https://yliteippaus.fi/

Yleistä keskustelua foorumin autotallista

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Päätin nyt avautua tästä aiheesta, kun muiden foorumilaisten autotallien kommentointia olen lukenut ja alkaa lievästi sanoen tympimään kommentointi. Liki jokaisen "uuden" auton kohdalla ensimmäiseksi tullaan kommentoimaan jakoketjun/-hihnan kestoa, vaihdelaatikon kestoa tai jotain muuta kommentoijan mielestä oleellista tyyppivikaa. Voilla että joskus kommentoija osuu ihan oikeaan, mutta mielestäni tuollaiset jutut eivät oikein kuulu autotalliin, niistä voisi keskustelulla sitten kyseisen automerkin omalla alueella. Sama juttu muun tyyppisen rankasti negatiivisen arvostelun kohdalla. Eikö sellaiset kirjoitukset voisi jättää joko kokonaan pois tai kirjoittaa myöskin siellä merkin omalla alueella, etenkin kun ne harvoin tuntuvat liittyvät kyseiseen autoyksilöön, vaan enemmänkin kirjoittajan mielipiteisiin jostain tietystä automerkistä, -mallista ja autoon liittyvästä ominaisuudesta.
 
Aikaa lailla samoilla linjoilla.

Mun mielestä osoittaa heikkoa tilanteen tajua kun autotalliin mennään avautumaan. Jos auto ei miellytä, niin ei kommentoida mitään. Ja jakohihnat merkkikohtaisiin ketjuihin.
 
Juurikin näin. Autotallissa nuo voimakkaasti negatiiviset kommentit osuvat samalla myös ajokin omistajaan, mikä osoittaa jopa käytöstapojen puutetta.

Tyyppiviat ja muut vastaavat sopivat paremmin merkkikohtaiseen keskusteluun, josta niitä on myös helpompi hakea silloin kun on esim. itse suunnittelemassa jonkin tietyn automerkin & -mallin hankintaa.
 
Pitäiskö autotalliin kunkin auton kohdalle laittaa täppä ruutuun, että haluaako omistaja/haltija vain ja ainoastaan kehuja vai kestääkö ego myös ihmettelyjä tai peräti kritiikkiä?

Melko valjuksi käy sellainen keskustelupalsta, jossa vain kehutaan kilpaa.. Herkkähipiäiset voivat toki pahoittaa mielensä, mutta heille voisi laittaa tuollaisen kiellon juuri siihen ketjuun.

Edit: Ymmärrän toki, että jotkin kommentit voivat olla melkolailla rasittavia, jos jonkin auton kohdalla tunnetaan kovaa tarvetta aloittaa n:s keskustelu jostakin kaasuläppiä syövästä puimurista tai koht'silleen porsivasta "automaatti"vaihteistosta. Ne kommentit menevät kuitenkin ennemmin esittäjänsä puusilmäisyyden piikkiin. Mutta tokihan aina on väkeä, joka toivoo käskytyksellä poistettavan kaiken typeryyden maailmasta. Se nyt vaan ei tule onnistumaan, ei virtuaalimaailmassa eikä todellisessakaan.
 
Juuri äsken tuolla autotallin puolella lueskelin juttuja ja samaiseen asiaan kiinnitin huomiota. Olis varmaan syytä tallin puolella mennä ns. sen ketjun aloittajan ehdoilla, joka on halunnut tuoda autonsa näkyville. Tämä nostanee foorumilaisten kynnystä lisätä uusia autoja tallin puolelle, jos "pelätään" kommentointia.
 
Olisiko tuonne autotalliin mahdollista laittaa aloittajan itse täppä, että onko threadiin mahdollista kommentoida vai ei? Minulla kun ei esittelemisen arvoisia autoja ole, niin ei ole tullut tutustuttua mahdollisuuksiin.
 
Urlaub sanoi:
Pitäiskö autotalliin kunkin auton kohdalle laittaa täppä ruutuun, että haluaako omistaja/haltija vain ja ainoastaan kehuja vai kestääkö ego myös ihmettelyjä tai peräti kritiikkiä?
Tämä on hyvä idea niin nuo muita varten autonsa hankkineet saa vain sikoossomia.
 
