https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yksinkertaiset vakiovarusteet, joiden soisi löytyvän jokaisesta autosta

mremonen sanoi:
Ja taas menee ristiin: en ottaisi tuollaista vaikka maksettaisi. Koeajoin yhden Volvon, jossa moinen lisävaruste oli. Kun ajoin Kehä I:llä Pakilan kohdalla, niin olo oli kuin diskossa -70 -luvulla, kun autoja menee koko ajan molemmilta puolilta.

Tässähän rupeaa  selviämään itsellekin, miksi tuota Kehä I:stä tulee alitajuisesti välteltyä.

=============

Keinoja kylläkin on, jos haluaa välttää tuota Disko-tunnelmaa:
-kojelaudassa on nappi, jolla saa kytkettyä pois
-reilummin hanaa...
 
pantero sanoi:
Vuoden mittaan on tottunut luottamaan tähän systeemiin, eikä enää ilman osaisi olla. Nyky SUVeissa kun tuolla korin takanurkassa on teräslevyä ikkunoiden paikalla...

Toivottavasti näihin ei opittaisi (liikaa) luottamaan, vai tunnistaako nuo myös pienemmät kulkijat varmuudella? Sama hommahan on erilaisten automaattijarrutusten ja miksei myös adaptiivisen vakionopeudensäätimen kanssa, moottoripyörällä liikkuessa tulee joskus mietittyä kuinkahan hyvin mahtavat erikoisemmissa tilanteissa toimia..
 
Lämmitettävä ratti. Se on mahtava keksintö.

Vakkari on kuitenkin kaikista tärkein. Ilman sitä ajaminen olisi tuskaa.
 
Rookie sanoi:
Vakkari on kuitenkin kaikista tärkein. Ilman sitä ajaminen olisi tuskaa.

Tästä ei voi olla muuta kuin samaa mieltä.
 
Kyllä vakkari on kätevä. Jos se olisi kaikilla ja porukka sitä käyttäisi, ärsyttävä pumppaus tasaisessa matka-ajossa poistuisi.
 
1. Hyvä penkki.

2. Omaan makuun sopiva ajoasento

3. Neliveto

4.
Mrk sanoi:
Kokonaan poiskytkettävä ESP.

5. Ilmastointi

6. Perseenlämmitin.

Oikeesti, se on ihan pain in the ass jos penkki on ihan päin persettä  ;D  .
 
TON-III sanoi:
1. Hyvä penkki.

2. Omaan makuun sopiva ajoasento

3. Neliveto

4.
5. Ilmastointi

6. Perseenlämmitin.

Oikeesti, se on ihan pain in the ass jos penkki on ihan päin persettä  ;D  .

Allekirjoitan tämän, lisättävä vielä bt -handsfree mykistystoiminnolla, kun puhelimessa joutuu toisinaan matkalla palaveeraamaan. Vakkarin käyttöön en ole vielä tottunut, juurikin siitä syystä, että edellä ajavat yleensä pumppaavat sitä nopeutta. Ehkä adaptiivinen vakkari olisi ratkaisu.

Seuraavassa autossa on varmaankin valoassistentti ja adaptiivinen vakkari mukana.
 
Kaasujalalle lepuutustuki. Tai niin jäykkä kasupoljin että sitä vasten voi kaasujalkaa lepuuttaa vakkarin kanssa ajettaessa ilman että nilkka väsyy kun ei jalalle oikein muutakaan sopivaa paikkaa löydy. Usein pidemmällä matkalla alkaa etsiä asentoa jossa kaasujalka mukavasti huilisi.
 
Rookie sanoi:
Lämmitettävä ratti. Se on mahtava keksintö.

Vakkari on kuitenkin kaikista tärkein. Ilman sitä ajaminen olisi tuskaa.

Tästä täytyy olla tasan samaa mieltä. Ja edellä mainittu kunnon ajovalot. Miksi se on niin vaikeaa.
Ja Saabisti kaipaa kunnon lämlityslaitetta. Sellaista kun ei tunnu monesta autosta löytyvän. Toteutustavasta viis. Pääasia, että kun -20C tai kylmemmällä lähtee liikenteeseen niin auto lämpiää kohtuu nopeasti. Onhan niitä hyviäkin, mutta ei liikaa. Autobild on muutaman kerran testaillut ja yllättäviäkin tuloksia on nähty.

Ratinlämmitin ja hyvä penkinlämmitin! Näitäkään ei usein löydy. Kuten TM:n talvitestistä näkee ei penkinlämmitys ole kaikilla samanlainen.
 
Polttoainetoiminen lisälämmitin (Webasto tai vast.). Kuuluu diesel-Volvoihin vakiona, tosin ajastin ja kauko-ohjain pitää ostaa erikseen. Säästyy johtojen virittely, kellojen kääntely, sisätilan lämmittimen asennus ... Ja mikä parasta: auto on käyttölämmin alle puolessa tunnissa myös pakkasella. Vaikealta tuntuisi tuosta luopuminen.
 
