https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo S90 / V90 / V90CC (2016-)

Oma uusi Volvoni on

  • malli S90

    Ääniä: 15 22,4%
  • malli V90

    Ääniä: 39 58,2%
  • malli V90CC

    Ääniä: 13 19,4%

  • Äänestäjiä yhteensä
    67
Vähän vaatii sulattelua muotoilu niin ulkona kuin sisällä. Tässä vaiheessa sanoisin, että kelvollinen mutta ei erityisesti omistamishalua herättävä.
 
Mielestäni todella hieno! Erilainen! Ja yrittäjänä on tärkeä erottua joukosta! Varmasti livenä todella tyylikäs!

Todella hieno ominaisuus tuo isompien eläinten tunnistusjärjestelmä jos toimii! Ei tarvitse ajaa jännityksellä pitkiä ajoja pimeässä räntäsateessa "peläten" et jos vielä elukka hyppäisi eteen!
 
Waltsu83 sanoi:
Mielestäni todella hieno! Erilainen! Ja yrittäjänä on tärkeä erottua joukosta! Varmasti livenä todella tyylikäs!

Yrittäjälle tai jollekin kaupparatsulle Volvo on aina turvallinen valinta. Merkkinä paljon neutraalimpi kuin Mersu tai etenkin Bemari. Ajapa pihaan jollakin X6:lla, niin loppuu kaupanteko "riistoporvarin" kanssa siihen.  :D

Veikkaan, että S90:n kanssa käy samoin kuin XC90:n kanssa eli luonnossa vielä paljon paremman näköinen kuin kuvissa, joissa aluksi näytti ehkä hieman oudolta.
 
S90:sen perä näyttää kyllä kuvissa jotenkin "muhkealta", mutta annetaan lopullinen tuomio vasta livekohtaamisen jälkeen. Muuten oikein linjakkaan näköinen peli. Jos sedanille olisi tarvetta, niin voisin kuvitella tuollaisellakin ajavani.
 
Hyvältähän se näyttää. Varsinkin keula ja sivuprofiili ovat onnistuneet hienosti. Perä on erilainen ja takavalot rohkeasti muotoiltu. Vaatii varmasti totuttelua mutta eiköhän niihin nopeasti totu kun näitä liikenteessä alkaa pyörimään.

Sisusta on tuttua XC90:stä, näyttää hyvältä ainakin mattapuulla ja vaalealla nahalla. Iso vaihdekeppi tosin hyppää silmille muuten modernissa sisustassa.

Erittäin mielenkiintoista nähdä minne hinnat asettuu.
 
Näyttää mielenkiintoiselta, uudelta. Dynaamisen näköinen sedan. Ulkoa ainoastaan jäätävät takavalot latistavat hyvää vaikutelmaa.
Sisustan ilme ei erityisesti hurraahuutoja itseltä saa, lähinnä keskikonsoli ja kömpelön näköinen ratti tökkivät.

Mutta, on kyllä harkinnan arvoinen peli jatkossa (käytettynä), varsinkin jos saavat asiallisesti liikahtavan bensa+neliveto+automaatti kombon aikaiseksi. Bensa hybridi kelpaa toki myös.
Takapainoista nelikkoa tuohon ei saa rahallakaan, mutta ehkä sen kanssa voisi käyttiksessä pärjätä, hupivehje sitten erikseen.
 
Youtubessa useampi video aiheesta. Videolla perä näytti paremmalta kuin kuvissa. Sisältä näyttä aikalailla samalta kuin xc. Mikä ei ole huono asia. T6:ssa on mekaaninen nelikko. Vaikka se ei ole kuin max. 50-50 niin saa silläkin pidettyä hauskaa. Netissä on video kun D6 hybridillä leikitään lumella ja sekiin meni luisussa.

Mainosvideo

Ruotsin tekniikan maailman video paljastus tapahtumasta
 
Ribbe sanoi:
Netissä on video kun D6 hybridillä leikitään lumella ja sekiin meni luisussa.

Olen mä mennyt ihan pitkää sivuluisua XC60:sellakin. Haldex vaan vaatii ronskeja otteita leikkiessä. Eli kaasu on pidettävä pohjassa, kun lapsettaa. Ei se siis sovellu amisviisten peränheitto peippailuu nopeusalueella 10-30 km/h.
 
Kolmas lontoon kielinen video jossa auton uusista turvavarusteista
 
Hieno.
Mitä nyt kosketusnäyttö jumittaa, ei tainnut olla tavallisia nappuloita lämppärin säätöön lainkaan.
Noin ylipäätään en tajua kosketusnäyttöjä liikenteessä käytettäväksi.
 
