https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Volvosta

Volvo-merkkiuskollisuus?

  • Nykyinen autoni on ensimmäinen Volvoni

    Ääniä: 54 18,0%
  • Nykyinen autoni on 2-4:s Volvoni

    Ääniä: 68 22,7%
  • Nykyinen autoni on 5 - n:s Volvoni

    Ääniä: 36 12,0%
  • Minulla on ollut Volvo(ja), mutta olen vaihtanut merkkiä

    Ääniä: 53 17,7%
  • Minulla ei ole ollut Volvoa, mutta se on yksi vaihtoehto seuraavassa autonvaihdossani

    Ääniä: 28 9,3%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytyväinen Volvoon

    Ääniä: 70 23,3%
  • Seuraavakin autoni on todennäköisesti Volvo

    Ääniä: 38 12,7%
  • Olen ollut enimmäkseen tyytymätön Volvoon

    Ääniä: 8 2,7%
  • Volvo ei ole minulle sopiva vaihtoehto

    Ääniä: 55 18,3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    300
Tänään ajellut muutaman lyhyemmän kiekan jääkylmällä moottorilla (sisätiloja pikkaisen lähtiessä lämmitetty) lähes 10 pakkasasteessa ja liukkaalla. Kertaakaan ei polttis käynnistynyt matkan aikana, kun ajoin alusta alkaen Pure-moodilla, eikä etenemisessä mitään ongelmia. Hybrid-moodilla käynnistää herkemmin polttiksen sutimisesta, kylmyydestä en osaa sanoa. Mutta tällä uudella versiolla ei vaikuttaisi olevan ongelmaa sähkökäytössä suht kylmälläkään, ainakaan Purella, jossa ei tarvitse myöskään niin vilkuilla kuinka syvään sen kaasun painaa (jos haluaa välttää polttiksen tahattoman käynnistymisen). Eihän takavedolla näillä keleillä mitään rakettikiihdytyksiä tehdä, mutta normiajo suht auratuilla teillä on ongelmatonta.
 
Aiheesta vielä. Toinen käyttötapaus, missä polttis lähtee liian herkästi tulille, on kun liian nopeasti vaihtaa pakilta drivelle. Sitä en tiedä mistä se johtuu.
Omassa vm19 xc60 ssä ainakin huomannut että jos peruuttaa autoa ja vaihtaa D:lle ja painaa kaasua liian nopeasti - moottori käynnistyy sillä että tehomittari ylittää hetkellisesti moottorin käynnistys rajan.
Rajahan käy nollissa (vaaka asennossa klo 9) siinä välissä ennen kuin nousee normaaliin asentoon.
Vaatii siis sekunnin osan rauhallisuutta.
 
^joo, varmaan tuo on se syy. Mitenhän toiminta on näissä vaihteistoissa, missä ei enää vedetä kepistä kahta kertaa?
 
Se kone jäänee käymään siksi ettei se sitten pitkässä juoksussa hajoa. Eikös bemarin plugareissa ole jotain yläkerrasta ruostunutkin kun on pätkäajettu niin paljon.
 
^joo, varmaan tuo on se syy. Mitenhän toiminta on näissä vaihteistoissa, missä ei enää vedetä kepistä kahta kertaa?
En ole huomannut, että olisi tuossa tilanteessa käynnistynyt. Missään tapauksessa en ole pitänyt mitään mietiskelytaukoa suunnanvaihdoksessa. Voin tutkailla asiaa jahka olen seuraavaksi liikkeellä.

Se kone jäänee käymään siksi ettei se sitten pitkässä juoksussa hajoa. Eikös bemarin plugareissa ole jotain yläkerrasta ruostunutkin kun on pätkäajettu niin paljon.
Itse ekalla kerralla ihmettelin, että miksi polttis jäi hybrid-moodissa joksikin aikaa kaasun polkaisun jälkeen päälle. Pähkäilin Volvon ajatelleen asian niin, että kun kuljettaja on pyytänyt lisätehoa, niin sille saattaa pian perään tulla uudestaan tarvetta, joten ei renkutella hermostuneesti voimalinjaa lyhyissä sykleissä. Mielestäni loogista ja perusteltua, mutta en tiedä oliko tässä kyse hieman eri tilanteesta. Toisaalta jos polttis käynnistynyt liukkauden takia, niin voihan sitä liukasta olla siinä lähistöllä muuallakin ja tavallaan sama logiikka toimia. Tai jos lämmitystarpeen takia, niin liekö isompiakkuisissa sähköisellä lämmittimellä olevissa malleissa vähemmän tarvetta polttiksen käytölle lämmitykseen? En oikein usko mihinkään koneen kestävyyspohdintaan, kun autonvalmistajia ei taida kauheasti mietityttää kestääkö moottori 15 vai 25 vuotta.
 
