https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo XC90

Ansjelm sanoi:
No osin samaa mieltä. Keula näyttää loppujen lopuksi hyvältä ja niin takaakin, itseasiassa oikein hyvältä. Mutta tosiaan sivulta mitäänsanomaton, mauton tai siis ihan "whatever" niinkuin nuoriso sanoo.

Hinta kova mutta onhan tuossa vermettä ja kokoa siitäkin edestä. Oliko niitä ulkomittoja jo jossain?

Ehkäpä "parin" vuoden päästä voisi ruveta kuolaamaan käytettyjä.
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg
 
Hinnat alkaen Suomessa 83.000 €. On siinä hintaa..  ???

Parikymppiä vähemmän, niin alkaa sinisellä ovi käymään. Ehkä realistista odottaa etuvetoisen D4:n  tiputtavan hintaa kymppitonnin.
 
Urlaub sanoi:
Hinnat alkaen Suomessa 83.000 €. On siinä hintaa..  ???

Parikymppiä vähemmän, niin alkaa sinisellä ovi käymään. Ehkä realistista odottaa etuvetoisen D4:n  tiputtavan hintaa kymppitonnin.

Etuvetoinen möhkö?? Evvk.
 
Täytyy myöntää, että ainakin näin kuvista katseltuna ulkonäöllisesti kyseessä on pieni pettymys. Suoraan edestä ja takaa katsottuna on jees, mutta sivuprofiili on vaatimaton kuten aikaisemmin jo todettiinkin. Volvon viimeaikaisista malleista johtuen odotuksen muotoolin osalta olivat korkealla, mutta päättivät sitten jättää muotoilun muille merkeille ja tehdä faceliftin Touaregille. Sisustushan sitten kyllä on tyylikäs, laadukas ja moderni.

Hinta on huima, mutta todennäköisesti "karvalakkimalli" tulee vuoden sisään paikkaamaan tilannetta. En osaa sanoa mitkä mahtavat olla ostamisen driverit ja motivaattorit tämän koko- ja hintaluokan autojen ostajien kohdalla, mutta kovasti saavat tehdä Geelyllä töitä jos aikovat esim. samanhintaisen X5:n edes joillakin markkinoilla lyödä. En sitten tiedä jos Volvon perusvarustelu vaikka tuohon Bemariin verrattuna on merkittävästi paremmalla tolalla, mikä saattaisi sitten vaakakupin kallistaa Volvon suuntaan jos noista olisi valitsemassa.

Macaniin tätä on mielestäni turha verrata koska autojen kokoluokka on eri. Jos uutta XC90:ä haluaa Porscheen verrata, niin eiköhän oikea vertailukohta koon puolesta taida olla Cayenne. Tosin Cayennessa tulee sitten jo jonkinlainen moottorikin mukana.
 
Uusi XC90 näyttää varsin hienolta omaan silmääni. Jos olisi tuon verran rahaa, niin voisi olla vaikea valinta tuon ja X5:n välillä. Nyt tyydyn haaveilemaan molemmista.
 
Bemun X5 pitää ottaa huomioon se, että kun alkaa lisävarusteita raksimaan, niin hintaan tulee äkkiä 50%lisää :D
Kyllä siinä varmaan kilpailijat tulevat tulevaisuudessa kopioimaan Xc90 yksilöllistä/ rohkeaa muotoilua!



 
Ruotsissa julkaistu jo 140 hv D4:n hinnat. 35.000 SEK halvempi kuin D5.

Tuosta johdettuna Suomessa voisi autovero huomioiden olla eroa 5.000 €, joka on todella vähän auton hintaluokka huomioiden.
 
En lähtisi tuon kokoista isoa SUV:a ostamaan noin pienitehoisella koneella. Kyllä se D5 -tasoinen teho saisi olla hinnaston aloitusmoottorissa. Onko tuo D5 tässä vielä 5 -sylinterinen ?
 
