https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo S60 / V60 / V60CC (2018-)

Minkälaisia vanteita porukka on ostanut alkuperäisten tilalle?
Meinasin laittaa alkuperäiset talvivanteiksi ja ostaa 20" kesäksi.
Kiinnostaisi nähdä kuvia 19-20" vanteista.
 
Onkos täällä jo paljon v60 long range kuskeja? Paljon olette päässeet sähköllä? Minulla on välillä tiukassa 50km jo näillä keleillä (~5C). Vähän pettymys on sähkörange.. Muutenhan auto kyllä oikein hyvä.
Herätelläänpä tätä kun on varmasti jo enemmän long range -kuskeja liikkeellä.

Millaisiin pelkän sähköajon toimintamatkoihin olette käytännössä päässeet näillä uudemmilla T6/T8-malleilla kesällä ja talvella? Volvon lupaamat toimintamatkat on ilmeisesti utopiaa, mutta itseäni kiinnostaa kuinka paljon niistä jäädään käytännön tasolla, ja erilaisilla ajoprofiileilla.

Bensankulutus tyhjällä akulla lienee jotain 6-8 litran luokkaa matka-ajossa, vai menikö pahasti pieleen?
 
Herätelläänpä tätä kun on varmasti jo enemmän long range -kuskeja liikkeellä.

Millaisiin pelkän sähköajon toimintamatkoihin olette käytännössä päässeet näillä uudemmilla T6/T8-malleilla kesällä ja talvella? Volvon lupaamat toimintamatkat on ilmeisesti utopiaa, mutta itseäni kiinnostaa kuinka paljon niistä jäädään käytännön tasolla, ja erilaisilla ajoprofiileilla.

Bensankulutus tyhjällä akulla lienee jotain 6-8 litran luokkaa matka-ajossa, vai menikö pahasti pieleen?
Lähiajoissa kesäkelillä, 40-100 km/h rajoitusalueilla, keskinopeus 50 luokkaa, näyttäis menevän yli 70 km. Parin viikon omistuksen jälkeen ei ole vielä talvi- tai motarisiirtymätyyppisistä profiileista kokemusta. Hieno auto ja omiin ajoihin näyttäis sähkörange riittävän. Bensankulutus ekan latauksen jälkeisen 800 km osalta 0. Jännä nähdä mihin muuttuu kesäviikonloppujen pidempien siivujen myötä.
 
Herätelläänpä tätä kun on varmasti jo enemmän long range -kuskeja liikkeellä.

Millaisiin pelkän sähköajon toimintamatkoihin olette käytännössä päässeet näillä uudemmilla T6/T8-malleilla kesällä ja talvella? Volvon lupaamat toimintamatkat on ilmeisesti utopiaa, mutta itseäni kiinnostaa kuinka paljon niistä jäädään käytännön tasolla, ja erilaisilla ajoprofiileilla.

Bensankulutus tyhjällä akulla lienee jotain 6-8 litran luokkaa matka-ajossa, vai menikö pahasti pieleen?
Motari ajoa ja taajamaa kesäkeleillä maksimi tähän mennessä 76km. Veikkaan että kaupungissa pääsis sen +85km helposti.
 
LR mallina V60 on aika kiva ajettavakin myös pelkän sähkön kanssa.
tehoa on kuitenkin niin paljon enemmän, että polttiksen apuja ei tarvita esim Kehän tai motarin rampeilta kiihdyttämiseen muun liikenteen joukkoon.

Ranget oli talvella auton näytön mukaan n. 50km.
bensaa ei kulunut lyhyilläkään matkoilla ollenkaan, kun siinä on sähköinen "webasto" vs. vanha T8, joka haukkas n. 2 ltr/100km lämmitykseen talvella.

kesällä T6 range näyttää nyt akku täynnä yleensä n. 75km.
ei ole epäilystäkään etteikö noihin pääsisi. varmasti myös yli, jos ajelee kaupungissa.
maantieajo kokemukset ja bensankulutukset on LR mallilla itsellä aika vähissä .
vanhalla T8:lla meni n. 7 akku tyhjänä maantieajossa. kaupunkiajot on myrkkyä jos akku tyhjä, eli kannattaa säästää akkua sinne pätkäajoon, jos tarvetta
 
Viimeksi meni 84 km maantieajossa, joten wltp on täysin saavutettavissa kesäisemmissä keleissä. Talvella minimit oli 50 km pintaan. Lämmitin on tosi tehokas, mutta haukkaa myös rangea akusta tehokkaasti.
 
