https://go.popvakuutus.fi/t/t?a=1891764192&as=1920463831&t=2&tk=1

Volvo XC40 (2018-)

Eli tämäkin on ihan mekaanikosta/huoltoliikkeestä kiinni vaihtavatko vai ei..
Esitin omemakeenikolle polestarista vedeon jossa sama huurtumioire ja miten sisäilmankierto oli syynä sekä miten korjattu. -> sanoi että vaihdetaan anturi.
Olin toki aiemmin reklamoinut useasti tästä mutta nyt kun osa vaihdettiin videon perusteella niin pitää olla tyytyväinen lopputulokseen.
 
Harmillista.
No jos aiot pitää auton pidempään niin anturi maksaa noin 110e plus vaihto eli suhteellisen pienellä rahalla saa kokeiltua korjautuisko sinunkin auto.

Omaan sain se takuuvaihtona vaikka ei ollut vikakoodeja ja huurtuminen loppui.
takuuta on vielä 40tkm verran ja syksyllä jos/kun ongelma palaa, niin pitää sitten hoidattaa kuntoon.
ehkä silloin on jo tieto kiirintynyt huoltomiehille mitä pitää tehdä.

kesän ylihän ei tätä ongelmaa ole, mutta taas tänään näytin puhelimesta kuvia huurusta ja kerroin, että netissä on juttua,. että kosteusanturin vaihdolla voi korjaantua....
eivät vaan ottaneet asiakseen
 
"Pysäköinti-ilmastointi Ei käytettävissä tilapäisesti" ilmoitus tuli viikko sitten, eikä hävinnyt maanantaihin mennessä.
Vika aiheutti sen, että esilämmitys ei toiminut eikä myöskään pysäköinti-ilmastointi.
Maanantaina varasin huollon. Ilmoituksen lisäksi oli sisäisiä vikakoodeja. Eilen torstaina huollossa vaihdettiin lämmitysyksikkö ja nyt toimii taas OK.
 

Liitteet

  • XC40_vika.jpg
    XC40_vika.jpg
    141 KB · Katsottu: 8
Lisäksi tuli ensimmäisen kerran virhe "Auto on offline-tilassa". Tuohon auttoi apin välimuistin tyhjennys.
 
Lisäksi tuli ensimmäisen kerran virhe "Auto on offline-tilassa". Tuohon auttoi apin välimuistin tyhjennys.

Minulla tuo ilmoitus on tullut joitain kertoja jo aiemmillakin versioilla. Jos auto on ollut piuhan päässä, sähköt pois latauslaitteesta ja takaisin päälle on auttanut, siihen auto havahtuu.

Nyt kun kerroit tuon välimuistikikan, niin sehän tarkoittanee, että ohjelma tuomitsee tuon offline-tilan viimeisen tilapäivityksen aikaleimasta. Sähkökatko aiheuttaa autosta uuden päivityksen pilveen, joka tulee sitten ohjelmaan asti, ja offline-tila poistuu. Saman tekee välimuistin tyhjennys, ohjelma pyytää tällöin uudet tilatiedot pilvestä, joka puolestaan pyytää ne autosta.
 
Lämmitysajastin oli näköjään hypännyt tunnilla eteenpäin. Kannattaa muidenkin katsoa, niin ei tarvitse huomenna lähteä kylmällä autolla töihin 😉
 
Tuli heitettyä tuossa viikoloppuna PKS-Vaasa-PKS - lenkki ekana pidempänä reissuna koko perhe kyydissä ja kyllähän tämän Volvon kulutus tosiaan melkoisen jäätävä on, varsinkin kun mennessä oli yhdistelmä kova vastatuuli+ajoittainen vesisade+kesärajoitukset. Päälle 30 kWh/100 km oli mennessä kulutus, takaisintullessa rapiat 25. Toki pienten lasten kanssa reissatessa taukoja joutuu pitämään joka tapauksessa sen verran, että eipä tuossa auto mitenkään matkaa hidastanut. Alle 22 kWh/100 km päiväkulutusta en ole vielä kertaakaan nähnyt edes matalavauhtisessa lähipyörityksessä, mutta toisaalta aika sama kun kotisähkö on halpaa ja ihan hyvin on juissi arkiajon tarpeisiin (ei juuri koskaan yli 200 km / päivä) riittänyt.

