https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvon huhut, konseptit ja uudet mallit

Minun tuttu myyjä oli vähän varovaisempi ja sanoi että hinnan toivotaan alkavan kolmosella. ;)
 
Ja sitten arvailemaan tuleeko EX30:stä tällainen  ;D
 

Liitteet

  • Volvo-EX30-electric-render-front.jpg
    Volvo-EX30-electric-render-front.jpg
    33,4 KB · Katsottu: 148
Miksi pienemmissä malleissa on kumiset/muoviset lokasuojien kaaret? Niin tietty tuo oli vain jonkun amatöörin hahmotelma aiheesta mutta periaatteessa menee noin. Haetaanko ns pseudomaastohenkisyyttä ja isommissa sitten eleganssia?

Suurta merkitystä tuolla ei ole, ei ole peltilokasuojat paljoa ottaneet hittiä vaikka on sorateitä tullut ajeltua. Jossain aiemmassa autossa oli noiden muoviosien kanssa vähän ongelmia vahauksen kanssa kun ne imivät vahaa ja siten harmaantuivat.
 
Tuohan ei huonolta näytä edestä ainakaan, mutta mikä lie sitten lopullinen malli.
Takana valot on vähän ulkona C30 mallisesti, mikä ei välttämättä ole niin tyylikästä?
 
Volvo väläyttää – Täyssähköinen kansanmaasturi kohtuuhintaan jo vuonna 2023

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvo-valayttaa-tayssahkoinen-kansanmaasturi-kohtuuhintaan-jo-vuonna-2023/95d823ba-e50b-416b-8aaf-d73073c881a9
 
Muke sanoi:
Myyjätutun mukaan 30 sarjalainen pukkaisi joka tulisi olemaan pieni sähköauto ja alkaen 30k€ 

Jos auto on kaikinpuolin hyvä, tulee siitä kansan uusi hitti.  Vapise Tesla  ;D
Niin tai sitten se ei menesty täällä niin hyvin suomalaisten ahdasmielisyyden takia "kiinalainen volvo".
 
Volvocars97 sanoi:
Niin tai sitten se ei menesty täällä niin hyvin suomalaisten ahdasmielisyyden takia "kiinalainen volvo".

Sanoisin että ei varmaan ihan paras ilmaisu(ahdasmielisyys) kuvaamaan kiinalaisen tuotteen välttämistä.
 
Volvocars97 sanoi:
Niin tai sitten se ei menesty täällä niin hyvin suomalaisten ahdasmielisyyden takia "kiinalainen volvo".

Enpä ole huomannut moisen haittaavan, myyntimääriä kun katsoo niin ei myöskään ole kiinalaisuudella mitään vaikutusta.

Pariin nettifoorumitrolliin on oman kokemuksen mukaan jäänyt nämä kiinavolvoulinat.
 
VILLE66 sanoi:
Sanoisin että ei varmaan ihan paras ilmaisu(ahdasmielisyys) kuvaamaan kiinalaisen tuotteen välttämistä.
Eiköhän suurin osa elektroniikka- ja muusta käyttötavarasta tule Kiinasta. Apple taitaa valmistaa kaikki tuotteensa Kiinassa. Hyvin on kelvannut.

Edit: sorry OT.
 
VILLE66 sanoi:
Sanoisin että ei varmaan ihan paras ilmaisu(ahdasmielisyys) kuvaamaan kiinalaisen tuotteen välttämistä.
Hyvinhän Volvo myy edelleen mutta yhä useammin kuulee puhuttavan että volvo ei enää ole volvo (tosin tätä on varmaan jo jatkunut siitä asti kun geely osti volvon). Mutta edelleen se kyllä on ruotsalainen tuote. Kasaus vain suoritetaan muuallakin kuin Ruotsissa.
 
MRe sanoi:
Volvo väläyttää – Täyssähköinen kansanmaasturi kohtuuhintaan jo vuonna 2023

Sijoittuisi XC40-mallin alapuolelle - aika skiguli alkaa olla kooltaan, ainakin Volvo brändin alla.
 
Mikä auto on olisi täydellisesti eurooppalainen tai pelkästään yhdestä maasta tuleva? Komponentteja tulee ympäri mualiman, sieltä mistä edullisimmin saavat hankittua spekseihin sopivina.

Eiköhän auton laadussa nykyään kyse ole eniten siitä missä maassa suunnittelu tehdään ja minkä maan kulttuurin ja laadunvarmistuksen kriteereiden mukaan autoja valmistetaan.
 
Taky sanoi:
Sijoittuisi XC40-mallin alapuolelle - aika skiguli alkaa olla kooltaan, ainakin Volvo brändin alla.
Huomattavasti pienempi eli XC40 -15cm tai V40 -10cm tai C30 +2cm.
Pituutta siis noin 427-430cm eli vanhan 1. qashqain kokoluokkaan tulossa.
 
jti sanoi:
Mikä auto on olisi täydellisesti eurooppalainen tai pelkästään yhdestä maasta tuleva? Komponentteja tulee ympäri mualiman, sieltä mistä edullisimmin saavat hankittua spekseihin sopivina.

Kyllä näihin tullaan jatkossa ottamaan selvästi tiukempi kanta, tuotanto ketju ei saa romahtaa jos hankintaa joudutaan ohjaamaan poliittisista syistä.
Ei varmaan jää viimeiseksi teoksi Saksan kielto evätä Elmos Silex kaupat Kiinaan.
 
