https://tummennuskalvot.fi/

Yleistä höpinää Audin tulevista uutuuksista

Lebis sanoi:
Siis minkä takia kaikissa uusissa Audeissa perän muotoilu on tätä samaa kuraa. Muuten hyvin fiksun näköinen uudistus edelliseen edestä ja etusivukulmasta, mutta katsokaa nyt tuota perää :D

Itseä taas kammoksuttaa tuo etupään ulkoneva Hexacon maski, tulee mieleen joku Mitsun ASX tyyppinen muurahaiskarhu.

Lebis sanoi:
Sitten on lisäksi vielä nuo rumat kulmikkaat monimuotopakoputkenpäät, joita alkaa olla lähes kaikissa autossa nykyään. Ne kyllä rumentavat lähes auton kuin auton.

Samaa mieltä, tuonne sisälle vielä mehupilliputki ja kaikki uskottavuus on mennyt.

Tuossa edellä olleen kuvasarjan autossa näyttäisi olevan S-line paketti, ilmeisesti ulkopakettikin. Normi ulkokuori on siis vähän erinäköinen.
 
clima sanoi:
Itseä taas kammoksuttaa tuo etupään ulkoneva Hexacon maski, tulee mieleen joku Mitsun ASX tyyppinen muurahaiskarhu....
+1
Ihan samaa katsoin. Melko järkyttävä. Ihan kuin joku jälkiasenteinen huonosti istuva osa.  Takaviistosta taas ihan suht OK näköinen.

Minusta nykyinen möhkö Q7 on sopivalla tavalla törkeän öky, onhan se melkoinen möhkö ja ihan hyvän näköinen. Toki se vaatii S-line paketin ja vähintään 20-21" vanteet. Valkoisena varsinkin aika jees.
 
Onneksi tuokin maksaa kekkoslovakiassa perkeleen paljon niin rikkaat tyylitajuttomat voi ostella ja minun kaltaiset köyhät haukkua rumaksi.  8)

Oli se livenä nähtynä ihan ok.
 
Jos olisi rahaa, ja tarvetta isolle SUVille, niin valinta olisi aika vaikea X5, XC90 ja Q7:n välillä.

Volvo putoaisi varmaan pois moottorinsa takia (neloskoneet). Bemu ja Audi jäisivät loppusuoralle oletettavasti kuutoskoneisina. Todennäköisesti hinta kääntäisi valintani X5:n suuntaan. Saa nähdä, miten hinnoittelevat Q7:n.

Tämä Q7 on hieno, ja sen sisustakin on ottanut ison askeleen kohti nykyaikaa ollen valoisan ja avaran näköinen. Tyylikäs digimittaristo plussana.
 
Ulkonäöstä ei uskalla kuvien perusteella sanoa oikein mitään, koska tuossa Q7:ssa on sen suuri koko yksi "muotoilullinen" elementti, joka tulee vasta esiin ja pääsee oikeuksiinsa, kun sen vierellä seisoo.

Sisätilojen osalta näyttää ihan mukavalta. Etumaskilla on nähtävästi pyritty luomaan offroad henkeä lisää tuomalla siihen karjapuskurimaista lookkia, muttei kuitenkaan liian selvästi. Tuosta maskista en oikein osaa vielä muodostaa mielipidettä.
 
Sisältä huikean hieno, ulkoa ehkä alustavasti lievä pettymys. Odotin vauhdikkaampaa muotoilua etenkin edestä. Audilla on nyt selkeästi muodostumassa oma muotolinja maastureille joka kuvissa näyttää ehkä vähän tylsältä. Sieltä on siis tulossa X6 tyyppistä maastocoupea, jossa on vauhdikkaampi meininki!

Älkää nyt moittiko ennen ku näette, luonnossa varmaan kelpaisi kaikille!

XC90 melkein herättää omistamisen halua enemmän, mutta liian kalliita tahtovat olla😐
 
Jos olisi tilillä satku extraa, niin alkaisi kuola valua niin uuden Q7n kuin XC90nkin kohdalla. Onneksi ei ole.
 
Liian farkku-look meikäläisen makuun, nykyisessä Q7:ssa on viehättänyt ennenkaikkea sen mörkö-look. Mutta kuvat tässä saattavat vähän valehdella ja kun pääsee livenä viereen seisomaan niin kokonaisuus voi olla ihan erilainen eli tarpeeksi möhkö, kuten tt_rexkin tuossa totesi.
 
Markku J sanoi:
Jos olisi rahaa, ja tarvetta isolle SUVille, niin valinta olisi aika vaikea X5, XC90 ja Q7:n välillä.

Jos siis rahaa olis ja SUV pitäisi väkisin olla, niin Range Rover Sport tai jos tuntuisi liian pieneltä niin Range Rover. Valinnan vaikeus olisi korkeintaan varustelussa ja siinäkin helpottaisi jos olisi rahaa. Audia, BMW:tä tai Volvoa en edes muistaisi tuollaista valintaa tehdessäni.
 
hessut sanoi:
Aika tylsä muotoilu kyllä. Sisusta nyt on ihan ok mutta ulkoa ei säväytä.

