https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua Nissaneista

Ei pärnänen ongelma ollut vaan huoltojen tekeminen myöhässä ja viimeisenä ollut pelkkä öljynvaihto. Ilmeisesti myöhässä tehdyt huollot oli tehty huolto-ohjelman mukaisesti eli sinällään ok

Lisäksi hän oli korjauttanut moottorin pärnäsellä omaan piikkiinsä ja vasta sitten alkoi kysellä korvauksen perään

Noin toimien ihan oikea ratkaisu.
 
Varmaan oikea ratkaisu, mutta jos jakoketju on finaalissa sadan tonnin kohdalla ja öljynvaihdot kuitenkin tehty, niin vika on autossa, ei huollossa (vrt. 1.4/1.2TSI).
 
Zaphod sanoi:
Varmaan oikea ratkaisu, mutta jos jakoketju on finaalissa sadan tonnin kohdalla ja öljynvaihdot kuitenkin tehty, niin vika on autossa, ei huollossa (vrt. 1.4/1.2TSI).

Niin on.

Tosin nyt asiasta ei vissiin ollut kuin pärnäsen diagnoosi. Eikä uutisesta ilmennyt oliko huollot tehty oikeilla öljyillä jne. Voi olla, että oli, voi olla, ettei selvittelyssä päästy edes siihen asti.

Koneremontin teettäminen pärnäsellä ja vasta sen jälkeen Nissanille reklamoiminen oli varmasti se pahin moka. Sen jälkeen tuskin on  asiaa sen enempää Nissanin puolelta selvitelty.
 
Minusta tuossa on erikoisin kohta lautakunnan näkemys:
Lautakunnan mukaan ostajan saama tuote, tässä tapauksessa Nissan-merkkinen auto, oli ostettaessa juuri sellainen kuin pitikin. Myöskään autossa ilmennyt vika ei ole sen tyyppinen myyjän tai maahantuojan vastuulla oleva virhe, joka oikeuttaisi hyvitykseen.

Eli onko lautakunta sitä mieltä, että takuuaikana porsinut jakoketju ei kuulu laisinkaan takuun piiriin koska auto oli ostettaessa ehjä?
 
Tyhmyydestä sakotetaan. Näin se vain menee. Venyttää ensin huoltovälejä, sitten jättää määräaikaishuollon tekemättä ja lopuksi korjauttaa jakopään jossain Pärnäsellä, kysymättä ensin myyjältä, että kuinka toimitaan.

Melkoista puuhastelua.
 
Jos on varaa ostaa uusi auto, pitäis kyllä olla varaa myös huollattaa auto asianmukaisesti ja ihan siellä merkkarilla. Ja kenelle tulee mieleen viedä takuunalainen auto kyläsepän korjattavaksi?
 
otj sanoi:
Ja kenelle tulee mieleen viedä takuunalainen auto kyläsepän korjattavaksi?

Tämä jo on melkoisen puusilmän merkki, mutta vielä tyhmemmäksi menee, kun alkaa itkemään sitä, että myyjäliike ei suostu jälkikäteen tätä laskua kuittaamaan.
 
^Voi olla, että vaurio on tapahtunut lähellä Pärnäsen pajaa, mutta kaukana merkkikorjaamosta. Tullut sitten mieleen, että vähimmän vastuksen menetelmällä pikku vika korjataan ;)
 
antsu sanoi:
Tullut sitten mieleen, että vähimmän vastuksen menetelmällä pikku vika korjataan ;)

Kyseiselle auton omistajalle ei ole tainnut tulla muu mieleen kuin penninvenyttäminen ja nyt kun se kostautui, ollaan itkupotkuraivarien äärellä. Sitä saa, mitä tilaa.

Jo siinä vaiheessa, kun lähtee uuden auton huoltovälejä venyttämään, tietää, että on mahdollisten takuukorjausten kanssa jo jossain määrin heikoilla jäillä.
 
Vempula sanoi:
Jo siinä vaiheessa, kun lähtee uuden auton huoltovälejä venyttämään, tietää, että on mahdollisten takuukorjausten kanssa jo jossain määrin heikoilla jäillä.

Niinpä. Siksi omassa autossa 1 vuoden huoltoväli siirtyy aina aikaisemmalle.
 
Zaphod sanoi:
Varmaan oikea ratkaisu, mutta jos jakoketju on finaalissa sadan tonnin kohdalla ja öljynvaihdot kuitenkin tehty, niin vika on autossa, ei huollossa (vrt. 1.4/1.2TSI).

Lienee ollut kyseessä se 1.2 DIG-T jossa tyyppivikana juurikin tuo jakoketju.
 
Tekniikan Maailman kestotestissä Qashqai E-Powerin ajo ollut ongelmatonta tähän asti, nyt ilmeni sähkömoottorin maavuoto jonka johdosta autoon vaihdetaan uusi sähkömoottori.