https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo On Call (VOC) -sovellus - painikkeet autossa&mobiili käyttöliittymä

vkjoki sanoi:
Mahtaakohan sittenkään kyseessä olla VoC-keskuksen mykkyys? Nimittäin minulla Webastonpyynnöt ovat menneet aina perille ja olen saanut aina myös kuittaukset - viimeksi eilisiltana (minulla Windowssovellus Lumia 925:ssä). On selvää, että kaikki järjestelmän osat eivät toimi kyllin vakaasti. Suosittelen yhteydenottoa maahantuojan asiakaspalveluun ongelman syyn selvittämiseksi.

Olen pyrkinyt rajaamaan vikaa diagnosoimalla mitkä osiot VoC:sta tuolloin toimivat ja toimiiko muutoin nettiyhteydet ettei vika olisi viimeisessä mailissa eli omassa nettiyhteydessä. Kun ensin saa rajattua viat niin niistä saa paremman raportin toimitettavaksi eteenpäin. Silloin myös palveluntoimittajan on helpompi paikallistaa vika.

Toisaalta, tällainen debuggaaminen kuuluisi kyllä palveluntarjoalle, ei käyttäjille.
 
Aiemmin, kun kommentoin, että minulla webaston ajastaminen ei onnistu VoCin kanssa niin nyt perun sanani. Auto kävi maanantaina 40tkm huollossa ja sai taas tukun päivityksiä joista yksi oli lisälämmittimelle. Nyt pelittää sovelluksen kautta webaston ajastaminen ja muutenkin on tullut muutama uusi ilmoitus joita aiemmin ei ollut. Yksi on esim. polttoaineen vähyys jonka vuoksi lämmittimen käynnistys ei onnistu.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    101 KB · Katsottu: 367
newhouse sanoi:
Aiemmin, kun kommentoin, että minulla webaston ajastaminen ei onnistu VoCin kanssa niin nyt perun sanani. Auto kävi maanantaina 40tkm huollossa ja sai taas tukun päivityksiä joista yksi oli lisälämmittimelle. Nyt pelittää sovelluksen kautta webaston ajastaminen ja muutenkin on tullut muutama uusi ilmoitus joita aiemmin ei ollut. Yksi on esim. polttoaineen vähyys jonka vuoksi lämmittimen käynnistys ei onnistu.

Hyvä homma, että pelittää. Näillä pakkasilla kyllä harmittaisi, mikäli lisälämmitin ei lähde päälle...
 
Pitää tosiaan muistaa pitää tarpeeksi ainetta tankissa, että lämmitin lähtee päälle ;)
 
Itselläkin noin viikon kuluttua luovutus V60:stä, johon ilman pidempää miettimistä valitsin High tech -paketin lähinnä VoC:n vuoksi. Itse kerkesin vielä vanhalla hinnalla paketin tilaamaan, kun automyyjä vinkkasi vuodenvaihteen hinnannostosta. Kyllähän itselläkin oli saksalaisia vaihtoehtoja samasta luokasta mutta kyllä yksi monista hyvistä syistä päätyä Volvoon (hinta kylläkin tärkein) oli nimenomaan kyseinen palvelu jota ei muilta ole saatavilla. Etenkin lämmittimen ajastus oli itselleni tärkeä kun ei kotoa tai työpaikalta sisältä pysty tavallisella kaukosäätimellä lämmitintä käynnistämään. Tosin Eberillä ainakin näytti olevan joku kampanja myös älypuhelinsovelluksella käynnistettävästä lämmittimestä mutta tämä siis jälkiasennettuihin.
 
autopilotti sanoi:
Itselläkin noin viikon kuluttua luovutus V60:stä, johon ilman pidempää miettimistä valitsin High tech -paketin lähinnä VoC:n vuoksi. Itse kerkesin vielä vanhalla hinnalla paketin tilaamaan, kun automyyjä vinkkasi vuodenvaihteen hinnannostosta. Kyllähän itselläkin oli saksalaisia vaihtoehtoja samasta luokasta mutta kyllä yksi monista hyvistä syistä päätyä Volvoon (hinta kylläkin tärkein) oli nimenomaan kyseinen palvelu jota ei muilta ole saatavilla. Etenkin lämmittimen ajastus oli itselleni tärkeä kun ei kotoa tai työpaikalta sisältä pysty tavallisella kaukosäätimellä lämmitintä käynnistämään. Tosin Eberillä ainakin näytti olevan joku kampanja myös älypuhelinsovelluksella käynnistettävästä lämmittimestä mutta tämä siis jälkiasennettuihin.
Ovetkin pystyy tarkastamaan/sulkemaan mistä vaan, jos on epäilys ettei tullut laitettua kiinni :)
Onhan tuo sellainen varuste, ettei paremmasta väliä!
Onnittelut uudesta tulevasta Vollesta ;)
 
