https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

VW päästöhuijaus ja korjauksen jälkeiset muutokset autossa

Kennedy

Yhdistyksen jäsen
Legenda
Liittynyt
31.12.2013
Onko moni jo käynyt autonsa kanssa hakemassa korjatun moottoriohjelmiston?
Toimiiko muilla hyvin vai onko faijalle tullut joku maanantai kappale softasta.

Faija tuossa soitteli kun alkuviikosta oli käynyt päivittämässä 1.6TDI Golffin.
Kuulemma auto tuntuu, että olisi jarrut päällä. Ei meinaa millään kiihtyä enää.
S&S kuulemma ei enää heti sammuta autoa kun pysähtyy. Yleensä sammuu siinä kohtaa kun vihreät syttyy ja pitäisi jatkaa matkaa.
4kpl jotain vaimentajia olisi lapun kanssa laitettu ja huoltoneuvoja puhunut, että olisi polttoainelinjoissa tms.
Ekan päivän aikana ei kuulemma meinannut alle 1000rpm kierrokset edes laskea pysähtyneenä.
Autotietokoneen mukaan keskikulutus on kokoajan yli 7l kun ennen oli 6l ja vähän alle.
 
Kennedy sanoi:
4kpl jotain vaimentajia olisi lapun kanssa laitettu ja huoltoneuvoja puhunut, että olisi polttoainelinjoissa tms.
Siis onko siellä polttoaineen kiertoa jarrutettu vai mitä ihmettä? Eikai se ihme ole jos ei kulje, jos ei siellä löpö liiku linjoissa... Takaisin pajalle sanoisin, eihän tuo nyt ihan normaalilta käytökseltä kuulosta.
 
Faijan 2.0 TDI päivitettiin syksyllä ja ei mitään havaittavaa muutosta missään.
 
Kennedy sanoi:
Onko moni jo käynyt autonsa kanssa hakemassa korjatun moottoriohjelmiston?
Toimiiko muilla hyvin vai onko faijalle tullut joku maanantai kappale softasta.

Faija tuossa soitteli kun alkuviikosta oli käynyt päivittämässä 1.6TDI Golffin.
Kuulemma auto tuntuu, että olisi jarrut päällä. Ei meinaa millään kiihtyä enää.
S&S kuulemma ei enää heti sammuta autoa kun pysähtyy. Yleensä sammuu siinä kohtaa kun vihreät syttyy ja pitäisi jatkaa matkaa.
4kpl jotain vaimentajia olisi lapun kanssa laitettu ja huoltoneuvoja puhunut, että olisi polttoainelinjoissa tms.
Ekan päivän aikana ei kuulemma meinannut alle 1000rpm kierrokset edes laskea pysähtyneenä.
Autotietokoneen mukaan keskikulutus on kokoajan yli 7l kun ennen oli 6l ja vähän alle.

Nuo oireet kuulostaa siltä, että olisi DPF poltto käynnissä. Ei sen polton kuitenkaan koko päivää pitäisi kestää.
 
Eikös se ole päivänselvää että nuo muutokset vaikuttavat autoon jotenkin ja vieläpä niin että auton teho ja vääntö tippuu tai polttoaineen kulutus nousee. Jos ei vaikuttaisi mihinkään niin miksi VW olisi lähtenyt huijaamaan ? Naapuri totesi että hänen passatista hävisi kuulema alavääntö päivityksen jälkeen ja piirimyyjä oli sanonut hänelle että ei voi mitään kun tämä on lakisääteinen päivitys.
 
Mitä tuolta naapurifoorumilta olen lukenut, niin DPF-poltto on lisääntynyt. Kennedyn faijan kannattaisi viedä auto takaisin pajalle katsottavaksi. Tai sitten VCDS:llä katsoa, että mitä jäbä duunaa...
 
Juuh. Golffin piti tällä viikolla mennä käymään huollossa uudestaan, mutta en ole kerennyt kysymään päivitystä duunien takia.
 
Kävi huollossa. Ei kuulemma mitään vikaa. Mitään muuta ei tehdä kuin korkeintaan nollataan auton oppima ajotyyli.
DPF poltoja ne on ja niitä tuntuu olevan nyt ihan kokoajan autossa.
Nyt viimeisenä asiana tässä loppuviikosta on pupudiesel kuulemma. Nykii kuulemma välistä niin, että joutunut hetkeksi ajamaan tiensivuun ja sammuttamaan auton. Sitten taas toiminut normaalisti.

Todellinen kulutus mittauksen perusteella ei ole paljoa kasvanut, mutta ajotietokoneen päässä on 2l heitto ilmestynyt.
 
Golffi kävi uudestaan huollossa.. puoli päivää ja 50km testiajoa.
Kaikki toimii taas. Vaihteenvaihdotkin on kuulemma tasaisemmat mitä oli ennen tuota päivitystä.
Sen kummemmin mitään kerrottu mitä autolle tehtiin, mutta huoltoneuvojalla oli kuulemma nippu papereita käsissä jossa oli korjausohjeet sekä mitä tehdään jos ongelmat eivät korjaannu päivityksien jälkeen.

Suurin muutos enää tuo ajotietokoneen näkymän heitto. Todellinen kulutus ei ole vaikuttanut kasvaneen.
 
Minäkin käytin oman kaksilitraisen tänään päivitettävänä. Kulutukseen ei voi vielä ottaa kantaa, mutta mitään eroa entiseen en huomannut. No, dsg oli selvästi unohtanut "oppimansa", mutta tuo korjaantuu itsestään ajan kanssa.
 
Tuli käytettyä kuukauden päivät sitten  oma golffi päästökusetuspäivityksessä 2.0TDI CFFB koneella...
Itse en ole huomannut mitään erilaista aikaisempaan.... Ainut mikä tuli niin 200km päivityksen jälkeen syttyi moottorin häiriövalo ja selvisi että sähköinen vesipumppu oli kaput.. Tiiä sit oliko päivityksellä vaikutusta asiaan. Ja perstuntumalla ei olisi kulutuskaan kasvanut huomattavasti.

Nyt vaan odotellaan egr ongelmia tai hiukkassuodatin ongelmia...... Itiöpönttö lähtee ensimmäisenä helvettiin kun täyteen tulee... Ja uutta ohjelmaa samalla.

Ja lahjuskassi oli kanssa huomattava bonus kun päivitti moottorinohjauksen......