https://yliteippaus.fi/

Volvo XC40 (2018-)

Tuo on kyllä erikoinen päätös Volvolta etteivät laita android sovellukseen latauksen säätöjä.
Ovathan nuo ollut hyvän aikaa Polestarilla apistä hoidettavissa myös android puhelimella.
 
Täällä uusi XC40 B3 Google, miten radiosta pystyy hakemaan ’manuaalisesti’ kanavan kun tietää taajuuden, automaattisesti sitä haluttua ei listasta löydy.

Ps. Kyllähän tuo Googlen systeemi on minun mielestä aika onneton ainakin tässä mallissa verrattuna Mersuun ja Volkkariin joista nyt viimeksi on kokemusta.
 
Volvoon XC40 twin MY24 lähti talvirenkaat alta pois tänään. On kyllä painavia käsitellä.
2 talvea ja 36 tkm noilla ajettu.
Nokian R5 SUV EV kitkat. Urasyvyysmittarilla sain nokian kulumismerkkejä vastaavat arvot, eli edessä 8mm ja takana 6 mm

Aika paljon enemmän takarenkaat kuluneet, mutta kilometreihin nähden kuitenkin kohtuullisesti.
Takarenkaiden kuluminen kertoo siitä, mistä Polestar2 ketjussakin keskusteltu, että auto on aika takavetopainotteinen.
Huomaa hyvin kun nyt hiekoitushiekan päältäkin risteyksistä lähtee, kuinka takapää sutaisee. viivettä siis on...
Samoin maantiellä ohitukseen lähtiessä liukkaalla kelillä saattaa lipsauttaa peräpäätä hieman ennenkuin etuveto tulee mukaan.

Koska on eripari renkaat, niin ensi talven jäljkeen varmaan ostan 2 uutta takarengasta vastoin kaikkia suosituksia, että edessä pitäis olla paremmat...

1742652635675.png
 
Muistankohan väärin vai oliko jotain arvailua että tuo minullakin oleva vanhempi MY22 olisi enemmän etuvetopainotteinen tai ns tasaisempi nelikko liikkeellelähtiessä?
Tämän talven aikana joka tapauksessa olen huomannut varsinkin paikallisen rautakaupan pihasta jyrkkään ylämäkeen oikein rasvaisen tuntusella jäällä tai oikein irtonaisella loskalla lähtiessä että perse kyllä lipsuu alta, mutta puolen metrin jälkeen etupää tarraa mukaan ja sit mennään nelivetoslaidissa ylös.
 
Olisikohan reilu satatonnia ajettu 21 vuosimallin nurkilla oleva T4 tai T5 plugari kuinka vaarallinen ostos, mitä kannattaisi erityisesti tarkistaa? 1.5 kone ainakin molemmissa, liekö muuta eroa kuin softa? Varmasti voitu käydä läpi tämmöinen muttei oikein keksi hakusanoja millä täältä saisi haettua, sivuja melkoisen paljon.
 
Volvoon XC40 twin MY24 lähti talvirenkaat alta pois tänään. On kyllä painavia käsitellä.
2 talvea ja 36 tkm noilla ajettu.
Nokian R5 SUV EV kitkat. Urasyvyysmittarilla sain nokian kulumismerkkejä vastaavat arvot, eli edessä 8mm ja takana 6 mm

Aika paljon enemmän takarenkaat kuluneet, mutta kilometreihin nähden kuitenkin kohtuullisesti.
Takarenkaiden kuluminen kertoo siitä, mistä Polestar2 ketjussakin keskusteltu, että auto on aika takavetopainotteinen.
Huomaa hyvin kun nyt hiekoitushiekan päältäkin risteyksistä lähtee, kuinka takapää sutaisee. viivettä siis on...
Samoin maantiellä ohitukseen lähtiessä liukkaalla kelillä saattaa lipsauttaa peräpäätä hieman ennenkuin etuveto tulee mukaan.

Koska on eripari renkaat, niin ensi talven jäljkeen varmaan ostan 2 uutta takarengasta vastoin kaikkia suosituksia, että edessä pitäis olla paremmat...

katso liitettä 121723
Paljonko all seasoneissa pintaa?
 