Nyt noin puolen vuoden käytön jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen tähän VOC-sovellukseen. Useimmiten käytän sitä Webaston ohjelmointiin tai käynnistämiseen, mutta myös automaattista ajopäiväkirjaa ja ajotietokoneen katsomista tulee käytetyksi jonkin verran. Jos autossa on tämä VOC asennettuna, Webaston ohjaamiseen on tarjolla myös muita sovelluksia kuin VOC-mobiilisovellus: esim. Lumiaan voi ladata Kaupasta Volvo Heater Starter -sovelluksen, joka on toiminnoiltaan nopeampi kuin VOC-mobiilisovellus.
 
Ei näytä omenaan olevan vastaavaa saatavilla mutta pari kertaa VOC-sovellusta iPhonella käyttäneenä näytti olevan aika nopeaa kunhan yhteys autoon saadaan.

En ole itse tätä vielä lainkaan selvittänyt mutta tietääkö täällä joku onko puhelinohjattu Webasto mahdollista kytkeä vain yhteen puhelimeen kerrallaan? Autolla kun on kaksi käyttäjää niin täytyykö vaimolle opettaa ajastaminen ajotietokoneen kautta vai saisiko hänenkin puhelimeen mahdollisuuden etäkäynnistykseen?
 
autopilotti sanoi:
Ei näytä omenaan olevan vastaavaa saatavilla mutta pari kertaa VOC-sovellusta iPhonella käyttäneenä näytti olevan aika nopeaa kunhan yhteys autoon saadaan.

En ole itse tätä vielä lainkaan selvittänyt mutta tietääkö täällä joku onko puhelinohjattu Webasto mahdollista kytkeä vain yhteen puhelimeen kerrallaan? Autolla kun on kaksi käyttäjää niin täytyykö vaimolle opettaa ajastaminen ajotietokoneen kautta vai saisiko hänenkin puhelimeen mahdollisuuden etäkäynnistykseen?
Itsekkään en ole kokeillut, mutta tuolla sanotaan näin :rolleyes:
http://www.volvocars.com/fi/top/support/pages/volvo-id-faq.aspx?category=Kirjaudu+Volvo+ID+-tunnuksella
Kysymys:Voinko jakaa Volvo ID:n jonkun toisen kanssa?
Vastaus:
Et, Volvo ID on henkilökohtainen eikä sitä tule jakaa muiden henkilöiden kanssa.
 
autopilotti sanoi:
En ole itse tätä vielä lainkaan selvittänyt mutta tietääkö täällä joku onko puhelinohjattu Webasto mahdollista kytkeä vain yhteen puhelimeen kerrallaan? Autolla kun on kaksi käyttäjää niin täytyykö vaimolle opettaa ajastaminen ajotietokoneen kautta vai saisiko hänenkin puhelimeen mahdollisuuden etäkäynnistykseen?

Onnistuu tekstiviestillä, ohjeet löytyvät VoC-ohjekirjasta http://esd.volvocars.com/site/owners-information/MY14/VOC/Volvo_on_Call_MY14_FI_tp16378.pdf. Joihinkin puhelimiin on mahdollista tallentaa tuo tekstiviesti pohjaksi jolloin sen lähettäminen onnistuu helpommin.

Tuo käyttää VoC-keskuksen numeroa ja jokaiseen sms:ään tulee sekä rekkari että oma VoC PIN-koodi. Siis ei kovin sofistikoitunut ratkaisu verrattuna siihen että keskus tunnistaisi lähettäjän numeron perusteella mitä autoa ohjataan sekä lisäksi tekisi autentikoinnin samalla.
 
