https://automasa.fi/tuote-osasto/henkiloautot/vikakoodinlukijat-henkiloautot/

VW scania

ConD

Yleisvalvoja
Liittynyt
18.12.2013
Jotai sensuuntaista varmaan tulisi itsellänikin ensimmäisenä mieleen. 12+2 taitaa olla nykyään, joten tuonne tuplat ja pari kytkintä :p

Tottakai tunnettu moottoritekniikka kaikkine ominaisuuksineen.

Eivaan sikäli hyvä jos VW:llä riittää paukkuja Scanian kehittämiseen. Monenmoista pikkuautoista poikkeavaahan tuolla raskaan kaluston puolella jo on ollut.
 
L

LuppaKorva

Vieras
ConD sanoi:
Monenmoista pikkuautoista poikkeavaahan tuolla raskaan kaluston puolella jo on ollut.
Todellakin vw:n kannattaa tehdä kaikki toisin kun henkilöauto puolella. =)
 

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Minulla on jo yksi Volkkarikuorma-auto MAN, ja verrattuna sitä toiseen omistamaani kuorma-autoon merkiltään Volvo niin täytyy kovasti toivoa että antavat Scanian pitää voimalinjan. Mannin ZF-vaihteisto kun jollakin tavalla tuo mieleen dsg7:n vaikka manuaali onkin.. Leluja kumpikin.
 
M

Mikko83

Vieras
Tulee hajoamaan scanioiden dsg-laatikot ihan urakalla, ja kuljetukset kusee.
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
ConD sanoi:
Eivaan sikäli hyvä jos VW:llä riittää paukkuja Scanian kehittämiseen. Monenmoista pikkuautoista poikkeavaahan tuolla raskaan kaluston puolella jo on ollut.

Taitaa useimmilta unhoittua, että VAG:lla on jo kuorma-automerkki tallissaan eli MAN.

Ennemmin kysyisin, että tuleeko MANneista ja Scanioista badge engineerattuja toistensa kopioita?

Ihan ilmaisena vinkkinä sinne Wolfsburgiin, älkää kajotko Scanian V8-koneisiin. Jos sen tapatte, niin menee koko lehmä samalla. Mersuhan jo luopui isoista kasikoneista, joten saksalaisten ajatukset tunnetaan..

Kun neuvomaan päästiin, niin T-malli takaisin ja sassiin!
 

karhunik

Hallitusjäsen
Liittynyt
22.12.2013
Urlaub sanoi:
Ihan ilmaisena vinkkinä sinne Wolfsburgiin, älkää kajotko Scanian V8-koneisiin. Jos sen tapatte, niin menee koko lehmä samalla. Mersuhan jo luopui isoista kasikoneista, joten saksalaisten ajatukset tunnetaan..

Kajotkaa sen verran, että näiden Euro6 normin v8 koneiden kanssa saa sen vauhtipyörä ulosoton käyttöön, ei tartte päälirakentajan kipuilla mistä käyttövoima laitteisiin jos asiakas haluaa v8 koneella ehdoin tahdoin ;)

Ja eikös Vw omistanut ihan kivan siivun Scaniaa jo aiemminkin?
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
karhunik sanoi:
Kajotkaa sen verran, että näiden Euro6 normin v8 koneiden kanssa saa sen vauhtipyörä ulosoton käyttöön, ei tartte päälirakentajan kipuilla mistä käyttövoima laitteisiin jos asiakas haluaa v8 koneella ehdoin tahdoin ;)

Eikös 6-sylinteriset ole liian tehottomia 76 tonnin yhdistelmiin? Urakka kusee, jos pitää vajailla kuormilla ajaa.


karhunik sanoi:
Ja eikös Vw omistanut ihan kivan siivun Scaniaa jo aiemminkin?

Kyllä. Wikin mukaan VAG omistaa 71 % Scanian osakkeista.
 

karhunik

Hallitusjäsen
Liittynyt
22.12.2013
Urlaub sanoi:
Eikös 6-sylinteriset ole liian tehottomia 76 tonnin yhdistelmiin? Urakka kusee, jos pitää vajailla kuormilla ajaa.

Meillä tehtävillä harvemmin mitään vedetään, mutta ulosotoista tarvitaan usein reilusti enemmän tehoa, kuin vaihteistoulosotto kestää. Ja Norjalaiset on näissäkin aika usein v8 koneen perään. Suomeen en muista montaa v8 tehdyn meillä.

Eikös noi yhdistelmämassat mene lähinnä akselien perusteella? En tähän ole niin paneutunut, ei ole ollut tarvetta. Ja varmasti hyytyy se tehokkain kutonen tuommoisella täys poka päällä. Tämä menee jo ot puolelle.
 

Urlaub

Grand Legend
Liittynyt
6.1.2014
karhunik sanoi:
Eikös noi yhdistelmämassat mene lähinnä akselien perusteella? En tähän ole niin paneutunut, ei ole ollut tarvetta.

Yli 44 tonnin yhdistelmillä on tehovaatimus eli 5 kW per tonni.

76 tonnia vaatii 380 kW eli 517 hv. Tehokkain 6-koneinen Scania on 490 hv, joten ei laillisesti kelpaa täyttä kuormaa vetämään.
 

JakeS

Legenda
Liittynyt
22.12.2013
Volvon 16 l 6-sylinterinen väkevimmillään 750hv/3550 nm ja Scanian v-8 730 hv/3500 nm. Scanian koneet euro-6, mutta volvon väkevimpien moottoreiden euroluokitusta en tiedä (enkä jaksa nyt etsiäkään). Mannin vahvin euro-6 vain 480 hv ja sillä ei 76 tonnin painoihin päästä. Toki tässäkin maassa myydään (kuten muuallakin euroopassa, varsinkin etelässä ja idässä) vielä euro-5 autoja ainakin 2015 vuoteen saakka. Se on mahdollista maahantuojien käyttämillä/hakemilla "häntäluvilla" joita trafi ja vastaavat instanssit eri maissa myöntävät tietyn määrän maahantuojille.
 
I

Ile

Vieras
Urlaub sanoi:
Yli 44 tonnin yhdistelmillä on tehovaatimus eli 5 kW per tonni.

76 tonnia vaatii 380 kW eli 517 hv. Tehokkain 6-koneinen Scania on 490 hv, joten ei laillisesti kelpaa täyttä kuormaa vetämään.

Kyllä toi minimiteho liikuttaa tota 76 tonnii, mutta kyllä se kaikki vastamäet haistaa....kyllä 600hp alkaa ollee sellanen oikee noille painoille...imo!

Sama tää vertaus ku 420 riittää 60 tonnin vetoon....riittää tasasella tiellä :)
 

Japoff

Vakiokalustoa
Liittynyt
25.12.2013
Ile sanoi:
Kyllä toi minimiteho liikuttaa tota 76 tonnii, mutta kyllä se kaikki vastamäet haistaa....kyllä 600hp alkaa ollee sellanen oikee noille painoille...imo!

Sama tää vertaus ku 420 riittää 60 tonnin vetoon....riittää tasasella tiellä :)

+1  :)