https://tummennuskalvot.fi/

Yleistä keskustelua Teslasta

Kauppalehden mukaan Tesla on vähentämässä kymmenen prosenttia henkilöstöstään myynnin laskun ja hintakilpailun takia:

Tämän uutisen mukaan Teslalla on ollut suuret irtisanomiset myös 2018, 2019 sekä 2022 ja tuona aikana työntekijämäärä on kasvanut 38000:sta 140000:n.


Vähän suurempi vähennys kuin yleensä, mutta taitaa olla aika normitouhua kasvavissa yrityksissä välillä siivota ylimääräinen pöhö pois.
 
Lisäksi Kauppalehti käyttää Reutersia lähteenä, joka taas ei ole enää ollut kovin kummoinen ja luotettava lähde viime aikoina. Viimeksikin meni se halpismallin peruuttamisen uutisointi vihkoon heiltä. En tiedä mikä Reutersilla mättää, jotain skandaalihakua koko ajan ja onhan heillä vielä yhteyksiä venäläiseen TASS-"uutis"toimistoon.

Tämä siis ei tesla-fanin mielipiteenä.
 
Lisäksi Kauppalehti käyttää Reutersia lähteenä, joka taas ei ole enää ollut kovin kummoinen ja luotettava lähde viime aikoina. Viimeksikin meni se halpismallin peruuttamisen uutisointi vihkoon heiltä. En tiedä mikä Reutersilla mättää, jotain skandaalihakua koko ajan ja onhan heillä vielä yhteyksiä venäläiseen TASS-"uutis"toimistoon.

Tämä siis ei tesla-fanin mielipiteenä.
Kyllä tuo uutinen totta lienee ja sillä on paljon muitakin lähteitä. Se on vain eri asia voiko siitä päätellä mitään kovin pitkälle menevää.
 
Viimeksikin meni se halpismallin peruuttamisen uutisointi vihkoon heiltä.

Tuolta edellisestä uutisesta pääsi jatkolinkillä tähän uutiseen, missä oli juttua tuosta Model 2:n viivästymisestä (tai hylkäämisestä):
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...-model-2/de83f53f-1068-48c9-a131-ba183b8b5f77
"Samalla pääjohtaja Elon Muskin linjaama tavoite suurille kansanjoukoille suunnattavasta halpasähkiksestä siirtyy yhä kauemmas..."

Nähtäväksi jää kuinka tuossa käy eli onko tuon pikku-Teslan aika vasta 2026-2027, kun saavat Meksikon tehtaan rakennettua....
 
Ja samaan syssyyn lisää lähtijöitä Autonewsin mukaan "Tesla's senior vice president Drew Baglino, in charge of battery development, and Rohan Patel, vice-president for public policy and business development."

Firmassa lienee kevätsiivous päällä :LOL:
 
Hei,
Mites tää suositteluohjelma pelaa kun teslan ohjeista ei löydy selkeää selitystä alennuksesta minkä suosittelun kautta saa ja mitä minä suosittelijana saisin.
Tais olla ainakin aiemmin että saisi 500 alenuksen, vieläkö tämä pitää paikkansa?
 
Hei,
Mites tää suositteluohjelma pelaa kun teslan ohjeista ei löydy selkeää selitystä alennuksesta minkä suosittelun kautta saa ja mitä minä suosittelijana saisin.
Tais olla ainakin aiemmin että saisi 500 alenuksen, vieläkö tämä pitää paikkansa?

Apista tuon näkee, Menu -> Suosittele ja ansaitse -> alhaalta Ansaitse.
Suosittelijalle 2500 krediittiä ja ostajalle 3kk parannettu Autopilot.
 
Löytyi lisää uutisointia Tesla Model 2:n viivästymisestä:

https://electrek.co/2024/04/15/tesl...named-nv9-back-burner-despite-elon-musk-said/

"Electrek can confirm that the program, which was internally called ‘NV9’, was postponed, according to sources familiar with the matter.
Musk might take issues with claiming that it is “canceled”, but the project is effectively scratched right now as Tesla is putting all resources into its self-driving effort.
According to sources familiar with the matter, Musk told Tesla’s team in Austin in December 2023 that NV9, an expansion of Gigafactory Texas for the new cheaper next-gen model, was a priority for 2024.
However, the project was recently completely defunded, and many people involved in it were laid off as part of the round of layoffs announced today.
Instead, Musk said that he wanted Tesla to focus on the south expansion of Gigafactory Texas, which is going to house a giant data center for the Robotaxi project."

Käytännössä kaikki munat pistetään lähivuosina samaan koriin, missä on tavoitteena itseajava auto (ja sitä hyödyntävä robotaxi).

Löysin tuon uutisen tämän linkin kautta, missä keskustellaan suomeksi Teslasta sijoittajan silmin:
https://keskustelut.inderes.fi/t/tesla-johtava-tulevaisuuden-autovalmistaja-osa-2/44871/1170
 
Viimeisimmän päivityksen jälkeen ollut vähän heikko yhteys puhelimella autoon. Harmillista, toiminut kuitenkin aiemmin todella hyvin. Onko kenellekään muulla vastaavaa havaintoa? Lähinnä että aamuksi lämmityksen ajatusta varten joutuu käymään ulko-ovella jotta saa autoon yhteyden.
 
Viimeisimmän päivityksen jälkeen ollut vähän heikko yhteys puhelimella autoon. Harmillista, toiminut kuitenkin aiemmin todella hyvin. Onko kenellekään muulla vastaavaa havaintoa? Lähinnä että aamuksi lämmityksen ajatusta varten joutuu käymään ulko-ovella jotta saa autoon yhteyden.
Eikös se etäohjaus tapahdu netin välityksellä, joten ulko-ovella käynti ei asiaan vaikuta, ellei toki puhelimella ole sisällä puutteelliset yhteydet. Tee vaikka ”rattibootti” ja katso vaikuttaako asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös se etäohjaus tapahdu netin välityksellä, joten ulko-ovella käynti ei asiaan vaikuta, ellei toki puhelimella ole sisällä puutteelliset yhteydet. Tee vaikka ”rattibootti” ja katso vaikuttaako asiaan.
Jos auto menee syväuneen, niin käsittääkseni herätys tapahtuu tekstiviestin välityksellä. Kun menee riittävän lähelle autoa, niin se herää puhelinavaimella.

Mulla vaivaan auttaa aina rattibuutti.
 
Jos auto menee syväuneen, niin käsittääkseni herätys tapahtuu tekstiviestin välityksellä. Kun menee riittävän lähelle autoa, niin se herää puhelinavaimella.

Mulla vaivaan auttaa aina rattibuutti.
Niin, en toki tiedä miten lähellä @kettusale n auto on ulko-ovesta, voihan se olla ihan vieressäkin ja ulko-ovella käynti sitten herättää auton ikiunesta. 🤔 Mutta rattiboottia vaan.
 
Auto on joo ihan lähellä rakennusta, Wifi kantaman alueella. Eikä tosiaan ole ollut tuollaisia ongelmia joten pitää bootti suorittaa ja toivoa että palautuu normaaliksi. Vika ei ole kokoaika päällä nytkään.
 
Meillä tekee samaa (vain kotona). Wifin kun ottaa pois päältä niin toimii normaalisti.
Taidan vaihtaa wifin 5->2,4 josko se toimisi paremmin.