Positiivisena puolena oli se, että kun auton kulutus on joka tapauksessa kohtuullisen isoa muodon ja jatkuvan nelivedon takia, huomasin tuossa kevään ekaa kalareissua tehdessä, että kevyen venetrailerin vetäminen ei juurikaan lisännyt kulutusta. :D
 
Tuli heitettyä tuossa viikoloppuna PKS-Vaasa-PKS - lenkki ekana pidempänä reissuna koko perhe kyydissä ja kyllähän tämän Volvon kulutus tosiaan melkoisen jäätävä on, varsinkin kun mennessä oli yhdistelmä kova vastatuuli+ajoittainen vesisade+kesärajoitukset. Päälle 30 kWh/100 km oli mennessä kulutus, takaisintullessa rapiat 25. Toki pienten lasten kanssa reissatessa taukoja joutuu pitämään joka tapauksessa sen verran, että eipä tuossa auto mitenkään matkaa hidastanut. Alle 22 kWh/100 km päiväkulutusta en ole vielä kertaakaan nähnyt edes matalavauhtisessa lähipyörityksessä, mutta toisaalta aika sama kun kotisähkö on halpaa ja ihan hyvin on juissi arkiajon tarpeisiin (ei juuri koskaan yli 200 km / päivä) riittänyt.

Positiivisena puolena oli se, että kun auton kulutus on joka tapauksessa kohtuullisen isoa muodon ja jatkuvan nelivedon takia, huomasin tuossa kevään ekaa kalareissua tehdessä, että kevyen venetrailerin vetäminen ei juurikaan lisännyt kulutusta. :D
Jotain hyvääkin, niin lataa kohtuullisesti ja tuottahan joku kirjoitti joskus, että vaikka vetäisi kuormaa, niin kulutus ei hievahda.

Mikä vuosimalli sulla on?
 
Jotain hyvääkin, niin lataa kohtuullisesti ja tuottahan joku kirjoitti joskus, että vaikka vetäisi kuormaa, niin kulutus ei hievahda.

Mikä vuosimalli sulla on?
My22 mutta 21 puolella ensirekattu. Latausnopeudet oli tosiaan ihan kelvollisia (135 kW piikki ja jotain 80 kWh keskiarvo). Toki nyt kun pysähdyttiin molempiin suuntiin syömään, siinä menee väkiselläkin noiden pikkuapinoiden kanssa se tunti, eli joku Burzum/Solterrakin olisi varmaan ladannut ihan tarpeeksi nopeasti. :D

Kaiken kaikkiaan meni kyllä yllättävän kivuttomasti ja varmasti olisi saanut optimoitua lataukset sun muut vielä tehokkaammiksi ja oma ajotyylikään ("perinteinen" rajoitus +5-10 km/h, surutta ohi jos joku jää yhtään nysväämään eteen jne.) ei varmasti ole kulutukselle se kaikista optimaalisin. Olisikohan 45€ ollut lataussähköt yhteensä (n. 840 km yhteismatka), plus jotain lantteja kotilatauksesta lähtiessä ja kohteessa 8A liruttelusta.

Mutta tosiaan, vetoautona Volvo on kyllä mukava ja onhan tuo rampilla operointi nelivedon kanssa vaan ihan eri hommaa, kuin nuhaisella etuvedolla aikaisemmin, varsinkin näin keväisin kun rampit on aivan tuhannen hiekassa ja kurassa.
 
Tuli heitettyä tuossa viikoloppuna PKS-Vaasa-PKS - lenkki ekana pidempänä reissuna koko perhe kyydissä ja kyllähän tämän Volvon kulutus tosiaan melkoisen jäätävä on, varsinkin kun mennessä oli yhdistelmä kova vastatuuli+ajoittainen vesisade+kesärajoitukset. Päälle 30 kWh/100 km oli mennessä kulutus, takaisintullessa rapiat 25. Toki pienten lasten kanssa reissatessa taukoja joutuu pitämään joka tapauksessa sen verran, että eipä tuossa auto mitenkään matkaa hidastanut. Alle 22 kWh/100 km päiväkulutusta en ole vielä kertaakaan nähnyt edes matalavauhtisessa lähipyörityksessä, mutta toisaalta aika sama kun kotisähkö on halpaa ja ihan hyvin on juissi arkiajon tarpeisiin (ei juuri koskaan yli 200 km / päivä) riittänyt.

