https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo XC90

Mulla oli XC60 vm18:ssa Polestar ja sen myötä 421hv. Vaihteiston ohjelma päivittyy myös, jolla oli omasta mielestäni iso merkitys. Varmaan jopa suurempi kuin moottoriohjelmalla. Tykkäsin kyllä.

Ainakin nyt alla olevan S60 T8 vm21:n laatikon toiminnasta en juuri pidä. Tuntuu siltä, että sopiva vaihde tulee jostain lottokoneesta. Välillä kun haluaisi reippaampaa kyytiä, ei vaihdeta pienemmälle, ellei survo poljinta lattiaan (ja silloinkin viiveitä on ihan liikaa) ja sitten taas kun maltillisempikin kiihtyvyys riittäisi, repäistään yhtäkkiä pienempää silmään ja sitten mennään. Toki silläkin voi olla merkitystä, että olen lähestulkoon koko ajan koittanut pihistellä polttoaineen kanssa ja maksimoinut sähköllä ajelut, eikä sitä kautta laatikon sopeutus ole tällä hetkellä kovin urheilullisessa tilassa.
 
onko joku jo hommannut tai kokeillut uutta long range XC90:stä? Pitäisi vaihtaa nykyinen uuteen, eikä oikein jaksa / pysty odottamaan uutta mallia...
 
Vajaa 300 km takana uudella Long Range XC90:llä. Muutamia havaintoja:
- ajotuntuma loistava, kyyti ajotilojen mukaan sopivan pehmeää/tiessä
- auto saanut valtavasti kehuja ulkonäöstä, koko monen mielestä ”valtava”
- 7-paikkaisuus ostopäätöstä tehdessä vaatimus, viimeisen rivin penkit pääosin olleet alhaalla, 3. penkkirivi toimii parhaiten alakouluikäisten lasten kanssa ja sen ollessa käytössä takakontti jää todella pieneksi
- ajot pääosin onnistuneet sähköllä, polttoaineen kulutus 2,7 l/100 km
- akku riittää Helsingin alueella keskusta-/kehätiet-ajossa todellisuudessa n. 65 kilometriin, parhaimmillaan vajaa 75 km
- lataus schuko-pistokkeesta käytännössä jokapäiväinen yön yli -lataus

Kaikenkaikkiaan olen erittäin tyytyväinen. Tähän mennessä paras auto alla (aiemmat autot mm. Audi A3, A4, A5, A7, Q5, Volvo XC60 ja V90, jokunen Opel ja VW ennen näitä/välissä myös).

Ostopäätöstä tehdessä Q7 tuntui ilman merkittäviä lisävarusterakseja antiikkiselta ja olisi ollut hybridinä vain 5-paikkainen. CLE todellinen vaihtoehto, mutta sekin vain 5-paikkainen.
 
Miten luotettavana pidätte XC90?

Meillä oli aikoinaan Suomen ensimmäisiä Volvo V90-autoja ja siinä oli vikoja vaikka muille jakaa.

XC60 kiinnostaisi myös, mutta se on jotenkin tylsä. XC90 on jotenkin paljon mielenkiintoisempi.

Ainut mikä mietityttää on juurikin tuo luotettavuus.
 
Moro,

Ostattelen hattuhyllyä xc90 2017 d5 polestariin. Autossa on musta sisusta. Tulee vastaan kahdella varaosanumerolla tuota hyllyä, 39825218 ja 32239156. Molemmissa värinä "charcoal". Oisko jollain tietoa, mikä juttu?

Tuo väri - charcoal (tummanharmaa, oletan) - tuntuu vähän erikoiselta auton sisäväri huomioiden?
 
Moro,

Ostattelen hattuhyllyä xc90 2017 d5 polestariin. Autossa on musta sisusta. Tulee vastaan kahdella varaosanumerolla tuota hyllyä, 39825218 ja 32239156. Molemmissa värinä "charcoal". Oisko jollain tietoa, mikä juttu?

Tuo väri - charcoal (tummanharmaa, oletan) - tuntuu vähän erikoiselta auton sisäväri huomioiden?
Kyllä se ihan hiilenmusta on.
 
Moro,

Ostattelen hattuhyllyä xc90 2017 d5 polestariin. Autossa on musta sisusta. Tulee vastaan kahdella varaosanumerolla tuota hyllyä, 39825218 ja 32239156. Molemmissa värinä "charcoal". Oisko jollain tietoa, mikä juttu?

Tuo väri - charcoal (tummanharmaa, oletan) - tuntuu vähän erikoiselta auton sisäväri huomioiden?
Tämän perusteella saa käsityksen, että 39-alkuunen osa on uudempi, joka käy myös 32-alkuieen osan sijaan
 
Pitäisi hommata toinen avain XC90 2017:een. Onko kokemusta tai neuvoja, miten hommassa kannattaisi edetä, ettei välttämättä maksaisi miljoonaa? Hengenhätää ei ole, mahdollisen toimitusajan suhteen siis kärsivällisyyttä löytyy. Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

P.S. Sen tallessa olevan avaimen maalauksen laatu herättää hieman kysymyksiä. Maali karissut sivuilta ja kovin kolhuisen näköinen on avain. Onko tuttua muillekin vai onko tämä avainyksilö vaan saanut kovempaa runtua edellisen omistajan taskunpohjalla?
 
