https://yliteippaus.fi/

Hyundai i30 kokemuksia

Olivat rajanneet kuluvat osat pois takuusta. OK. Tämä on ihan selvä mutta ei ollut sellaista huoltoa ettei jotain "kuluvaa osaa" alustaan olisi tarvinnut uusia. Jokainen osa n. 400 €... Luultavasti uudemmissa mitoitukset ovat paremmat. Tosin Oulun Deltan "laadun" suhteen tulin siihen tulokseen että siellä "huollettuna" auto on pilalla...

Lähetetty minun HUAWEI NXT-L29 laitteesta Tapatalkilla

 
esako62 sanoi:
Aikanaan kun itselläni oli 2008 mallin Cee'D , en tainnut yhdessäkään huollossa päästä alle viidensadan euron. Enkä niissä huoltokäyntien jälkeisissä korjauskäynneissä.
Minulla oli uutena ostettu cee'd 1.6 EX automaatti, jolla ajoin reilut 80 000 km. Huollot maksoivat 300-400 euroa sisältäen 25 euron sijaisautovuokran.
 
Teetin i30:n edellisessä huollossa normihommien lisäksi vaihteistoöljyn vaihdon ja jarrujen puhdistuksen. Joensuussa ja Kuopiossa pyydettiin yli 600 egeä moisesta, mutta Ajanvaunu Savonlinnassa tarjosi koko paketin 500 euroon. Ei ihan ilmaista sekään, mutta kannatti kysellä ja lähteä vielä asiakseen maakuntamatkalle 150 km päähän.
 
Mikä liike Kuopiossa? Hartikainen? Nurmeksen Hyundai-huolto Sinijärvi on minusta kohtuuhintainen putiikki.
 
Tänään renkaidenvaihdossa asentaja totesi että oikean puolen taka-ulko jarrupala oli aivan loppu ja kaiken lisäksi jarru laahasi. Mainitsin viime viikolla huollossa epäilyni jarrujen laahaamisesta, mutta eipä näemmä oltu edes koskettu. Huoltoon kun pulittaa 500 euroa, niin leiman lisäksi saa väärän turvallisuuden tunteen. No, 3.5. on joka tapauksessa uusi käynti huollossa, otetaan silloin asia esille.
 
Nyt on sitten jarruongelma (toivottavasti) selätetty. 4 korjaamokäyntiä ja lopputulemana uudet jarrusatulat taakse paloineen. Kaksi herkistelyä ei auttanut, kolmannella piti laittaa jo uudet satulat mutta oli hommattu vääränlaiset, ja tänään siis neljännellä kerralla homma hoidettiin. Pelttarilla asiat sujuivat mallikkaasti, ei tarvinnut vääntää ja sijaisauto kuului pakettiin aina kun tarvittiin. Haittapuolina oli tietysti usea käynti ja laahaamisen aiheuttama kulutuslisä. Mutta yhtäkaikki takuu näytti toimivan.
 
En tiennyt, että näissäkin on jakoketju-ongelmia. Nyt tiedän. Työkaverin -12 mallinen i30 nyykähti tielle pienen kilinän kera. Kone 1.4. Sai autonsa tänään korjattuna takaisin, kuulemma kävi tuuri, eli moottorituhoa ei tullut. Jakoketju oli venähtänyt ja jako oli hypännyt sen verran että matka katkesi. Alta satkun ajettu. Sillä lailla.
 
IC1970 sanoi:
En tiennyt, että näissäkin on jakoketju-ongelmia. Nyt tiedän. Työkaverin -12 mallinen i30 nyykähti tielle pienen kilinän kera. Kone 1.4. Sai autonsa tänään korjattuna takaisin, kuulemma kävi tuuri, eli moottorituhoa ei tullut. Jakoketju oli venähtänyt ja jako oli hypännyt sen verran että matka katkesi. Alta satkun ajettu. Sillä lailla.

Tämä on yleinen ongelma 2010-luvun alun hyundaiautoissa.
 
^Ilmeisesti, 53000 tkm oli autolla ajettu. Maahantuoja saa yhteydenoton, noilla kilsoilla ei pitäisi tälläisiä ongelmia ilmetä. Hirveästi ei koskaan ole nuo Hynyt kiinnostaneet, siksi kai mennyt ohitse tämä informaatio. Tonniviissataa oli lasku, huonommalla tuurilla olisi kuulemma ollut 4-5000 euron remontti. Seuraan mielenkiinnolla sivusta, levitteleekö maahantuoja käsiään kertakäyttöhyödykkeensä osalta.
 
IC1970 sanoi:
^Ilmeisesti, 53000 tkm oli autolla ajettu. Maahantuoja saa yhteydenoton, noilla kilsoilla ei pitäisi tälläisiä ongelmia ilmetä. Hirveästi ei koskaan ole nuo Hynyt kiinnostaneet, siksi kai mennyt ohitse tämä informaatio. Tonniviissataa oli lasku, huonommalla tuurilla olisi kuulemma ollut 4-5000 euron remontti. Seuraan mielenkiinnolla sivusta, levitteleekö maahantuoja käsiään kertakäyttöhyödykkeensä osalta.

Toivottavasti ei kovin yleistä, nimittäin äitini vaihtoi juuri tuollaisen -12 mallisen 55 tkm ajetun i30:n. Ja tykkää kovasti autosta, vielä.