https://yliteippaus.fi/

Yleistä keskustelua Volvosta

Volvo-merkkiuskollisuus?

  • Nykyinen autoni on ensimmäinen Volvoni

    Ääniä: 55 18,2%
  • Nykyinen autoni on 2-4:s Volvoni

    Ääniä: 68 22,5%
  • Nykyinen autoni on 5 - n:s Volvoni

    Ääniä: 37 12,3%
  • Minulla on ollut Volvo(ja), mutta olen vaihtanut merkkiä

    Ääniä: 53 17,5%
  • Minulla ei ole ollut Volvoa, mutta se on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossani

    Ääniä: 28 9,3%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytyväinen Volvoon

    Ääniä: 70 23,2%
  • Seuraavakin autoni on todennäköisesti Volvo

    Ääniä: 39 12,9%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytymätön Volvoon

    Ääniä: 8 2,6%
  • Volvo ei ole minulle sopiva vaihtoehto

    Ääniä: 54 17,9%

  • Äänestäjiä yhteensä
    302
Joo kyllähän se palkitsee pesun jälkeen ihan eri tavalla kun joku leasinginvalkoinen. Naarmujen välttäminenkin on helppoa: ei niitä vaan pysty välttämään. Mustassa näkyy auringonvalossa aivan kaikki virheet samantien.

Mieluiten mä tällä silti ajelen koska toi XC40 ”väri”kartta oli omasta mielestä ihan kauhea.
 
Volvosta ei taida saada varashälyä sellaiseen moodiin, että se ei laivan autokannella aina hälytteelisi kun vähän resonoi. ?
ainakaan se siäsätilan alennettu taso ei tuohon vaikuta ja auto ei kai saa mitenkään lukkoon, ilman että hälyt aktivoituu?
 
Volvosta ei taida saada varashälyä sellaiseen moodiin, että se ei laivan autokannella aina hälytteelisi kun vähän resonoi. ?
ainakaan se siäsätilan alennettu taso ei tuohon vaikuta ja auto ei kai saa mitenkään lukkoon, ilman että hälyt aktivoituu?
Kyllä sen pitäisi vaikuttaa käyttöohjeen mukaan:

Rajoitettu hälytystaso kytkee pois tietyntyyppiset hälytysjärjestelmän tunnistimet siten, että hälytin ei aktivoidu virheellisesti esim. auton ollessa autolautalla.
Hälyttimen liike- ja kallistustunnistimet kytkeytyvät pois, kun rajoitettu hälytystaso aktivoidaan. Hälytin ei tällöin reagoi auton sisällä tapahtuviin liikkeisiin.
Rajoitettu hälytystaso kytkeytyy pois kunkin käyttötilanteen jälkeen, ja se on sen jälkeen aktivoitava uudelleen.

Rajoitetun hälytystason aktivointi​

Painakaa painiketta Alennettu suoja keskinäytön toimintonäkymässä.
Toiminto on aktiivinen niin kauan kuin autolla ajetaan, ja se täytyy sen jälkeen aktivoida uudelleen.
 
ok. tänään unohtui tuo laittaa ja aiemmissa Volvoissa se hälyytti laivalla, vaikka sen oli aktivoinutkin päälle.
siitä jäi oletus, että on vain sisällä olevaa koiraa varten, mutta onhan noissa voinut kehtystkin tapahtua.
yleensä autokannella aina Volvot parkuu....
 
ok. tänään unohtui tuo laittaa ja aiemmissa Volvoissa se hälyytti laivalla, vaikka sen oli aktivoinutkin päälle.
siitä jäi oletus, että on vain sisällä olevaa koiraa varten, mutta onhan noissa voinut kehtystkin tapahtua.
yleensä autokannella aina Volvot parkuu....
Itselläni vm20 auto, jonka ohjeesta. Oletan, että tämä ominaisuus on ollut ”aina”, joten sulla mahdollisesti jotain vikaa hälyttimessä
 
tässä nykyisessä (XC40P6) en muistanut tänään laittaa päälle ja muutamassa vanhemmssa V90 ja V60 mallissa olen laittanut, mutta silti on hälytellyt autolle tullessa. (ne autot on jo vaihdettu pariin kertaan..)
joskus noi laivojen perutteelut on aika voimakkaasti resonoivia kun tärisee koko laiva ihan kunnolla.
harmi kun jä tänään kokeilematta, niin eikun uuttaa ostosristeilyä varaamaan... ;)
 
