https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo XC60 (2018-)

Pravda75 sanoi:
Auto (T8, noin 95 tkm) oli eilen huollossa ja se sai uudet ohjelmistopäivitykset. Pure-moodissa range on ollut viime aikoina 36-38 km, mutta nyt range palasi alkuperäiselle tasolle (40 km). Onkohan kasvu saatu aikaiseksi akun "elvytyksellä" vai minini- ja maksimivaraustasoja laajentamalla?
Voisko olla että kun softat päivitetty niin auton tallentama data ajetuista sähköajoista/rangesta pyyhkiytynyt ja nyt näyttää jonkin aikaa tehtaan oletusta eli 40km?
Palaa pian takaisin näyttämään aiemmipia kunhan ajat perusmatkoja...
 
CarMan sanoi:
Voisko olla että kun softat päivitetty niin auton tallentama data ajetuista sähköajoista/rangesta pyyhkiytynyt ja nyt näyttää jonkin aikaa tehtaan oletusta eli 40km?
Palaa pian takaisin näyttämään aiemmipia kunhan ajat perusmatkoja...
Veikkaan samaa, ei kannata juhlia ennen kuin myös toteunut ajomatka on noussut. Sama efekti kävi kun omaa entistä plugari BMW:tä päivitettiin. Auton sähkönkulutusmuisti nollautui ja näytti alkuun epärealistista sähkökantamaa, kunnes opetteli taas käytönmukaisen ennusteen.
 
VJK sanoi:
Veikkaan samaa, ei kannata juhlia ennen kuin myös toteunut ajomatka on noussut. Sama efekti kävi kun omaa entistä plugari BMW:tä päivitettiin. Auton sähkönkulutusmuisti nollautui ja näytti alkuun epärealistista sähkökantamaa, kunnes opetteli taas käytönmukaisen ennusteen.
Ei tuo täyden akun range taida kyllä perustua käyttöön, vaan ylipäänsä teoreettiseen maksimiin. Vaikka ajat päivittäin motarilla sähköllä lyhyillä matkoilla akun tyhjäksi niin silti se sitä 37 km näyttää kun ladattu täyteen.

Omassa V60 T8 on sama 37 km, noin 1 km per vuosi tullut alaspäin uuden 40km rangesta. Ja käytännön tasolla ei tuota edelleenkään huomaa.
 
Näinhän nämä toimitukset siirtyilee. Vielä muutama viikko sitten piti auton (XC60 T6) tulla tässä kuussa ulos linjalta, nyt päivitetty tieto kertoo että tammikuun lopussa, eli helmikuun puolivälin jälkeen menee reilusti luovutus - edellyttäen että tuo aika pitää. Sinällään harmillista että työsuhdeautosta kyse, niin verotuksellisesti tulee turskaa.
 
pallep sanoi:
Näinhän nämä toimitukset siirtyilee. Vielä muutama viikko sitten piti auton (XC60 T6) tulla tässä kuussa ulos linjalta, nyt päivitetty tieto kertoo että tammikuun lopussa, eli helmikuun puolivälin jälkeen menee reilusti luovutus - edellyttäen että tuo aika pitää. Sinällään harmillista että työsuhdeautosta kyse, niin verotuksellisesti tulee turskaa.
arvelinkin, että tällaista seuraa kun viikon kai nyt tehdas on ruotsissa kiinni.
itse koitin s.postilla kysellä oman V60 T6 tilannetta myyjältä, mutta eihän noi vastaa... harmillista tomintaa.
joulukuun puoliväliin oli viimeisin arvio ja tammikuun luovutukseen kylläkin menisi
kovin pitkälle en toivoisi menevän kuitenkaan siitä, koska huolto odottaa helmikuun lopulla (oma auto..)
 
Alle 2 vuotta vanha auto (XC60 T6) ja nyt toistamiseen lukkojen avaus kahvoja koskettamalla ei toimi. Kerran kahvat vaihdettu, samoin lukot. Takaluukun pumput vaihdettu ja taas jää luukku välillä puoleen väliin. Vähän aikaa sitten tuli taas kilpikonna keskiruutuun mutta meni ohi odottamalla parkissa (buuttaus).