autopilotti sanoi:
En ole itse tätä vielä lainkaan selvittänyt mutta tietääkö täällä joku onko puhelinohjattu Webasto mahdollista kytkeä vain yhteen puhelimeen kerrallaan? Autolla kun on kaksi käyttäjää niin täytyykö vaimolle opettaa ajastaminen ajotietokoneen kautta vai saisiko hänenkin puhelimeen mahdollisuuden etäkäynnistykseen?
Auton käyttöönottohetkellä nimenomaisesti ilmoitettiin pari eri puhelinnumeroa VOC-palvelukeskukselle. Mulle jäi epäselväksi että mihin niitä käytetään - kuvittelin sillä hetkellä että olisi tunnistetieto mistä luurista voi palvelua käyttää mutta ei se näin kuitenkaan ole. Itse nimittäin ohjaan lämmitintä puhelimen lisäksi myös iPadilla (joka kylläkin on 3G-versio mutta liittymän numero ei ole kumpikaan Volvolle ilmoitettu eli käsittääkseni tuo menee puhtaasti verkon yli eikä siinä puhelinnumerolla ole väliä - SMS-käytössä saattaa ollakin).

En ole niin tarkasti käyttöehtoihin perehtynyt että olisin tiennyt kielletyksi mutta ei kai käytännössä mikään estä että kirjaudut kertaalleen vaimosi puhelimella VOC-sovellukseen ja sen jälkeen vaimosi pystyy käyttämään lämmitintä puhelimellaan.
 
Mulla ei ole VOC toiminut pariin päivään - autoon ei saada yhteyttä. Onko muilla ollut samaa ongelmaa..? Ts. elättelen toiveita että koko järjestelmä olisi nurin ettei tarvitsisi viedä omaa autoa Siniselle saamaan valohoitoa..  :rolleyes:
 
Antza sanoi:
Mulla ei ole VOC toiminut pariin päivään - autoon ei saada yhteyttä. Onko muilla ollut samaa ongelmaa..? Ts. elättelen toiveita että koko järjestelmä olisi nurin ettei tarvitsisi viedä omaa autoa Siniselle saamaan valohoitoa..  :rolleyes:

Onko sulla missä luurissa tuo VoC?
Applen tuotteisiin on tullut ainakin päivitys jossa on mukana vianetsintä (asetukset - oma volvoni - vianetsintä) ja sieltä näkyy että tökkii useimmiten kohtaan Tilaus. Eli VoC-keskukseen toimii yhteys mutta sieltä ei ainakaan itsellä meinaa löytyä tilausta.

Pari sovelluksen uudelleen käynnistystä on omalla kohdalla auttanut tilanteeseen, ainakin viikonloppuna auttoi. Nyt näemmä ei näytä sekään auttavan eli kaatunut on  :-[

Olisi muuten ihan kätevää saada VoC-websivusto josta voisi tehdä samat asiat. Ainakin tuon ajopäiväkirjan käsittely olisi helpompaa selaimella. Rajapinnat siellä kuitenkin on tuota mobiilia varten jo olemassa.
 
jti sanoi:
Onko sulla missä luurissa tuo VoC?
Applen tuotteisiin on tullut ainakin päivitys jossa on mukana vianetsintä (asetukset - oma volvoni - vianetsintä) ja sieltä näkyy että tökkii useimmiten kohtaan Tilaus. Eli VoC-keskukseen toimii yhteys mutta sieltä ei ainakaan itsellä meinaa löytyä tilausta.

Pari sovelluksen uudelleen käynnistystä on omalla kohdalla auttanut tilanteeseen, ainakin viikonloppuna auttoi. Nyt näemmä ei näytä sekään auttavan eli kaatunut on  :-[
iPhonella ja iPadilla tällä hetkellä käytän, vara-Lumialla en älynnyt kokeilla. Tilaus-kohdasta löytyi minultakin vika. Sekä sovellus että puhelin on käynnistetty useampaan kertaan uudestaan ilman vaikutusta. Lohdullista toki ettei ole yksin ongelman kanssa  ;D
 
Antza sanoi:
iPhonella ja iPadilla tällä hetkellä käytän, vara-Lumialla en älynnyt kokeilla. Tilaus-kohdasta löytyi minultakin vika. Sekä sovellus että puhelin on käynnistetty useampaan kertaan uudestaan ilman vaikutusta. Lohdullista toki ettei ole yksin ongelman kanssa  ;D
Löytyykö muuten jotain numeroa mihin voi soittaa mahdollisissa vikatapauksissa?
 
völvöxc60 sanoi:
Löytyykö muuten jotain numeroa mihin voi soittaa mahdollisissa vikatapauksissa?

