https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

VW Golf R VII (HB ja Variant)

Pitää pistää Jackpotti vetämään illalla, joskos tästä saisi näppärän perheauton laitettua.

Ei tule ihan yhtäkkiä vastaavia uusia pelejä mieleen. Siis suht kompakti perheauto (farmari), 300hp bensamotti, neliveto, automaatti... VW:llä on toki Passat R ollut, Skodalla Superb 3.6FSI, Audilla isompaa koppaa tai sitten nuita "hot hatcheja".

Mielenkiinnolla odottaa kyllä tuleeko tuota Suomeen... voi olla että ei... Oishan se porsastelua tollainen tänne kekkoslovakiaan tuoda. :)
 
Saakohan tuota 16" peltivanteilla ja harmaana?

Ettei vaan naapurikateutta pääsis syntymään.  :rolleyes:
 
...ja huonontienalustalla. Kaiken sais varmaa naamioitua jos innostuis.

Vois kyllä aiheuttaa hämmennystä kansalaisissa ku "1.6TDI Trendline" lähtis ku tykin suusta.
 
ConD sanoi:
Pitää pistää Jackpotti vetämään illalla, joskos tästä saisi näppärän perheauton laitettua.

Jos ja kun tälläistä Suomeen joskus tuodaan niin ostaminen vaatinee todella sen Jackpot voiton. Nykyisellään arvokkain variant Golf on lähtöhinnaltaan noin 38-40t€ niin tälläisestä herkusta saapi sitten varmaan maksaa reilusti yli 50t€ jollei enemmänkin.. hieno ja mielenkiintoinen auto, toivottavasti eivät pilaa sitä hinnalla. Loppujen lopuksi, tehoista ja nelivedosta huolimatta se on kuitenkin "vain" Golf.
 
Auto on "vain Golf" ja se siinä itseä juuri miellyttääkin. Ajan aika paljon yksin, joten isomman "ruhon" raahaaminen on hieman tarpeetonta. Esim ex-ex-Touran tuntui 95% ajasta aivan liian isolta autolta.

Näiden tehokkaiden perhepakkausten hienous on siinä, että ne istuu kuin hanska käteen useimmille perheille mutta ovat kuitenkin vielä riittävän kompakteja. Teho tulee sitten tarpeen mukaan kehiin... Edellisen korimallin Audi RS3 on yksi aika veikeä esimerkki siitä kuinka auto oli "ihan tavallinen" auto ajaa mutta jumankauta kun sille alkoi tarjoamaan vähän enemmän happea. Tuo yhdistettynä nelivetofarmariin? Huh...

Kun kokoluokka kasvaa, nousee hinnatkin sitten aika muikeasti, kuten esim edellisen korimallin 3.6FSI 4motion DSG-passat, lähtöhinta 58000e. Kauas tuosta Golf Variant R tuskin tulee jäämään jos maahantuoja sen hinnoittelee - R on aina ollut ja tulee olemaan silti R. Jännä nähdä tulevaisuus tälle autolle Suomessa...
 
Minulla lopahti mielenkiinto Golf R:ään ja Cupraan jatkossa, koska niiden piti alkaa skodailemaan.  :mad: Cuprastakin on tuo farkkumalli tulossa. Kaavailin seuraavaksi autokseni Golf R:ää ja olisin lähdössä hakemaan auton vaikka Saksasta ellei sitä Suomeen saada myyntiin. Mutta kyllä tässä nyt mieli kääntyy hieman pois, kun näille malleille ei mitään farkkumalleja tarvita. Varmaan lyötävä seuraavan auton kohdalla enemmän euroja tiskiin, että saa haluamansa. Kaikki on nyt pilalla, katsellaan. :D
 
Tuskin R Variantteja ärsyytymiseen saakka Suomen liikenteessä tulee olemaan, hinta pitää siitä huolen. Cupra ST tuskin tulee myyntimenestystä vaikka hinta tulee olemaan R:ää huomattavasti edullisempi. Ainoatakaan "uutta" Cupraa omani lisäksi en ole liikenteessä huomannut.
 