Trollsten sanoi:
Tämä on hyvä idea niin nuo muita varten autonsa hankkineet saa vain sikoossomia.
Mun mielestä pelkän sikoossomin kirjoittelu ei ole se pointti mitä tässä haetaan.

En tiedä mikä sua hiertää (selkeästi joku), mutta ITSE haluaisin tekniikka-aiheiset keskustelut käytävän niille osoitetuissa ketjuissa/alueilla, jotta niihin on helpompi löytää myös myöhemmin. Ei tarvitse muistella että oliko siitä bemarin läppäviasta, audin ketjusta vai ooppelin vuotavasta vesipumpusta puhetta jonkun Penan (nimi keksitty) autotallissa vai missä?
 
MMV sanoi:
Minulla kun ei esittelemisen arvoisia autoja ole, niin ei ole tullut tutustuttua mahdollisuuksiin.

Eipä. BiTurbon autotallia odotellessa...  8) Siitä muusta kalustostasi puhumattakaan. Rokkirallikalusto voisi olla kova juttu autotallissa.
 
Alhainen on taso.

Pitäisi varmaan keskustella Opel Astrasta. Aihe voisi vaikka olla "What's the retail on one of those?"
 
Kyllähän tämä näyttää olevan tämmöinen vanhojen ukkojen selkääntaputtelukerho.

Tulisikohan postausoikeuksia rajoittaa muilta kuin yhdistyksen jäseniltä ja alle 4000 viestiä lähettäneiltä.
 
E92 sanoi:
Alhainen on taso.

Pitäisi varmaan keskustella Opel Astrasta. Aihe voisi vaikka olla "What's the retail on one of those?"


Tai bannaamalla pari henkilöä niin meno rauhottus...  :eek: ;D Vaikka itekkään en opelia kehu erityisemmin, niin en hauku silti muita merkkejä.. Jokaisessa ne hyvät ja huonot puolensa.. Onhan se toki totta, että vuosien saatossa tutuiksi tulleet kirjoittajat kehuvat enempi toisiaan.. Mutta en nyt ymmärrä että joka autossa on jotain tyyppivikoja, jos Trollen astma on maanantai versio, niin ei se tarkota että muillakin olisi..  :rolleyes:
 
Anteeksi. BMW on jumalauto, BMW:ssä ei ole vikoja.
 
Trollsten sanoi:
Anteeksi. BMW on jumalauto, BMW:ssä ei ole vikoja.

Ja BMW-keskusteluthan ovat juuri tämän johdosta niin kivoja, kun kenenkään autossa ei ole ikinä mitään vikaa. Mutta jos joku musta lammas siirtyy vaikka Mersu- tai Audileiriin, niin sitten tämä musta lammas saattaa alkaa kertomaan jotain perättömiä valeita BMW:n vioista :rolleyes:

Mun mielestä sellainen keskustelu on täysin hedelmätöntä missä ei ikinä keskustella negatiivisista asioista, vioista tai puutteista. Mutta toki on niin, että joku yksittäinen autotalli on väärä paikka näille keskusteluille ja ne olisi hyvä hoitaa yleisellä alueella.

Mutta toisaalta joku äärimmäisyyksiin viety tuunaus luonnollisesti herättää keskustelua, aivan kuten mikä tahansa äärimmäisyyksiin viety juttu.
 
Jos joku vaivautuu laittamaan Autotalliin juuri hankkimansa, itse itselleen valitseman ajoneuvon, olkoon merkki mikä tahansa, niin ei nyt ensimmäisenä alettaisi keskittymään mahdollisiin negatiivisiin asioihin, vaan annetaan ensin meidän autonvaihtajien vähän aikaa fiilistellä positiivisin mielin mielestään hyvästä hankinnasta ja vasta jossain vaiheessa aletaan vetää mattoa alta, jos se katsotaan jostain syystä tarpeelliseksi ;)
 
skt1 sanoi:
Jos joku vaivautuu laittamaan Autotalliin juuri hankkimansa, itse itselleen valitseman ajoneuvon, olkoon merkki mikä tahansa, niin ei nyt ensimmäisenä alettaisi keskittymään mahdollisiin negatiivisiin asioihin, vaan annetaan ensin meidän autonvaihtajien vähän aikaa fiilistellä positiivisin mielin mielestään hyvästä hankinnasta

No mutta jos alkaa kehumaan toisen hankintaa tallissa, niin sittenhän leimataan heti hyväveliselkääntaputtelijaksi :rolleyes:

Eli parasta siis olisi, että kukaan ei kommentoisi mitään? Tai oikeastaan ei kirjoittaisi yhtään mitään, yhtään minnekään. Sitten ne takarivin hiljaiset peräkammarin pojatkin olisi tyytyväisiä.
 
Vempula sanoi:
Eli parasta siis olisi, että kukaan ei kommentoisi mitään? Tai oikeastaan ei kirjoittaisi yhtään mitään, yhtään minnekään. Sitten ne takarivin hiljaiset peräkammarin pojatkin olisi tyytyväisiä.

Joku mode voisi perustaa vaikka uuden VAG aiheisen sivuston :)

FFP => Ultimate VW => Vagarena => Autostadium =>

 
E92 sanoi:
Joku mode voisi perustaa vaikka uuden VAG aiheisen sivuston :)

Kyllähän joku Meidän-autoissa-ei-ole-vikoja -foorumi voisi olla kova sana! E46:sia ainakin tulisi paikalle sankoin joukoin :)
 
Vempula sanoi:
Kyllähän joku Meidän-autoissa-ei-ole-vikoja -foorumi voisi olla kova sana! E46:sia ainakin tulisi paikalle sankoin joukoin :)

Kannatetaan! Ja jos niitä vikoja ei ole oikeasti niin ainahan niitä voisi keksiä :)
 
E92 sanoi:
Kannatetaan! Ja jos niitä vikoja ei ole oikeasti niin ainahan niitä voisi keksiä :)

Ei kyllä tällä uudella foorumilla keskusteltaisiin vain niiden vääränmerkkisten autojen vioista ;)
 
kuupo sanoi:
Kyllähän tämä näyttää olevan tämmöinen vanhojen ukkojen selkääntaputtelukerho.

Tulisikohan postausoikeuksia rajoittaa muilta kuin yhdistyksen jäseniltä ja alle 4000 viestiä lähettäneiltä.

Joku jossain topikissa totesi, että täällä kommentointi on pääasiassa osastoa "hyvää yötä kulta". Mielestäni erinomaisesta kiteytetty.

Käytöstavat on toki ihan jees netissäkin, mutta jos joku näkee aiheelliseksi kommentoida jonkun toisen jakopään kestävyyttä niin mitä sitten? Lukija voi vetää siitä omat johtopäätöksensä mihin suuntaan haluaa.
 
E92 sanoi:
Joku mode voisi perustaa vaikka uuden VAG aiheisen sivuston :)

FFP => Ultimate VW => Vagarena => Autostadium =>
FUVA Foorumi tarjoaa Hyvävelijärjestön huikeat edut ja myös selkääntaputtelut onnistuu... Saat mielipiteesi ilmaista oli se sitten negatiivista tai positiivista. PLÄÄH!  ???

Samaa mollausta oon huomannu kanssa ja toivottavasti en itse ole osallistunu moiseen.
Jos jollain on tullu esille itseä kiinnostava auto niin toki oon kysyny siitä ja kommentoinu jos on ollu omaan silmään mieluinen.

Mitään hyväveli sydeemiä en ole nyt hetkeen huomannu mutta jos jäsenyys toisi jotain suuria etuja mikä vaikuttaisi foorumilla kommentointiin/vapauksiin kommentoida hyväveli teemalla tekisi foorumin epäaidoksi missä kukaan ei tosiaan viihtyisi.
Takarivistä joku sanoikin aika hienosti että muutamat tälläisen kalapaliikin saanu aikaseksi niin yhdyn tohon kirjoittajaan.
 
Pahoittelut jos on tullut puhuttua ohi aiheen autotalleissa. Tompan mersuketjussa keskustelu meni vaihdelaatikon hintaan, sori..
 
Näkisin myös, että olisi hyvä kieltää kommentointi kokonaan jos kommentoijalla itsellään on halvempi auto kuin kommentoinnin kohteena.