VoC asiakaspalvelu: Suomi 0203 80580
 
jti sanoi:
VoC asiakaspalvelu: Suomi 0203 80580
Thänks ;)
Kerran itellä tehnyt jumin, niin luultavastin puhelimen sammutus auttoi, kun sen jälkeen kirjautuminen meni läpi, eikä herjannut mitään :rolleyes:
 
Ennen puhelua asiakaspalveluun päätin vielä kertaalleen käynnistää puhelimen uudestaan ja kas - VOC toimii jälleen. On tämä tietotekniikka välillä ihmeellistä - samaisella toimenpiteellä yritin kuitenkin jo eilen ratkaista ongelman.
 
Antza sanoi:
On tämä tietotekniikka välillä ihmeellistä - samaisella toimenpiteellä yritin kuitenkin jo eilen ratkaista ongelman.


Näin voitaisiin rakentaa vaikka "käyttömaksumobiilisysteemi" - siten vielä että jos serveriyhteys ei muodostu niin auto ei starttaa - paitsi paikki ja hätävilkut päällä....  8)
 
Hain tänään Volvon pois liikkeestä ja myyjä kertoi aamulla saaneensa mailin VOC:n kaatumisesta. Ei saatu rekisteröityä Volvo ID:tä aamupäivän aikana vaikka kuinka yritettiin. Kovasti yrittivät kuulemma korjailla ja iltapäivällä alkoi itsellänikin sovellus sitten toimia.
 
Antza sanoi:
En ole niin tarkasti käyttöehtoihin perehtynyt että olisin tiennyt kielletyksi mutta ei kai käytännössä mikään estä että kirjaudut kertaalleen vaimosi puhelimella VOC-sovellukseen ja sen jälkeen vaimosi pystyy käyttämään lämmitintä puhelimellaan.

Käyttöehdoista en tiedä minäkään mutta käytännössä homma toimi juuri näin eli kirjauduin omalla ja vaimon puhelimella ja molemmista pystyi tämän jälkeen lämmittimen ajastinta ohjaamaan ja tietoja lukemaan.

Mihin tuota keskukselle ilmoitettua PIN-koodia muuten tarvitaan?
 
Täältä http://www.volvocars.com/fi/sales-services/sales/volvo-on-call/pages/faq.aspx#mobile lainattua:

K: Kuinka monta käyttäjää voi käyttää autoon yhdistettyä Volvo On Call -sovellusta?
V: Yhteen autoon voi liittää enintään 10 käyttäjätiliä (sähköpostiosoitetta ja salasanaa).

K: Kuinka monta matkapuhelinta voidaan liittää yhteen sovellustiliin?
V: Yhteen tiliin voidaan liittää rajoittamaton määrä puhelimia.

Ja sovelluksesta kohdasta "Oma Volvoni" voi katsoa ketkä käyttäjät on yhdistetty ko. autoon. Eli vaikka aiemmin joku jotain muuta käyttöehdoista kertoikin niin tämä viittaisi siihen että ainakin nykyisin puolisolle voi luoda oman tilin jolla käyttää lämppäriä.

Käsittääkseni PIN-koodia tarvitaan tiliä perustettaessa - PIN-koodilla varmistetaan että tilin perustajalla on käyttöoikeus autoon (ettei siis pääsisi etäohjaamaan naapurin Volvon lämppäriä ja hälytintä..  :rolleyes: )
 
Yritän kaapata XC60 ketjussa käytävää VOC keskustelua tänne. Onko yhteysongelmat tuon uusimman päivityksen jälkeen vähentyneet vai esiintyykö edelleen satunnaisia pätkimisiä tuossa systeemissä? Odottelen tässä kuumeisesti uutta autoani ja samalla kiinnostaa kovasti tuon VOC:n toimivuus.
 
aquarius sanoi:
Yritän kaapata XC60 ketjussa käytävää VOC keskustelua tänne. Onko yhteysongelmat tuon uusimman päivityksen jälkeen vähentyneet vai esiintyykö edelleen satunnaisia pätkimisiä tuossa systeemissä? Odottelen tässä kuumeisesti uutta autoani ja samalla kiinnostaa kovasti tuon VOC:n toimivuus.
Reilun puoli vuotta ollut käytössä, niin muutaman kerran on ollut yhteys kateissa.
Tosin yhtä usein on tainnut olla esim. pankki sovellukset jumissa 8)
Eli kyllä se toimii!