https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Vuoden auto 2015 ehdokkaat. Mikä on oma veikkauksesi ?

Vuoden auto suomessa 2015?

  • Audi TT

    Ääniä: 4 7,1%
  • Bmw 2-sarja

    Ääniä: 2 3,6%
  • Bmw Active tourer

    Ääniä: 14 25,0%
  • Bmw x4

    Ääniä: 2 3,6%
  • Citroen c4 cactus

    Ääniä: 15 26,8%
  • Ford Mondeo

    Ääniä: 14 25,0%
  • Huyndai i10

    Ääniä: 2 3,6%
  • Jeep Renegade

    Ääniä: 1 1,8%
  • Jeep Cherokee

    Ääniä: 0 0,0%
  • Kia Soul

    Ääniä: 1 1,8%
  • Lexus nx

    Ääniä: 4 7,1%
  • Mercedes gla

    Ääniä: 0 0,0%
  • Mercedes c-sarja

    Ääniä: 13 23,2%
  • Mini cooper

    Ääniä: 2 3,6%
  • Mitsubishi space star

    Ääniä: 0 0,0%
  • Nissan Pulsar

    Ääniä: 9 16,1%
  • Nissan Qashqai

    Ääniä: 8 14,3%
  • Nissan x-trail

    Ääniä: 3 5,4%
  • Opel Corsa

    Ääniä: 2 3,6%
  • Peogeot 108/ Citroen c1 / Toyota aygo

    Ääniä: 2 3,6%
  • Porsche Macan

    Ääniä: 2 3,6%
  • Renault Twingo

    Ääniä: 3 5,4%
  • Skoda Fabia

    Ääniä: 2 3,6%
  • Vw Passat

    Ääniä: 28 50,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    56
  • Äänestys suljettu .
Jos arvuuttelee, miten Suomen tai Euroopan raati päättää, niin Passathan se tietysti on. Muutkin loppukilpailuun päässeet erottuvat jo tuosta AS:n palkistosta (Active tourer, Cactus, Mondeo, MB C-sarja, Nissan Q tai Pulsar).

Ajattelin tässä esikarsintavaiheessa äänestää kuitenkin omalla yhden miehen raadilla:

BMW X4. Hillittömän tyylikäs, sopivan kompakti ajopeli nuorekkaalle perheelle, jonne golfbagit, ym. harrastevälineet mukavasti mahtuvat. Katollekin heittää näppärästi surffilaudan (nimim. 316:sta kokemusta on...). Olisipa vielä paaaaljon nuorempi...

Lexus NX. Tässä pisteitä, jos niitä NX yleensäkään saa, annetaan todennäköisesti tuolle 200t:lle. USA:ssa sitä onkin jo koeajoissa paljon suitsutettu (aktiivi jousitus ruksattuna).

Mini Cooper. Ajamisen iloa potenssiin kaksi. ;)
 
Penguin sanoi:
Otsikko on vähän harhaanjohtava, kun siitä on tiputettu pois sana "Suomessa".

Tuo poistettu sana on hyvin oleellinen. Kyseessä ei ole aiempi Tuulilasin lukijaäänestyksen "Vuoden auto Suomessa", eikä myöskään aiemmin TM:n kautta tutuksi tullut Tannitest Car of the year, vaan kokonaan uusi äänestys ja nimenomaan vain Suomessa:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/vuoden-auto-suomessa-2015-ehdokkaita-on-24
Auto- ja liikennetoimittajat on ensimmäistä kertaa koonnut rivinsä valitakseen Vuoden Auton Suomessa.

Suomessa päätöikseen autoista ja liikenteestä kirjoittavia toimittajia edustavaan AuLiin kuuluu 125 jäsentä. Tänä vuonna aloitetaan perinne, jossa valitaan heidän näkemystensä mukaan paras vuoden aikana esitelty autouutuus.
 
Olisi ainakin mulle melkoinen ylläri jos suomalainen automedia valkkaa jonkun Passat/Fabia/Bemarit -kolmikon ulkopuolelta.

Itse äänestäisin nyt mielikuvien ja fiiliksien perusteella (pitäisi ensin käydä koeajamassa kaikki jotta saisi laajemman käsityksen) ainakin Cactusta, mutta heitänpä myös ylläriäänen Jeep Renegadelle. Kolmannesta paikasta kisaisivat Twingo ja Mondeo, tällä kertaa päädyin Twingoon.
 
Minä äänestän Lexusta, Pulsaria ja aina kun mahdollista niin Mondeollekin pitää ääni antaa!

