https://tummennuskalvot.fi/

Yleistä Polestarista

Joo veikkaisin samaa, varmaan riippuen tuleeko vajaavetoisena myyntiin ym. niin alkaen 70ke.
 
2.7 päivitys alkanee toden teolla tulemaan loppuviikosta.

Hi community members,

On Thursday, we’ll begin deploying the latest OTA software update P2.7 in batches, which brings stability improvements and bug fixes to your cars. The contents of P2.5 and P2.6 are also carried into this software release, which includes improved cabin temperature control and stability improvements for unlocking the car with the physical key, as well as the possibility to view instant consumption in the home screen tile when the Range Assistant app is minimized and the ability to remove a paired device through the in-car settings or the Polestar app.

For this OTA update, cars that are on software version P2.0 or later are classified as deployable. To read about all this software release, please visit https://plstr.car/343
 

Polestarin pääjohtaja latasi someen kuvan Polestar 4:stä, jota on tähän asti salattu julkisuudelta​

ENNEN TÄYSIN uusia malleja on tulossa suorituskykyinen versio Polestar 2:sta. Nähtävästi uudessa versiossa on paljon samaa kuin Polestar 2 BST 270:ssä, jota tehtiin viime vuonna vain rajoitettu 270 auton erä.

 

Liitteet

  • BAF9DEFF-92CD-431C-85CC-6819B81B5EA5.jpeg
    BAF9DEFF-92CD-431C-85CC-6819B81B5EA5.jpeg
    40,3 KB · Katsottu: 66
Aamulehti kirjoittaa Polestarin avaavan pian myymälän Tampereelle.

Onko Polestar tulossa laajemminkin kivijalkakaupaksi?
 
Varmaan Teslan tyylinen showroom?
Varmaan.

Koeajopiste Tampereella on ollut jo vuosia Käyttöauton eli paikallisen Volvo-myymiön tiloissa. Ilmeisesti jotakin enemmän tulossa.

Jos veikata pitää niin hallista vapautuu tilaa jos Renu/Dacia lähtee pihan toiselle puolelle tulleeseen maahantuojansa eli Autoverkkokaupan omaan myymiöön.
 
Viimeksi muokattu:
Polestar irtisanoo 10% + ennustaa heikkoa menekkiä autoillensa tulevaisuudessa. Tämän vuoden tavoitetta lasketaan 80k -> 60k autoon.

 
^ Niinpä - taloustilanne on haastava ja kilpailu kovaa Teslan ja kiinalaisten valmistajien toimesta. Polestarin myynti on sinällään kehittynyt suht. positiivisesti ja tappiota tehdään aiempaa vähemmän, mutta tuotantoon on tulossa viiveitä seuraavan mallin (PS3/EX90) tuotekehitysongelmien vuoksi, kerrotaan tulostiedotteessa. Toimijoiden osakekurssit eivät tietenkään tykkää tällaisesta viestinnästä...

"Polestar was recently informed that additional time for final software development of the new all-electric platform shared by Volvo Cars is needed and that the start of production of Polestar 3 is now expected in the first quarter of 2024. In light of this and the economic environment affecting the automotive industry, Polestar now expects 2023 global volumes of 60,000 – 70,000 vehicles, representing annual growth of 16% - 36%, following record deliveries of 51,491 last year."
 
^volyymit ovat todella pieniä "puoli-itsenäiseksi" valmistajaksi. En ihmettelisi jos tämä lopulta mergetään kiinteämmin Volvoon omaksi mallisarjakseen.
 
En ihmettelisi jos tämä lopulta mergetään kiinteämmin Volvoon omaksi mallisarjakseen.
En panisi yhtään pahaksi jos noin tulee tapahtumaan, itse kun olen aina ihaillut Volvoja niin tämä P2 on sitä niin lähellä kuin olla ja voi. Suunniteltu alunperin Volvoksi ja ulkonäkö ehtaa Volvoa.

Ei liene yllätys kun sanon etten tykkää yhtään tuon P3 ja P4:sen ulkoisesta lookista.
 
En panisi yhtään pahaksi jos noin tulee tapahtumaan, itse kun olen aina ihaillut Volvoja niin tämä P2 on sitä niin lähellä kuin olla ja voi. Suunniteltu alunperin Volvoksi ja ulkonäkö ehtaa Volvoa.

Ei liene yllätys kun sanon etten tykkää yhtään tuon P3 ja P4:sen ulkoisesta lookista.
Minä puolestani tykkään suunnasta johon tuota ulkonäköä ollaan viemässä. Varmaksi ei tietenkään voi mitään sanoa mutta en itse usko että kovin helpolla alkavat sulauttamaan Polestaria takaisin Volvon sisään. Sen verran moneen kertaan on Ingenlathin suustakin kuultu että tavoittelevat eri segmenttejä.
 
^Tietysti hiukan makuasia. Mutta solidia suorittamista ja takana toki kiinalaisten rahat hyvine ja huonoinen puolineen.

Kassavirta jonkinmoinen taklattava haaste. Sähkiksissä positiivinen gm.

1683889101467.png

1683889192119.png
 
Kyllä tuo Volvo BEV-kannattavuus on aika surkea, kun BEV:n SG&A(+R&D)-kuluista menee merkittävästi uusiin autoihin ja siten nettotulos putoaa reippaasti (arvioiden 100m euroa) pakkaselle. Kannattavuutta pitää saada jostain reippaasti lisää, jos polttiksista aiotaan luopua.
 
En panisi yhtään pahaksi jos noin tulee tapahtumaan, itse kun olen aina ihaillut Volvoja niin tämä P2 on sitä niin lähellä kuin olla ja voi. Suunniteltu alunperin Volvoksi ja ulkonäkö ehtaa Volvoa.

Ei liene yllätys kun sanon etten tykkää yhtään tuon P3 ja P4:sen ulkoisesta lookista.

P2 on kyllä tosiaan Volvo-tavalla tyylikäs. Samaa mieltä noista tulevista.
 
Kaikkia ei tarvitse miellyttää ja onneksi Sepeille ja muille mielensäpahoittajille riittää vaihtoehtoja.

Polestarin tiukka taloudellinen tilanne tarkoittanee että Euroopassa myytävät autot tehdään vastakin Kiinassa 😒
 
Mä en nyt oikein ymmärrä miksi se on miinus jos sähköauto on tehty polttispohjalle? Okei Xc40 ei kaikkein aerodynaamisin ole mutta C40 samanlainen mutta tehty vähän aerodynaamisemmaksi. Hyviä autoja nuo p2, Volvon xc40 ja C40 ja varmaan myös tulevat mallit hyviä. Mitä nyt katsonut tuota EX30 promokuvia niin vaikuttaa joltain laatikkoautolta mikä ei ainakaan itselle herätä kovin isoa kiinnostusta kun samanlaista on tulossa fordilta sekä volkkarikonsernilta.