https://automasa.fi/

Yetin facelift

jni

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
5 179
Olen samaa mieltä. Uusi ei ole enää persoonallinen Yeti, joka varsinkin uutena käänsi aina katseita ja jakoi mielipiteet ulkonäöstä.
 
T

TeBsu

Vieras
Tänään ajoin pitkästä aikaa laakkosen pihan ympäri ja siellä oli kans ainakin yks uuskoppanen Yeti. Mikä ei oo todellakaan sama enää, kun vanha.. Hyi. Yetiin kuuluu silmät... Niinkun twingoonkin  :D
 

Automaattori

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
29.12.2013
Viestejä
5 461
Otan vähän sanojani takaisin. Näin äsken luonnossa vierekkäin molemmat uudet Yeti-mallit. Outdoorin keula ei ollut niin paha miltä se kuvien perusteella näytti minun silmiin. Kokonaisuutena Outdoor näytti jopa tyylikkäältä, mutta se city-versio oli kamala kokovärjattynä pienillä pyörillä, vaikutti kuin jokin vanha auto olisi tuunattu uusilla helmoilla. Heh, niinhän se taitaa oikeasti ollakin! Outdoor kuitenkin sai minulta kunnon pisteet, uusi keula teki autosta jotenkin isomman näköisen kun vertasi vanhaan keulaan. Omallani on ajettu vasta 25000km ja se on täyteen varusteltu, joten ei iskenyt autokuume päälle, mutta jos olisi eri tilanne niin mikä ettei Yeti Outdoor ;)
 

Vempula

Grand Legend
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
14 927
Bongasin lomareissulla mielenkiintoisen varustetason Yetissä. Tällä pääsee jo vähän huonompaakin kärrypolkua:

WP_20140701_001.jpg


WP_20140701_002.jpg

 

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
31.12.2013
Viestejä
5 237
Vaikka persoonallinen ilme onkin ihan kiva niin omaan mieleen tämä on silti parempi mitä vanha.
Halvinaisen siistille näyttää varsinkin kun poistetaan lokarin ja kumin välistä tyhjätila  :)
 

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
15 123
Uusimmassa Caravan lehdessä Yetin tiukimmalla diesel 4x4 DSG versiolla koeajettiin ja vedettiin myös isoa, uutta Solifer vaunua (n.2000kg). Kovasti pikkukoppa keräsi kehuja kaikilta osin. Ajettavuus, vaunun veto-ominaisuudet, kulutus, DSG:n toiminta vetohommissa, tilat jne.

Aika kova sana, että vetomassa jarrullisena on 2100kg ja tuon testin perusteella se on ihan ok, kun tuollainen 2.5m leveä 2000kg tuli perässä vaivatta. Ilmeisen kykenevä kokonaisuus siis kyseessä.

Lue tästä jos kiinnostaa:
https://www.dropbox.com/s/22k33w759d73les/YetiOut.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6upl5vbu55jb2k8/YetiOut2.jpg?dl=0

Edit: jaa, meni melko pieneksi tuo teksti kuvissa, mutta kyllä sen lukee jos tosissaan haluaa ;D
 

Jysky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
8 338
^
En halua mitään pois ottaa Yetin hyvyydestä, mutta kyseisen lehden testit on aina yhtä kehumista- moitittavaa ei löydy sit mistään.
On tainnu tuo rekisterinro YET-11 olla vanhemman polvenkin Yetissä kiinni kun vaikuttaa niin tutulle.
 

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
15 123
Jysky sanoi:
^
En halua mitään pois ottaa Yetin hyvyydestä, mutta kyseisen lehden testit on aina yhtä kehumista- moitittavaa ei löydy sit mistään.

Tuo kyllä pitää täysin paikkansa. Tälläkertaa vain yllätti vaunun valinta, kun yleensä ovat mitoittaneet pienemmälle autolle pienemmän vaunun.
 

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
15 123
Tuohan ois kokonsa puolesta ihan kiinnostava. Vielä kun saisivat siihen 2.0TFSI + ZF:n 8-lovisen niin a-vot.
Turha kuvitella...
 

Penguin

Grand Legend
Liittynyt
25.12.2013
Viestejä
22 439
tuRboman sanoi:
Uusimmassa Caravan lehdessä Yetin tiukimmalla diesel 4x4 DSG versiolla koeajettiin ja vedettiin myös isoa, uutta Solifer vaunua (n.2000kg). Kovasti pikkukoppa keräsi kehuja kaikilta osin. Ajettavuus, vaunun veto-ominaisuudet, kulutus, DSG:n toiminta vetohommissa, tilat jne.

Aika kova sana, että vetomassa jarrullisena on 2100kg ja tuon testin perusteella se on ihan ok, kun tuollainen 2.5m leveä 2000kg tuli perässä vaivatta. Ilmeisen kykenevä kokonaisuus siis kyseessä.

Luin tuon myös eilen ja tässähän tämä on edelleen pöydällä tuosta kohtaa auki ja onhani9 taas sontaa kirjoiteltu. Ei tuo nyt ehkä aivan teiden tukko ole, mutta ei paljon siitä jää, kun yhtään mäkisempään maastoon lähdetään ajamaan tuollainen mökki koukussa. Ei se 2000 kg vielä mitään, kulkeehan se kun vauhtiin saa, mutta ilmanvastus tuollaisella kaapilla on aivan posketon ja se tuntuu, kun lähtee ylämäkeen kiihdyttämään. Olivat sen vaunun sopivan jyrkkään ylämäkeen peruutelleet kulman taakse parkkiin muutaman kerran, niin olisi alkanut sen DSG:n todellinen luonne paljastumaan.
 

Vempula

Grand Legend
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
14 927
tuRboman sanoi:
Tuohan ois kokonsa puolesta ihan kiinnostava. Vielä kun saisivat siihen 2.0TFSI + ZF:n 8-lovisen niin a-vot.

Jos meille tuollaista tyrkytettäisiin märällä DSGseiskalla, 184hv & 400Nm TDI:llä ja Haldexilla, niin pakkohan se olisi ostaa, jos hinnoittelu- ja varustelupolitiikka noudattaisi perinteistä skodismia.