Mikään noista ei nyt omaa mitään uutta sinällään. Pulsarkin varmaan myyjälle tärkeämpi malli kuin kansalle!
 
Tarkkaa järjestystä en osaa arvailla, joten aakkosjärjestyksessä:

Active Tourer. Täysin uusi aluevaltaus suosittuun tila-autoluokkaan BMW:ltä.

Aygo/108/C1. Mielenkiintoinen kolmikko pikkuautoja. Näillä pikkuautojen suosio uuteen nousuun Suomessa?

Passat. No, passatti on passatti Suomessa. Ei tätä kai tarvitse sen enempää perustella :)
 
Mercedes C-sarja, Nissan Quasqai, VW Passat ovat omat ehdokkaani, tuossa järjestyksessä.
 
Tuo Mondeo ei ole mikään uusi malli, joten en tiedä mitä se koko äänestyksessä edes roikkuu mukana. Toki sitä ei ole myyty Suomessa, eikä edes Euroopassa aiemmin, mutta silti kyse on jo kaksi vuotta vanhasta automallista.
 
Sama juttu. Toistaiseksi as:n äänestyksen perusteella vuoden autoksi tulisi selkeällä erolla uusi passat.kakkospaikasta mondeon ja cactuksen välillä on jo tiukempaa.
 
Aika yllätys, että Fabia pääsi kuuden parhaan joukkoon! Se on kuitenkin skooda ja keski- & länsieurooppalaiset autotoimittajat käytännössä kuitenkin valitsevat Vuoden auton.
 
Vempula sanoi:
Aika yllätys, että Fabia pääsi kuuden parhaan joukkoon! Se on kuitenkin skooda ja keski- & länsieurooppalaiset autotoimittajat käytännössä kuitenkin valitsevat Vuoden auton.

Eikös tää nyt kuitenkin ollut ihan suomalaisten auto- ja liikennetoimittajien äänestys?
 
Veikkaukseni, jossa peesasin täysin AS:n äänestystä, meni hyvin  :D  5/6 oikein!

Oma, yhden miehen äänestys meni täysin mönkään 0/3.

====================

Autotatchi on näköjään mennyt. Pitäisiköhän tilata jo krematoriosta aika...
 
Kärkikaksikon arvasinkin. Kolmanneksi sijoittamani pakollinen japski Pulsar ei sijoittunut.

Aika turvallinen valinta raadilta. Olisi voinut olla räväkämpikin loppurulos.
 
Nyt on pakko tunnustaa tyhmyytensä, mutta mikä tuossa B8 Passatissa on muuttunut niin paljon, että se on vuoden auto?
Laskin itse tuon samaan sarjaa Ford Mondeon kanssa, eli reilumpi Face lift?
"Nimimerkki itsekin B7 vm.2006 2.0FSI Comfortline:n omistaneena."
 
^Tuon takia minäkin jätin Passatin pois listaltani. Tosin linja ei vissiin pitänyt, kun laitoin kuitenkin Mondon siihen.
 
epjbmw sanoi:
Nyt on pakko tunnustaa tyhmyytensä, mutta mikä tuossa B8 Passatissa on muuttunut niin paljon, että se on vuoden auto?
Laskin itse tuon samaan sarjaa Ford Mondeon kanssa, eli reilumpi Face lift?

Suomessa kun ollaan, niin Passat tai Octavia on mukana ollessaan ilmiselvä valinta. Näiden ikonien rinnalla on aikalailla yhdentekevää mitä muilla kilpailijoilla on tarjottavanaan.
 
Kävin tänään istumassa tässä vuoden autossa. Nyt ei mene valinta jakeluun minulla ei sitten kertakaikkisesti yhtään. Päälle tuo on rumempi kuin mikään aiempi Passat, ei edes linjakas. Vyötärölinja näyttää ihmeellisen kapealta ja renkaat suhteettoman isoilta joskin maavaraa sitten onkin cittaria enemmän, mennään jo paremmaksi kuin normi-ocu 2. Sisältä aivan kuin olisi Ocuun istunut. Hallintalaitteet ja kaikki vivut tismalleen samat mutta maxidotti oli tässä Passatissa mustavalkoversio.

Harvinaisen tylsä tekele. Ei kicksejä.
 
^Samat fiilikset oli minullakin, kun Passatista kylmät tyypit otin. Samanlainen Octavia sisältä kuin se varsinainenkin. Ainoastaan oviverhoilu on sellainen mikä sen pitäisi olla Octaviassakin. Premiumia se ei kyllä hätyyttele, vaikka mainosmiehet niin ehkä väittävätkin.