Laitetaas tämä tänne myös, koska ainakin minua se kiinnostaa. Saa nähdä saako Suomen tumpelo maahantuoja tätä tänne myyntiin ollenkaan. Ilmeisesti hinnasta on neuvoteltu tehtaan kanssa ja auto olisi tulossa myyntiin, mutta saa nähdä kuinka käy.

Oryx White Golf R 3 -ovisena, manuaalivaihteistolla, panoraama -lasikatolla ja mustilla vanteilla, ai ai  8). Kelpaisi minulle vallan mainiosti, jos vain joku haluaisi sen minulle myydä. Varmaan haettava Saksasta, jos ei muu auta. Audi S3 ei napannut niin paljon, Golf R nappaisi enemmän. Ehkä...

Onko kenelläkään tietoa ko. mallin Suomen tilanteesta?

Eli keskustellaan Golf R:stä tässä. Vai pitäisikö se yhdistää tuon Variantin kanssa yhteen?
 
Juu, hyvin sopii korimallit yhteen.

Heinäkuussa ajoin tuota Audi S3:a.
Jäi vähän sellainen ristiriitainen olemus mieleen. Repivyyttä löytyy, Suomessa rengasmeluakin @ 18", ei kabiinissa oikein sellaista kotifiilistä itselle.
Toki uudesta ässästä lopulta oli kyse, joten hintaero Golf GTI essariin oli dramaattinen.
Ja Golf toi saman fiiliksen kuin S3, mutta sivistyneemmässä paketissa. Vaihdoissa putket paukkuu kuitenkin, kuten S3.
Neliveto ok Audissa, itse en ole tarvinnut/halunnut/saanut jne.

Eli Golffi alla, tavallaan vaihtoehdot vähissä, sitten se olisi R.
Ford on sisustukseltaan itselle sopimaton.

Voisihan sitä ärrästä kysellä Golf-kauppiaalta...
 
Volkkari miehet huomio!
R-Golffi variant hinnoiteltu suomeen.Ei muuta kun rakentamaan mieleistä, alk. hinnat 57 000 ja risat.
 
Kyllähän tämä R farkku kieltämättä tällaisen perheenisän märkä päiväuni on. Varusteineen hinta olisi hippusen 60k€ yläpuolella, muttei mahdottomasti - aika iso osa tarpeellisista jutuista on vakiona. Lasikattoa, isoa navia, ja muutamia muutaman satkun heebeleitä nopeasti kurkattuna ruksisin.

Jos tällainen olisi omassa "tallissa", niin saattaisin olla vielä niin porsas että kouhisin nuo tuplaputket takapuskurin alta pois ja laittaisin sinne normaalimman puskurin alaosan. Takaluukun merkeistä nyt tuskin mitään muutakuin VW logon tuonne jättäisin. Sleeper... se se tietyssä mielessä hyvä sana olisi. 75hp/ vetävä rengas on kyllä urbaaniin ympäristöön ihan ok määrä, ja tarina kertoo että tämä uusin 2.0TSI on varsin oiva motti softallekin...

Lottovoittoa odotellessa... sininen R odottaa siis jossain pääkopassa "sitä jotain päivää".
 
Jotenkin tuntuu taas että autojen hinnat karkaavat pilviin ja omat tienestit hupenevat kiihtyvällä vauhdilla valtion pohjattomaan kassaan. Varmaan on edistyksellinen Golf, mutta 60 k€! Se on kuitenkin vain Golf. Toisaalta osoittaa hyvin, että auton koko ei lopulta hirveästi vaikuta sen hintaan.
 
Pirteistä farkuista Passat BiTDI (240hv/500Nm) on halvempi kuin Golf R. Passsatissa on vielä suuren väännönkeston omaava märkä 7-vaihteinen DSG, kun R:ssä on säästetty ja vaihteisto on vanha 6-vaihteinen.
 
Tuollaisen BiTDI:n omistavana on Passat Biturbosta pirteys kaukana tai se hukkuu auton yleiseen ylisivistyneisyyteen.
 
tmr97 sanoi:
Pirteistä farkuista Passat BiTDI (240hv/500Nm) on halvempi kuin Golf R. Passsatissa on vielä suuren väännönkeston omaava märkä 7-vaihteinen DSG, kun R:ssä on säästetty ja vaihteisto on vanha 6-vaihteinen.