No ei varmaan mietitytä kestääkö 15 vai 25 vuotta, mutta kun tais noissa ekoissa plugari-bemareissa ruostua viiteen vuoteen nokka-akseli, jos oikeen säästöliekillä ajelee.
 
Se kone jäänee käymään siksi ettei se sitten pitkässä juoksussa hajoa.
Joo, ymmärrän kyllä silloin, kun lähtee kylmänä käyntiin. Mutta kun nyt oli ajokuumasta (100km) moottorista. Eikös S/S:kin käynnistä ja sammuta moottoria tosi tiheällä syklillä, kun kone on käyntilämmin.
 
Joo, ymmärrän kyllä silloin, kun lähtee kylmänä käyntiin. Mutta kun nyt oli ajokuumasta (100km) moottorista. Eikös S/S:kin käynnistä ja sammuta moottoria tosi tiheällä syklillä, kun kone on käyntilämmin.
Joo kyllä se sen tekee, jos vaikka tahallaan hivuttaa valoissa. Ehkäpä tossa ei ole sitten liian pitkälle mietitty tuota automatiikkaa.
 
Mielenkiintoista. Tein vähän vakuutuskilpailuttamista Volvoon ja Volvia oli kalliimmasta päästä. Volvialla 977€/v törmäyksessä 500€ omavastuu kaikilla turvilla paitsi sijaisautoedulla. Pohjolalla samat speksit mutta hinta 702€/v, Vakuutusyhtiö Turvassa laskurin mukaan 662,15€/v 400€ omavastuulla samoilla spekseillä kuin edelliset. Voi olla että menen tuolla Pohjolalla kuitenkin kun muitakin vakuutuksia siellä.
 
Tuohan puhuu palturia:

Esimerkiksi Volvo Cars sovellus on aluksi kyllä sisällytetty ajoneuvon hintaan mutta kyllä siitä palvelusta osaavat kyllä veloittaa kun "ilmaisjakso" on päättynyt.
Toinen esimerkki on ainakin aiemmissa malleissa ollut kaukosäätimeen koodattu webaston kaukosäädön ominaisuus, softa ja webasto olivat olemassa mutta kaukosäädön sai sitten maksamalla.
 
^Paljonko se VC jatkotilaus maksaa?

Mutta onhan tuo /C:stä, jos tilausmalli yleistyy. Tai sitten täytyy siirtyä suoraan yksityisleasingiin, jolloin koko kottero on vuokrattu.
 
Suhteutettuna autoilun kokonaiskustannuksiin ei aivan kauhea kulu ja tuommoisena etäsoftapalveluna jotenkuten ymmärrettävä maksuttoman jakson jälkeen. Ymmärtääkseni myös aika paljon vähemmän kuin nämä saksalaisten penkin lämmitykset yms, joissa siis eniten nyppii periaate. Testaavat nyt, että mitä kuluttajat tuumaavat, ja jos nielevät sen, kohta on ties mitä perustoimintoa jatkuvan laskutuksen piirissä. En tosin muista koskiko nämä esim Bemarilla Suomen markkina-aluetta. Valitsen kyllä itse toisen auton, jos hankintatilanteessa törmään tuollaiseen.
 
Voishan tuollainen penkinlämmitin vuokrattuna toimia jossain keski-euroopassa etenkin, jos voisi vuokrata vain kuukaudeksi, kahdeksi kerrallaan.
 
