https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo EX90 (2024-)

Classic sanoi:
Kierrätysmateriaaleista... Esimerkiksi alumiini ja ruostumaton teräs mahdollistavat hyvin korkean kierrätysasteen, teräksissäkin puolet tms. Eivät vain ole mainospöydällä niin ekomielikuvia herättäviä, kokonaisuus ratkaisee...
Tietysti hieman eri asia, kuin mihin edellä viitattiin. Muovi on muovia, vaikka sen kuinka kierrättäisi. Niin kauan kun maailmassa syödään lihaa, sen sivutuotteena tulee myös nahkaa. En ole kuullut, että jossain Argentiinan pampaksella vaeltelisi biisonilaumoja vain kasvattamassa nahkaa auton penkkeihin.

Tosin silloin kun mulla oli Audeja, olin varsin tyytyväinen Alcantaraan ja eikös se ole jotain muovia? Nyt uuteen volleen tulee takapenkit muovia, mutta onhan niistä etua, jos alkaa heittää taksikeikkaa aamukolmelta Kalliossa.
 
^ Eipä taida valmistajan taselaskelmiin/eettisyyteen sopia enää kierrätyksen sijaan nahkan käyttö. Itselläni on mennyt autoa tilatessa jo kauan raksi ruutuun nahkojen kohdalla, työsuhdeautoissa oli tyytyminen kankaisiin. Olen myös tänäkin vuonna ollut tuottamassa vuotia, joten oma aatteellisuuskaan ei ole esteenä ;D Mutta autonvalmistajien suitsit ovat tiukalla - nahkajakkarat eivät istu tämän päivän toimintaraameihin...
 
Mitä mieltä tuosta Pilot Assist -paketista? 2450€. Sisältää Pilot Assist -ohjausavustimen ja Park Pilot Assist -pysäköintiavustimen. Pysäköintiavustimia mulla on ollut ennenkin ja ne ovat tähän asti olleet jokseenkin hyödyttömiä.. onkohan Volvon järjestelmä yhtään parempi? Tuo ohjausavustin on ihan kiva jos toimii, mutta aika kova hinta, kun sen toiminta on kuitenkin melko rajallista. Kannattaako ottaa?
 
deore sanoi:
Mitä mieltä tuosta Pilot Assist -paketista? 2450€. Sisältää Pilot Assist -ohjausavustimen ja Park Pilot Assist -pysäköintiavustimen. Pysäköintiavustimia mulla on ollut ennenkin ja ne ovat tähän asti olleet jokseenkin hyödyttömiä.. onkohan Volvon järjestelmä yhtään parempi? Tuo ohjausavustin on ihan kiva jos toimii, mutta aika kova hinta, kun sen toiminta on kuitenkin melko rajallista. Kannattaako ottaa?
Törkeän hintainen paketti. Kuului aiempaan Inscription tasoon omassa XC60 mallissa muistaakseni mukana, eli Pilot Assist. Järjestelmän toimivuus on heikko Pilot Assistin suhteen, liittymissä ja bussipysäkeillä järjestelmä haluaa ohjata auton ojaan.
 
deore sanoi:
...ettei siinä ole hyttysen pierun vertaa merkitystä, onko penkkien kangas kierrätettyä vai ei.

On sillä, koska on niin että ei ole merkitystä miten asia on vaan miltä se näyttää - imago juttu isossa kuvassa ja sillä on merkitystä.
 
Samppari sanoi:
Törkeän hintainen paketti. Kuului aiempaan Inscription tasoon omassa XC60 mallissa muistaakseni mukana, eli Pilot Assist. Järjestelmän toimivuus on heikko Pilot Assistin suhteen, liittymissä ja bussipysäkeillä järjestelmä haluaa ohjata auton ojaan.

Kannattanee odottaa koeajoja ton kanssa. Eiköhän se ole kehittynyt. Mutta tosiaan nykyinen Pilot Assist seuraa ilmeisesti tien oikean reunan viivaa turhan orjallisesti koska olen huomannut saman. Mutta sitten taas muuten toimii lähes kelistä riippumatta paitsi lumisella tiellä toki ei toimi. Eikä tule haamujarrutuksia.
 
Taky sanoi:
On sillä, koska on niin että ei ole merkitystä miten asia on vaan miltä se näyttää - imago juttu isossa kuvassa ja sillä on merkitystä.
Näinpä. Eihän perinteisiä nahkapenkkejä mikään korvaa siisteydessään. Lähinnä juuttisäkkiosastoon menee harmiksi nämä Volvon kehumat.