Noiden mittojen mukaan tuo on isokokoinen farmari, ei mikään maasturi, citymaasturi tai SUV. Maavara on vähän korkeampi kuin matalammissa autoissa, mutta liki kolme metrinen akseliväli ja pitkät ylitykset syövät senkin edun aika tehokkaasti. Ulkonäöllisesti tuossa ei mielestäni ole oikein mitään uutta, samanlaista pientä nyanssien hieromista, jota Volvo on harrastanut jo ainakin 15 vuotta. Onhan näin toki heti tunnistettavissa Volvoksi ja vanhemman Volvon omistajat tykkäävät kun auto ei vanhene ulkonäöllisesti niin nopeasti. Katselin noita kuvia tuosta ja jotenkin tuo ruotsalaisuuden korostaminen alkoi menemään liiallisuuksiin erilaisissa yksityiskohdissa. Osa yksityiskohdista myös sellaisia, että niillä pyritään vain nostamaan hintaa korkeammaksi. Mitähän tuon hybridi-käyttöisen huippumallin hinta tulee olemaan.
 
samanlaista pientä nyanssien hieromista, jota Volvo on harrastanut jo ainakin 15 vuotta

Tuohon on pakko tarttua. Onhan Volvolla aika vahvaakin uutta muotoilua - eri asia sitten on, miellyttääkö se silmää. Otetaan vaikkapa C30, uusi V40, XC60, uusi V60 ... ovatko ne aiempien mallien kopioita? Mielestäni eivät. Olen edelleenkin sitä mieltä, että oma XC60 menee siinä määrin muotoilussa överiksi, että sen linjoissa riittää sulattamista vielä 2,5 vuoden omistamisen jälkeen (vaimo on muuten samaa mieltä). -- Volvon muotoiluratkaisut ovat aika kaukana vaikkapa VW:stä, Skodasta ja Audista.

Varovaisinta muotoilu on ollut V70:ssä ja XC90:ssä, ja sama linja näyttää jatkuvan. Luultavasti niillä halutaan vedota konservatiivisimpiin vakiasiakkaisiin, jotka ovat sitä tyytyväisempiä, mitä vähemmän ulkonäkö muuttuu.
 
No V40 on poikkeus ja sekin oli oikeastaan kokonaan uusi malli, kun edeltäjää ei ollut tai se oli V50. Muuten noissa on yksittäisen mallin muuttuminen vuodesta toiseen niin vähäistä, että Volvoihin perehtymätön ei erota, jos ei vierekkäin laita. C30 sama homma, että vaikka se takaa on erilainen kuin muut Volvot, niin se on ollut aina saman näköinen. Volvon tunnistaa Volvoksi kilometrin päästä vaikka olisi kyseessä uusi malli, jota ei ole koskaan ennen nähnyt. Se voi olla hyvä asia, mutta se voi olla myös huono asia, jos myynnin lisäämistä ajatellaan. Siihen Volvon on kuitenkin tähdättävä. Jos tämä uusi XC90 nyt on se Volvon elämän ja kuoleman malli, niin sitten on valitettavasti kallistuttava sen kuoleman puolelle. Ei tätä niin paljon myydä, että sillä saisi tuon merkin pysymään hengissä. Hengissä pysymiseksi vaaditaan volyymia ja siihen tarvitaan edullisempaa mallistoa tai vaihtoehtoisesti merkkiä pidetään elossa Kiinan valtion tuella.

Onhan nuo omalla tavallaan tyylikkäitä pelejä kaikesta huolimatta. Ei vaan oikein tuo hinnoittelu ja mallisto kohtaa omia tarpeitani ja resurssejani.
 
