- 2.2.2024 klo 19:46 / Yleistä Polestarista
Polestarilla on 3 mrd euroa velkaa. Se siitä ”ilmaisuudesta”…Pesästä tuskin syntyy suurempaa kilpailua ostajien kesken. Ilmoittavat, että eivät rahoita ja saavat suht ilmaiseksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Polestarilla on 3 mrd euroa velkaa. Se siitä ”ilmaisuudesta”…Pesästä tuskin syntyy suurempaa kilpailua ostajien kesken. Ilmoittavat, että eivät rahoita ja saavat suht ilmaiseksi.
Tyhmä kysymys, mitä se velka vaikuttaa konkurssipesän realisoinnissa?Polestarilla on 3 mrd euroa velkaa. Se siitä ”ilmaisuudesta”…
Juu, tietysti.Velkoja on etuoikeusasemassa konkurssissa. Osakkeenomistajan oikeus on heikompi.
Urheilumallin Volvo. Toki autot tosiaan voisivat yhtä hyvin olla niitä sportti-Volvoja. Mutta ymmärrän tuon jaottelunkin, tavallaan. Voin toki olla vähemmistössä, mutta ainakin kuvissa kaikki Pollen mallit ovat Volvo-sisariaan hienompia ulkoa ja sisältä omaan silmään. C40 lähellä Polestar 2:sta. Painotus urheilullisuudessa, mutta samalla mukana sitä Volvomaista "käytännöllisyyttä", tai ainakin mielikuva siitä. Sitä en toisaalta ymmärrä Geelyn valikoimasta, että mikä ero on Polestarilla ja Zeekrillä?Mikä SE iso potentiaali on - naapuri firman tuottesiin verrattuna?
Urheilumallin Volvo. Toki autot tosiaan voisivat yhtä hyvin olla niitä sportti-Volvoja. Mutta ymmärrän tuon jaottelunkin, tavallaan. Voin toki olla vähemmistössä, mutta ainakin kuvissa kaikki Pollen mallit ovat Volvo-sisariaan hienompia ulkoa ja sisältä omaan silmään. C40 lähellä Polestar 2:sta. Painotus urheilullisuudessa, mutta samalla mukana sitä Volvomaista "käytännöllisyyttä", tai ainakin mielikuva siitä. Sitä en toisaalta ymmärrä Geelyn valikoimasta, että mikä ero on Polestarilla ja Zeekrillä?
Kannattaa perehtyä ennen kommentointia….Tyhmä kysymys, mitä se velka vaikuttaa konkurssipesän realisoinnissa?
En nyt oikein ymmärtänyt.
Osta siihen NRE:n viereen….Pitäiskö ostaa yksi Polestar. Siis osake, ei auto. Tehdä vähän niinkuin Esko Seppänen.
Volvo kyllästyi Polestarin tappioputkeen ja luopuu suurimmasta osasta omistuksestaan
Volvo Cars ilmoitti vähän aikaa sitten, että se luopuu yli 60 prosentista Polestarin omistuksestaan. Suurin osa osakkeista siirtyy Geely Holdingille, joka on itse asiassa Volvo Carsin pääomistaja. Jatkossa GH on vastuussa Polestarin toiminnallisesta ja taloudellisesta tuesta. Volvo saa muutoksessa lisää varoja siirtyäkseen seuraavaan vaiheeseen matkalla pelkäksi sähköautomerkiksi vuoteen 2030 mennessä.
Kokonaan Volvo Cars ei Polestaria jätä taakseen, vaan sillä on edelleen 18 prosentin osuus sähköautomerkistä. Tuohon nähdään kaksikin syytä. Ensinnäkin kaksikolla on valtavasti yhteistyötä, muun muassa tulevien Polestar 3:n ja Volvo EX90:n osalta. Lisäksi Polestar on lainannut Volvolle lähes miljardi euroa.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi