https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yleistä keskustelua BMW:stä

Entinen autoni BMW 320iAxDrive 18" pyörillä oli aika meluisa Suomessa mutta jo Ruotsin puolella,hiljeni kun asvaltti on erilainen.Saksan autobaanoilla niin rengas melua ei kuule kun on kova vauhti.BMW on äänekkäämpi kuin nykyinen uusi M-B C sarjalaiseni.M-B:n kulutus on noin 2 litraa / 100km pienempikin kaupunkiajossa.Mielestäni BMW oli aika syöppö täällä kaupugissa .14000 km keskikulutus oli 8,7 l/100 km.Oliko se nelivedon syytä? Sitä en tiedä.
 
No ei nuo omat runflatit ainakaan niin huonot ole, että niitä hirveästi haukkua pitäisi. Varmaan kunnon kesärengas parempi, mutta kyllä näilläkin pärjää jos ei radalle mene :)
 
pokkus sanoi:
No ei nuo omat runflatit ainakaan niin huonot ole, että niitä hirveästi haukkua pitäisi. Varmaan kunnon kesärengas parempi, mutta kyllä näilläkin pärjää jos ei radalle mene :)

Teilläpäin ei pahemmin ole nastojen karhentamaa asfalttia, joten meluisuus ei ainakaan liene se suurin ongelma... :D
 
pokkus sanoi:
No ei nuo omat runflatit ainakaan niin huonot ole, että niitä hirveästi haukkua pitäisi. Varmaan kunnon kesärengas parempi, mutta kyllä näilläkin pärjää jos ei radalle mene :)

Onko X3:n aktiivialusta todella niin hyvä, että tavallisilla matalaprofiilirenkailla olisi radallekin asiaa?
 
Pekka T sanoi:
Onko X3:n aktiivialusta todella niin hyvä, että tavallisilla matalaprofiilirenkailla olisi radallekin asiaa?

Eikö radalle voi mennä ihan millä autolla tahansa? ???

Paremmin tuo minusta mutkissa käyttäytyy kuin moni perushenkilöauto. Lähinnä tuolla radalle menemisellä tarkoitin sitä, että noista runflateista ei tahdo oikein pitoa löytyä eli kovassa ajossa paremmin pitävillä kumeilla olisi enemmän hyötyä. Tuo runflattien huono pito kun näkyy heti jarrutus- ja kiihdytystuloksissa. Itse uskon, että kunnon kesärenkailla omakin auto pysähtyisi lyhyemmällä matkalla ja 0-60mph kiihdytyksestäkin voisi helposti saada pari kymmenystä pois :)
 
TON-III sanoi:
Niinpä.

Mutta mitäs jos koeajaja onkin henkilö joka ei tiedä noitten renkaiden 'ominaisuuksista' mitään ja lyttää auton siksi ?

Tämän takia ihmettelen miksi ns. kelvollinen auto pilataan huonoilla renkailla.

Saksalaisten insinöörien, automerkin ja autonmerkin suomen maahantuojan yhteinen päätös. Jääriä mitä jääriä...
 
Harza sanoi:
Entinen autoni BMW 320iAxDrive 18" pyörillä oli aika meluisa Suomessa mutta jo Ruotsin puolella,hiljeni kun asvaltti on erilainen.Saksan autobaanoilla niin rengas melua ei kuule kun on kova vauhti.BMW on äänekkäämpi kuin nykyinen uusi M-B C sarjalaiseni.M-B:n kulutus on noin 2 litraa / 100km pienempikin kaupunkiajossa.Mielestäni BMW oli aika syöppö täällä kaupugissa .14000 km keskikulutus oli 8,7 l/100 km.Oliko se nelivedon syytä? Sitä en tiedä.

Ai siinä oli kuitenkin 18-tuuman fillarit...Miten mulle jäi kuva, että siinäkin oli 225/50R17. Ymmärsin, että tarkoitit aiemmassa kommentissasi, että sekä mersussa että bemussa oli 225/50R17.

Kyllähän neliveto, joka jauhaa kokoajan nostaa helposti litran tai useammankin sitä kulutusta.

Mikään pienikulutuksellinen ei tuo 320iA xDrive ole pelkässä kaupunkiajossa. Mulla on kyllä sellainen käsitys myös, että A4 B8 2.0TFSI etuvetona tai nelivetona on sekin aika syöppö peli automaattina kaupunkicruisailussa.

Varmaan tuosta omankin auton kulutuksesta saisi niistettyä helposti jotain pois, jos ajaisi aina Eco Pro-ajomoodissa ja s & s päällä.
 
Voimasavu sanoi:
Teilläpäin ei pahemmin ole nastojen karhentamaa asfalttia, joten meluisuus ei ainakaan liene se suurin ongelma... :D

Niimpä eikä varsinkaan kovin urausia teitäkään.

Eihän se run flatti vetele, hae yms. silloin, jos on tarpeeksi sileä tie eikä se myöskään äännä samalla tavalla kuin karkealla asfaltilla.

Kyllähän moni kehuu, että run flateilla on kiva ajaa jo jossain Saksassa. Toisaalta niitäkin löytyy, joiden mielestä ne on ihan yhtä huonoja sielläkin. Kuluneena ne on kuulemma vielä huonompia kuin ihan verekseltään.

Saksassakin niistä on noussut poru tieden huonontumisen myötä ja siksi sielläkin on ollut mahdollista tilata uusia bemuja ilman run flatteja (tietyt rengaskoot ja tietyt automallit) ja jopa vielä aiemmin kuin mitä täällä Suomessa.
 
Taanoin Bmw-weltissä käydessäni koeistuin 3GT:n takapenkin kun sitä on tilavaksi kehuttu. Yllätys oli melkoinen kun 170-senttisellä oli pää katossa takakulman kohdalla  ??? Jalkatilaa näytti olevan, mutta se ei minulla koskaan ole ongelma ollutkaan. Muiden mallien koeistuminen ei sitten kiinnostanut niin paljoa että olisin jonoon jäänyt :)

Museo toki käytiin myös. Tehdaskierrokseen olisi pitänyt varata enemmän aikaa ja muutenkin olla määrätietoisemmin liikkeellä.
 
tai sanoi:
Taanoin Bmw-weltissä käydessäni koeistuin 3GT:n takapenkin kun sitä on tilavaksi kehuttu. Yllätys oli melkoinen kun 170-senttisellä oli pää katossa takakulman kohdalla  ??? Jalkatilaa näytti olevan, mutta se ei minulla koskaan ole ongelma ollutkaan. Muiden mallien koeistuminen ei sitten kiinnostanut niin paljoa että olisin jonoon jäänyt :)

Museo toki käytiin myös. Tehdaskierrokseen olisi pitänyt varata enemmän aikaa ja muutenkin olla määrätietoisemmin liikkeellä.

Niin ja auto oli varmasti 3GT, eikä 4 GC?

Jälkimmäisestä olen lukenut kommentteja, että pääntila loppuu kesken jo 170cm henkilöillä, mutta tämä oli eka lukemani komentti, että GT:ssäkin on näin.

Olen minäkin Weltissa käynyt ja paljonhan siellä oli silloinkin porukkaa, koska Weltin puoli on ilmainen, mutta kaikki ne mallit koeistuin mitä halusin (eli kaikki minne sissän pääsi), eli viime kesänä näihin aikoihin ei tarvinnut ainakaan jonotella.
 
tai sanoi:
Taanoin Bmw-weltissä käydessäni koeistuin 3GT:n takapenkin kun sitä on tilavaksi kehuttu. Yllätys oli melkoinen kun 170-senttisellä oli pää katossa takakulman kohdalla  ??? Jalkatilaa näytti olevan, mutta se ei minulla koskaan ole ongelma ollutkaan. Muiden mallien koeistuminen ei sitten kiinnostanut niin paljoa että olisin jonoon jäänyt :)

Museo toki käytiin myös. Tehdaskierrokseen olisi pitänyt varata enemmän aikaa ja muutenkin olla määrätietoisemmin liikkeellä.

Aika outoa että loppuu päätila kesken?
Piti oikein omassa käydä takapenkillä istumassa ja jos oikeen yrittää niin saa vähän osumaan hiuksia kattoon. Olettaen tietysti että olet istunut siellä takapenkillä siinä kohtaa kun siellä on tarkoitettu istuttavan. Itse olen 184cm pitkä(mitattu armeijassa 24v sitten 8)) ja ei ole samaa ongelmaa kuin sinulla 170 cm pitkällä. Jos oikeen reunaan änkeytyy niin sitten pää osuu jo laskeutuvaan kattoon/c-pilariin mutta ei niin reunassa kai tarvitse istua edes kolmestaan takapenkillä. Tosin jos olet oiiiiikeen pitkäselkänen niin sitten ehkä. Vai onko sulla irokeesi ;D
 
Pitkä kaula mulla ainakin on  ;D Ehkä siinä olisi lysymmässä/leppoisammassa asennossa pääkin ollut vapaa liikkumaan, mutta en minä nyt varsinaisesti venytellyt. Havainto pääkosketuksesta vain hämmensi  etukäteisodotuksiin nähden.

Kyllä se 3Gt oli.
 
tai sanoi:
Pitkä kaula mulla ainakin on  ;D Ehkä siinä olisi lysymmässä/leppoisammassa asennossa pääkin ollut vapaa liikkumaan, mutta en minä nyt varsinaisesti venytellyt. Havainto pääkosketuksesta vain hämmensi  etukäteisodotuksiin nähden.

Kyllä se 3Gt oli.

3GT:ssä pystyy säätämään takapenkin selkänojan kallistuskulmaa. Tämänkin voinee vaikuttaa pääntilaan? Mitä pystymässä istutaan, sitä helpommin pää hipoo kattoa?

Noissa Weltin autoissa säädöt on mitä sattuu, kun niitä kaikki räplää päivän mittaan.
 
Children of the damned sanoi:
3GT:ssä pystyy säätämään takapenkin selkänojan kallistuskulmaa. Tämänkin voinee vaikuttaa pääntilaan? Mitä pystymässä istutaan, sitä helpommin pää hipoo kattoa?

Noissa Weltin autoissa säädöt on mitä sattuu, kun niitä kaikki räplää päivän mittaan.

Joo onhan niitä joku voinu säätääkkin? Säätö on defaultina tosiaan takakenoisimmassa asetuksessa eli selkänoja on kiinni hattuhyllyssä. Olen jopa 2 kertaa käynyt takapenkillä matkustajana  8) ja eilen siis testaamassa tuossa pihalla kun tämä tuli puheeksi. Selkänojan asentoa en ole kokeillut ja säätänyt istumismielessä.Olen testannut vaan että säätää niitä voi pystympään jos on tarve. Luulen että se tarve niiden säädöille tulee useinmiten takakontin puolelta jos tarvii lisää kuljetus kapasiteettia. Ei mulla osu pää kattoon jos istuu siinä kohtaa jossa se on "luontevinta" mutta jos kääntää päänsä selkeesti ulospäin niin sitten voi vähän osua. Mutta näin se varmaan tekee useimmissa nykymalleissa pois lukien farmarit.
 
tai sanoi:
Pitkä kaula mulla ainakin on  ;D Ehkä siinä olisi lysymmässä/leppoisammassa asennossa pääkin ollut vapaa liikkumaan, mutta en minä nyt varsinaisesti venytellyt. Havainto pääkosketuksesta vain hämmensi  etukäteisodotuksiin nähden.

Kyllä se 3Gt oli.

Kävin äsken takapenkillä istuskelemassa ja säätämässä sitä selkänojan kaltevuutta.
Sisäkattoon on muotoiltu vähän korotusta pään kohdalle joka tulee vastaan jos kaltevuutta säätää selkeesti pystympään(2pykälää tai enemmän).Eli jos oikeen pönöttää ja on selkä ja kaula "levynä" niin ei sinne mulla jäänyt kuin 1-max2 sormen mentävä väli. Jos selkänoja on taaimmassa asennossa ja istut aivan selkä suorana ja alhaalta asti kiinni selkänojassa +laittaa pään niskatukeen tiukasti niin silloin pää osuu laskeutuvaan kattoon koska aivan taka-asennon jälkeen sisäkatto laskee selkeesti. Siis 1napsu sekkänojaa etenpäin nostamalla tuntui olevan sellainen asento että oli eniten tilaa ja paras vaihtoehto.
Eri asia sitten on onko sellainen ylikorostunut ryhdikäs istuma-asento jollekkin luonteva j normaali istumatyyli pidemmän päälle? Siinä alkaa jo kramppaa ;D Minulle ei ainakaan ???
 
pokkus sanoi:
Itse kokeilin tuota toissa päivänä ja todella kätevä ominaisuus. Melkein minkä tahansa komennon voi tallettaa noihin näppäimiin. Itselle tallensin nyt kokeiluksi yhteen nappiin vaimon puhelinnumeron ja toiseen navigaattorin kotiosoitteen. Nyt voi sitten soittaa vaimolla tai navigoida kotiin yhtä nappia painamalla :)

Itsellä on pikanäppäimissä myös navin yö/päivä -moodin vaihto. Tosin teitillä tuon taitaa saada automaattiseksi niin napille ei liene niin isoa tarvetta?
 
Tuota selkänojan säädettävyyttä en tiennytkään. Ihan luontevassa asennossa se oli. Voisin arvailla, että pykälän pystympään nostamalla pää olisi siirtynyt sen verran eteenpäin, ettei kosketusta olisi enää löytynyt.

Tosiaan farmarit ovat saaneet unohtamaan pääntilajutut.
 
tai sanoi:
Tuota selkänojan säädettävyyttä en tiennytkään. Ihan luontevassa asennossa se oli. Voisin arvailla, että pykälän pystympään nostamalla pää olisi siirtynyt sen verran eteenpäin, ettei kosketusta olisi enää löytynyt.

Tosiaan farmarit ovat saaneet unohtamaan pääntilajutut.

Joo 3GT:ssä on vakiona monia fiksuja asioita, kuten tuo takaselkänojan kallistettavuus ja sähköinen takaluukun avaus-/sulkutoiminto jne.

Mikään kovin nättihän tuo ei ole, mutta on minusta paremman näköinen kuin X4 tai 5GT. Itseäni kiinnostaa se, että tuossa istutaan normaalia 3-sarjaa hieman ylempänä, muttei ole kuitenkaan mikään maasturi. Maavaraakin taitaa olla 3-sarjaa hiukka enemmän. 3GT on oikeastaa ainoa malli, joka kiinnostaa minua nyt eniten, koska tämä on vielä sellainen malli jonka itse pystyn vaihtoautoa tarjoamalla hankkimaan. uuden tai käytetyn siis. Muut menee yli budjetin. No ehkä 4 GC voisi olla kanssa käytettynä ihan kiva, mutta siellä istutaan jo niin matalalla, että se ei taida olla mun juttu. Hyvän näköinen auto toki.
 
Meillä on X3:ssa comfort avaimet ja sähkösäätöiset penkit muistilla. Minun ja vaimon avaimet ovat kummatkin koodattu molemmille siten, että penkit ja peilit siirtyvät kuskille sopivaan kohtaan. Ongelma on vain se, että penkit kyllä siirtyvät, mutta peilit eivät aina siirry vaan ne on usein pakko manuaalisesti vielä siirtää penkin alareunassa olevalla muistinapilla oikeaan kohtaan. Onkos muilla ollut samaa ongelmaa ja mikähän olisi avuksi?
 
Mitä mieltä olette ja millaisena näette merkin tulevaisuuden? Onko jo liian tavis ja meneekö osittain pakon sanelemanakin liikaa massan suuntaan?

Suoria kuutosia ei enää juuri ole ja muutenkin muidenkin kuusimukisten versioiden määrä on melko pieni. Turbonelarit ovat korvanneet monet vaparit suorat kuutoset ja loput kuusimukiset on sitten turboilla nekin.

Lähes joka mallisarjasta ja useiden eri moottorien yhteydestä löytyy nelivetoinen vaihtoehto. Nelivetoisia myös myydään aina vain enempi etenkin Suomessa, kuin takapotkuja. Bemarin tutkimuksen mukaan ykkössarjassa juuri kellekään ostajalle takapotku ei ole välttämätön ja kuulemma ulkomailla monet ykkösen ostaneet ovat jopa luulleet, että ne on etuvetoisia. Tästä syystä BMW aikoo muuttaa ykkösen etuvedoksi. Active Tourer tila-auto on merkin eka etuvetoinen malli. Erikoista, että tuollainen merkki tuo markkinoille tuollaisen ns. perheauton, eli tila-auton ja vielä etuvetoisena.

Kohta varmaan aletaan valmistaa lisää noita BMW-merkkisiä tila-autoja ja sitten tulee BMW pakettiauto, lava-auto sekä BMW eläkeläisauto yms. Yhä enempi mennään kohti massoille suunnattuja tuotteita ja pois pelkästä urheilullisesta ja nuorekkaasta imagosta.

Tulossa on myös kolmipyttyisiä moottoreita ja niitä ängetään kaikkiin 5-sarjaa pienempiin kinnereihin, eli jopa 3-sarjaankin.  Bemarin johtaja just vakuutti muutama viikko sitten, ettei seuraavaan 5-sarjaan sentään vielä tule kolmipyttyistä moottoria.

Bemarilla on nykyään autotehtaita Kiinassa, jenkeissä, Venäjällä yms.

Liekkö vielä tulee joskus aika, että kaikki bemut on ituhippimoottoreilla, etuvetoisia ja ne kasataan jossain halpatuotantomaissa ja kyseinen yhtiö ei ole enää itsenäinen perheyritys vaan fuusioitunut jonkin toisen tai jopa useamman puljun kanssa.
 
Pakkohan se on tehdä sitä mikä myy, mutta ongelmaksi muodostuu mielestäni kohta se, että mitä järkeä bemarista on enää maksaa kovaa hintaa, kun puolet halvempiin autoihin saa jo vakiona paremman varustelun ja vielä paremmat sisätilatkin siihen päälle. Ainakin kun vielä nykymallistossa sisätiloista pitää tinkiä, että saadaan se suora 6 pellin alle mahtumaan ja 50/50 painojakaumalla.

Jos tulevaisuudessa on esim. 316d/i 3-pyttyisellä moottorilla ja etuvedolla, niin onko mitään järkeä maksaa siitä yhtään enempää kuin vaikkapa Skodan vastaavan kokoisesta mallista?

Vanhemmissa malleissa itselläni kiinnostus merkkiä kohtaan on ollut pääsääntöisesti parissa asiassa:
- sisämelu tai sen puuttuminen ainakin tietyissä malleissa
- suora kuutonen keulalla

Sisätiloille siis henkilökohtaisesti ollut se ja sama, mutta kyllähän sitä tietysti aina liian kanssa pärjäisi. Ajattelin lähinnä suurta yleisöä tuon osalta.
 
Ainahan Bemari on ollut ajajan auto.Sitä pitää ajaa myös suoralla tieosuudella.BMW:stä katosi jotain kun luopuivat suorasta kuutoskoneesta.Laatu ei enään ole ihan premiumia sekään.Ihmettelen miksi tämä sisäilme on aina samanlainen .On 3-sarjaa , 4-sarjaa on kupeeta on Grand sedania niin näyttävät samanlaisilta sisältä.Odotin vähän uudempaa ilmettä uusiin malleihin.Materiaalit eivät ole myöskään aivan premiumia enään.Meidän perheessämme on ollut vuodesta 2000-2014 yhteensä 12 uutta Bemaria,joten oli aika siirtyä muuhun merkkiin.