Quality sanoi:
Polttoainetoiminen lisälämmitin (Webasto tai vast.). Kuuluu diesel-Volvoihin vakiona, tosin ajastin ja kauko-ohjain pitää ostaa erikseen. Säästyy johtojen virittely, kellojen kääntely, sisätilan lämmittimen asennus ... Ja mikä parasta: auto on käyttölämmin alle puolessa tunnissa myös pakkasella. Vaikealta tuntuisi tuosta luopuminen.

Mulla loppuisi akku talvikäytössä jos olisi pelkkä Webasto, siksi otinkin myös letkulämppärin akkulaturilla. Ei pidä ylenkatsoa työnantajan tarjoamaa ilmaista sähköä  8) Kovimmilla pakkasilla käytänkin molempia yhtä aikaa...
 
-Neliveto
-Automaattivaihteisto
-Parkkitutkat
-Lämmitettävä tuulilasi
-Lämmitettävä ratti(sitä ei ole omassa autossa, mutta toivottavasti tulee joskus Skoodaankin)
-Webasto
-Sähköllä säädettävä kuskinpenkki muistilla
 
pokkus sanoi:
Nyt alkaa vaihtoehdot olla jo aika kaukana aloituksen ideasta... :rolleyes:
Eli aiheeseen: Sanottiinko keskikyynärnoja jo? Se puuttuu monista perusmalleista vieläkin.  :eek:
 
Rookie sanoi:
Eli aiheeseen: Sanottiinko keskikyynärnoja jo? Se puuttuu monista perusmalleista vieläkin.  :eek:

No nyt löytyi sellainen yksinkertainen perusvaruste, jonka minäkin allekirjoitan. Vaimon Golfiin tuli ruksittua lisävarustelistalta mukaan vaikka muutoin on vahvasti "kuli".
 
Rookie sanoi:
Eli aiheeseen: Sanottiinko keskikyynärnoja jo? Se puuttuu monista perusmalleista vieläkin.  :eek:

Ja vielä lisäyksenä korkeussäädettävä keskikyynärnoja, varsinkin japseissa tahtoo olla noja niin alhaalla ettei sillä tee mitään :rolleyes:
 
Joku oli ehdottanut peruutuskameraa, mikä onkin hyvä ja tarpeeksi yksinkertainen lisävaruste nykyään :) Samaan sarjaan voisi laittaa helposti päivitettävä ajotietokone. ;D

Myös integroidut lastenistuimet ei ole huono keksintö!

Yksinkertaisin ja omasta mielestä paras lisävaruste on kangasmatot!
 
Automaattori sanoi:
Joku oli ehdottanut peruutuskameraa, mikä onkin hyvä ja tarpeeksi yksinkertainen lisävaruste nykyään :) Samaan sarjaan voisi laittaa helposti päivitettävä ajotietokone. ;D

Myös integroidut lastenistuimet ei ole huono keksintö!

Yksinkertaisin ja omasta mielestä paras lisävaruste on kangasmatot!
Itse rastitin peruutuskameran ja nuo integroidut lastenistuimet, kun tilasin autoa, ja hyvät ne on ;)
 
pokkus sanoi:
Nyt alkaa vaihtoehdot olla jo aika kaukana aloituksen ideasta... :rolleyes:

Jep. Ei ehkä ihan ollut nuo minulla mielessä, kun aloitin keskustelun näillä sanoilla: "Ajattelin avata keskustelun pienistä yksinkertaisista vakiovarusteista, joiden soisi löytyvän jokaisesta autosta. En siis tarkoita kalliita lisävarusteita, vaan niitä pieniä oivalluksia, joihin autoissa törmää ja ihmettelee, miksei hommaa ole kaikissa autoissa tehty niin."
 
pokkus sanoi:
Nyt alkaa vaihtoehdot olla jo aika kaukana aloituksen ideasta... :rolleyes:

Jep. Täällä on ilmeisen kermaperseistä porukkaa, joille mikään ei riitä.

Nimim.been there 8)
 
Yksi näppärä varuste on etuovien ovilokeroissa olevat pullotelineet mallia Ocu II ja Yeti, niihin mennä lupsahti mukavasti litranen vissypullo matkaevääksi. Monta kertaa niitä on kaivattu kun Superbilla on taitettu pidempää reissua :-\
 
Ehkä siitä puhe istä puute, mutta tän  Mondeon kanssa oon tuskastunut siihen kun ei takapaksista löydy säilytystilaa irrotettavalle vetokoukun nupille.

Toivottavasti pystyn tulevaisuudessakin hankkimaan auton, jossa kuskin penkissä on muisti. Vaimon jäljiltä mun on turha yrittää selkänojan ja ratin väliin. Ainakin sit penkin pituussäädön vipu pitää olla penkin ulkoreunalla.
 
Lämmitettävän ratin välttämättömyyttä en kyllä millään ymmärrä. :eek: Onhan se ehkä kylmän aamun aivan ekat kilometrit varmaan ihan mukava varuste, mutta ei nyt kovin kauaa tarvitse ajella kun auto on sisältä lämmennyt ja samalla alkaa ohjauspyöränkin pinta olla vaikka paljain käsin mukavasti kosketeltavissa. Tietysti jos auto on sellaista sorttia, että lämmityslaitteesta ei irtoa kuin haaleaa ilmaa pakkaskelillä, niin ehkä sitten kaipaisi edes jotain lämmintä pistettä autoon.