https://tummennuskalvot.fi/

Yleistä keskustelua KIAsta

Kun reilusti yli 30 uuden Toyotan entisenä omistajana seuraan Kia foorumeja Suomessa, USA:ssa ja Iso-Britanniassa, niin on kyllä todettava että vioista ja ongelmista kirjoitellaan kertaluokkaa enemmän kuin Toyotoista. Jälkimmäisten osalta on jopa vaikeuksia pitää yllä foorumia kun tapahtumia ei juurikaan ole raportoitavaksi. Sitten hieman heikommalla otannalla Euroopassa valmistetuista Kioista ongelmia ja vikoja raportoidaan Suomen foorumeilla enemmän kuin Etelä-Koreassa valmistetuista. Tosin taitaa näitä eurooppalaisia Kioja olla liikenteessä kertaluokkaa enemmän kuin Etelä-Korealaisia.
 
Miten kun EV5 sanotaan, että valmistetaan Kiinassa, niin miten nuo EV6 ja EV9 valmistus on?

En nyt halua tähän mitään Kiina boikottikeskustelua enempää, mutta olen pitänyt Kiaa täysin Korealaisena merkkinä.
 
Miten kun EV5 sanotaan, että valmistetaan Kiinassa, niin miten nuo EV6 ja EV9 valmistus on?

En nyt halua tähän mitään Kiina boikottikeskustelua enempää, mutta olen pitänyt Kiaa täysin Korealaisena merkkinä.

Ev5 on tähdätty kiinan markkinoille ja siellä on tosi hankalaa myydä muualla valmistettua autoa.

Ev6 tulee ainakin etelä-koreasta
 
Heps, ekaa kertaa Kia alla huollon sijaisautona niin kertokaas miten noiden valojen pitäisi toimia. Auto siis Kia Rio ja mittarissa 11tkm. Sen enempää speksejä en ole vielä tutkinut mutta jouduin autolla ajamaan sateisessa kelissä sen puoli tuntia. Rupesin tuossa matkalla miettimään, että mistä tiedän onko autossa mitään valoja päällä. Mittarivalot palaa kokoajan. Valokatkaisija oli aluksi asennossa 0 ja mittaristossa eikä muuallakaan näkynyt mitään indikaatiota, että mitkään valot olisi päällä. Kävin nopeasti kaupassa ja vähän tutkin asiaa niin valokatkaisijasta löytyi asento Auto johon sen käänsin ja ajattelin, että kaikki on hyvin. Hetken päästä huomasinkin mittaristosta, että parki ja ilmeisesti ajovalot on päällä eli kaikki hyvin. Sitten hetken päästä ne sammuivat? Päästyäni pihaan tutkin autoa katoksessa ja ainoat asennot missä valot palaa ovat parkki ja valot päällä asennossa. 0- ja auto-asennoissa valot eivät palaneet. Missäs asennossa tuota valokatkaisijaa pitää pitää vai pitääkö valot tosiaan ruuvata uudessa autossa manuaalisesti päälle joka kerta?
 
Ilta-ajelulla ajovalot syttyy automaattisesti auto-asennossa mutta päivällä valoisassa ei auton ulkopuolisista valoista pala mikään.
 
Automaattiasennossa melko varmasti kyllä syttyy huomiovalot eteen kun lähdet ajamaan. Ne sammuvat Kiassa kun auto seisoo paikallaan seisontajarru kytkettynä joten itse ulkopuolella tiirailemalla niitä ei oikein pysty näkemään.
Kiitos, kuullostikin hieman oudolta ettei autossa palaisi mikään valo ajaessa päiväaikaan.
Rio:n ohjeistus ei valaise asiaa millään tavalla. Olisi kenties fiksua kertoa asia ohjeissa.

Muoks: onhan tuo silti outoa jos vaikka käyttää käsijarrua mäessä liikennevaloissa niin huomiovalot sammuu ja syttyy kun taas lähtee liikenteeseen
 
jos vaikka käyttää käsijarrua mäessä liikennevaloissa
Eikö tämmöisessä vielä ole mäkilähtöavustinta joka poistaisi tarpeen käsijarrun käyttöön?

Voi siihen olla muitakin ehtoja, kuten se että vaihde pitää olla vapaalla jotta valot sammuvat. En ole tutustunut noihin sen tarkemmin, totesin vain e-Niron kanssa että se oli täysin pimeänä seisoessaan parkissa vaikka auto olisikin "käynnissä".
 
En muistanut kokeilla onko mäkilähtöavustinta. Aika nihkeät varusteet oli joka tapauksessa. Ohjaus autossa oli yllättävänkin hyvä. Alusta kova ja kaivojen kannet tuntui jopa Volkswageneihin tottuneena melko pahasti. Ajaminen tällä oli melko nykivää kun pienillä kierroksilla meno oli hengetöntä ja muutenkin tuntui meno takkuiselta vs 1.2TSI Yeti. Tiloiltaan Rio oli kyllä todella vaatimaton. Itsellä takatilat olivat liian pienet jalkojen ja pään osalta. Myös takakontti oli todella pieni. Ei sinne mene kuin muutama kauppakassi. Koripallopelaajien kuljetuksiin tästä ei ole mutta normaalimittaiselle perheelle ihan ok kauppakassi.
 
Kia piti tänään EV Day päivänsä ja julkaisi sekä EV3 että EV4 -konseptimallit. EV3 on kompakti SUV ja noudattelee aika lailla samanlaista muotoilua isompien EV5 ja EV9 kanssa. EV4 on sedan/liftback ja ainakin kuvissa konseptimalli näyttää kyllä aika erikoiselta etenkin perän muotoilun osalta. Saas nähdä millaisia tuotantomallit tulevat aikanaan olemaan