Muuten pidän autosta, hyvä ajaa, kelissä kuin kelissä, tämän päivän "tappokelissäkin" "neliveto" päällä. Aika vähissä kiinnostavammat työsuhdevaihtoehdot.
 
Näkemyksiä tällaisen 2020 T8 hankinnasta tällä hetkellä? Paljon voi odottaa rangeksi kesä/talvi?

puuttuuko jotain olennaista varustelusta?
  • Automaattivaihteisto Geartronic 8-vaihteinen
  • Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja
  • Varustepaketti Technic Pro
  • HUD
  • Panoraamakattoluukku
  • Pysäköintikamera 360°
  • Pysäköintitutka taakse ja eteen
  • Polttoainetoiminen lämmitin ajastimella
  • Intellisafe Assist mukautuva vakionopeudensäädin
  • Intellisafe Surround (BLIS ja CTA)
  • Nahkaverhoilu
  • Volvo On Call
  • Sensus navigointi
  • Apple CarPlay ja Android Auto
  • LED High Level mukautuvat ajovalot ja täysaktiiviset LED kaukovalot häikäisynestoautomatiikalla
  • LED päiväajovalot "thor's hammer"
  • Automaattinen ilmastointi ECC
  • Integroidut lastenistuimet
  • Etuistuimien reisituen säätö
  • Sähkötoiminen kuljettajanistuin muistilla
  • Lämmitettävät etuistuimet
  • Takaistuimen selkänojat alastaitettavat 40/60
  • Automaattisesti himmenevät tausta- ja ulkopeilit
  • Rengaspaineen valvontajärjestelmä
  • Sähkötoimiset ja -lämmitteiset ulkopeilit
  • Bluetooth-järjestelmä
  • Kaistavahti ja kuljettajan tarkkailutoiminto
  • Mäkilähtöavustin
  • Sadetunnistin
  • Tummennetut takalasit
  • Laminoidut äänieristelasit
  • Aktiivinen kaistallapitoavustin
  • Avaimeton ajojärjestelmä ja kauko-ohjattu keskuslukitus
  • Ohjaustehostin
  • Sensuksen kauko-ohjaus ohjauspyörässä
  • Sensus Connect Audio High Performance 9,3" kosketusnäytöllä
  • City Safety -järjestelmä
  • Isofix-kiinnikkeet takasivuistuimilla
  • Isojen eläinten havaitsemistoiminto
  • Sivuturvatyynyt ja IC-turvaverhot
  • Sähkötoimiset lapsilukot
  • Tieltäsuistumissuoja
  • WHIPS-suojajärjestelmä
  • Digital-mittaristo 12
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Sähkötoiminen takaluukku
  • Säädettävät ajotilat
  • Inscription Crystal vaihdekepin nuppi
  • Kojetaulun päälinen keinonahkaa
  • Integroidut tuplapakoputkenpäät
  • Lämmitettävät tuulilasinpesusuuttimet
 
Pilot Assist II puuttuu mutta en pidä minään tärkeänä varusteena sitä. Kiva avustin pitemmillä siivuilla kyllä mutta ei sitä kaipaa vaikka sitä ei olisikaan.
 
Meillä on100tkm ajettu V60 T8 joka aina ulkona.
Todelliset ranget siinä on kesällä maksimissaan 40km ja nyt viimeviikolla ajelin sillä pikkupakkasella 25km ja akku loppu.
kaupungissa ei vielä ilmanvastus ole merkittävä ero, niin varmaan samaa luokkaa XC60:ssä?
 
Onko tuo Pilot II käytännössä mukautuva vakkari + kaistallapito/kevyt ohjausapu?

Autossa näkyi kyllä tämä Pilot Assist kuvake ruudussa ja valittavissa nopeusrajoittimen ja muksutuvan vakkarin lisäksi https://www.volvocars.com/images/su...7e89c0a80152108cee5f_1_--_--_VOICEpnghigh.png
Vm20 hinnastossa Pilot assist II on ollut vakiona inscription ja r-d varustetasoissa.

