https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo V50

-TimoS-

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
3 682
Tämä oli kiva pirssi.

Otsikkoa täsmennetty. - Quality -
 

Liitteet

  • V50 2008.jpg
    V50 2008.jpg
    153,9 KB · Katsottu: 347

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
15 122
Tykkäsitkö ohjauksesta?

Mulla oli reilu viikko takaperin pari päivää 1.6 ekodieseli V50. En tiedä onko vain ko mallin ominaisuus, mutta ohjaus oli kyllä aika paha!?

Omassa Subarussa ohjaus on yksi heikoista lenkeistä kun vertaan sitä toisiin autoihin. Mutta V50:ssä oli kyllä vielä selkeän harppauksen tunnottomampi. Älytön tehostus ja ei minkäänlaista vastetta, ennenkuin vauhtia oli likimain satanen. 80kmh tuossa kotikylän mutkaisella sivutiellä ei ollut herkkua.

Muuten kyllä kokoisekseen ihan aito Volvo. Lämmin ja miellyttävä auto.
 

-TimoS-

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
3 682
Varmaan jotain vikaa "kulmissa" jos V50 antaa aihetta arvosteluun.
Se on kyllä ok ajettavuudeltaan, kärsii vertailun myös pykälää kalliimpikin vehkeisiin.
 
T

TeBsu

Vieras
Eikös V50 oo samalla pohjalevyllä kun Focus? ajettavuushan pitäs olla hyvää luokkaa, jos näin on.. Itelle jäi kahesta focuksesta mieluisat muistot ohjaustuntumasta...
 
B

Bad Lieutenant

Vieras
Itsellänikin ainoat kokemukset V50:stä on Hertzin vuokra-autosta, jolla päästelin muutaman sata kilometriä. Ohjaus oli selkeästi auton parhaita puolia.
 

tuRboman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
15 122
Voiko olla eco mallissa erilainen ohjaus? Kun ei siinä suuntavakaudessa mitään vikaa ollut. Tunto vain puuttui hitammassa vauhdissa kokonaan.

Oli muuten tuossa ohjauspyörässä ollut alumiininen koriste aika ärsyttävä paljaille käsille. Lämmitertävän ratin vastakohta ;)
2evatepa.jpg
 

Marty McFly

Klassikkoainesta
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
2 429
Meillä oli V50 2.4A (140hp) Momentum vm. 2008 uudesta saakka reilut kolme vuotta, ja pidimme autosta kovasti. Mukava jousitus, melko hiljainen, lämmin, sisustan laatuvaikutelma hyvä, hyvännäköinen (toki makuasia), ergonomia ja ajoasento erinomainen, ajotuntuma ja ohjausvaste oli ok, ja suuntavakavuus ihan huippuluokkaa. Plussana oli myös erinomaisen hienosti toiminut Hertsikan Bilian omamekaanikkopalvelu, jonka systeeminä soisi leviävän muillekin merkeille.

Miinuksena vastaavasti oli turhan herkästi luistattava mehuautomaatti, 2.4 koneen kulutus nykymittapuun mukaan, sekä tavaratilan koko ja takatilat.

Auto meni vaihtoon siitä syystä, että ykkösautoksi ja toisen lapsen tullessa mukaan kuivoihin tilat jäivät ahtaiksi (ykösautoksi tuli Peugeot 5008 työsuhdeauto), ja vastaavasti kakkosautoksi se olisi kuitenkin ollut tuohon aikaan meille liian arvokas pidettävä, ja kakkosautossa ei tilaa kuitenkaan tarvittu tuon Volvonkaan vertaa. Auto myytiin suoralla kaupalla yksityiselle ja tilalle hankittiin pienempi ja halvempi (ostaa ja omistaa) samanikäinen Peugeot 308 VTi 120 HB Sport. Välistä jäänyt raha käytettiin saman vuonna aikaisemmin hankitun omakotitalon sisustamiseen, joka oli myöskin taustalla ja osasyynä "downgreidaukseen".

Jos olisin nyt hakemassa kakkosautoa ja jos farkku olisi tarpeen niin V50 facelift (eli 2008-->) olisi melko korkealla listallani. Lapsettomalle tai muuten pääosin yksin/kaksin ajavalle tuo sopii mainiosti myös ykkösautoksi. Mielestäni muotoilu on kestänyt aikaa yllättävän hyvin, ja sopivan värisenä ja sopivilla ulkonäköön vaikuttavilla varusteilla tuo ei nykyliikentessä "häpeä" yhtään. Suosittelen.
 

nemos

Klassikko
Liittynyt
24.12.2013
Viestejä
3 770
tuRboman sanoi:
Voiko olla eco mallissa erilainen ohjaus? Kun ei siinä suuntavakaudessa mitään vikaa ollut. Tunto vain puuttui hitammassa vauhdissa kokonaan.

Vanhempieni vm. 2010 Drive-E:ssä ainakin on mainio ja tunnokas ohjaus.
 

aquarius

Vakiokalustoa
Liittynyt
5.1.2014
Viestejä
950
Mulla oli V50 2.0D Powershift 2009 ja siinä oli hyvä tunto ohjauksessa. Emännän 2010 1.6D Drive mallissa oli myös tunnokas ohjaus. Emännän 2011 mallisessa 1.6D Classic:ssa sitä vastoin oli aivan liian kevyeksi tehostettu ohjaus, joka oli todella tunnoton. Ohjaus keskitti myöskin todella surkeasti.

