https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

VW Up

D

dingdongpingpong

Vieras
Onko kokemuksia Upista ?.

Tämmöinen tuli hankittua talouteen ja luovutus toukokuussa.

Tehokkaampi malli (55kw/Groove) ja kaikilla varusteilla navia myöten. Kahdet alut, lohko/sisälämmitin.

Kallishan tuommoinen elämäntapa-auto oli, 18100€ alennuksineen.
Mutta ehkä hintaa paikkaa se että kyseistä yksilöä tullaan pitämään 10vuotta jona aikana kertynee 100tkm mittariin. Pitäisi olla vaparina melko luotettava ja huoltoystävällinen.

Heräteostos taisi olla 80%...

Otsikkoa täsmennetty. - Quality -
 
Ei ole kunnollisia käyttökokemuksia, mutta huollosta tuli kerran sijaisautoksi tuollainen. Oli positiivinen yllätys ajettavuudeltaan! Vaikka ulkomuoto ja mitat toivat mieleen mopoauton, niin kyllä se moottoritienopeuksiin asti käyttäytyi aivan asiallisesti (pienen) henkilöauton tavoin. Selkeästi pykälän tai parikin kokoistaan isomman tuntuinen ajossa.
 
Positiivinen yllätys oli, kun tuollaisen sain autovuokraamosta päiväksi alleni. No joo, itse valitsin, kun mainostivat 19 euron hintaan..

Ajo-ominaisuudet ovat kuin isommastakin autosta ja ehdottoman näppärä kaupungissakin. Eikä näistä nykyaikaisista pikkuautoista puutu edes mitään olennaisia varusteitakaan, ei varsinkaan sellaisesta autosta, jossa ei ole tarkoitus viettää päivittäin tuntitolkulla aikaa.

Itsellä on myös Up kiikarissa, mutta kyse on sähkömallista. Niitä saisi Saksasta todella sopivaan hintaan verrattuna Suomeen. Olisi loistava kakkos- tai kolmosauto!
 
Vaimolla oli tuollainen päivän sijaisautona. Ainut miinus tuli moottorietiellä ajamissa. Muuten ei mitään valitettavaa.
Edellisenä päivänä oli ollut Nissna Note kanssa päivän ja totes, että UP:in ottaa koska tahansa ja Notea ei koskaan.
 
Meille tämä tulee 100% kaupunkiajoon joka on hyvin lyhyitä pätkiä, kaikki ajot työnantajan km-korvauksen alaisia. Siksi tämä kai olikin helppo valinta, piti olla näppärä pyöriteltävä ahtaissa pihoissa ja nopeasti lämpenevä turboton bensakone, teholla ei niin ollut väliä kun keskinopeus nykyisessä samaa virkaa toimittavassa pesosessa on ~25kmh ja kulutus pyörinyt 6,5 huitteilla.

Nykyisen pikimustan pesosen tilalle haluttiin vähän rohkeaa väriä ja iloista ilmettä, sitä Up kyllä on. Sen verran tuli koitettua vitosella 80kmh nopeudesta että lapasesta ei lähde vaikka nukahtaisi rattiin...kaasun tulipeltiin polkaisu ei muuttanut edes pörinää konehuoneessa  :) saati mittaristossa muuta kuin kulutuslukeman pompsahduksen.

Pluutuutti ja kohtuulliset poppikoneet (tässä yksilössä kuulemma myyjän mukaan jonkin sortin paremmat soittopelit, bassoa jne) oli kyllä mainio yhdistelmä, emäntä kun kuuntelee kännykän kautta musiikin potifaista ja tämä pelasi upeasti testattujen iPhonen sekä Galaxyn kanssa.
 
dingdongpingpong sanoi:
Kallishan tuommoinen elämäntapa-auto oli, 18100€ alennuksineen.

No jos hintaa nyt vertaa vaikka kalleimpaan Citigoon, niin eipä nuo euromääräiset erot kovin suuria ole tässä hintaluokassa.

Toki samaan rahaan saisi vähän kulimpaa Poloa, mutta aika eri genressähän Uppi on.

