https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua BMW:stä

Soittelin aamulla just letkulämppärin ja sisätilalämppärin asennuksesta. Kuulemma on tapauksia missä auton tietokone sekoaa tuosta ja flekti huutaa täysille. Suosittelivat säteilylämmitintä tuon takia.
 
lortti sanoi:
Soittelin aamulla just letkulämppärin ja sisätilalämppärin asennuksesta. Kuulemma on tapauksia missä auton tietokone sekoaa tuosta ja flekti huutaa täysille. Suosittelivat säteilylämmitintä tuon takia.

Oma E60 teki aikoinaan juuri noin.
 
^^Minulla on merkkarissa laitettu Calix letkulämppäri ja sisätilämmitinkin.
Ei ole häröillyt ainakaan minulla (vielä).

Kaikkiin ei edes säteilylämmitintä voi laittaa koska öljypohja jotain komposiittia eikä metallia.
Takatuuppareissa öljypohja usein komposiittia ja xDriveissä metallia oli silloin vastaus kun tämä oli omakohtaisesti kartalla.
 
GTA1 sanoi:
^^Minulla on merkkarissa laitettu Calix letkulämppäri ja sisätilämmitinkin.
Ei ole häröillyt ainakaan minulla (vielä).

Kaikkiin ei edes säteilylämmitintä voi laittaa koska öljypohja jotain komposiittia eikä metallia.
Takatuuppareissa öljypohja usein komposiittia ja xDriveissä metallia oli silloin vastaus kun tämä oli omakohtaisesti kartalla.

Calix letkulämmitin toimii myös koneissa 30d, 35d ja 40d vuosimallia 2011-2016.
 
Mulla menee ensi viikolla säteilylammittimen asennukseen laakkoselle. Hintaa tulee vajaa neljäsataa eiroa.
 
Alkaa kuulostaa juuri siltä kuin arvelinkin eli joka pajalla ja merkkarilla kerrotaan eri tarinaa koska muuttujia on niin paljon.

Kai tämä on pakko teetättää sitten merkkarilla niin ei joudu mahdollisen vikakoodihelvetin selvittelyn maksumieheksi.

Oma mielenkiinto asian selvittämiseksi on aika pieni.

Ja itsehän en moottorinlämmittimestä edes perusta vaan koppi olisi kiva saada lämpimäksi,vaan eivät suostu asentamaan ilman moottorinlämmitintä. Onko kellä tähään mitään patenttiratkaisuja?
 
Minkäslaisia kokemuksia bemaristeilla on huolto ja korjaustöiden tekemisestä tallinnassa? Vieläkö kannattaa viedä auto huoltoon viroon vai onko heillä "omat" hinnat suomalaisille ja virolaisille.
 
rosso sanoi:
Minkäslaisia kokemuksia bemaristeilla on huolto ja korjaustöiden tekemisestä tallinnassa? Vieläkö kannattaa viedä auto huoltoon viroon vai onko heillä "omat" hinnat suomalaisille ja virolaisille.

Jos siitä on etuperä (X1 tyyppivika) porsinut kannattaa viedä tallinnaan.
Perushuoltoja ei kannata koska suomessa kaikki nyrkkipajat pystyy tekemään huollot kohtuukustannuksin, mitään ihmeellistä näissä ei ole.
 
Kuinka usein kannattaa vaihdatuttaa polttoainesuodatin diesel-koneissa. Meneekö vaihtoon 30tkm/2 vuotta välein vai uskaltaako ajaa 60 tkm/4 vuotta?
 
rosso sanoi:
Kuinka usein kannattaa vaihdatuttaa polttoainesuodatin diesel-koneissa. Meneekö vaihtoon 30tkm/2 vuotta välein vai uskaltaako ajaa 60 tkm/4 vuotta?

Mitään faktatietoa en usko olevan kenelläkään suodattimen kestoikään, siihen vaikuttaa niin moni ulkopuolinen tekijä...polttoaineen laatu, likaisuus, vetisyys yms.

Mutta audissa meni 200tkm samalla suodattimella vahingossa ja bemarissa 100tkm vaihtoväli tietoisesti. Kummassakaan ei oireita.
 
Transit Customissa suodatin on niin pahasti ajoviimalle alttiina että säästyy monelta murheelta kun vaihtaa suodattimen joka vuosi, muistaakseni sille ei ole annettu vaihtoväliä vaan vaihdetaan sitten kun auto sitä pyytää. Paljolti lienee autokohtaista kuinka usein suodatin kannattaa vaihtaa.
 
rosso sanoi:
Kuinka usein kannattaa vaihdatuttaa polttoainesuodatin diesel-koneissa. Meneekö vaihtoon 30tkm/2 vuotta välein vai uskaltaako ajaa 60 tkm/4 vuotta?

Jos sattuu Venäjän dieseliä eksymään tankkiin, niin ajokilometreistä riippumatta min. kerran vuodessa vaihto. Vaihto töineen (0,5h tms) ei ole edes kallista.
 
Kysyin huollosta tuota polttoainesuodattimen vaihtoväliä ja bemarilla on suomessa ohjeistus 4v/60tkm vaihtoväli.
 
JiiJii71 sanoi:
Jos sattuu Venäjän dieseliä eksymään tankkiin, niin ajokilometreistä riippumatta min. kerran vuodessa vaihto. Vaihto töineen (0,5h tms) ei ole edes kallista.
Jos tankkaat normi asemilta niin ei se ole yhtään huonompaa kuin Suomessa. Jopa parempaa.
 
Nyt on suodattimien vaihtoväli selvillä. Moottorin ilmansuodatin 4v/60tkm. Raitisilmansuodatin 2v/30tkm.
 
Kumpikaan ei ole kuulunut suosikki väreihin mutta pervolla tavalla sopii näihin, Tonin pitää toki joskus saada alempi punaisena ja mustilla kiekoilla ;)