Vempula sanoi:
Olen mä mennyt ihan pitkää sivuluisua XC60:sellakin. Haldex vaan vaatii ronskeja otteita leikkiessä. Eli kaasu on pidettävä pohjassa, kun lapsettaa. Ei se siis sovellu amisviisten peränheitto peippailuu nopeusalueella 10-30 km/h.
pakko vaihteilla tuolla omalla S80 onnistuu hyvin leikkiminen myös taajamanopeuksissa. Tai no äkkiä nousee nopeus liikaa :-[
 
-TimoS- sanoi:
Hieno.
Mitä nyt kosketusnäyttö jumittaa, ei tainnut olla tavallisia nappuloita lämppärin säätöön lainkaan.
Noin ylipäätään en tajua kosketusnäyttöjä liikenteessä käytettäväksi.
kuinka usein säädät lämmittyslaitetta? Lämpötila 22 asteeseen ja antaa automatiikan hoitaa. Huurteen poistolle taitaa olla mekaaninen nappi.
 
-TimoS- sanoi:
Mitä nyt kosketusnäyttö jumittaa, ei tainnut olla tavallisia nappuloita lämppärin säätöön lainkaan.
Noin ylipäätään en tajua kosketusnäyttöjä liikenteessä käytettäväksi.

Niinpä. Itselleni ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kosketusnäytöllinen auto oli vuosimallin ´04 Toyota Prius.

Lämmityslaitteen säätö kosketusnäytön kautta  ja eikös se pirulainen alkanut oikuttelemaan.. Oli kiire pistää auto kiertoon, kun pelkäsin sen sammuvan kokonaan. Niitä harvoja tyyppivikoja Priuksessa, joka oli jo korjattu mallivuoteen 2006.

Toki tekniikka on kehittynyt huimasti noista päivistä, mutta en valitettavasti jaksa uskoa siihen, että kustannusjahdissa olisi kaikki kehityksen plussat tuotu valmiiseen tuotteeseen asti.
 
Suhteellisen kiihottava toi valkoinen T8 plugari :) Perä tosiaan kuvissa näytti vähän levottomalta, mutta videolla toimii kyllä. Harkintaan menee.
 
Urlaub sanoi:
Niinpä. Itselleni ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kosketusnäytöllinen auto oli vuosimallin ´04 Toyota Prius.

Lämmityslaitteen säätö kosketusnäytön kautta  ja eikös se pirulainen alkanut oikuttelemaan.. Oli kiire pistää auto kiertoon, kun pelkäsin sen sammuvan kokonaan. Niitä harvoja tyyppivikoja Priuksessa, joka oli jo korjattu mallivuoteen 2006.

Toki tekniikka on kehittynyt huimasti noista päivistä, mutta en valitettavasti jaksa uskoa siihen, että kustannusjahdissa olisi kaikki kehityksen plussat tuotu valmiiseen tuotteeseen asti.
tuossa ei ole näytössä kosketuksen tunnistusta vaan näytön sivulla on valotunnistimet ja sen perusteella huomaa mitä kohtaa tökkii. Toimii siis vaikka lapaset kädessä. 

Tassu sanoi:
Suhteellisen kiihottava toi valkoinen T8 plugari :) Perä tosiaan kuvissa näytti vähän levottomalta, mutta videolla toimii kyllä. Harkintaan menee.
samaa itsekkin katselin. :D
 
Aivan tolkuttoman hieno... Todella kalliin ja hyvännäköinen sisusta! Sopii hyvin skandinaaviseen tyyliin.

Ei helvetti... Pakko laittaa tuo tilaukseen vaikka joutuisi itseään myymään kadulla. Pakko taikoa myyntiä jostain!  ;D

Tuo on mielestäni TODELLA tyylikäs! Pikkusen jotain poikkeavampaa perus Audi, Bemari ja Mersu muotoiluun...
 
Hieno on - vain perävalot vaativat hiukan tottumista, mutta uskon, että niistä tulee yksi elementti, jota lopulta arvostaisin. Sisusta on hieno, itsevarma keula kruunaa auton.

Tämä voisi olla meidän seuraava auto - ellei odotella uutta XC60:a, josta tulee varmasti upea näiltä pohjilta rakennettuna.
 
Vempula sanoi:
Olen mä mennyt ihan pitkää sivuluisua XC60:sellakin. Haldex vaan vaatii ronskeja otteita leikkiessä. Eli kaasu on pidettävä pohjassa, kun lapsettaa. Ei se siis sovellu amisviisten peränheitto peippailuu nopeusalueella 10-30 km/h.