Itsellä vm19 T8 jossa on sen 1kwh pienempi akku kuin vm20:sissä ja sillä on päässyt jopa 40km parhaimmillaan kesällä ja pikkupakkasessa 25km. Kuten Kaapolla v60 llä.

Arkiajossa kun työmatkalla on 60-80kmh nopeudet niin ehkä keskimäärin kesällä päässyt 36km ja talvella 22km (kun pakkasta on alle -10).
Niin nämä on siis Pure sähkömoodila ajettuna.
Hybrid moodissa 3-5km vähemmän...

Sähköllä ajaessa lämmitykseen webasto kuluttaa 0,8-2,0l/100km riippuen tietenkin keskinopeudesta. Eli tuo pienin on työmatkalla 65kmh nopeudella ja kaupunkiajossa tuon 2l/100km paikkailla.
 
Onko tuo Pilot II käytännössä mukautuva vakkari + kaistallapito/kevyt ohjausapu?

Autossa näkyi kyllä tämä Pilot Assist kuvake ruudussa ja valittavissa nopeusrajoittimen ja muksutuvan vakkarin lisäksi https://www.volvocars.com/images/su...7e89c0a80152108cee5f_1_--_--_VOICEpnghigh.png
Ok, ei vaan näkynyt varustelistauksessa. Kyllä se sitten löytyy. Tosiaan sellainen avustin jonka avulla voi esim. moottoritiellä ajaa täysin ilman aktiivista ajamista.
 
Mulla on V90 T8 MY20 ja siinä ei ole Pilot Assist II lisävarustetta, eikö sitä ollut saatavilla. Voi olla, että XC60 menee eri tahdissa, mutta Volvolla on myös puolikkaita vuosimalleja, joten MY20.5 ehkä sen sisälsi.

Yllä olevassa autossa on lähes kaikki varusteet paitsi tuuletetut ja hierovat etuistuimet, tummennetut takalasit ja B&W Audio. Technic Pro paketti muistaakseni sisälsi Harman Kardon audiot, joka sekin vakiota parempi.
 
Tekniikka Pro toi mukanaan vain HUDin ja 360 kamerat VM 2020. Harman Kardonit ei ainakaan tässä vuosimallissa kuuluneet pakettiin. Mielelläni vaihtaisin HUDin parempiin stereoihin.
 
Tuli ajeltua viikonloppuna vajaa tuhat kilsaa pimeitä maanteitä automaattikaukovalot kokoajan päällä. Neljä kertaa vastaantulija, mukaanlukien yksi jakeluauto, vilkutteli valoja, enkä keksinyt mitään muuta syytä kuin, että vastaantulija ei huomaa puolikkaalle vaihtumista. Vai voisiko olla, että valojen suuntaus on muuttunut, kun aikaisemmin en ole vastaavaa kokenut. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ärsyttävätkö XC60n adaptiiviset valot vastaatulijoita?
 
^juuri radiossa joku soittaja valitteli sitä, kun matriisivalot ei vaihda kokonaan lyhyille, vaan valon yläosa jää pitkille. Henkilöautoja kohdatessa tämä ei haitanne, mutta raskas liikenne on eri juttu. Aika tyhmää jos se on toteutettu noin.
 
^Tuskinpa tuollaista toteutusta on missään autossa. Rekat vilkuttelee, kun automaattivalot pitää pitkiä osittain mäen takana olevalle rekalle, kun sen valoja ei näy vaikka hytistä vastaantulevan jo näkee
 
Onko XC60:n ilmajousituksesta minkälaisia kokemuksia? Jossain revikoissa sitä on ylistetty maasta taivaaseen ja moitittu teräsjousia jäykiksi. Koitin nyt oikein ajatuksella pohtia tuota alustaa ajon aikana, enkä nyt sitä mitenkään kovaksi kokenut.
 
Kovasti samaa hieman pintakovaa tyyliä kun Volvossa tapana.
Jos ihan omalla rahalla hankkii ja meinaa pitkään pitää niin kannattaa välttää.
Omassa jäätyi muutaman kerran venttiilit niin että auto jäi alas.