Avataan tähän nyt VW:lta loppuvuodesta tulossa olevan pistokehybridi Golf GTE:n palsta, autohan jakaa tekniikan samoin myös loppuvuodesta esiteltävän Audi A3 sportback e-tronin kanssa ja tulevaisuudessa myös mahdollisesti Seat Leon Verden kanssa
• Plug-in-hybrid: teho 150 kW (204 hv), vääntömomentti 350 Nm
• Polttomoottorina 1.4 TFSI-moottori, jonka teho on 110 kW (150 hv) vääntö 250 Nn
• Sähkömoottori max 75 kW vääntö 330 Nn
• 0 - 100 km/h 7,6 s
• polttoaineen kulutus 1,5 l/100 km, CO2-päästöt 35 g/km
• ajomatka pelkällä akulla 50 km
• omapaino n.1540 kg
• Sähkömoottorilla huippunopeus 130 km/h
• Vaihteistona uusi kuusivaihteinen e-S tronic -automaattivaihteisto
Golf GTE esiteltiin ensi kerran Geneven automessuilla maaliskuussa 2014
Lehdistötiedote löytyy täältä
GTE on jatkumoa sarjalla GTI ja GTD.
GTE:ssä punaiset koristeet on korvattu sinisillä vastaavilla.
Videoita
Ajovideo
Ulkoa ja sisältä:
Viavisionin julkaisu uusi GTE; kesäkuu 2014
Kun vertailee e-tronia ja GTE:tä niin tekniikka on kummassakin siis samaa, mutta ilmeisesti VW tulee hinnaltaan olemaan hieman halvempi. Lisävarusteiden hintoja, kun vertailee niin nehän ovat VW:ssä selvästi edullisempia:
Esim (hinnat laskettu 7,9%:n autoverolla)
Audi/VW
Webasto 2018,-/718,-
Perus navi+Acc 2505,-/810,-
Metalliväri 875,-/465,-
Ja lisäksi, jos haluaa esim. kännykällä ohjata auton toimintoja, vaatii se Audiin 3875,- hintaisen MMI plus ja connect palvelun hankkimisen, kun VW:lla se hoituu myös tuolla halvemmalla navilla, ilman lisäohjelmaa, riittää kun hankkii Car-net sovelluksen ja rekisteröi sen (Car-net palvelu ei vielä ole toiminnassa suomessa, maahantuojan mukaan loppuvuodesta -14/alkuvuodesta -15 tulossa)
Car-net sivusto: http://volkswagen-carnet.com/int/en/start.html
Euroopassa taitaa sekä VW että Audi tulla myyntiin elokuussa, suomessa ehkä syksyllä, niin täytyy lomien jälkeen heti ruveta tarjouspyyntöjä luonnostelemaan valmiiksi, josko autonvaihto olisi ajankohtaista
• Plug-in-hybrid: teho 150 kW (204 hv), vääntömomentti 350 Nm
• Polttomoottorina 1.4 TFSI-moottori, jonka teho on 110 kW (150 hv) vääntö 250 Nn
• Sähkömoottori max 75 kW vääntö 330 Nn
• 0 - 100 km/h 7,6 s
• polttoaineen kulutus 1,5 l/100 km, CO2-päästöt 35 g/km
• ajomatka pelkällä akulla 50 km
• omapaino n.1540 kg
• Sähkömoottorilla huippunopeus 130 km/h
• Vaihteistona uusi kuusivaihteinen e-S tronic -automaattivaihteisto
.jpg)
Golf GTE esiteltiin ensi kerran Geneven automessuilla maaliskuussa 2014
Lehdistötiedote löytyy täältä
GTE on jatkumoa sarjalla GTI ja GTD.
GTE:ssä punaiset koristeet on korvattu sinisillä vastaavilla.
Videoita
Ajovideo
Viavisionin julkaisu uusi GTE; kesäkuu 2014
Kun vertailee e-tronia ja GTE:tä niin tekniikka on kummassakin siis samaa, mutta ilmeisesti VW tulee hinnaltaan olemaan hieman halvempi. Lisävarusteiden hintoja, kun vertailee niin nehän ovat VW:ssä selvästi edullisempia:
Esim (hinnat laskettu 7,9%:n autoverolla)
Audi/VW
Webasto 2018,-/718,-
Perus navi+Acc 2505,-/810,-
Metalliväri 875,-/465,-
Ja lisäksi, jos haluaa esim. kännykällä ohjata auton toimintoja, vaatii se Audiin 3875,- hintaisen MMI plus ja connect palvelun hankkimisen, kun VW:lla se hoituu myös tuolla halvemmalla navilla, ilman lisäohjelmaa, riittää kun hankkii Car-net sovelluksen ja rekisteröi sen (Car-net palvelu ei vielä ole toiminnassa suomessa, maahantuojan mukaan loppuvuodesta -14/alkuvuodesta -15 tulossa)
Car-net sivusto: http://volkswagen-carnet.com/int/en/start.html
Euroopassa taitaa sekä VW että Audi tulla myyntiin elokuussa, suomessa ehkä syksyllä, niin täytyy lomien jälkeen heti ruveta tarjouspyyntöjä luonnostelemaan valmiiksi, josko autonvaihto olisi ajankohtaista