Positiivisena puolena oli se, että kun auton kulutus on joka tapauksessa kohtuullisen isoa muodon ja jatkuvan nelivedon takia, huomasin tuossa kevään ekaa kalareissua tehdessä, että kevyen venetrailerin vetäminen ei juurikaan lisännyt kulutusta. :D
Kun laittaa kuomukärryn perään, niin moni pienikulutuksinen sähkis vie saman tai jopa enemmän kuin Xc40 sähkis kärryllä.
 
Jotain hyvääkin, niin lataa kohtuullisesti ja tuottahan joku kirjoitti joskus, että vaikka vetäisi kuormaa, niin kulutus ei hievahda.

Mikä vuosimalli sulla on?
Kyllä se nyt sentään hievahtaa ja kärryn koosta riippuen reippaastikin, mutta kulutuksen suhteellinen kasvu on sähköautoksi kohtuullinen. Ainakin muutaman vuoden takainen ID4 kulutti jarruttoman trailerin vedossa melkein saman kuin omani huomattavan paljon isomman ja paivamman jarrullisen kanssa. Vähän samahan se on kuin polttiksissa. Veturin tehoreservistä on hyötyä kaikin tavoin just kärryn kanssa, myös kulutushyötyä.
 
Tuon palikan tiedoissa lukee että vähintään 3/4 palan pinta-alasta tulisi ottaa paino vastaan -> volvossa on aika kapea se kantti mistä nostaa... Ite ajattelin vaan hallitunkin omalla kumilla nostaa ylös.
näin minä olen tehnyt ilman mitään vauroita. pokkaus kestää kyllä nostaa hallitunkilla
mahdollisimman ohut kumilevy tms väliin, koska tollainen paksumpi voisi haljeta ja auto tipahtaa yhtäkkiä 20-30mm
 
Nuo paksut, halvat tallat evät tahdo kestää kantista nostamista. Hain Etrasta pätkän sopivaa polyeteenitankoa, sorvin omistava kaveri katkaisi siitä parin sentin pätkät kummallekin, pyöräytti toiselle puolelle tunkkiin sopivan kolon ja jyrsi toiselle puolelle kanttiin sopivan uran. Kyllä pysyy ja kestää. En ole vielä ehtinyt kokeilla, että sopiiko myös tuoion shkö-Volvoon. S60 ja Fiestaan sopivaksi kun tehtiin.
 
Ja tosiaan auton helmassa on muoveissa sellanen n. 1cm kokonen kolmio joka osottaa nostopaikkaan jotka tosiaan tässä ihaan kuvassa punasella merkattuna

Ei sitä nostokohtaa oikein voi missata, kun helman kanttia on näkyvissä vain siinä nostokohdassa. Muualla se jää pohjamuovien väliin/alle piiloon.

Omaa on tähän asti tullut nosteltua kaverin tallissa saksinostimella, siis koko auto kerralla ilmaan. Siihen hommaan tarvitaan vähän paksummat nostopalat, jotta saksinostimen nostotaso ei osu akkupakettiin. Kakkosnelonen plus joku 30-40 mm kuminen nostotalla vielä lisäksi.
 
Noita paksuja talloja minäkään en uskaltanut käyttää juuri halkeamisen pelon vuoksi. Sensijaan ostin samasta Motonetistä paljon ohuemman ja todennäköisesti laadukkaamman Bahcon tunkin kumitallan. Se ei ainakaan haljennut, vaikka ei ihan tismalleen oman hallitunkin nostopäähän sovikaan.
 

Mulla on tää tunkki enkä käytä mitään tuon ja auton välissä. Tosin tossa sanotaankin että siinä on integroitu nostotalla.

Meillä tämä 1500 kg Bahco tunkki, jossa myös kumipintainen nostosilta. Hyvä hankinta mielestäni. Kevyehkö ja näppärä käyttää. Hinta 248€.

1744305816269.png
 

https://go.adt253.net/t/t?a=1072371070&as=1920463831&t=2&tk=1