- 4.3.2017 klo 17:25 / Volvo V90 Momentum D3 150hv automaatti koeajo
Tulipa tänään koeajettua uusi 90-sarjalainen. S90:stä ei ollut koeajettavissa tuolla 150hv dieselillä, joten farkulla piti sitten koeajo suorittaa.
Auto oli seissyt yön ulkona, joten pääsi istahtamaan kylmään kabiiniin, ja eihän nuo auton kangaspenkit ainakaan kylmiltä tuntuneet toisin kuin omat nahkajakkarat.
Melko nopsaan auto lämpenikin tuollaisessa 0-asteisesa kelissä. Kaivokselan Biliasta nokka kohti Hämeenlinnaa. Auto vaikutti heti ensi metreiltä melko ketterältä suuresta koripituudesta huolimatta. Ohjaus oli myös mukavan kevyt. Motarilla huomio kiinnittyi rengasääniin, jota tulvi tietty farkun tavaratilan puolelta (tämä lienee paremmalla mallilla sedanissa. Renkaina autossa 17" nastarenkaat"), ei nyt mitenkään hirveän häiritsevää, mutta huomattavaa kuitenkin.
Maantiellä ohjauksessa oli omaan makuuni havaittavissa jonkunlaista sellaista "teennäistä" ohjaustuntumaa, oli kuitenkin "ihan hyvä".
Jousitus voisi olla omaan makuun hieman pintapehmeämpi, ei se huono ollut mutta hieman kovahko kuitenkin.
Hiukan ärsytystä aiheutti matkustamon lämpötilam säätö, joka pitää tehdä kosketusnäytön paneelin kautta hiukan hankalasti. Miksei voisi jättää tällaisen perusasian säädettäväksi ihan ulkoisilla "nappuloilla". Myöskin penkin lämppärit olivat kosketusnäytöstä säädettävät.
Täytynee tuo vielä käydä S-mallisenakin kokeilemassa, jos vaikka innostuisi enemmän
Auto oli seissyt yön ulkona, joten pääsi istahtamaan kylmään kabiiniin, ja eihän nuo auton kangaspenkit ainakaan kylmiltä tuntuneet toisin kuin omat nahkajakkarat.
Melko nopsaan auto lämpenikin tuollaisessa 0-asteisesa kelissä. Kaivokselan Biliasta nokka kohti Hämeenlinnaa. Auto vaikutti heti ensi metreiltä melko ketterältä suuresta koripituudesta huolimatta. Ohjaus oli myös mukavan kevyt. Motarilla huomio kiinnittyi rengasääniin, jota tulvi tietty farkun tavaratilan puolelta (tämä lienee paremmalla mallilla sedanissa. Renkaina autossa 17" nastarenkaat"), ei nyt mitenkään hirveän häiritsevää, mutta huomattavaa kuitenkin.
Maantiellä ohjauksessa oli omaan makuuni havaittavissa jonkunlaista sellaista "teennäistä" ohjaustuntumaa, oli kuitenkin "ihan hyvä".
Jousitus voisi olla omaan makuun hieman pintapehmeämpi, ei se huono ollut mutta hieman kovahko kuitenkin.
Hiukan ärsytystä aiheutti matkustamon lämpötilam säätö, joka pitää tehdä kosketusnäytön paneelin kautta hiukan hankalasti. Miksei voisi jättää tällaisen perusasian säädettäväksi ihan ulkoisilla "nappuloilla". Myöskin penkin lämppärit olivat kosketusnäytöstä säädettävät.
Täytynee tuo vielä käydä S-mallisenakin kokeilemassa, jos vaikka innostuisi enemmän