https://yliteippaus.fi/

Vuoden Auto Suomessa 2016

Mikä on Sinun suosikkisi Vuoden Autoksi Suomessa 2016?


  • Äänestäjiä yhteensä
    67
  • Äänestys suljettu .

Paha71

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
24.12.2013
Tässä ovat Vuoden Auto Suomessa 2016 finalistit

Auto- ja liikennetoimittajien liiton toinen Vuoden Auto Suomessa valinta on edennyt toiselle kierrokselle. Kaikkiaan mukana oli tänä vuonna 32 ehdokasta.

Kaikki äänestykseen osallistuneet auto- ja liikennetoimittajien liiton jäsenet nimesivät ensimmäisellä kierroksella olevista autoista kuusi omasta mielestään parasta ehdokasta. Äänestyksessä mukana olleista 32 autosta kaikki saivat ääniä. Toiselle kierrokselle selvisivät seuraavat kuusi autoa:

Audi A4
Honda HR-V
Opel Astra
Škoda Superb
Volkswagen Touran
Volvo XC 90

Vuoden Auto Suomessa 2016 valinta jatkuu toisella äänestyskierroksella. Toisella kierroksella tuomariston jäsenillä on käytettävissään 15 ääntä, jotka he saavat jakaa haluamallaan tavalla. Yksi kuudesta on nostettava omassa pistejaossa voittajaksi, mutta toisaalta kaikille ehdokkaille ei tarvitse antaa pisteitä. Voittaja julkaistaan 16.12. järjestettävässä juhlagaalassa Finlandia-talolla.


MIKKO AUTIO
mikko.autio(at)teknavi.fi


Aloittamani äänestys on käynnissä 14 päivää, aika alkaa N-Y-T....NYT !!!!  :)

EDIT: Mieltään saa muuttaa, mutta äänestystilanne näkyy vasta, kun olet antanut oman äänesi.  :p
 
Ei kain noista mitään muuta voi valita kuin XC90:n. Tosin itseäni tuo auto ei juuri kiinnosta omaksi kulkineeksi.
 
Saattaahan se titteli Volvolle mennä- nyt kun ei kyse ole kumminkaan vuoden KANSANauto-kisasta....

Ännestin kumminkin Astraa- ihan vaan kun on edellisestä mallista aikalailla petrannut...
 
Astralle ääni täältäkin. Astra nyt vaan on hintalaatusuhteeltaan sopiva tavalliselle "mattimeikäläiselle". Hyvä kulkine kaikinpuolin. Tiedä vaikka olisi seuraava auto meidän perheeseen?
 
No jos nyt on valittava Vuoden auto noista ehdokkaista, niin eipä siitä ole mitään epäselvyyttä. XC90. Muut ovat vain normaaleja perhekotteroita. A4 toki vähän tyylikkäämpi sellainen, mutta kun se on 95% kopio vanhasta, niin eipä siinä paljon uutuusarvoa ole.
 
Ääni meni Astralle. Ihan tunteella, kaikki muut paitsi Astra ja XC90 ovat harmaavarpusia jotka ei aiheuta mitään tunteita. XC90 taas aiheuttaa niin negatiivisen tunteen että äänestys oli harvinaisen helppo.
 
JakeS sanoi:
Astra satavarmasti.
Perustellaan hieman jälkikäteen.
Xc90 on epäilemättä hyvä auto, mutta yleinen suhdanne huomioiden valinta osuu kansanautoon.
Miksei superbkin joka varmasti sijoittuu skodana toiseksi mutta uskon,,että touran ja a4 kärsivät vaggineiden viimeaikaisesta skandaalikärystä. Honda taaa ei hr-v mallillaan tavallaan tuo mitään uutta ihmeellistä eikä auto luokassaan kilpailijoihin erotu ominaisuuksiltaan.
 
Superb ei voi olla vuoden auto 2016, koska se on kuitenkin tekniikaltaan identtinen Passatin kanssa. Ko. tekniikka on jo kerran valittu vuoden autoksi.

Laitoin siis äänen Astralle.
 
JakeS sanoi:
Miksei superbkin joka varmasti sijoittuu skodana toiseksi mutta uskon,,että touran ja a4 kärsivät vaggineiden viimeaikaisesta skandaalikärystä. Honda taaa ei hr-v mallillaan tavallaan tuo mitään uutta ihmeellistä eikä auto luokassaan kilpailijoihin erotu ominaisuuksiltaan.

Ihan omanlaisia pohdintojani. Koska valinnan tekevät auto- ja liikennetoimittajat, en jaksa uskoa että Volkswagenin päästöskandaalia halutaan "suosia" valitsemalla Audia, Skodaa tai Volkkaria. JakeS:n kanssa samaa mieltä Hondasta, joten päädyn siihen että valinta tehdään Opelin ja Volvon välillä  :)
 
Völvö.

Olisi aika ironista autoalalle jos ryvettynyt konserni vielä "palkittaisiin" vuoden auto tittelillä. Tai ehkä asian kuitenkin pitkälti ratkaisee kuka on kovin kestittäjä?
 
Koska ollaan Suomessa niin se on todennäköisesti VAG:n tuotos, jotta toimittajien leipäpuu pysyy yllä.
 
Ooppelia pidetty pitkään automaailman vitsauksena mutta kummasti sieltä noustu ylöspäin isoin askelin.
Taitaa nykyään olla enemmän tyytyväisiä opelistejä kun ei niin tyytyväisiä.

Onhan ooppelia hehkutettu paljon viimevuosien aikana että onnistunutta tuotetta tarjottu käyttäjille ja jos edellisestä mallista jäänyt hyvä maku niin ei suuri kynnys hommaa seuraavaakin mallia.
 
Ooppelia pidetty pitkään automaailman vitsauksena mutta kummasti sieltä noustu ylöspäin isoin askelin.
Taitaa nykyään olla enemmän tyytyväisiä opelistejä kun ei niin tyytyväisiä.

Ihmettelen tätä syvästi. Opelilla on harmaat mallinsa (A-Omega, A- ja B-Astra ja B-Vectra) joissa on huolensa ollut mutta kaikkia tuolla tien päällä edelleen näkee.

Itselläni ollut G-Astra ja B-Omega ja ainakin molemmat noista täysin moitteettomasti toimivia kaikilta osin. G-Astra toki muotoilultaan harmaavarpunen mutta vastaavasti B-Omega yksi parhaista talviautoista minulla koskaan. Tehokas lämmitys ja rautalukko ja ihan poskettoman hyvä ajaa. Hyvä ajettavuus tosin on ollut Opeleiden tavaramerkki iät ja ajat, samoin itseasiassa tekninen toimintavarmuus.

En kiistä sitä tosiasiaa etteikö aina uusinkin malli ole hieman "vanhahtava" ollut kautta historian mutta omissa silmissä Opelin imagon on aina ollut positiivinen. Muotoilu taas ei omaan silmään ole useinkaan natsannut, esimerkkeinä vaikka tuo G-Astra, Signum ja C-Vectra. Nämä toki pitkälti makuasioita. Toisaalta löytyy taas hemmetin hienoja kuten B-Omega, I-Astra ja uusin ehkä J-Astra.  Signum myös ihan okei. Menneisyydessä hienoja sitten on paljon, mm A-Manta ja A-Ascona ovat edelleen hienoja vintage -laitteita, jopa omissa silmissä klassikoita.