Totenkopf sanoi:
Jep, kiitokset. Minä nyt odottelen jos ConD pian ilmaantuu palstalle, ja vastailee jotakin.
Ahdasta siellä on etenkin kuskin puolella xenonumpion takana. Sulakekotelon kansi tulee ikävästi vastaan. Apukuskin puolella on vähän paremmin tilaa, muttei nyt ylepalttisesti sielläkään. Pieni voimakas käsi on plussaa.
Virallinen ohje on irroittaa umpiot autosta, mutta joo... ne on virallisia ohjeita. Itse tein jokseenkin seuraavan ohjeen mukaan tuohon omaan -11 malliseen Golfiin vaihdon:
-polttimon suojakumilärpäke pois ja talteen, elä tiputa sisäloksun sisään
-irroita sulakerasian kansi ja jos haluat itse sulakerasian virrattomaksi, myös akun +-napa irti.
-irroita ajovaloumpion kiinnike-torx-ruuveja senverran että saat sentin-pari lisää tilaa, umpio liikkuu eteenpäin
-D1S-polttimon alapuolella on sen virtaliitin, se irtoaa kun painaa pientä metallista klipsiä ja vetää sitä poispäin (alas) polttomosta
-D1S polttimo irtoaa kiertämällä polttimoa vastapäivään kuljettajan paikalta katsottuna, mukana tulee muovinen asennusrenkula, voit koittaa tässä vaiheessa myös takaisin kiertämistä (irroitus/asennuskulma n. 30-45 astetta)
-Pujota vanha polttimo pois sulakerasian/ajovalon välistä
-Irroita vanhasta polttimosta asennusrengas, asenna se uuteen ja kasaa päinvastaisesti, huom. katso että umpio tulee samaan paikkaan kuin aiemmin, jos et muuta isojen ~23mm kuusioruuvien asentoa, ei suuntausten pitäisi muuttua.
Aikaa meni n. tunti per puoli kun varovaisesti harjoittelu ja värkkäsi. Jos homman tekee sisäloksun kautta, pitää rengas ja sisälokari irroittaa, mutta käden voi saada parempaan asentoon sinne polttimoon/sytyttimeen kiinni. Polttimo/umpion linssi kääntyy käsivoimin siellä sisällä, mutta en hirveästi sitä itse ainakaan nitkutellut.