Suhteutettuna autoilun kokonaiskustannuksiin ei aivan kauhea kulu ja tuommoisena etäsoftapalveluna jotenkuten ymmärrettävä maksuttoman jakson jälkeen. Ymmärtääkseni myös aika paljon vähemmän kuin nämä saksalaisten penkin lämmitykset yms, joissa siis eniten nyppii periaate. Testaavat nyt, että mitä kuluttajat tuumaavat, ja jos nielevät sen, kohta on ties mitä perustoimintoa jatkuvan laskutuksen piirissä. En tosin muista koskiko nämä esim Bemarilla Suomen markkina-aluetta. Valitsen kyllä itse toisen auton, jos hankintatilanteessa törmään tuollaiseen.
Ei iso kustannus mutta helppo tuosta on laajentaa kun "ensimmäinen piikki on ilmainen" ja on siis juurikin sitä mitä ko. Björn Annwall kritisoi ettei Volvo lähde samaan kelkkaan.

Volvon PCC avaimeen lämmityksen koodaus maksoi muuten jotain 350-400eur. Sillä sai jo jonkinmoiset renkaat ainakin pienempiin malleihin.

Jos tähän softamyyntiin lähdetään niin pitäisi ensin laittaa perussoftat kuntoon ja sitten vasta myydä lisäoptioita.
nimim 8 vuotta ajelin volvon "oppivalla" navigaattorilla jossa ei ko ominaisuus toiminut 🤣
 
Esimerkiksi Volvo Cars sovellus on aluksi kyllä sisällytetty ajoneuvon hintaan mutta kyllä siitä palvelusta osaavat kyllä veloittaa kun "ilmaisjakso" on päättynyt...
Parin vuoden ilmaisjakson jälkeen maksoin lisätilauksen. Sitten tämä viimeisin jatko päivittyi järjestelmään pyytämättä ilmaiseksi...
 
Parin vuoden ilmaisjakson jälkeen maksoin lisätilauksen. Sitten tämä viimeisin jatko päivittyi järjestelmään pyytämättä ilmaiseksi...
Siinä oli jokin kamppis jonka aikana VoC lisäjakson sai joko ilmaiseksi (yllätyksenä) tai 2 vuotta yhden hinnalla. Löytyy täältä keskustelupalstalta jostain se ihmettely jos jaksaa kaivaa.
 
Siinä oli jokin kamppis jonka aikana VoC lisäjakson sai joko ilmaiseksi (yllätyksenä) tai 2 vuotta yhden hinnalla. Löytyy täältä keskustelupalstalta jostain se ihmettely jos jaksaa kaivaa.
Tuo yhden vuoden jatko tuli 'korvauksena' tökkivästä Volvo on call yhteyksistä.

Nykyisissä AAOS softassa taitaa olla 4 vuoden käyttöoikeus hinnassa. Mutta mitähän mahtanee sen jälkeen maksaa, liekkö vanhalla vuosihinnalla... aika näyttää...
 
Siinä oli jokin kamppis jonka aikana VoC lisäjakson sai joko ilmaiseksi (yllätyksenä) tai 2 vuotta yhden hinnalla. Löytyy täältä keskustelupalstalta jostain se ihmettely jos jaksaa kaivaa.
Noin se varmaan meni. Tsekkasin VOC:n tilaukset: auto käyttöön keväällä 2017, sitten 2020 keväällä lisätilaus 2 vuotta, sitten 1 vuosi ilmaista ja nyt soppari päättyy 2023 keväällä. Kulut yhteensä 67 euroa kuudelta vuodelta, ei korjaus- tai muita kuluja...
 
Nyt kävi ekaa kertaa, ettei hybridin ”nelari” jaksanut punnertaa autoa pihalle. Autokatokselle kadulta jyrkähkö ramppi, niin siinä kun joutui pysähtymään, ei jaksanut enää lähteä tilanteessa, missä vain yksi rengas sulalla asfaltilla. Pienellä pakituksella ja reippaammalla vauhdilla homma toki onnistui.
 
Käytin autoa huollossa ja samalla tuli jaariteltua myyjän kanssa. Siis saman, keneltä ostin nyt tulevan XC60:n. Niin sanoi, että ”matalissa” (V60) myydään tällä hetkellä helmikuuta -24 ja XC60:ssä heinäkuuta -23. Ilmeisesti kapasiteettia on ”korkeammissa” enemmän suhteessa tilauskantaan.

Toiveissa siis on, että se mun 5/23 pitää.