moilanen88
Uudenkarhea
- Liittynyt
- 13.1.2022
- 26.4.2022 klo 17:16 / Yleistä keskustelua Subarusta
Onko kokemuksia vm 2013 subaru outbackista 2.5 bensakoneella? miten on kulutus,luotettavuus yms. tässä mallissa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
eequupower1 sanoi:Olisiko noin?
Remelin vaihtoväli on 100t. Edellisessä 1999 2,5 outbackissäni alkuperäinen tehtaan remmi oli Gates ja se oli täydessä iskussa vielä 100t kilsan jälkeen. Itse vaihdoin remmin 100t välein ja kiristin- ja ohjainpyörät 200t välein, ovat jo niillä kilometreillä melko kuivat. Kiristinpyörän mukana tulee kiristin. Vesipumppu ja käyttöhihna kannattaa vaihtaa myös viimeistään siinä 200t kohdalla kun kerran paikkoja aukoo. Vaihto on perushommaa mutta ajoitusmerkkien kanssa pitää tietty olla tarkkana. Käytännössä syylari pitää irroittaa että mahtuu tekemään. Kun ostaa remmin ja pyörät pakettina, niin saa halvemmalla. Kiristin- ja ohjainpyörien kiinnityspultteihin laittaisin pehmeää lukitusnestettä ja sen jälkeen momenttiin. Kampiakselin siimapyörässä on normaali kierre ja sen saa parhaiten auki mutteripyssyllä. Vesipumpusta kannattaa ottaa kuva ennen hankintaa. Letkulähdöissä oli ainakin 2,5 koneessa vaihtoehtoja.Velipoika hommasi kakkosritsaksi vm.2002 Legacyn 2.0 mosalla, mikähän näissä mahtaa olla jakoremelin vaihtoväli?
Pikaisesti subaru keskusteluja kuuklaamalla kyseessä on mitä ilmeisemmin CVT Fluid eli CVT vaihteiston öljyn huonomisen arvo, ja aina luotettavien netti keskustelujen perusteella perustuisi laskennallisuuteen (vaihteiston lämpötila mm).Outback 2018 OBD2 väylä antaa ulos tiedon "CVTF deterioration". Sain tuon näkyviin kännykälle asennetulta Active OBD softalta. Näytin sitä Subarun merkkihuollon asentajalle ja hän näki tuollaisen arvon ensimmäistä kertaa. Lukema on nyt autossani 1,93. Mitähän se mahtaa tarkoittaa? Asentaja ei tiennyt eikä tiennyt sitäkään, millä perusteella tuohon arvoon on päästy. Jotakin "huonontumiseen" viittaavaa tuo on. Joissakin autoissa on hienot anturit, jotka tutkivat moottoriöljyn laatua ja ilmoittavat sitten öljyn vaihdon tarpeesta. Voisiko tässä olla sama juttu? Tai sitten tuo on joku laskennallinen luku esim. kalenteriajan ja kilometrien perusteella. Eivät erityisemmin alkaneet merkkihuollossa ponnistelemaan asian selvittämiseksi. Tietääkö joku? Tai mistä tuota voisi kysyä? Maahantuojan sivuilla ei ole ensimmäistäkään numeroa tai sähköpostiosoitetta yhteystiedoksi.
Tein juuri tuon eli vaihdoin öljyjä. Sitä olen tehnyt jo usean vuosikymmenen ajan ennaltaehkäisevänä huoltona kaikkiin vekottimiin, mitä huushollista löytyy. Hommasin Riksun Sorsalta "originaalia" CVT öljyä joka on nyt Sorsankin tapauksessa vihreää Idemitsun Lineartronic 2 öljyä. Hintaa on reilut 30e per litra omaan astiaan lirutettuna. Samalla hankin suotimeen ja proppuihin orkkis tiivisteet. Öljy tulee korjaamoille keskitetysti Ruotsin Subarulta josta varaosat pajoille toimitetaan. Netistä en tuota öljyä löytänyt, vaikka etsin melko sitkeästi. Vaihtoehtoisia kylläkin, mutta niitä en uskalla tässä tapauksessa käyttää. Auto on 2018 mallin Outback.Että kannattaisi niitä öljyjä vaihella,säästyisi tämmöiseltä 6800e remontilta,amgear teki kunnostuksen.
Tuota mieltä ollaan ainakin Usassa, monessa elokuvassa tai sarjassa ainakin annetaan tuollainen kuva Subaru-kuskista.sukupuolinen suuntautuminen ja Subarulla ajaminen on niputettu yhteen. Itse Subarulla ajavana en ole tästä ollut tietoinen. Ilmankos välillä on tyttömäinen olo.
katso liitettä 97015
Näinä priden luvattuina aikoina täytyy vain olla ylpeä.Tuota mieltä ollaan ainakin Usassa, monessa elokuvassa tai sarjassa ainakin annetaan tuollainen kuva Subaru-kuskista.