Onko tuo 2025 B3:n automaattiilmastointi todella näin huono toteutus vai onko se rikki heti kaupasta tullessa, automaatilla ei ilmaa paljoa sisään puhalla, käsikäytöllä kyllä tulee?
 
Muistankohan väärin vai oliko jotain arvailua että tuo minullakin oleva vanhempi MY22 olisi enemmän etuvetopainotteinen tai ns tasaisempi nelikko liikkeellelähtiessä?
Tämän talven aikana joka tapauksessa olen huomannut varsinkin paikallisen rautakaupan pihasta jyrkkään ylämäkeen oikein rasvaisen tuntusella jäällä tai oikein irtonaisella loskalla lähtiessä että perse kyllä lipsuu alta, mutta puolen metrin jälkeen etupää tarraa mukaan ja sit mennään nelivetoslaidissa ylös.
Sama kokemus myös minulla C40 twin vm22 mallista.
Meillä oli siis aiemmin c40 twin vm22 ja siinä myös liikkeelle lähtiessä vaikka liikennevaloista takarenkaan lipsuivat ensin ja sitten liikuttiin tasaisemmin nelivetona
Vaikka autossa oli (kuten sinun autossa) samanlaiset moottorit niin softalla siitä on tehty takavetopainotteinen ja liikkeelle lähtiessä takarenkaan pito loppuu ensin? Tai näin ajattelen.
Kun c40 tuli niin siinä oli softa 1.8 ja se oli todella paljon takavetoinen. Sitten joku 2.0 versiossa autosta tehtiin enemmän etuvetoinen ja auto todellakin puski ja perää ei tahtunut saada irti mitenkään.
Seuraavissa versioissa sitä taas palautetiin takavetoiseksi ja tasapainoiseksi.

Viime vuoden aikana sitten meillä oli yhtä aikaa käytössä xc40twin vm24 eli uudempi versio mottoreista.
Enemmän takavetoinen jo moottorien tehon puolesta.
Takarenkaan kuluvat varmasti enemmän tällä versiolla kun eturenkaat eivät vedä perustilanteessa laisinkaan. Eturenkaat pääsevät silloin vähemmällä.
 
Viimeksi muokattu:
automaatilla ei ilmaa paljoa sisään puhalla, käsikäytöllä kyllä tulee?
Ilmastointi toimii automaatilla vaikka puhallustehoa muuttaa.
Automaatilla se tarkoittaa kuinka suureksi puhallus voi nousta ja samalla sen alin puhallustaso nousee vähän ylemmäs.
Jos puhalluksen laittaa tasolle 4 niin ensin puhallus suuremmalla auto laskee puhallustehoa automaatilla alemmaksi kunhan sisälämpötila on saavuttanut halutun lämpötilan.
 
Pitää testata tällä systeemillä tuota automaatti. Kaikissa muissa autoissa mitä meillä on ollut niin ovat toimineet toisella tavalla, eli ei niihin mitään maksimi tai pohjanopeutta ole tarvinnut asettaa vaan automaatti on säätänyt sitä taroeen mukasn ylös-alas.

Käsitänkö nyt oikein että jos säädän itse automaatilla nopeuden 1 niin automaatti ei nosta sitä koskaan yli tuon?
 
Koska on eripari renkaat, niin ensi talven jäljkeen varmaan ostan 2 uutta takarengasta vastoin kaikkia suosituksia, että edessä pitäis olla paremmat...

Olet tainnut katsella vain autostadiumin suosituksia. 🤭 Kyllähän kaikki "viralliset" tahot suosittavat, että paremmat aina taakse.



 
Olet tainnut katsella vain autostadiumin suosituksia. 🤭 Kyllähän kaikki "viralliset" tahot suosittavat, että paremmat aina taakse.



no näinhän se olikin... ensi talvena menee varmaan sitten 2 takarengasta uusiksi
 
Takana 5 mm ja edessä 6 mm. tosin uutenakaan ei ollut muistaakseni kuin vähän päälle 7mm
yhden kesän oli alla ja 24 tkm niillä ajettu.

nämä ehkä vaihdan settinä pois oikeisiin kesärenkaisiin
Mulla menee huomenna uudet kitkat vielä alle. Aika tasaisesti kuluneet, mutta kyllä selvästi takarengas kuluneempi. Olisiko jopa sakoilla, että hyvä on vaihtaa.
 