Tästä muotoilusta pitäisi varmaan avata uusi keskustelu. Sen verran kommentoin Penguinin analyysiä, että tottakai jokainen merkki haluaa luoda brändin, johon kuuluvat tietyt ko. merkille ominaiset tunnusmerkit. Ainakin omasta mielestäni moni japanilais- ja korealaismerkki kärsii poukkoilusta juuri tuossa brändäyksessä, kun jopa auton logoa munklataan liian usein. Näin mielikuva tietyt piirteet omaavasta merkistä ja mallisarjasta helposti hämärtyy. Siinä mielessä pidän kovastikin esim. VAG-konsernin maltillisiin muutoksiin perustuvasta muotoilulinjasta.

Mutta nyt toivon, että tämä muotoiluun liittyvä keskustelu siirtyy pian avaamaani uteen topicciin.
 
Nyt täytyy olla kyllä Penguinin kanssa eri mieltä ja kompata Qualityä. Toki männävuosien Volvot edeltäjineen ja seuraajineen olivat yhdestä puusta veistettyjä, mutta nämä viimeisimmät uudemmat Q:nkin mainitsemat mallit ovat poikenneet aikaisemmasta aika lailla. Tästä syystä tämä uusi XC90:n onkin muotoilullisesti pienoinen pettymys. Tosin siinä en ole Q:n kanssa samaa mieltä, että XC60:n olisi mennyt överiksi. Olisi vain tämä 90:n seurannut samalla linjalla.
 
Penguin sanoi:
Noiden mittojen mukaan tuo on isokokoinen farmari, ei mikään maasturi, citymaasturi tai SUV. Maavara on vähän korkeampi kuin matalammissa autoissa, mutta liki kolme metrinen akseliväli ja pitkät ylitykset syövät senkin edun aika tehokkaasti. Ulkonäöllisesti tuossa ei mielestäni ole oikein mitään uutta, samanlaista pientä nyanssien hieromista, jota Volvo on harrastanut jo ainakin 15 vuotta. Onhan näin toki heti tunnistettavissa Volvoksi ja vanhemman Volvon omistajat tykkäävät kun auto ei vanhene ulkonäöllisesti niin nopeasti. Katselin noita kuvia tuosta ja jotenkin tuo ruotsalaisuuden korostaminen alkoi menemään liiallisuuksiin erilaisissa yksityiskohdissa. Osa yksityiskohdista myös sellaisia, että niillä pyritään vain nostamaan hintaa korkeammaksi. Mitähän tuon hybridi-käyttöisen huippumallin hinta tulee olemaan.
Mitä sä horiset :eek:
Maavara näkysi olevan 23,7cm vakoina ja offroad tilassa lähes 27cm!!
Eli kyllä taitaa pikkaisen enemmän olla tuota maavaraa, kuin mainitsemissa "matalammissa autoissa"!
Mitäs ne matalammat auton muuten on ;D
Todella on isokokoinen farkku, kun korkeutta on likemmäksi 180cm! 2700kg näkyisi olevan tuo kärryn vetokyky!
Ehkä kannattaa tutustua tuohon datasivuun ennen kuin laukoo ihan päättömyyksiä ;)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg
 
Penguin sanoi:
samanlaista pientä nyanssien hieromista, jota Volvo on harrastanut jo ainakin 15 vuotta.

Volkswagen on harrastanut tuota jo 30 vuotta, ja ihan hyvin kauppa käy. Niin ja Audi myös. Skodakin on VAG:n vahvassa konserniohjauksessa lähtenyt samoille linjoille... joten ei mitään tavatonta tässä :p
 
Marty McFly sanoi:
Nyt täytyy olla kyllä Penguinin kanssa eri mieltä ja kompata Qualityä. Toki männävuosien Volvot edeltäjineen ja seuraajineen olivat yhdestä puusta veistettyjä, mutta nämä viimeisimmät uudemmat Q:nkin mainitsemat mallit ovat poikenneet aikaisemmasta aika lailla. Tästä syystä tämä uusi XC90:n onkin muotoilullisesti pienoinen pettymys. Tosin siinä en ole Q:n kanssa samaa mieltä, että XC60:n olisi mennyt överiksi. Olisi vain tämä 90:n seurannut samalla linjalla.