Aika vaihtelevasti tuntuu toimivan hälyt. Edellisen V40:n päälle kaatui puu eikä mitään reaktiota. Tuota edeltänyt V40 hälytteli, jos webastoa käyttäessä puhaltimen suulakkeet oli suunnattu kattoon 🤦‍♂️
 
Ei ole hälytellyt junassa eikä laivassa kunhan on laittanut alennetun suojauksen päälle. Testattu ainakin seitsemällä Volvolla vuosien varrella, useamman kerran jokaisella. Yhden kerran unohtui niin silloin alkoi parkumaan heti lähdön jälkeen, mutta alennettu taso korjasi tilanteen.
 
Tein hiljattain pitemmän reissun navia käyttäen. Talvella samalla reissulla auto optimoi sähkön käytön aika hyvin, mutta nyt kaikki virta meni heti alkumatkasta.
Jopa motarilla jotain 125 km/h nopeudessa oli vain sähkö käytössä ja moottori käynnistyi vasta kun akku oli tyhjä.
Jostakin luin, että mittarista näkyisi milloin optimointi on käytössä ja miten se saisi päälle. En vaan nyt muista mistä ohjeen luin.
Löytyykö täältä apuja?
 
Omassa S60 T8 LR -23:ssa optimoinnin päälläolo näkyy mittaristossa siinä akun varauksen symbolin vieressä, vasemmalla, omana symbolinaan.

Kerran olen ominaisuutta kokeillut ja toimi kuten pitikin. Vei n. 100 km:n päähän ja perillä akku oli tyhjentynyt.
 
Tein hiljattain pitemmän reissun navia käyttäen. Talvella samalla reissulla auto optimoi sähkön käytön aika hyvin, mutta nyt kaikki virta meni heti alkumatkasta.
Jopa motarilla jotain 125 km/h nopeudessa oli vain sähkö käytössä ja moottori käynnistyi vasta kun akku oli tyhjä.
Jostakin luin, että mittarista näkyisi milloin optimointi on käytössä ja miten se saisi päälle. En vaan nyt muista mistä ohjeen luin.
Löytyykö täältä apuja?
Tämän tyyppinen logo pitäisi ilmestyä akun logon viereen.

IMG_7561.jpeg

Käsitykseni mukaan vaatii toimiakseen sen, että on hybridi ajotila valittu, navigaattorissa määränpää valittu ja matka määränpäähän on pidempi kuin akun ilmoitettu kantama.

Mutta itsellä myös muutaman kerran käynyt niin että ei vain syystä tai toisesta lähde akun käyttöä optimoimaan, vaikka kaikki edellytykset sen toiminnalle olisikin.

Minulla siis MY23 V60 eli android vehje.
 
^ tuollanen kyllä tulee kun ajomatka yli akun kantaman ja naviin laitettu kohde.
ainakin itsellä toimi, kun ajelin pidemmän matkan.
 
Jos mietitte miltä uusi Vapour gray väri näyttää livenä, niin tässä pari nopeaa räpsyä. Hieman olen pettynyt...
 