Mulla menee huomenna uudet kitkat vielä alle. Aika tasaisesti kuluneet, mutta kyllä selvästi takarengas kuluneempi. Olisiko jopa sakoilla, että hyvä on vaihtaa.
Tämä varmaan selittää senkin, kun tuo vanhempi malli kaiketi nelivetona tasapainoisempi (Polestar 2 ketjussa myös aiheesta)
tasaisempi renkaiden kuluminen, kun edessä aina kai vähän vetoa? uudemmissa etumoottori kytketään irti ellei tarvita.
kulutus pienempi uusissa, mutta lipsauttelee perää hieman liukkaalla.

aikoinaan Audeissa (Torsen) kaikki renkaat kuluivat tasaisesti. oli myös paras neliveto mitä itsellä ollut
 
Käytin autoa 60 ykm huollossa ja samalla asentui 3.4.4. softa.
en tiedä johtuuko siitä vai jostain muusta tilapäisestä ietoliikenteen hitaudesta, mutta keskinäytön kartta vähän takkuisesti päivittää näkymiä. ratin takana näyttö päivittyy ok.
kokeilin sateliitti & normikartalla. ruudun yläreunassa karttaan tulee kuva melkoisella viiveellä esim jonkun käännöksen jälkeen tai tunnelista kun yötilasta vaihtuu päivänäyttöön
en nyt muuta eroa softassa huomannut, kuin että ratin taakse tule se navin saapumisaika ym. arvio

Huurtumisesta kysyin, niin ei ollut tietoa korjauksista. vikamuistissa ei koodeja, niin mitään ei tehty... olin toki huoltoa varatessa tästä maininnut, mutta eivät viitsi ottaa asioista selvää.
autossa on vielä ilmaiset huollot, niin sulat ja raitisilmasuodatin ja muut tarkastukset 0€
 
Huurtumisesta kysyin, niin ei ollut tietoa korjauksista. vikamuistissa ei koodeja, niin mitään ei tehty...
Harmillista.
No jos aiot pitää auton pidempään niin anturi maksaa noin 110e plus vaihto eli suhteellisen pienellä rahalla saa kokeiltua korjautuisko sinunkin auto.

Omaan sain se takuuvaihtona vaikka ei ollut vikakoodeja ja huurtuminen loppui.
 
Käytin autoa 60 ykm huollossa ja samalla asentui 3.4.4. softa.
en tiedä johtuuko siitä vai jostain muusta tilapäisestä ietoliikenteen hitaudesta, mutta keskinäytön kartta vähän takkuisesti päivittää näkymiä. ratin takana näyttö päivittyy ok.
kokeilin sateliitti & normikartalla. ruudun yläreunassa karttaan tulee kuva melkoisella viiveellä esim jonkun käännöksen jälkeen tai tunnelista kun yötilasta vaihtuu päivänäyttöön
en nyt muuta eroa softassa huomannut, kuin että ratin taakse tule se navin saapumisaika ym. arvio

Huurtumisesta kysyin, niin ei ollut tietoa korjauksista. vikamuistissa ei koodeja, niin mitään ei tehty... olin toki huoltoa varatessa tästä maininnut, mutta eivät viitsi ottaa asioista selvää.
autossa on vielä ilmaiset huollot, niin sulat ja raitisilmasuodatin ja muut tarkastukset 0€
Oliko jarrunesteet ok? Mietin josko vaihdattaisi jarrunesteet tässä 60tkm huollossa..

Voin siis olettaa etten minäkään saa anturia vaihdetuksi jos eivät kerran tee mitään jos vikakoodeja ei ole muistissa..
 

https://pin.virtasenkauppa.fi/t/t?a=1637080522&as=1920463831&t=2&tk=1