Hmm, XC60:lla lumella pyörittely on kokemuksena painavan auton puskemista, siitä oli ainakin hauskuus kaukana. Toki kaasulla saa autettua, mutta silti ero on valtaisa takapainoiseen nelikkoon (SUV luokassakin).
Mutta, kuten todettua niin käyttiksessä tuon kanssa voisi elää, joten tuo S90:n 50:50 nelikko on varmasti valtaosassa tilanteita ok.
 
clima sanoi:
Hmm, XC60:lla lumella pyörittely on kokemuksena painavan auton puskemista, siitä oli ainakin hauskuus kaukana. Toki kaasulla saa autettua, mutta silti ero on valtaisa takapainoiseen nelikkoon (SUV luokassakin).

Ero on iso, ei siitä pääse mihinkään. Mutta karu fakta on se, että jos Haldexilla haluaa leikkiä, niin kaasu on pidettävä pohjassa. Silloin haldex lukittuu todella hyvin ja ollaan 50/50 voimanjaossa, jos renkaat sutii. Heti kun alkaa empimään kaasun kanssa, niin meno muuttuu puskemiseksi.
 
Vempula sanoi:
Ero on iso, ei siitä pääse mihinkään. Mutta karu fakta on se, että jos Haldexilla haluaa leikkiä, niin kaasu on pidettävä pohjassa. Silloin haldex lukittuu todella hyvin ja ollaan 50/50 voimanjaossa, jos renkaat sutii. Heti kun alkaa empimään kaasun kanssa, niin meno muuttuu puskemiseksi.

Tavallisessa ajossa eron huomaa parhaiten risteyksistä lähdettäessä käännökseen, tuolloin takapainoitteinen nelikko taittuu heti mutkiin kun haldex vielä empii.

Mutta OT sikseen. Tuli katsottua tuo pidempi ruotsalaisvideo, tuossa valkoisessa oli omaan silmään tyylikäs väriyhdistelmä: musta sisäkatto, musta kojetaulu ja ratti mutta vaaleat nahat. Nam.
 
Vempula sanoi:
Ero on iso, ei siitä pääse mihinkään. Mutta karu fakta on se, että jos Haldexilla haluaa leikkiä, niin kaasu on pidettävä pohjassa. Silloin haldex lukittuu todella hyvin ja ollaan 50/50 voimanjaossa, jos renkaat sutii. Heti kun alkaa empimään kaasun kanssa, niin meno muuttuu puskemiseksi.

Juuri näin, hauskaa riittää niin kauan kun lusikka on pohjassa. Taannoin koeajossa ollut CC pasuuna oli varsin hauska peli mutta vaati raakaa kaasun käyttöä, terävästi vaihtava DSG oli kuin nyrkki silmään kun lirvaisi kaasun pohjaan ja laatikko vaihtoi pienempää jolloin mentiinkin piiitkää luistoa :) Olisi varmaan vaatinut alle joko kitkat tai joka talveksi uudet nastat :p
 
pyllerö sanoi:
Jos joku tykkää Audi A7:sta, niin tuokin on hieno.

Hyvä heitto, tykkään A7:n ylimielisyydestä ja tämäkin on hieno. XC90:ä en pitänyt muotoilultaan juuri minään, mutta pitkässä matalassa autossa on vaikea epäonnistua. Tuulilasin kuvien perusteella piti oikein tarkistaa vetotapakin, että olisiko tuo takavetoinen, mutta XC90-sukulaisena ei kuitenkaan. Mittasuhteet vaan näyttivät sellaiseen viittaavan. Videolla näytti jo tavanomaisemmalta.

Takavaloja vaan on liikaa, niin kuvien kuin videon perusteella. Niinkuin Saabeissa aikanaan, joissa samaa peruskoria leivottiin aina vaan uudestaan ja aina isommilla/sekavammilla takavaloilla. Toivottavasti luonnossa vaikutelma on parempi.
 
Muutoin muotokieli aivan ok., meneväkin, mutta peräosa eijeiei. Tuo sieltä liikaa mieleen edelliskoppaisen Superb sedanin/lb:n tai Rellu Megane I sedanin vuosituhannen vaihteesta... Tuo takapaneeli on liian "tyhjä", siinä pitäisi valojen välissä olla joko rekisterilaatta tai joku musta paneeli. Itse en myöskään pidä hyvänä asiana, että kaikki toiminnot viedään kosketusnäytön taa -etenkään ilmastointisäätimet.

Tuosta hinta-kokoluokasta valitsisin Audi A7:n tai vitosbemarin.

Anteeksi jo etukäteen syvästi, kun kommentoin proletaariryysyläisten edustajana tällaista peliä.