Olen ymmärtänyt, että noissa uudemmissa malleissa on siirrytty sähköhydraulisesta tehostuksesta sähkömekaaniseen tehostukseen päästöjen vähentämiseksi ja tämä on vienyt tunnokkuuden ohjauksesta.

Tuossa emännän nykyisessä V40 D2 2013:ssa on jo parempi tuntuma ohjauksessa, mutta ei sekään ole ainakaan omasta mielestäni tuon 2009 V50 tasoa.
 
D

downtime

Vieras
Minulla oli 2009 kolme kuukautta odotusautona 1.6D V50 Kinetic. Ei mitään valittamista ohjauksessa. Todella tunnokas. Ajonautinnon pilasi kyllä sitten alla olleet HKPL5 renkaat. Ne olivat aivan luokattoman lötköt renkaat.

Viime keväänä taasen alla oli reilun viikon verran sijaisautona S40 1.6D Classic ja en kyllä siinäkään huomannut mitään ihmeellistä ohjauksessa. Se oli edelleenkin tunnokas ja suht tarkka. Ja tällä kertaa alle oli laitettu Contin talvirenkaat joten edes Nokia ei ajoa pilannut :)
 

VWonderman

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
1 031
Jahas, isä meni ja osti '06 Mondeon tilalle '11 V50 Classic Business 1.6D DRIVe:n. :eek: Viikon päästä pitäs saada ajoon niin pääsee kertomaan tunnelmia. Varusteita kyllä tuossa yksilössä on ihan sopivasti, mm. xenonit, vakkari, bluetooth, ajotietokone, High Performance-kajarit, usb, avaimeton sisäänkäynti, automaattinen ilmastointi, webasto, nahkaverhoilu ja tummennetut lasit.

Autohan on itselle jo jonkin verran tuttu, sillä serkulla on ollut moisia vuokra-autona ainakin 5 kpl. Toivottavasti on huolettomampia kilometrejä luvassa kun tuolla nykyisellä Mondeolla... :rolleyes:
 

Huikko

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
4.11.2016
Viestejä
1 858
Kohta kymppitonnin ajanut 2009 1.6 drive V50:llä.
Ohjaus on erinomainen. Auto on muutenkin todella hyvä kun katsoo että metrejä on jo 271000km ja kaikki toimii edelleen hienosti. Tällä ajaa varmasti vielä todella pitkään seuraavakin omistaja.

Jos pitäisi perheautoa ostaa pitkän matka ajoon, niin suosittelen varauksetta tällaista.
Näitä saa jo 6500 ylöspäin xenoneillakin. Tässä on myös vielä kunnon pitkät valot, toisin kuin uusissa autoissa.

Audiopuoli saa miinusta. Edes CD:ltä ei voi soittaa ämpäreitä.

Otsikkoa täsmennetty. - Quality -
 

Jysky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
8 314
Kenenkäs koneita näissä on tuo 1.8 bensa ja 1.6 diesel vm 04-08? Onko "volvon"koneita muut kuin 2.4?
 
B

Bear

Vieras
1.6-2.0 bensat Fordin, 2.4 Volvon. Dieslit 1.6-2.0 PSAn, D5 Volvon. Classic-mallissa oli myös D3, Volvon kone sekin.
 
T

Trollsten

Vieras
Oli myös D4. Lie sekin Volvon kone ja tottakai T5 oli Volvon viisimukinen. Autohan muuten on vähän normaalia ahtaampi ja kankeampi Focus.
 

Jysky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
8 314
Kiitos tiedoista. Aika oikein noita ajattelinkin.

Trollsten sanoi:
... Autohan muuten on vähän normaalia ahtaampi ja kankeampi Focus.

Tätä olen pojallekin sanonut, mutta nuorilla tuo merkki vie joskus sivupoluille....
 

Panda

Klassikkoainesta
Liittynyt
11.1.2017
Viestejä
1 281
Onhan tuossa muutama asia paremmin kuin Focuksessa, mm. äänieristys.
 

Jysky

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
22.12.2013
Viestejä
8 314
Kiitos kone kommenteista- pojalla into ei laske. Tänään pitäs mennä yhtä vajaa 200 ajettua 2.4 sta mennä katsomaan. Mitä noista alkupään autoista pitäs tarkastaa? Onko näissä pellit volvo-laatua vai näkyykö ei ruotsalaisuus myös niissä?
 

aMiggo

Sisäänajettu
Liittynyt
8.1.2017
Viestejä
119
Jysky sanoi:
Kiitos kone kommenteista- pojalla into ei laske. Tänään pitäs mennä yhtä vajaa 200 ajettua 2.4 sta mennä katsomaan. Mitä noista alkupään autoista pitäs tarkastaa? Onko näissä pellit volvo-laatua vai näkyykö ei ruotsalaisuus myös niissä?

Katsokaa, että jakopää on tehty. Vaihtoväli 4 v. / 180 tkm muistaakseni. Korin ei pitäisi olla mätä ellei ole joskus ottanut pusua johonkin ja korjattu huonosti. Testatkaa myös sähkölaitteet, ovienlukot, valot, ikkunat, että pelittää. Ilmastointi myös ja jos ei toimi niin voi olla näissä arvokasta korjata (usein lauhdutin rikki).