Onko uusissa volkkareissakin se uusi huolto-ohjelma, että ekan huollon jälkeen huollossa pitää käydä kerran vuodessa, vaikka ajoa tulisi vähän? 100tkm/10v kilometreillä vanha LL-ohjelma olisi ollut melkoisen paljon mukavampi vaihtoehto :)
 
Vempula sanoi:
Onko uusissa volkkareissakin se uusi huolto-ohjelma, että ekan huollon jälkeen huollossa pitää käydä kerran vuodessa, vaikka ajoa tulisi vähän? 100tkm/10v kilometreillä vanha LL-ohjelma olisi ollut melkoisen paljon mukavampi vaihtoehto :)

Kun omalla rahalla ostaa auton 10 vuodeksi, niin kerran vuodessa öljyjen vaihdattaminen on enemmän kuin järkevää. Jätetään LL:t työsuhdeautoihin tai muihin takuuaikana uuteen vaihdettaviin.
 
Vempula sanoi:
No jos hintaa nyt vertaa vaikka kalleimpaan Citigoon, niin eipä nuo euromääräiset erot kovin suuria ole tässä hintaluokassa.

Toki samaan rahaan saisi vähän kulimpaa Poloa, mutta aika eri genressähän Uppi on.

Onko uusissa volkkareissakin se uusi huolto-ohjelma, että ekan huollon jälkeen huollossa pitää käydä kerran vuodessa, vaikka ajoa tulisi vähän? 100tkm/10v kilometreillä vanha LL-ohjelma olisi ollut melkoisen paljon mukavampi vaihtoehto :)

Huolto-ohjelmalla ei ole suurta merkitystä, uskoisin...Up ei kovin laajaa huoltoa tarvinne, öljynvaihto ja suodin per vuosi ?. Nykyinen pesonen on käynyt kerran vuodessa öljynvaihdossa, vaparikone myös, noin 100€ krt. Käytännössä Upin kulut on aika minimaalliset, liekö renkaitakaan tarvitsee päivittää 10v jaksolla, nykyisessäkin 4v pesosessa renkaat on uudenkarheat, ajettu 53tkm.
 
dingdongpingpong sanoi:
liekö renkaitakaan tarvitsee päivittää 10v jaksolla, nykyisessäkin 4v pesosessa renkaat on uudenkarheat, ajettu 53tkm.

Tietyn ajan jälkeen ei välttämättä kulu edes kunnolla. 10v on varmasti liian pitkä aika pitää samoja kumeja. Muuttuu vaarallisesksi kun kuivahtaa.
4-5v välein vaihtaisin kumit riippumatta paljonko niillä on ajettu/paljonko pintaa.
 
dingdongpingpong sanoi:
Huolto-ohjelmalla ei ole suurta merkitystä, uskoisin...Up ei kovin laajaa huoltoa tarvinne, öljynvaihto ja suodin per vuosi ?.

Ainakin sisarmalli Citigon huoltohinnat ovat merkkihuollossakin erittäin mukavan näköiset:

http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_citigo.html

Huoltoväli 15000km/1v (Huom 15/45/75tkm:n huolto öljynvaihtohuoltona, 30tkm:n lisänä tähän ri-suodatin)
Km 1,0 (60) 1,0 (75)

15000 129 €  129 €
30000 185 € 185 €
45000 129 € 129 €
60000 294 € 294 €
75000 129 € 129 €
90000 185 € 185 €
 
Kennedy sanoi:
Tietyn ajan jälkeen ei välttämättä kulu edes kunnolla. 10v on varmasti liian pitkä aika pitää samoja kumeja. Muuttuu vaarallisesksi kun kuivahtaa.
4-5v välein vaihtaisin kumit riippumatta paljonko niillä on ajettu/paljonko pintaa.

Jospa säilyttäisi kosteessa ja varjossa  :)

Maantienielijääni ostan lähes joka vuosi uudet, Uppi on täysin kaupunkikäytössä ja todella hiljaista ja rauhallista ajoa. Noissa nopeuksissa edes Airbagit taida laueta mitä tuolla ajetaan  :).
 