Herätelläänpä tätä kun on varmasti jo enemmän long range -kuskeja liikkeellä.

Millaisiin pelkän sähköajon toimintamatkoihin olette käytännössä päässeet näillä uudemmilla T6/T8-malleilla kesällä ja talvella? Volvon lupaamat toimintamatkat on ilmeisesti utopiaa, mutta itseäni kiinnostaa kuinka paljon niistä jäädään käytännön tasolla, ja erilaisilla ajoprofiileilla.

Bensankulutus tyhjällä akulla lienee jotain 6-8 litran luokkaa matka-ajossa, vai menikö pahasti pieleen?
Talvella pääsi sen n. 50 km kun sähkölämmitin syö rangea, kesäisemmillä keleillä päässyt 70-80km. Ajo pääsääntöisesti taajamaa sekä kehätie ajoa 80km/h aikalailla 50/50
 
Mitenkäs Volvon hybridijärjestelmä talvella käyttäytyy? Onko pelkkä sähköajo mahdollista johonkin pakkaslukemaan saakka? Octaviassa polttomoottori starttaa väkisin kun on tarpeeksi kylmä, yleensä -15 asteen tienoilla, mutta antaa kyllä siirtyä hetken päästä pelkkään sähköajoon.
 
Menee sähköllä kovemmillakin pakkasilla, en ole oikein löytänyt eksaktia pakkasrajaa jolloin pakottaa polttiksen käyntiin.
 
2018 vuosimalli laitteli moottoria käyntiin aika herkästi startatessa siinä -15 ja siitä alaspäin, mutta ei aina. Varmaan riippui vähän oliko webasto ehtinyt pöhistä kuinka kauan, olisiko uudemmissa sitten vielä vähän parempi tilanne kun niissä on se tehokkaampi sähkölämppäri.
 
... sitten vielä vähän parempi tilanne kun niissä on se tehokkaampi sähkölämppäri.

Mikä sitten on parempi tilanne. Moottoritekniikkaa jonkin verran tuntevana niin pitäisi jotenkin parempana sitä että moottori pakkasella käyttäisi paikkoja vähän lämpimäksi sillä voi vain kuvitella tilannetta jossa polttis on umpijäässä vaikka -20C lämpötilassa ja sitten polkaiset jossain tilanteessa tallan pohjaan ja polttis yrittää antaa sulle sen 300+ hv kylmällä moottorilla. Ei voi tehdä hyvää mottorille! Mutta toivottavsti Volvon insinöörit tietävät mitä ovat tehneet. Mutta en nyt siis olisi niin huolissani siitä että polttis käynnistyy ... se voi sittenkin olla hyvä asia.

Itse en ymmärtänyt V60seni kanssa olla huolissani siitä käynnistyykö polttis vai ei mutta silti varmistin ettei sellaista voi ikinä enää tapahtua ... ja sen takia tämä nykyinen (kahdeksas) Volvo onkin sähkäri ;)
 
Mitenkäs Volvon hybridijärjestelmä talvella käyttäytyy? Onko pelkkä sähköajo mahdollista johonkin pakkaslukemaan saakka? Octaviassa polttomoottori starttaa väkisin kun on tarpeeksi kylmä, yleensä -15 asteen tienoilla, mutta antaa kyllä siirtyä hetken päästä pelkkään sähköajoon.
Pääsee sähköllä vielä -20 asteen pakkasissakin, kunhan ensin laittaa virrat päälle, valitsee Pure moodin ja vasta sitten ”käynnistää” auton. Muutoin jos käynnistät suorilta, sattaa hetkeksi hörähtää polttis käyntiin. Näin siis ainakin MY23 mallissa.

Tuohan on sähköllä ajettaessa takavetoinen, joten hybrid tilassa ajettaessa käynnistää polttiksen herkästi jos takaa häviää pito. Purella tätä ei tapahdu, mutta tällöin liukkaalla liikkeelle lähdöt ovat tuskaisempia kun perä hakee pitoa.
 
