https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Vw se osaa aina yllättää

Eipä sen tarvitse olla kuin muutamia satoja työntekijöitä omaava konsulttitoimisto esimerkiksi kun tuo täysin sama ilmiö on havaittavissa. Toiset tekee tulosta ja tahtovat kehittää - toiset tekevät persnettoa ja pitäisi tiukentaa kulurakennetta. Sitten on YT:t tms. päällä ja hyvin menevilläkin kärsii tuottavuus tavalla tai toisella.

Toki ongelmat ovat isolla konsernilla moninkertaisia. Toisaalta olisi jännä tietää miten muilla isoilla autokonserneilla menee... GM:n tilanne muutaman vuoden takaa on varmasti monille tuttu. Taisi sielläkin joitakin tulosta takovia toimintoja olla mutta kuinkas kävikään.
 
ConD sanoi:
Toki ongelmat ovat isolla konsernilla moninkertaisia. Toisaalta olisi jännä tietää miten muilla isoilla autokonserneilla menee...

Kiitos kysymästä

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/peugeot+kasvatti+myyntiaan+tammi-kesakuussa/201407691030

Aika paljon tuijotellaan vielä kappalemääräiseen myyntilukuun kun vain prosentuaalinen kasvu tai lasku kertoo totuuden, Pökötillä näyttäisi menevän aikan kohtuullisen hyvin vaikka ei vielä esim. suomen myyntimarkkinoilla tuo näy...
 
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/vw+uhkaa+ohittaa+toyotan/201407692072

Eipä tuo VW:llä lopulta taidakkaan "ihan niin huonosti" mennä... Toyota on nro. 1, mutta kauanko? Golf on kovaa valuuttaa... eri markkinoilla tilanne on kuitenkin hieman vaihteleva.

Prosenteilla voidaan vertailla, mutta usein vasta raa'at myyntimäärät ja tulokset kertovat missä oikeasti mennään. 10% sadasta on vain 10 autoa lisää, mutta 100000:sta se onkin jo 10000 autoa. Kummankosuuruinen myynnin kasvu on helpompi saavuttaa?

JOS nuo aiemmat säästöt toteutuu, tuloskunto paranee ja valmistusmäärä nousee, niin kauaa Toyota ei ole 1. Jännä nähdä miten Japanilaiset vastaavat, hekin kun ovat olleet esim jenkkimarkkinoita ajatellen vähän turhan paljon julkisuudessa takaisinkutsujen muodossa, joten niiden hoito "kotiin", myynnin kehitys Kiinassa ja asemien vahvistus Jenkeissä ja Euroopassa lie ne tekijät joiden tulevaisuus on jännä nähdä.

Loppujenlopuksi... eipä se tavan tallaajan pihoilla autoissa näy, jos isolla konsernilla menee Kiinassa tai Jenkeissä kovaa. Suomalaisostaja ostaa autonsa vähän eri periaattein kuin Kiinassa tai Jenkeissä tekevät. Suomessa esim mainitsemasi Peugeot, tai yksikään sen malli ei mahdu Top10 rekisteröityihin autoihin tai malleihin. Kärjessä on kuitenkin varsin tuttuja merkkejä ja malleja, vai yllättyykö joku Golfista, Octaviasta, Qashqaista sekä Auriksesta. :)

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/yllatysvoittajat+hammensivat+autokauppaa/201408692428
 
Niin ja kun katsoo viime syksyn uutisointia niin aika paljon miljaardeja volkkarilla tosiaan on, ihme että yhdestä pitää kinastella, toki rahan kanssa pitää aina tarkka olla:

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_news.nsf/html/volkswagenontuotekehitysykkonen?open&db=vw5.nsf

Mulla on jo aikaa sitten suhteellisuudentaju kadonnut volkkarin suhteen, hirveet satsaukset silti ihmeellisiä helposti korjattavia vikoja todella paljon, jopa uusissa autoissa vikoja joita ei järjellä voi selittää, semmoinen lienee tullut kalliimmaksi kuin mitä alunperin laskeskelivat...että vaikka korjaamot 2 tai 3 vuorossa painaa niin silti kalliiksi se tulee.

Ja kuluttajia tärkeempää näyttäisi nyt olevan taistelu Toyodaa vastaan :)
 
Sepäse on... missä ne isot taistelut tehtiinkään. Kiinassa ja Jenkeissä. Suomipulliainen on muurahainen valtameressä.

On niitä ongelmia muillakin merkeillä. Jälkihoitojen kanssa voi olla vaan toisin. Se taas EI ole tämän topikin aihe. Vai yllättääkö se jotenkin miten nuita on hoidettu? :D
 
ConD sanoi:
...Vai yllättääkö se jotenkin miten nuita on hoidettu? :D

No kyllähän se vähä yllätti, enkai muuten olisi tähän topikkiin tuota tuoreinta uutista linkannut :)
 
ConD sanoi:
Eipä tuo VW:llä lopulta taidakkaan "ihan niin huonosti" mennä... Toyota on nro. 1, mutta kauanko? Golf on kovaa valuuttaa... eri markkinoilla tilanne on kuitenkin hieman vaihteleva.

JOS nuo aiemmat säästöt toteutuu, tuloskunto paranee ja valmistusmäärä nousee, niin kauaa Toyota ei ole 1.

Ulkomaalaisen jättikonsernin tuloskuntoko sen ratkaisee, että ostaako pertti Golfin vaiko Auriksen?

