https://yliteippaus.fi/

XC90:n jälleenmyyntiarvo suhteessa kilpailijoihin

Vempula

Grand Legend
Liittynyt
22.12.2013
S/V90 -keskustelussa sivuttiin Volvojen hintoja suhteessa muihin Premiumeihin ja tämän keskustelun innoittaman tein pikaisen skannauksen XC90:sen hintaspekulaatioista suhteessa sen kilpailijoihin.

Santanderin All-in-one -palveluhan on erittäin näppärä näiden vertailun tekemiseen, koska se antaa nopeasti taatun hyvityshinnan kahden tai kolmen vuoden sopparin jälkeen. Laitoin spekseiksi kolme vuotta ja yhteensä 60tkm. Ja tällaisia lukemia tuli:

Q7 Business 3.0 TDI quattro
Hinta 99 490 eur
Hyvityshinta 55 450 eur

X5 xDrive 25d A
Hinta 82 980 eur
Hyvityshinta 46 350 eur

GLE 250d 4Matic
Hinta 85 650 eur
Hyvityshinta 48 160 eur

XC90 D5 AWD E Aut
Hinta 82 670 eur
Hyvityshinta 50 800 eur

Santanderilla on siis vankka usko, että XC90 säilyttää arvonsa huomattavasti paremmin kuin kilpailijansa.

Mielenkiintoinen verrokki tuolla Q7:lle on myös erittäin hyvin varusteltu T8 Inscription:
Hinta 98 400 eur
Hyvityshinta 61 400 eur

Volvossa siis seitsemän tuhatta euroa vähemmän oletettua arvonalenemaa. Ja nyt pitää muistaa, että Audin hinnassa ei ole vielä ainuttakaan lisuketta mukana. Ja ne on luonnollisesti hinnoiteltu täysin poskettomiksi ja niiden arvo käytännössä nollautuu kolmessa vuodessa. Volvossa sitä vastoin on jo kattava varustelu tässä hinnassa ja arvonalenemassa mukana.
 
En kyllä jaksa uskoa, että 98 400 euron XC90 T8 Inscription hybridi säilyttäisi käytännössä arvonsa prosentuaalisesti yhtä hyvin kuin perusmalli. Ihmetyttää myös BMW:n alhainen arvostus, ei siitä edes pitäisi vielä uutta mallisukupolvea olla odotettavissa kolmen vuoden päästä. Perustunee Netwheelsin taulukkoihin nämä?
 
En tiedä mihin nuo luvut perustuvat, mutta luulisi Santanderilla olevan jonkinlainen tatsi näihin kuvioihin.
 
Santanderin All-in-one ei ole liisari vaan lähempänä osamaksua, esim. sopimuksella rahoitetun auton voi ihan normaalisti vaihtaa kesken sopimuskauden, jäännösvelka huomioidaan samalla tavalla kuin normi osarissa. Ja tuo "taattu hyvityshinta" on kyllä pysyvä mikäli sopimuksen päättyessä muut ehdot täyttyvät = auton kunto, kilometrit yms sopimuksen mukaiset.
 
pokkus sanoi:
Onko noilla luvatuilla luvuilla mitään tekemistä 3 vuoden päästä kun liisari loppuu? Eli onko tuo annettu lukema todellakin pysyvä ja lukee sopparissa vaiko pelkkä arvio mitä se voi olla 3 vuoden päästä?

Kyllä se sitova takaisinostohinta on. Siis minimihinta.

www.allinone.fi

Kysehän ei ole liisarista, vaikka käytännössä voi käyttää liisarin tavoin.
 
Minun ymmärrykseni mukaan Santanderin tarjoamat jäännösarvot ovat yhtä pitäviä kuin yritysleasingfirmojen antamat jäännösarvot, joihin kuukausivuokra perustuu. Kilpailutin just hiljattain VW:n, Opelin, Skodan ja Fordin, ja suurin ero kk -vuokraan tuli jäännösarvojen eroista autojen ollessa hankintahinnoiltaan lähellä toisiaan.
 
pokkus sanoi:
Selvä ja kiitos vastauksista. Tuossa tapauksessahan Volvo olisi taloudellisesti aika merkittävästi parempi valinta. Toisaalta yli 30 tonnia noista kaikista katoaa kolmen vuoden aikana ja se on iso raha se :)

Eihän se ole kuin tonni per kuukausi + muut auton käyttökulut.  :)
 
pokkus sanoi:
Tuossa tapauksessahan Volvo olisi taloudellisesti aika merkittävästi parempi valinta.

Todella merkittäväksi se ero tulee silloin, jos haluaa lisävarustella myös nuo saksalaiset Premiumit. Vaikkapa suunnilleen samalle tasolle T8:n kanssa.

T8:sta puuttuu ilmajousitus, mutta sen voi ruksia listalta mukaan samaan rahaan, mitä Q7:aan maksaa tuumaa isommat vanteet 1:D

Otsikkoa täsmennetty. - Quality -