Passat on perushinnaltaan hiukan edukkaampi mutta vastaavasti varusteltuna taasen kalliimpi, ja kyllähän Golf on reippaasti kiihkeämpi liikkeissään kuin Passat. Tuo 6-vaihteinen DSG on oikein hyvä ja aika kestäväksi todettu laatikko, en olisi kyllä siitä lainkaan huolissani.

Onhan se Golf R kallis ei siitä pääse mihinkään, mutta eipä niitä 300hv nelikkotomaatteja taida paljon halvemmallakaan mistään saada ???

e: Pikakatsauksella vastaavan suorituskyvyn omaava neliveto automaatti on BMW 335ia xdrive, ~75k€ ja se on vielä melko kulimalli tuohon rahaan.
 
En ole tuon DSG6:n kanssa mitenkään huolissaan, vaikka konstruktio sinänsä 13v ikää hätyytteleekin jo... ~400Nm väännönkesto kyllä piisaa varsin hyvin, paitsi jos lähtee porsastelemaan viritysten kanssa. Bensassa vääntö vielä on hieman tasaisemmin tarjolla kuin dieseleissä on ~1500rpm huiteilla.

Passattiin vertaus ontuu, sillä vakiona R:ssä tuntuu olevan aika hyvin tarjolla hilppeet xenoneista aina fiinimpään sisustaan ja sporttipenkkeihin saakka. Navin joutuu ruksimaan, lisäassarit tottakai. Tietenkään viimeisimpiä kikkareita PA 3.0, digimittaristoa tai ledivaloja ei saa - eipä tosin saa normigolfiinkaan.

R on aina ollut suhteellisen harvinaista herkkua täällä uutena. Kuutoskorisia pyörii Oulussa käsittääkseni aikalailla yksi, viitoskoppaisia on nyt alkanut näkymään kun ikä alkaa painaa ja hinnat on laskeneet. Että ei tämä silti ihan "kansanauto" ole, ja ehkä hyvä niin... niille perheenisukelle joille raha ei ole ongelma, on R mukavan eksklusiivinen pirssi. :)
 
kolli sanoi:
Volkkari miehet huomio!
R-Golffi variant hinnoiteltu suomeen.Ei muuta kun rakentamaan mieleistä, alk. hinnat 57 000 ja risat.

Auts ja apua > hillitöntä kuolaamista  :)
Muutamalla lisäkilkkeellä 61 500, ei paha.
 
Penguin sanoi:
Varmaan on edistyksellinen Golf, mutta 60 k€! Se on kuitenkin vain Golf.

Kysymyksen voi asettaa myös toiseen suuntaan. Jos haluaa kohtuutilavan perheauton hyvillä varusteilla, nelikolla, automaatilla ja noin 300 kaakilla, niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle?

Jos siis olettaa, että Ärrään ruksii edullisen Travel-paketin ja varsin kohtuuhintaisen metallivärin. Vastaavat varusteet ja metallivärin kun ruksii jonkun muun merkin vastaavan kokoiseen farkkuun, niin hintalapusta tulee hyvinkin nopeasti erittäin mielenkiintoinen.

Aikanaan kun Superbia olin tilaamassa, niin tilanne oli hyvin samanlainen. Vaikea oli löytää V6 Superbille kilpailijoita samasta hintaluokasta. Passatti pääsi aika lähelle, mutta kyllä siihenkin selkeä hintaero jäi ja silloinen Passatti oli selvästi pienempi auto.
 
Vempula sanoi:
Kysymyksen voi asettaa myös toiseen suuntaan. Jos haluaa kohtuutilavan perheauton hyvillä varusteilla, nelikolla, automaatilla ja noin 300 kaakilla, niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle?

Tähän ei ihan heti tule muuta mieleen kuin OPC insignia.Tosin aavistuksen kalliimpi,mutta hyvillä varusteilla ja vielä kutoskone,joka ei kaipaa erillisiä "pöristimiä" kuulostaakseen sporttiselta.