Volvocars97 sanoi:
Hyvinhän Volvo myy edelleen mutta yhä useammin kuulee puhuttavan että volvo ei enää ole volvo (tosin tätä on varmaan jo jatkunut siitä asti kun geely osti volvon). Mutta edelleen se kyllä on ruotsalainen tuote. Kasaus vain suoritetaan muuallakin kuin Ruotsissa.
Nii-no, tämä on hyvä kysymys ja filosofisen pohdinnan paikka, että minkä ”maalainen” joku auto on. Taitaa perustua enemmän nostalgiaan kuin faktoihin. Toki Geely on kiinalainen firma, mutta kaipa se Volvo merkkinä on niin ruotsalainen kuin nyt ylipäätään mikään on mitään.

Joskus syksyllä Uudestakaupungista alkaa rullata AMG-mersuja. Nämäkö on nyt sitten niitä neitsyeiden kasaamia suomi-autoja?
 
Volvocars97 sanoi:
Hyvinhän Volvo myy edelleen mutta yhä useammin kuulee puhuttavan että volvo ei enää ole volvo (tosin tätä on varmaan jo jatkunut siitä asti kun geely osti volvon). Mutta edelleen se kyllä on ruotsalainen tuote. Kasaus vain suoritetaan muuallakin kuin Ruotsissa.

Volvon brändin ja sen ruotsalaisen perimän pelastus oli Geelyn tulo omistajaksi tarjoten vahvan kassan ja R&D:n rahoituksen. Fordin osana kohtalo olisi ollut sama kuin Saabilla. Minusta Volvon nykymallistossa on sama vahva ruotsalainen design- ja laatufiilis, joka aikanaan aidossa ruotsalaisessa yhtiössä luotiin. Nyt jopa korostuneemmin, kuin Fordin valtakauden tuotteissa. Sama tukevuus ja laadun tuntu on Polestarissa.
 
Markku J sanoi:
Volvon brändin ja sen ruotsalaisen perimän pelastus oli Geelyn tulo omistajaksi tarjoten vahvan kassan ja R&D:n rahoituksen. Fordin osana kohtalo olisi ollut sama kuin Saabilla. Minusta Volvon nykymallistossa on sama vahva ruotsalainen design- ja laatufiilis, joka aikanaan aidossa ruotsalaisessa yhtiössä luotiin. Nyt jopa korostuneemmin, kuin Fordin valtakauden tuotteissa. Sama tukevuus ja laadun tuntu on Polestarissa.
Jep. Hyvin pohjolamainen auto Volvo on yhä, ainakin omasta mielestä.
 
Markku J sanoi:
Volvon brändin ja sen ruotsalaisen perimän pelastus oli Geelyn tulo omistajaksi tarjoten vahvan kassan ja R&D:n rahoituksen. Fordin osana kohtalo olisi ollut sama kuin Saabilla. Minusta Volvon nykymallistossa on sama vahva ruotsalainen design- ja laatufiilis, joka aikanaan aidossa ruotsalaisessa yhtiössä luotiin. Nyt jopa korostuneemmin, kuin Fordin valtakauden tuotteissa. Sama tukevuus ja laadun tuntu on Polestarissa.
Nimenomaan näin. Fordin alla merkin alamäki oli käynnissä ja lopputulos olisi ollut surullinen ilman myyntiä Geelylle. Nyt rahoitus on kunnossa ja saavat tehdä enemmän omaa juttuaan.
 
Tosi Ruotsalainen tuote,  kyllä mielikuvitus taas laukkaa. Ei taida Ruotsalaista olla kuin logo.
 
Volvocars97 sanoi:
Mutta edelleen se kyllä on ruotsalainen tuote. Kasaus vain suoritetaan muuallakin kuin Ruotsissa.

Ei se kyllä ole ruotsalainen enää. Olen työn puolesta käynyt göteborgissa päämajassa useaan kertaan, ja päätöksenteko on siirtynyt aika voimakkaasti kiinaan / kiinalaisille.
 
Juu, parin uuden sukupolven (XC 60 ja XC 40) kokemuksella ja etenkin auton teknisen tutkiskelun perusteella muistuttavat enemmän Kinder munaa kun vanhoja teknisesti laadukkaasti rakennettuja Volvoja.
 
Sepi sanoi:
Tosi Ruotsalainen tuote,  kyllä mielikuvitus taas laukkaa. Ei taida Ruotsalaista olla kuin logo.

Eli Seat ja Skoda ovat saksalaisia, Dacia ranskalainen, Mini saksalainen, Fiat hollantilainen vai kuinka se sitten menee?
 
Quote:“Juu, parin uuden sukupolven (XC 60 ja XC 40) kokemuksella ja etenkin auton teknisen tutkiskelun perusteella muistuttavat enemmän Kinder munaa kun vanhoja teknisesti laadukkaasti rakennettuja Volvoja.“ quote ends.

Voitko julkaista tutkimuksesi mieluusti kuvien kera, että mitä sieltä uuden Volvon sisuskaluista oikein paljastui? Kiinnostaisi tietää näin V90 ex-omistajana.
 
Minusta Volvosta tuli huomattavasti modernimpi, parempi ja kehittyneempi kiinalaisomistuksen seurauksena. Vanhat, esim. V70 Volvot, olivat tylsyydessään jopa Volkkaria edellä ja en ollut aiemmin edes vakavissani harkinnut Volvoa. Toki ei nämä vieläkään ole mitään top-tier -autoja ole, mutta tekniikka, ajo-ominaisuudet, tilat vs. hinta aika korkealla rankingissa. Toki tuo kiinalaisuus häiritsee jossain määrin itseänikin.