Urlaub sanoi:
Ainakin sisarmalli Citigon huoltohinnat ovat merkkihuollossakin erittäin mukavan näköiset:

No ei ole kyllä mitään Audimiesten hintoja! Edullisia kilometrejä on siis Upilla luvassa.
 
Urlaub sanoi:
Ainakin sisarmalli Citigon huoltohinnat ovat merkkihuollossakin erittäin mukavan näköiset:

http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_citigo.html

Huoltoväli 15000km/1v (Huom 15/45/75tkm:n huolto öljynvaihtohuoltona, 30tkm:n lisänä tähän ri-suodatin)
Km 1,0 (60) 1,0 (75)

15000 129 €  129 €
30000 185 € 185 €
45000 129 € 129 €
60000 294 € 294 €
75000 129 € 129 €
90000 185 € 185 €

Kuten arvelinkin, ei ole bremiumvalohoidon kanssa samaa luokkaa eli voi takuuaikana huollattaa kerran vuoteen. Takuun jälkeen luultavasti teen kuten omissakin autoissani, vaihtelen öljyt itse sopivin välein, vuosi tai km.
 
Tänään noudettu, kirjoitellaan lisää viikon mittaan juttua.
Aluksi voi kuitenkin todeta että tämä herättää jostain ihmeestä itsessäkin makeita tunteita ja tuo hymyn naamalle tehottomuudestaan huolimatta.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    226,4 KB · Katsottu: 258
  • image.jpg
    image.jpg
    215,9 KB · Katsottu: 234
Täytyy kuvakieputusta tutkia.
Pesonen on 2010/2011 207 aj. ~56tkm. Lähtee huomenna uuteen kotiin.
 
Huollon sijaisautona, sinä ilmaisena  ;D , oli Citigo.
Eikö se ole sama auto eri merkillä?
Siinä se täytti pikkuauton kriteerit, kuin muutkin vastaavat.
Tällä oli ajettu 55 tuhatta, joten varma ei voi olla esim. aurauskulmista ym.
mutta olihan mikroautomainen ajettava, johon tuuli tarttui hanakasti.
Pieni liike ratista ja terävä hetkahdus.
Tämä vallankin, kun vauhti nousi siihen sallittuun kaheksaan kymppiin.
Maantieautoksi en tuota hankkisi, mutta ddpp:n citypyöritykseen vallan toimiva peli.
 
Pari huomiota tehty.

Ensinnä huomattiin että poppivehkeissä on Fenderin "kyltit" kajareissa ja soikin ihan kohtuullisesti, jopa basso on yllättävän vankka tämmöiseen peltilootaan, edes räminöitä ei havaittavissa.

Lisäksi ihan kuin auton moottorinohjaus olisi vapauttanut hevosia enemmän käyttöön kun mittariin tuli 1000km...?. Muistan että aivan samanlainen juttu kävi aikanaan Opel Corsassa (-13) kun mittariin kilahti 1000km alkoi corsa kulkea kuten pitikin. Up! Tuntui todella nuhaiselle tuohon tonniin asti, nyt menee todella iloiseen mitä nyt jokainen iloisena pitääkin 75hv kotterossa....
 
Tuohan on kivan näköinen pörriäinen. Liikenteessä kun oon joskus nähnyt näitä kalupöpseleillä ja valkoisella värillä niin onhan tässä vähän eritavalla pöhinää.
 
10275375184_28753a9ea2_c.jpg


VW-Up-tuning-1.jpg


62250510152036437780447.jpg


Pienellä vaivalla hienon tuostakin saa.
Ne valkoiset vanteet mitä jossain paketissa sai oli kanssa tyylikkäät.
 
Alimmassa Kennedyn kuvassa on omaan silmään, sentin ylemmäs koria niin se olisi siinä !
 
Hyvin mahdollista, että noi on korkeussäädettävällä alustalla. Keskimmäisen kuvan auto ilma-alustalla.

Normaali jousilla varmasti olisi sen sentin korkeampi.