Pääsee sähköllä vielä -20 asteen pakkasissakin, kunhan ensin laittaa virrat päälle, valitsee Pure moodin ja vasta sitten ”käynnistää” auton. Muutoin jos käynnistät suorilta, sattaa hetkeksi hörähtää polttis käyntiin. Näin siis ainakin MY23 mallissa.
Ei olekaan tullut mieleen, että noin voi tehdä. Nähtävästi siis pylpyrää pyöräytetään vain osan matkaa, jos haluaa pelkät virrat? Pitäisi varmaan lukea vähän järjestelmällisemmin manuaalia, mutta eihän sitä saa aikaiseksi…:D
 
Ei olekaan tullut mieleen, että noin voi tehdä. Nähtävästi siis pylpyrää pyöräytetään vain osan matkaa, jos haluaa pelkät virrat? Pitäisi varmaan lukea vähän järjestelmällisemmin manuaalia, mutta eihän sitä saa aikaiseksi…:D
Pelkät virrat saa päälle pyöräyttämällä käynnistysnappia ilman että painaa jarrua. Sitten kun pure valittuna asetuksista niin jarru pohjaan ja pyöräyttää käynnistysnappia uudemman kerran :)

Olisinkohan jostain FB ryhmästä oppinut tuon kikan, ei täälläkään vielä olla manuaaliin kajottu:D
 
Pelkät virrat saa päälle pyöräyttämällä käynnistysnappia ilman että painaa jarrua. Sitten kun pure valittuna asetuksista niin jarru pohjaan ja pyöräyttää käynnistysnappia uudemman kerran :)

Olisinkohan jostain FB ryhmästä oppinut tuon kikan, ei täälläkään vielä olla manuaaliin kajottu:D
Oho, no eipä olisi tullut mieleen…selkärankamuistista aina polkaisee jarrun ja tarttuu pylpyrään…
 
Jokos tuosta V60:sen 24 mallista on tietoa miten eroaa 23 mallista ?

Vähän ihmetyttää kun 21 vuosimallissa löytyy Bliss ja CTA plus mallista, mutta tulevassa -24 mallissa nuo pois :0

Itsellä tilattu tämän vuoden tammikuussa ja aika arvio seuraavan vuoden tammikuussa :)
 
Tänään vääntänyt kättä myyjän kanssa, kun vihdoin ja viimein suvaitsi vastata. En käy vääntöä puhelimessa, koska haluan mustaa valkoiselle edes sähköpostin muodossa. Aiemmin tilattuihin my24 autoihin ei tule BLISiä tai CTAa, mutta nyt tilattuihin my24-malleihin tulee. Hyvitystä tarjotaan puutoksesta 650€, joka on ihan naurettavan pieni huomioiden että auto myöhästyy jo lähtökohtaisesti puoli vuotta. Upgreidaus Ultimateen menisi listahinnalla ja sekään ei luonnollisesti minulle kelpaa.
 
-23 mallissa blis oli vielä plus mallissa joka mulle tuli
sitten tuli muutos, että ei -24 malliin blis/cta ole saatavilla vain kuin Ultimate malliin, jossa on kattoluukku ym.
samalla sitten 3,7 kW laturi muuttui 7,4 kw malliseksi (2*16A) joka toki hyvä asia.
Blis/cta itselle ehdottomat varusteet
 
Minullekin BLIS ja CTA ovat tärkeät ja noilla varusteilla tilattu. Auto on nyt myöhästynyt niin paljon että mallivuosikin vaihtuu my24:een, mutta samalla varusteet heikkenevät. Ottaa rehellisesti kupoliin ja jos vastaantulo on pelkkä hinta-ale my23 Plus -> my24 Plus eli tuo 650€, joka johtuu noista varustepuutteista. Oma auto menee lukkoon huomenna ja tämä keissi on nyt täysin auki. On tasan viimeinen Volvo tai ainakin viimeinen Hämeen autosta.
 
39000km rullatulle vm. 22 V60 B4 -bensiinihybdille pitäisi varata 2. määräaikaishuolto pk-seudulla.

Suosituksia paikoista? Bilian palvelu suosittaa jarrunesteen vaihtoa, vaikka auto ei tätä herjaa? Liekkö sitten tarpeellinen tässä kohtaa?
 
meille tuli SCC:ltä (Sports car center) mainoskirje Volvon huollosta jokin aika sitten.
ihan on Volvon valtuutettu huolto esitteen mukaan.
hintatasosta en tiedä onko halvempi kuin bilia? todennäköisesti on ja ehkä paremmin hoituu hommat.