Isäntä on vaihtunut talossa XC60 ja uuden XC90 välillä. Jossain sen on näyttävä.
 
Harza sanoi:
Uudelta vanhalta, vai peräti HJ sarjalta ;D
Omasta mielestä se näyttää tunnistettavasti edestä ja varsinkin takaa Volvolta, mutta jatketaan linjaa.
Voihan se myös näyttää tältäkin, kun oikein pinnistää mielikuvitusta, 4rengasta, ratti, tuulilasi ...
2014-Audi-Q7.jpg
 
Ihan jees tuo uusi xc90... kyllä mä sillä ajelisin.
Ja on varmasti mukava ajaa, hyvät penkit ja ergonomia.
Tuossa toimii viel android sekä apple puhelimet ja stereot ovat varmasti hyvät.  8)
 
MoFFe sanoi:
Ihan jees tuo uusi xc90... kyllä mä sillä ajelisin.
Ja on varmasti mukava ajaa, hyvät penkit ja ergonomia.
Tuossa toimii viel android sekä apple puhelimet ja stereot ovat varmasti hyvät.  8)

Jep, luulen että sisätilan kaikki tekniikka on aivan viimeisen päälle kunnossa tässä autossa. Stereoiksi voi ottaa Bower&Wilkinsin setin mikä näkyy muutamissa sisäkuvissa. Eri asia että mitä se sitten tulee maksamaan. Toivottavasti ei mitään Audi Q7 B&O luokkaa  :D
 
völvöxc60 sanoi:
Mitä sä horiset :eek:
Maavara näkysi olevan 23,7cm vakoina ja offroad tilassa lähes 27cm!!
Eli kyllä taitaa pikkaisen enemmän olla tuota maavaraa, kuin mainitsemissa "matalammissa autoissa"!
Mitäs ne matalammat auton muuten on ;D
Todella on isokokoinen farkku, kun korkeutta on likemmäksi 180cm! 2700kg näkyisi olevan tuo kärryn vetokyky!
Ehkä kannattaa tutustua tuohon datasivuun ennen kuin laukoo ihan päättömyyksiä ;)
http://teknikensvarld.se/wp-content/uploads/2014/08/nya-volvo-xc90-2015-148.jpg

Ole hyvä vaan. Kerro kun olet tutustunut ja ymmärtänyt lukemasi. 2700 kg vetopaino on lähinnä vitsi, jos sitä tämän kokoluokan autoa markkinoidaan muka maasturina. Itseasiassa se on vitsi markkinoidaan ihan minkä ajoneuvoluokan autossa tahansa tässä koossa. Pienemmätkin maasturit vetivät jo 25 vuotta sitten 3 tonnia ja tänä päivänä saa perään laittaa kaiken sen mitä laki sallii eli 3500 kg.

Pysyn kannassani siitä että olevinaan maastoautoksi maavara on pieni ja akseliväli suuri. Ylityskulma on vain 18 astetta, korotettunakin vain 20 astetta, kun se esim. Toyota Land Cruiserissa ja Mitsubishi Pajerossa on 22 astetta ja Land Rover Discovery 4:ssä 27 astetta. Lähestymis- ja jättökulmia ei teknisistä tiedoista irtoa eikä saa lasketuksi, kun niihin vaikuttavat etu- ja takahelmojen muodot. Ylitysten perusteella nekään kulmat eivät kuitenkaan kummoiset ole, jos maasturiksi haluaa. Jättökulman kanssa tosin haastetta kaikissa isoissa maastureissakin, johtuen poikkeuksetta pitkästä takaylityksestä. Jäädään odottelemaan saako näillä mitoilla uuden nelivetoisen XC90:sen rekisteröityä M1G-ajoneuvoluokkaan. Vanhoista suurin osa on siinä luokassa, mutta jostain syystä kaikki nelivetoisetkaan eivät täytä luokan ehtoja. Veikkaisin, että on rengastuksesta kiinni.