- Liittynyt
- 22.12.2013
TM:ssä oli taas varsin laajaa pohdintaa viime vuoden uusien autojen ensirekisteröinneistä ja olihan siellä muutama melko yllättäväkin uutinen.
Octavia on edelleen suosituin automalli ja se nyt ei varmaan ollut kenellekään mikään uutinen. Mutta kaksi suosituinta Octaviaa olivat 1.4 TSI ja 2.0 TDI. Ja molemmat DSG:llä. Nämä kaksi mallia kattavat ilmeisesti merkittävän osan Octavian myynneistä. DSG ei siis tunnu pelottavan niitä henkilöitä, jotka oikeasti ostavat uusia autoja. 2.0 TDI:ssä vielä muuten sellainen juttu, että sen suosituin voimalinja oli nelikko!
Tila-autojen myynti jatkaa edelleen laskusuunnassa. Tämä trendikö alkaa olemaan ohitse?
Yli 200 gramman päästöillä olevia autoja myytiin koko vuonna vain 226 kpl. Ei ole paljoa, ei.
Volvo jatkaa tuttua linjaa moteissa. 88,5% uusista Volvoista oli dieseleitä. Saa nähdä koska tämä pitkäaikainen "perinne" tulee muuttumaan, koska dieselin kokonaismyynti on kuitenkin Suomessa laskussa. Dieseleissä toista ääripäätä edustaa Toyota. Vain 10% Toyoista on myyty dieselinä. Ei siis mikään ihme, että kovin monipuolista kattausta dieselvoimalinjoista ei löydy, kun kysyntä on näinkin heikkoa.
Paljon hypetettyjä sähköautoja rekisteröitiin viime vuonna yhteensä 242 kpl. Paljon hypetystä täysin mitättömästä volyymista. Viime vuonna rekisteröintiin kuitenkin 108 800 uutta henkilöautoa Suomessa. Näistä 242 sähköautosta 146 oli Tesloja.
BMW:n 5-sarjalaisista lähes 90% myytiin nelikkoina. Tämä oli kyllä yllätys, vaikka toki se oli tiedossa, että kamppikset ovat toimineet ja moni on uuden bemun tilannut nelikkona. Mutta en olisi uskonut, että 90%. 3-sarjalaisistakin kolme neljästä oli nelikkoja. Moni on netissä kirjoittanut, että jos minä ostaisin uuden Bemun, niin se olisi varmasti takavetoinen, koska Bemun kuuluu olla takavetoinen. Tosiostajat toimivat kuitenkin täysin eri tavalla. Audillakin yli puolet nelikkoja, mikä oli myös enemmän kuin luulin. Hieno homma sinänsä, että Audeja ostetaan juuri nelikkoina, koska juuri se on Audin imagoa vastaava voimalinja.
Octavian myyntimäärät ovat jo todella kaukana Golffista. Ocuja 5834 ja Golffeja 3852. Olisi mielenkiintoista tietää, että onko vanhoja Golf-kuskeja siirtynyt Ocu-leiriin.
Up/Citigo/Mii ovat jääneet varsin marginaalisiksi tuotteiksi. Myyntimäärät 184, 182 ja 60. Ei taida suomalaiseen autonostajaan upota tällaiset mikroautot.
Octavia on edelleen suosituin automalli ja se nyt ei varmaan ollut kenellekään mikään uutinen. Mutta kaksi suosituinta Octaviaa olivat 1.4 TSI ja 2.0 TDI. Ja molemmat DSG:llä. Nämä kaksi mallia kattavat ilmeisesti merkittävän osan Octavian myynneistä. DSG ei siis tunnu pelottavan niitä henkilöitä, jotka oikeasti ostavat uusia autoja. 2.0 TDI:ssä vielä muuten sellainen juttu, että sen suosituin voimalinja oli nelikko!
Tila-autojen myynti jatkaa edelleen laskusuunnassa. Tämä trendikö alkaa olemaan ohitse?
Yli 200 gramman päästöillä olevia autoja myytiin koko vuonna vain 226 kpl. Ei ole paljoa, ei.
Volvo jatkaa tuttua linjaa moteissa. 88,5% uusista Volvoista oli dieseleitä. Saa nähdä koska tämä pitkäaikainen "perinne" tulee muuttumaan, koska dieselin kokonaismyynti on kuitenkin Suomessa laskussa. Dieseleissä toista ääripäätä edustaa Toyota. Vain 10% Toyoista on myyty dieselinä. Ei siis mikään ihme, että kovin monipuolista kattausta dieselvoimalinjoista ei löydy, kun kysyntä on näinkin heikkoa.
Paljon hypetettyjä sähköautoja rekisteröitiin viime vuonna yhteensä 242 kpl. Paljon hypetystä täysin mitättömästä volyymista. Viime vuonna rekisteröintiin kuitenkin 108 800 uutta henkilöautoa Suomessa. Näistä 242 sähköautosta 146 oli Tesloja.
BMW:n 5-sarjalaisista lähes 90% myytiin nelikkoina. Tämä oli kyllä yllätys, vaikka toki se oli tiedossa, että kamppikset ovat toimineet ja moni on uuden bemun tilannut nelikkona. Mutta en olisi uskonut, että 90%. 3-sarjalaisistakin kolme neljästä oli nelikkoja. Moni on netissä kirjoittanut, että jos minä ostaisin uuden Bemun, niin se olisi varmasti takavetoinen, koska Bemun kuuluu olla takavetoinen. Tosiostajat toimivat kuitenkin täysin eri tavalla. Audillakin yli puolet nelikkoja, mikä oli myös enemmän kuin luulin. Hieno homma sinänsä, että Audeja ostetaan juuri nelikkoina, koska juuri se on Audin imagoa vastaava voimalinja.
Octavian myyntimäärät ovat jo todella kaukana Golffista. Ocuja 5834 ja Golffeja 3852. Olisi mielenkiintoista tietää, että onko vanhoja Golf-kuskeja siirtynyt Ocu-leiriin.
Up/Citigo/Mii ovat jääneet varsin marginaalisiksi tuotteiksi. Myyntimäärät 184, 182 ja 60. Ei taida suomalaiseen autonostajaan upota tällaiset mikroautot.