyttely hommissa. Sen verran väärin ilmaistu, että 2 ainoastaan tiellä loput 3 huoltamoiden pihoissa. 1 näistä vaunu perässä ja se oli varmaan liikaa vuoristoon ja 33 asteen lämpöön. Niin joo sori 1 oli Trevision strada lippuautomaateilla, eli vain 4 saksassa.
 
Jones sanoi:
Onko bemareiden jäähdytysjärjestelmä toteuteutettu jotenkin muista poikkeavasti?

Joistain malleista aikoinaan puuttui kiertovesipumppu.

Toinen mihin törmännyt on ne muoviset liitäntä natsat lohkoon jotka hapertuvat ja lopulta pettävät - nesteet pihalle.
 
Olen sen yli kolmekymmentä vuotta lävistänyt Saksan matkalla Italiaan. Hyvin vähän näkyy mitään merkkejä tien päälle jääneenä muuten kuin kolarin, tai juuri rengasrikon vuoksi. Ihmettelen tuota kommenttia. En väitä ettekö olisi niitä nähnyt, mutta hämmentää. Ja että yhtä merkkiä. Ihan riesaksi asti.
Voitko tarkentaa missä? Josko tämä on joku vastaava, kuin Oulun alueen hihnakeissi. Mutta silloinkin luulisi vaikuttavan useampaan merkkiin.
Olisiko joku viimeistä työpäiväänsä huollossa viettävä keppostellut?
 
Taky sanoi:
Joistain malleista aikoinaan puuttui kiertovesipumppu.

Toinen mihin törmännyt on ne muoviset liitäntä natsat lohkoon jotka hapertuvat ja lopulta pettävät - nesteet pihalle.

Kiertovesipumppuihin en ota kantaa, en ole moisiin ilman törmännyt.
Mutta muoviset liittimetkään ei taida olla faktaa, yleensä ne letkut antaa vuosien jälkeen periksi koska bmw pitää suunnittelupöydältä lähtien aika kuumana moottoiveden lämmöt, usein yli 95ast ja liikuntaväli on laaja 80-115 peräti. Bemuissa jäähdytys tehostuu täydelle kun autoa poljetaan. Esmes jos kone on 95 asteinen ja poljet pitkän lähdön on lämmöt melkein heti 80. Eli letkut poksahtaa lämmöstä ja paineesta joka pidetään lähellä 1,5bar +\- 0,5. Paisunnan korkki on 2,0bar.
 
Tuli mieleen näistä BMW tiellejäämisistä, yhtään provoamatta muutama talvi sitten kun oli harvinaisen pitkä jakso kovia pakkasia, näkyi tienvarteen pysähtyneenä monta uudehkoa bemaria. Aluksi en kiinnittänyt enempää huomiota mutta kun useamman kerran näki uudehkon auton tienvarteen jääneenä niin tuo muistui mieleeen, ja kaikki ne uudehkot 4-5 mitä siinä muutaman viikon aikana näin oli bemareita. Toki kaikenmerkkisiä vanhoja 80/90-luvun romuja oli myös tienvarressa mutta nämä bemarit arviolta 2005-2015 väliltä. Aloin miettimään onko näissä ongelmia dieselin jäätymisen kanssa tai vastaavaa?
 
Juuha sanoi:
Aloin miettimään onko näissä ongelmia dieselin jäätymisen kanssa tai vastaavaa?

Jos on saksasta (tai keskieuroopasta yleensäkin) tuotu bemari, niin lämmitetty huohotin puuttuu. Aiheuttaa ongelmia yhdistettynä pätkäajoon ja 20-30 asteen pakkaseen. Tämä on se kuuluisa "cold climate version" varustekoodi siellä auton varustelistassa. Voi jälkiasentaa, mutta useampi vetää riskillä tai suurin osa varmaan ihan tietämättään.
 
Näistä 1 Munchenin ja Salzuburgin välissä, loput Annabergin ja Udinesen välissä siis. En itse asiaan aluksi kiinnittänyt huomiota mut eukko huolestui keittääkö meillä? Sitten vaan tajuttiin, että kaikki tähän mennessä nähdyt oli bemuja.
 
lnaukkar sanoi:
Jos on saksasta (tai keskieuroopasta yleensäkin) tuotu bemari, niin lämmitetty huohotin puuttuu. Aiheuttaa ongelmia yhdistettynä pätkäajoon ja 20-30 asteen pakkaseen. Tämä on se kuuluisa "cold climate version" varustekoodi siellä auton varustelistassa. Voi jälkiasentaa, mutta useampi vetää riskillä tai suurin osa varmaan ihan tietämättään.

Eipä se taida olla lämmitetty mutta eristetty kylläkin.  Ja tämähän ei aiheuta keittämistä vaan moottoriöljyjen sijoittumista sylintereihin ja moottorin jumiutumisen tai öljyjen lentämisen taivaan tuuliin ja öljyn katkuisen savun.
 
Jones sanoi:
Näistä 1 Munchenin ja Salzuburgin välissä, loput Annabergin ja Udinesen välissä siis. En itse asiaan aluksi kiinnittänyt huomiota mut eukko huolestui keittääkö meillä? Sitten vaan tajuttiin, että kaikki tähän mennessä nähdyt oli bemuja.

Ei kyllä aukea. Onhan tuo maasto meikäläistä haastavampaa, mutta silti. Ja vielä jos oli eri kausien vehkeitä. No, on se lämpömittaria vaan seurattava kovemmissa olosuhteissa, vaikka ei baijerilaisella ajaisikaan.