Samaa mieltä. Auto on sisältä todella kaunis ja jopa aistikas mutta ulkoa tylsä kuin mikä. On yhtä kaukana toisistaan nuo osa-alueet kuin taannoisella tyttöystävällä jota Kuopiossa luonnehdittiin: "Takaa kuin Madonna mutta eestä kuin Esa Pakarinen"
 
Pekka T sanoi:
Niin on, olisiko kyseessä Q4?

TM:ssa oli huhutasoinen maininta, että Q2 ja Q4 ovat FCA:n tuotemerkkejä Alfa Romeon voimansiirtoratkaisuille, eikä se suostu myymään merkkejä Audille, joten tuleva pikkusuvi jouduttaneen nimeämnään Q1:ksi?
 
Hiukaks olin ihmeissäni viime lauantaina, sähköstä tiedotetta tuli uudesta A1 Sportback:in viikonloppuesittelystä ja sitten kun ajan paikallisen diilerin pihalle näen kaikki esittelyautot pihalla mutta ovet olivat kiinni ja halli pimeenä - työseisausko siellä oli ?  :p
 
Audi on paljastanut, että uuden RS4:ä sekä sitä seuraavan RS5 Coupea tulee varustamaan 3.0 litrainen V6-moottori sähköisellä ahtimella.

Tämän laitteiston ansiosta autoista tulee irtoamaan melkoiset tehot viiveettä sekä säästeliäämmällä polttoaineen kulutuksella.

Huhun mukaan RS-mallit tulevat saamaan tehoja 480 hv, mikä on 30 hv enemmän kuin nykyisessä mallissa.

jaa, että sähköturbo.. kuulostaa taas sopivasti vikaantuvalle tekniikalle.
 
Mrk sanoi:
Helpottasko jos menis aukioloaikana käymään?

Jäänyt tämä kommentti huomioimatta, k.o.ajankohtana oli liikkeelä fb-mainontaa jossa mainittiin 'nähtävissä tänä viikonloppuna', luulisi silloin kaupankin olevan auki  :p  .
 
Kennedy sanoi:
jaa, että sähköturbo.. kuulostaa taas sopivasti vikaantuvalle tekniikalle.

Periaatteessa rakenne on yksinkertaisempi eli jos tuo tehtäisiin kunnolla, niin pitäisi kestää paremmin kuin pikkuturbot. Veikkaan että pakokaasuahtimet väistyvät kokonaan, kunhan useammat autoteollisuuden komponenttivalmistajat saavat noita sähköahtimia kaupan. Tällä hetkellä niitä ei taida vielä saada muilta kuin Valeolta.
 
Penguin sanoi:
Veikkaan että pakokaasuahtimet väistyvät kokonaan, kunhan useammat autoteollisuuden komponenttivalmistajat saavat noita sähköahtimia kaupan.
Näinköhän ne kuitenkaan kokonaan väistyvät? Onko sähköahdin hyötysuhteeltaan parempi kuin turbo?
 
Hyötysuhde ei ainakaan ole heikompi, mutta en osaa kyllä suoraan vastata tuohon kysymykseen.

Sähköahtimella ei ole käytännössä lainkaan jäähdytystarvetta, sen enempää kuin vaparin imusarjalla on. Toki ilma  lämpenee jonkin verran kokoon puristettaessa, mutta se on marginaalista verrattuna pakokaasujen lämmittämään turboon. Koska pakokaasut eivät lämmitä sähköahdinta, voidaan käyttää kestovoideltuja laakereita, eikä ahtimelle tarvita erillistä voitelulinjaa ja sen pumppuja. Ahdinta ei tarvitse myöskään jäähdyttää, mikä sekin on yksinkertaistaa rakennetta ja mikä ehkä tilankäytöllisesti suurin säästö, niin välijäähdytin voidaan poistaa. Ahtoputket saadaan lyhyemmiksi, osin koska välijäähdytintä ei tarvita, osin koska viileä ahdin voidaan tuoda lähemmäksi kannen imukanavia. Koska kasaan puristettua ilmaa voi olla tilavuudeltaan vähemmän, voidaan ahdinta myös pienentää. Äärimmilleen vietynä jokaisella imukanavalla voisi olla oma pieni ahdin.
 
Eiköhän sähköahtimen paras puoli ole viiveettömyys, voidaan ohjelmoida ottamaan "ennakkoa" ja saadaan pyörimään heti täysillä.....eli alakierrosten vääntöä pyritään parantamaan.
 
Siellä on yhä pakokaasujen sisältämää energiaa tarjolla.. Viisastahan se olisi käyttää hyötysuhteen kannalta.
 
Tommosen sähköahtimen voi jokainen rakentaa itsekkin. Ilmanputsarin etupuolelle ilmakanavaan tietokoneen tuulettimen propelli pukkaamaan lisää happea koneeseen :)
 
Kannattaa laskeskella (tai Googlata) kuinka paljon tuollainen sähköturbo haukkaa sitä sähköä, jotta se vastaisi perinteistä pakokaasuahdinta. Tuo lienee pääasiallinen syy miksi sähköahtimia ei ole ollut tarjolla...