https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Yetin facelift

Olen samaa mieltä. Uusi ei ole enää persoonallinen Yeti, joka varsinkin uutena käänsi aina katseita ja jakoi mielipiteet ulkonäöstä.
 
Tänään ajoin pitkästä aikaa laakkosen pihan ympäri ja siellä oli kans ainakin yks uuskoppanen Yeti. Mikä ei oo todellakaan sama enää, kun vanha.. Hyi. Yetiin kuuluu silmät... Niinkun twingoonkin  :D
 
Otan vähän sanojani takaisin. Näin äsken luonnossa vierekkäin molemmat uudet Yeti-mallit. Outdoorin keula ei ollut niin paha miltä se kuvien perusteella näytti minun silmiin. Kokonaisuutena Outdoor näytti jopa tyylikkäältä, mutta se city-versio oli kamala kokovärjattynä pienillä pyörillä, vaikutti kuin jokin vanha auto olisi tuunattu uusilla helmoilla. Heh, niinhän se taitaa oikeasti ollakin! Outdoor kuitenkin sai minulta kunnon pisteet, uusi keula teki autosta jotenkin isomman näköisen kun vertasi vanhaan keulaan. Omallani on ajettu vasta 25000km ja se on täyteen varusteltu, joten ei iskenyt autokuume päälle, mutta jos olisi eri tilanne niin mikä ettei Yeti Outdoor ;)
 
Bongasin lomareissulla mielenkiintoisen varustetason Yetissä. Tällä pääsee jo vähän huonompaakin kärrypolkua:

WP_20140701_001.jpg


WP_20140701_002.jpg

 
Vaikka persoonallinen ilme onkin ihan kiva niin omaan mieleen tämä on silti parempi mitä vanha.
Halvinaisen siistille näyttää varsinkin kun poistetaan lokarin ja kumin välistä tyhjätila  :)
 
Uusimmassa Caravan lehdessä Yetin tiukimmalla diesel 4x4 DSG versiolla koeajettiin ja vedettiin myös isoa, uutta Solifer vaunua (n.2000kg). Kovasti pikkukoppa keräsi kehuja kaikilta osin. Ajettavuus, vaunun veto-ominaisuudet, kulutus, DSG:n toiminta vetohommissa, tilat jne.

Aika kova sana, että vetomassa jarrullisena on 2100kg ja tuon testin perusteella se on ihan ok, kun tuollainen 2.5m leveä 2000kg tuli perässä vaivatta. Ilmeisen kykenevä kokonaisuus siis kyseessä.

Lue tästä jos kiinnostaa:
https://www.dropbox.com/s/22k33w759d73les/YetiOut.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6upl5vbu55jb2k8/YetiOut2.jpg?dl=0

Edit: jaa, meni melko pieneksi tuo teksti kuvissa, mutta kyllä sen lukee jos tosissaan haluaa ;D
 
^
En halua mitään pois ottaa Yetin hyvyydestä, mutta kyseisen lehden testit on aina yhtä kehumista- moitittavaa ei löydy sit mistään.
On tainnu tuo rekisterinro YET-11 olla vanhemman polvenkin Yetissä kiinni kun vaikuttaa niin tutulle.
 
Jysky sanoi:
^
En halua mitään pois ottaa Yetin hyvyydestä, mutta kyseisen lehden testit on aina yhtä kehumista- moitittavaa ei löydy sit mistään.

Tuo kyllä pitää täysin paikkansa. Tälläkertaa vain yllätti vaunun valinta, kun yleensä ovat mitoittaneet pienemmälle autolle pienemmän vaunun.
 
Tuohan ois kokonsa puolesta ihan kiinnostava. Vielä kun saisivat siihen 2.0TFSI + ZF:n 8-lovisen niin a-vot.
Turha kuvitella...
 
tuRboman sanoi:
Uusimmassa Caravan lehdessä Yetin tiukimmalla diesel 4x4 DSG versiolla koeajettiin ja vedettiin myös isoa, uutta Solifer vaunua (n.2000kg). Kovasti pikkukoppa keräsi kehuja kaikilta osin. Ajettavuus, vaunun veto-ominaisuudet, kulutus, DSG:n toiminta vetohommissa, tilat jne.

Aika kova sana, että vetomassa jarrullisena on 2100kg ja tuon testin perusteella se on ihan ok, kun tuollainen 2.5m leveä 2000kg tuli perässä vaivatta. Ilmeisen kykenevä kokonaisuus siis kyseessä.

Luin tuon myös eilen ja tässähän tämä on edelleen pöydällä tuosta kohtaa auki ja onhani9 taas sontaa kirjoiteltu. Ei tuo nyt ehkä aivan teiden tukko ole, mutta ei paljon siitä jää, kun yhtään mäkisempään maastoon lähdetään ajamaan tuollainen mökki koukussa. Ei se 2000 kg vielä mitään, kulkeehan se kun vauhtiin saa, mutta ilmanvastus tuollaisella kaapilla on aivan posketon ja se tuntuu, kun lähtee ylämäkeen kiihdyttämään. Olivat sen vaunun sopivan jyrkkään ylämäkeen peruutelleet kulman taakse parkkiin muutaman kerran, niin olisi alkanut sen DSG:n todellinen luonne paljastumaan.
 
tuRboman sanoi:
Tuohan ois kokonsa puolesta ihan kiinnostava. Vielä kun saisivat siihen 2.0TFSI + ZF:n 8-lovisen niin a-vot.

Jos meille tuollaista tyrkytettäisiin märällä DSGseiskalla, 184hv & 400Nm TDI:llä ja Haldexilla, niin pakkohan se olisi ostaa, jos hinnoittelu- ja varustelupolitiikka noudattaisi perinteistä skodismia.