Liitteet

  • 20230530_135311.jpg
    20230530_135311.jpg
    248,9 KB · Katsottu: 255
  • 20230530_135254.jpg
    20230530_135254.jpg
    284,9 KB · Katsottu: 210
Tein hiljattain pitemmän reissun navia käyttäen. Talvella samalla reissulla auto optimoi sähkön käytön aika hyvin, mutta nyt kaikki virta meni heti alkumatkasta.
Jopa motarilla jotain 125 km/h nopeudessa oli vain sähkö käytössä ja moottori käynnistyi vasta kun akku oli tyhjä.
Jostakin luin, että mittarista näkyisi milloin optimointi on käytössä ja miten se saisi päälle. En vaan nyt muista mistä ohjeen luin.
Löytyykö täältä apuja?
Itse jouduin ainakin buuttaamaan ihan uunituoreen Android-yksilön ennen kuin lähti toimimaan ja tuo jo mainittu kuvake ilmestyi mittariin. En nyt vaan enää muista lähtikö huurteenpoiston vai kosketusnäytön alanapilla toimimaan.
 
Minullekin tuli mieleen pohjamaali, tuollainen Ferrexin harmaa. No, tuolla värillä tulee, en vaihda, vaan yritän optimoida vaihtoarvon siirryttäessä asap sähköautoon (kunhan vain vaatimukset täyttävä löytyisi).
 
todella ruma väri, mutta on näitä pohjamaaleja volkkarillakin ym.
itse en ikinä tollasta ottais.
 
^ tuollanen kyllä tulee kun ajomatka yli akun kantaman ja naviin laitettu kohde.
ainakin itsellä toimi, kun ajelin pidemmän matkan.
Ok. Ehkä nyt ei vaan ollut kuut ja tähdet kohdillaan, että olisi lähtenyt optimoimaan. Tosin auto buuttasi itse järjestelmän, kun laitoin virrat päälle. Olisiko jotenkin vaikuttanut asiaan.
 
Jotenkin vaikea hahmottaa että mikä tuossa teollisuusharmaassa miellyttää, onko ajatus pakottaa ne persaukisimmatkin liisarin tilaajat(kuten minä) valitsemaan maksullinen pintaväri?
 
Volvo on onnistunut kehittämään niin tylsän värikartaston, että on se ja sama, minkä värin ottaa, kaikki ovat enemmän tai vähemmän huonoja.
Eiköhän Volvon controller-tiimi ole tarkkaan laskenut, mitä värejä kannattaa tarjota myyntiin. Ehkä se asiakasnäkökulma on unohtunut, täälläkin on varmasti porukkaa joka maksaisi 3000eur plus eksoottisemmasta väristä tyyliin BMW ja Mersu. Tai sitten tuotantokustannukset per erikoisväri ovat niin suuret, että Volvo ei usko, että asiakkaat maksavat lisän. Bemarin ja Mersun tuotantovolyymit lienevät sen verran suuret, että erikoisvärien kustannukset saadaan upotettua volyymin tuottamiin marginaaleihin.
 
Jotenkin vaikea hahmottaa että mikä tuossa teollisuusharmaassa miellyttää, onko ajatus pakottaa ne persaukisimmatkin liisarin tilaajat(kuten minä) valitsemaan maksullinen pintaväri?
Ainakin C40 Recharge mallissa Vapor Gray näyttää olevan ainoa vakioväri. Kaikki muut värit maksavat extraa 778 €. Kyllähän tuossa on aika suuri houkutus ottaa maksullinen lisäväri. Aikaisemmin edes perusmusta ja perusvalkoinen olivat vakiovärejä, mutta siitäkin on näköjään luovuttu.
 
Ainoa poikkeus taitaa olla xc40 jossa silver dawn on perusväri korin värisellä katolla ja vapour grey yms mustakattoisina maksullisina.
 
Jos mietitte miltä uusi Vapour gray väri näyttää livenä, niin tässä pari nopeaa räpsyä. Hieman olen pettynyt...

Tuohon auttaa kun autolle ottaa jonkin hyvän kestopinnoitteen. Olen pitänyt pari valkoista autoa ja nykyisen harmaan auton keraamisella kestopinnoitteella suojattuina ja sellainen viimeistelee tylsänkin maalipinnan ihan katsottavaksi... ;)