Xc90 2017 d5 polestar imaissut kosteudet lediumpioon. Ilmeisesti tuohon ajovalon ulkopintaan tullut kivennapsua sen verran, että päässyt vettä sisään. Mitä tehtävissä suht kotikonstein?

Uusi umpio volvotiskillä 3000 €, romiksella Suomessa käsittääkseni noin 1000 €, Ruotsista 765 € + postit.
 

Liitteet

  • IMG-20230704-WA0010-01.jpeg
    IMG-20230704-WA0010-01.jpeg
    173,1 KB · Katsottu: 50
Xc90 2017 d5 polestar imaissut kosteudet lediumpioon. Ilmeisesti tuohon ajovalon ulkopintaan tullut kivennapsua sen verran, että päässyt vettä sisään. Mitä tehtävissä suht kotikonstein?

Uusi umpio volvotiskillä 3000 €, romiksella Suomessa käsittääkseni noin 1000 €, Ruotsista 765 € + postit.
Onko jo niin pahasti vuotanut että umpio entinen? Jos ei niin koeta kuivattaa ja paikantaa vuotokohta ja tiivistää.
 
Xc90 2017 d5 polestar imaissut kosteudet lediumpioon. Ilmeisesti tuohon ajovalon ulkopintaan tullut kivennapsua sen verran, että päässyt vettä sisään. Mitä tehtävissä suht kotikonstein?

Uusi umpio volvotiskillä 3000 €, romiksella Suomessa käsittääkseni noin 1000 €, Ruotsista 765 € + postit.
3000eur umpiosta. Gsus christ. Ihan älytöntä.
 
Mistä näkee moottorin käyntilämpötilan xc90 vm. 17? Inscription-varustelu jos sillä väliä, tuskin.
 
Ei mistään. Näissä ei ole ollut hetkeen lämpömittareita. Erillisellä OBD lukijalla ja kännykkä sovelluksella saa sitten tietoja ulos kyllä.
 
Ei mistään. Näissä ei ole ollut hetkeen lämpömittareita. Erillisellä OBD lukijalla ja kännykkä sovelluksella saa sitten tietoja ulos kyllä.
Ok, kiitos tiedosta.

Osaako joku vinkata noista obd/kännyäppihommista jotain toimivaa ja tolkunhintaista komboa?

Aika rapeissa pakkasissa tulee talvet liikuttua, siksi tuo lämpöasia tuntuu suht oleelliselta tiedolta.

Mallikohtainen viimasuoja voisi tehdä terää jos sellainen ei sotke elektroniikkaa keulalla.
 
Näissä on jo kaihtimet siellä maskissa. Menevät itsestään kiinni ja näin ollen et saa erillisestä suojasta mitään hyötyä. Näkyvät hyvin maskin läpi ja voit tarkistaa, että se toimii siellä.
 
Ok, kiitos tiedosta. Auto siis haistelee keliä ja lämpötilaa lyö kaihtimet kiinni tarpeen mukaan, ns. automaattisesti?
Näin tekee.
Taitaa kaihtimet oleet kaikissa volvon malleissa jo 2018-> alkaen...

Tuossa 40- sarjan sähköautossa auto näyttää kääntävän kaihtimet parkissa aukiasentoon vaikka on -30c pakkasta. Kääntyvät sitten taasen ajossa kiinni.
 
Pitäisi hommata toinen avain XC90 2017:een. Onko kokemusta tai neuvoja, miten hommassa kannattaisi edetä, ettei välttämättä maksaisi miljoonaa? Hengenhätää ei ole, mahdollisen toimitusajan suhteen siis kärsivällisyyttä löytyy. Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

P.S. Sen tallessa olevan avaimen maalauksen laatu herättää hieman kysymyksiä. Maali karissut sivuilta ja kovin kolhuisen näköinen on avain. Onko tuttua muillekin vai onko tämä avainyksilö vaan saanut kovempaa runtua edellisen omistajan taskunpohjalla?
Moro, olisiko kakkosavaimen hankintaan liittyen ollut kokemusta ja vinkkejä? Mitä kanavia olette käyttäneet?

Autoni edellinen omistaja oli hukannut toisen avaimista. Toisi hieman mielenrauhaa jos saisi tuon yhden ja ainoan jotenkin kopioitua.
 
Saako noita edes muita kuin virallisia teitä pitkin ? Kuoriahan kyllä sitten saa vaikka mistä hankittua, mutta ei ole ikinä osunut sitä itse runkoa missään silmään.
 
Kyllä harmittaa, että XC90:stä ei tule uutta mallia. EX90 tuntuu kohta jo vanhalta, eikä noin kallista sähköautoa uskalla ostaa: hinnat voivat tippua tai tekniikka parantua milloin vain. Ja omaan käyttöön hybridi olisi paras. Taisi Volvo tehdä virheen strategiassaan.