https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Volvosta

Volvo-merkkiuskollisuus?

  • Nykyinen autoni on ensimmäinen Volvoni

    Ääniä: 54 18,0%
  • Nykyinen autoni on 2-4:s Volvoni

    Ääniä: 68 22,7%
  • Nykyinen autoni on 5 - n:s Volvoni

    Ääniä: 36 12,0%
  • Minulla on ollut Volvo(ja), mutta olen vaihtanut merkkiä

    Ääniä: 53 17,7%
  • Minulla ei ole ollut Volvoa, mutta se on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossani

    Ääniä: 28 9,3%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytyväinen Volvoon

    Ääniä: 70 23,3%
  • Seuraavakin autoni on todennäköisesti Volvo

    Ääniä: 38 12,7%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytymätön Volvoon

    Ääniä: 8 2,7%
  • Volvo ei ole minulle sopiva vaihtoehto

    Ääniä: 55 18,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    300
Volvon tiepalvelu paikkaa sen renkaan tai sitten ottavat lavetille ja antavat sijaisauton. Itsellä ainakin näin.
Joo tiepalveluun olisin soittanut jos vähääkään pidemmällä oltais oltu mutta porukoille tosiaan oli vaan pari sataa metriä niin jätin auton sinne ja isäni vaihtaa kesärenkaan tilalle ja käy näyttämässä rengasliikkeessä jos saa vielä paikattua, kun itse olen töissä.
 
Katselin Volvon hinnastoa ja minulle tuli yllätyksenä se, että yhtään dieseliä ei Suomen hinnastoissa ole tarjolla. Missä vaiheessa tämä on tapahtunut? Olisin luullut, että S/V/XC 90:lle olisi vielä ollut kysyntää pitkän matkan autoina ja taksissa.
Ainakin omasta ex-S 90 D4:stä jäi hyvät muistot.
Eipä tuota ole katsottu asiakaskunnalle kertomisen arvoiseksi asiaksi. Volvon tulevaisuus on linjattu sähköautoihin, tänä vuonna kolmen ensimmäisen kuukauden aikana oli Volvon myynnistä sähköautojen osuus Euroopassa 62 % ja globaalisti 41 %. Ajat ovat heikohkot, tulokkaan pörssikurssi on puolittunut huipustaan...
 
Muutama viikko sitten Talouselämä-lehdessä Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja kertoi, että myynnistä 95 prosenttia on ladattavia autoja. Tämä oli kai lukema ennen bensiini- ja diesel-mallien poistumista valikoimasta. Nyt kai ladattavien myynti on 100%.
 
Muutama viikko sitten Talouselämä-lehdessä Volvo Car Finlandin toimitusjohtaja kertoi, että myynnistä 95 prosenttia on ladattavia autoja. Tämä oli kai lukema ennen bensiini- ja diesel-mallien poistumista valikoimasta. Nyt kai ladattavien myynti on 100%.

Olivat kyllä poistaneet kevythybridit hintalistoista jo viikkoja ennen tuota haastattelua joten myynnissä taisi olla vaan tilausputkessa olevia.
 
Pohjoisessa Pääsiäisen vietossa. Huomio kiinnittynyt Volvojen korostuneeseen määrään naapurimökkien pihoissa. Suuri ero etelään on se että täällä enemmistö dieseleitä. Mitenköhän kalusto uusiutuu tulevina vuosina?
 
Dieselvolvoja tuodaan varmaan edelleen jonkin aikaa käytettyinä, jatkuuhan vaikkapa Ruotsissa uusien dieseleiden myynti. Mallien sähköistäminen on pienehkölle toimijalle iso murros, Volvon isoja dieseleitä korvaavat sähköversiot ovat vasta tuloillaan ja näyttää tämä vuosikymmen kuluvan ennen kuin tulee "valmista"...
 
Volvolla tehostetaan toimintoja, ilmassa on kipuilua kustannuksista ja kiristyvää kilpailua. Ruotsista (Volvo Cars/Volvo Personvagnar Ab) työpaikkoja vähenee 1 300 (n. 6 %). Osakekurssi VOLCAR B on lasketellut viime ajat, kurssi on puolittunut vuodessa...
 