Ehkä joku siihenkin tuijottaa, mutta yleensä kai ostopäätökset tehdään hieman omaa elämää lähempänä olevilla perusteilla.
 
Kävi tuohon otsakkeessen niin hyvin, niin ajattelin nostaa tätä esille.

Mikä hitto tuossa Volkkarin konfiguraattorissa on, että se saa koko läppärin jumittumaan?

Tuollainen ilmoitus tulee ja juntturissa koko kone kunnes sulkee selaimen välilehden. Juuh - en päässyt rakentamaan... :rolleyes: Asiakaskokemus huipussaan! ;D
 

Liitteet

  • IMG_7631.JPG
    IMG_7631.JPG
    31,7 KB · Katsottu: 208
  • IMG_7632.JPG
    IMG_7632.JPG
    41 KB · Katsottu: 214
^Älä nyt herrajumala enää IE:tä käytä. Se ei enää edes tue näitä uusimpia bootstrap, node js yms. härpättimiä.
 
ConD sanoi:
Suomessa esim mainitsemasi Peugeot, tai yksikään sen malli ei mahdu Top10 rekisteröityihin autoihin tai malleihin. Kärjessä on kuitenkin varsin tuttuja merkkejä ja malleja, vai yllättyykö joku Golfista, Octaviasta, Qashqaista sekä Auriksesta. :)

Mutta PSA-konsernin nykyään omistama Opel mahtuu TOP10:n, joinain kuukausina TOP-vitoseen ja TOP-kolmoseenkin (Astra).

Jossain oli juttua, että Opel oli tehnyt vielä GM:n alaisuudessa raskaasti tappiota tämänkin alkuvuoden, ennen kuin sitten siirtyi PSA:lle 1.8. alkaen. Viime vuosihan olisi mennyt plussalle ilman Brexitiä, kun Vauxhallin puoli painoi tulosta alas. Alkuvuonna varmaan GM on paljon kirjanpidolla kikkailut tuota tulosta miinukselle, kun tämän hetkinen mallisto myy hyvin, mm. Saksassa Opel on kakkosena VW:n jälkeen.
 
Kokeilin huvikseni tuota VW Passatin autonrakennusta Firefoxilla jota käytän pääasiassa ja Microsoft Edge selaimilla, toimii kummallakin. Sitten kokeilin Internet Exploreria niin jäätyi ja saman ilmoituksen antoi mullekin pitkään suoritettavasta komentosarjasta. Käyttis mulla Windows 10 ja läppäri tämäkin, 4,5v vanha.
 
Liekkö uusi aihe, mutta tutun autonasentajan kanssa tuli puhetta parkkipaikkakolhuista, niin valaisi minua tästä VW:n nykyään kait yleisestä ominaisuudesta, eli ovien pintapelti on ruuvattu. Ei ihan huono ajatus korjauksia ajatellen. Pintapelti tulee kuulemma valmiiksi maalattuna (jos tarvitsee vaihtaa).
 
Turhake sanoi:
Liekkö uusi aihe, mutta tutun autonasentajan kanssa tuli puhetta parkkipaikkakolhuista, niin valaisi minua tästä VW:n nykyään kait yleisestä ominaisuudesta, eli ovien pintapelti on ruuvattu. Ei ihan huono ajatus korjauksia ajatellen. Pintapelti tulee kuulemma valmiiksi maalattuna (jos tarvitsee vaihtaa).
Tätä ruuvattavaa pintapeltiä oli mk5 golfissa, mutta sen jälkeen en itse siihen ole muutamassa tsekatussa autossa samasta tai tuota uudemmasta ikäluokasta törmännyt.

Ideanahan tuo on mm. huollettavuudenkinkannalta hyvä, mutta tavallaan mk5 valmistuksen kalleus huomioiden kuitenkin hitusen "kuolleena syntynyt idea". Mk6 Golfissa on jo perinteiseen tapaanhitsaamalla kasatu ovi ulkopelteineen.

Tsekattuja autoja minulla siis mk4 (Golf/Bora), mk5 (Golf/Jetta),  Touraneita 1T1, 1T2, 1T3, Jetta 6, Golf 6, Golf 7, Touareg 7P. Näistä vain mk5 löytynyt ruuvattavaa pintapeltiä.
 
Kauppalehti:

Volkswagenin pääjohtaja Herbert Diess vaati torstaina yhtiötään kiihdyttämään muutostahtiaan, muuten siitä uhkaa tulla uusi Nokia.

"Iso kysymys kuuluu, olemmeko tarpeeksi nopeita. Jos jatkamme nykytahtia, tulevaisuudesta tulee vaikea", Herbert Diess sanoi yhtiön johdolle pitämässään puheessa, kirjoittaa Reuters.

Volkswagenin tulee muuttua ajoneuvojen valmistajasta mobiililaitteiden valmistajaksi, hän sanoi. Sen pitää saada ote ohjelmisto- ja autoelektroniikan kehityksestä sekä sähköautojen ja akkujen valmistuksesta.

"Klassisen autovalmistuksen aika on ohi", hän sanoi.

"Yhteenvetona kyse on todennäköisesti vaikeimmasta haasteesta, jonka Volkswagen on kohdannut ikinä", hän lausui.

Diessin mukaan yhtiö aikoo suoraviivaistaa rakennettaan, kasvattaa tuottavuutta ja leikata kustannuksiaan varsinkin Saksassa.