Volvolla tehostetaan toimintoja, ilmassa on kipuilua kustannuksista ja kiristyvää kilpailua. Ruotsista (Volvo Cars/Volvo Petsonvagnar Ab) työpaikkoja vähenee 1 300 (n. 6 %). Osakekurssi VOLCAR B on lasketellut viime ajat, kurssi on puolittunut vuodessa...
Tjoo. Itse olen sijoittanut kerran Volvon osakkeeseen. Laskenut hurjasti mutta kaiketi pidän siitä kiinni kun niin volvo uskovainen taidan olla😄 ei sentään iso sijoitus ole ollut.
 
Olivat kyllä poistaneet kevythybridit hintalistoista jo viikkoja ennen tuota haastattelua joten myynnissä taisi olla vaan tilausputkessa olevia.
Näyttää sama trendi etenevän myös valmistusmaassa, malleja karsitaan. Cross Country -malleihin ei tuotu lataushybriditekniikkaa ja nyt sitten ne putosivat malleina kokonaan pois, siis V90 CC ja V60 CC. Aika pettyneitä kommentteja oli naapurin keskustelupalstalla, kun tähän saumaan vastaavia ei ole Volvolta saatavilla ja historia tämän typpisillä kulkineilla on kuitenkin pitkä...
 
Näyttää sama trendi etenevän myös valmistusmaassa, malleja karsitaan. Cross Country -malleihin ei tuotu lataushybriditekniikkaa ja nyt sitten ne putosivat malleina kokonaan pois, siis V90 CC ja V60 CC. Aika pettyneitä kommentteja oli naapurin keskustelupalstalla, kun tähän saumaan vastaavia ei ole Volvolta saatavilla ja historia tämän typpisillä kulkineilla on kuitenkin pitkä...
Jaha, taitaa olla hankala löytää mieleistä sitten Ruotsistakaan. Mielenkiintoista kyllä miksi tämän tekevät. Onko syynä pelkästään komponenttipula ja halutaan priorisoida ladattavat vai pelkkä viherpesu? Todennäköisesti nämä kaksi syytä yhdistyvät kätevästi...
 
Jaha, taitaa olla hankala löytää mieleistä sitten Ruotsistakaan. Mielenkiintoista kyllä miksi tämän tekevät. Onko syynä pelkästään komponenttipula ja halutaan priorisoida ladattavat vai pelkkä viherpesu? Todennäköisesti nämä kaksi syytä yhdistyvät kätevästi...
Eiköhän tässä ole selvä polku sähköautoihin. Polttiksista tiputetaan ensin kelkasta ei-ladattavat ja sitten lataushybridit. EX90 kertonee suuntia tulevasta, korkeat katumaasturit lintataan tietynlaisiksi CC-malleiksi...
 
Eiköhän tässä ole selvä polku sähköautoihin. Polttiksista tiputetaan ensin kelkasta ei-ladattavat ja sitten lataushybridit. EX90 kertonee suuntia tulevasta, korkeat katumaasturit lintataan tietynlaisiksi CC-malleiksi...
Ymmärrän suunnan mutta kun katsoo toimitusaikoja ja mitä malleja saa edes järjellisellä toimitusajalla, niin pulaa tuntuu olevan toimitettavasta.
 
Ja alle 50k€ malleja ei ole. Myydyin yli 70k€. Elämme erikoisia aikoja...
Näitä isoja malleja sai vielä taannoin kohtuulliseen hintaan, vaikka autovero hintaa nostikin. Lataushybridit jätän suosiolla väliin ja toistaiseksi EX90 ampuu tarpeisiini nähden turhan kalliiksi, halvemmat väliversiot puuttuvat. No - kilometrejä ei ole mittarissa vielä paljoa, odotellaanhan rauhassa...
 
Suomessa myytävät XC60 Long Ranget on ainakin tehty Ruotsissa ja akut tosiaan Suomesta. Tuo Kiina-vaihe oli kai vuoden pari 2019-->.
 
Xc60:stä julkaistu black edition malli :) minusta aika cool, itselle tulossa C40 Onyx Blackilla ja musta väri mielestäni sopii oikein hyvin Volvoihin ja thors hammer valojen kanssa. Mustan värin hoito vaan on vähän työläämpää.