Pilotassistenssejä en myöskään ruksailisi tätä palstaa lukevana.
 
ei ole kyllä edestä kovin kaunis tämä uusi EX90.
lähinnä nuo peilit häiritsee ja on rumat tuollaisena kun on varren päässä.
eikö olisi sitten voinut jotenkin aerodynaamisemmin ja tyylikkäämin tuon tehdä ?

 

Liitteet

  • EX90 edestä.jpg
    EX90 edestä.jpg
    125,9 KB · Katsottu: 154
Kaapo sanoi:
ei ole kyllä edestä kovin kaunis tämä uusi EX90.
lähinnä nuo peilit häiritsee ja on rumat tuollaisena kun on varren päässä.
eikö olisi sitten voinut jotenkin aerodynaamisemmin ja tyylikkäämin tuon tehdä ?

Onko niissä varsissa jokin kamera/tutka kuolleeseen kulmaan? Jossain videossa näkyi ikäänkuin linssi taaksepäin.
Mutta olisihan nuo nyt vähän sirommat voineet olla.
 
Sivupeilit vaikuttaa olevan polestar 2 tyyppisen kehyksettömät ja lisäksi kamerat.
Ehkä sitten livenä luonnollisen näköiset.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221112-210714_Chrome.jpg
    Screenshot_20221112-210714_Chrome.jpg
    33,6 KB · Katsottu: 144
Mitenköhän valmistaja on suunnitellut noihin kiinnitettävän lisäpeilit karavaanareiden tarpeisiin? Oho, eipäs tullut designerille mieleen  :eek:
 
jti sanoi:
Mitenköhän valmistaja on suunnitellut noihin kiinnitettävän lisäpeilit karavaanareiden tarpeisiin? Oho, eipäs tullut designerille mieleen  :eek:
Voihan se olla niin  :)
Ehkä näiden ostajakunnan on oletettu ajelevan autolla hotellin pihaan.

Saako pole2 peileihin karavaanaripeilit kiinni?
 
Onhan niitä muullakin kiinnitystavalla olevia lisäpeilejä. Esimerkiksi:
asuntovaunupeili.jpg
 
Koko taustapeilihän tuossa on tavallaan ylimääräisenä. Tulevaisuudessa peilit jätettäneen pois ja kamerat hoitavat asian, oli asuntovaunua tai ei.
 
Pari esittelyvideota:


Hyvältä näyttää ja vaikuttaa. Tilaa on XC90 enemmän; etutavaratila + takakontin lattian alla on kerrankin reippaasti tilaa. Vakiona näköjään hierovat etuistuimet ja HUD, jotka aiemmin olleet ruksittavia. Ohjaamokaan ei näytä niin pahalta kuin "kuvissa".

Myyjien mukaan, jos nyt tilaa, niin toimitukset menisi loppukesälle 2024. Eräs myyjä taas sanoi, että jos joku kertoo toimitusajaksi jotain, niin älä usko, tulee sitten kuin tulee... Kauppa ilmeisesti käynyt.
 
^on kyllä pitkät toimitusajat näemmä. Volvon sivujen mukaan Q4/2024 jos nyt tilaa. eli 2 vuotta....
itse en kyllä jaksaisi odottaa autoa noin kauan
 
Oi niitä aikoja kun uusien mallien valmistus alkoi samaan aikaan kun ne julkistettiin. Autojakin alkoi valumaan liikkeisin pian sen jälkeen.

Onhan tämän hetken toimitusajat kaameita.
 
Kyllä täytyy olla myyjille pettymys uusi EX90. Vanhan näköiseen koriin o upotettu sähkömoottorit ja akut.
Autoa alkaa saamaan vasta 2024, jolloin malli on jo antiikkinen, vaikka kuinka laittaisi lidar tötteröä tuulilasin päälle.
Itsellä odotukset oli Polen jälkeen koholla, mutta selkeästi kohderyhmä taitaa olla varttuneemmat henkilöt.
 
Kyllä täytyy olla myyjille pettymys uusi EX90. Vanhan näköiseen koriin o upotettu sähkömoottorit ja akut.
Autoa alkaa saamaan vasta 2024, jolloin malli on jo antiikkinen, vaikka kuinka laittaisi lidar tötteröä tuulilasin päälle.
Itsellä odotukset oli Polen jälkeen koholla, mutta selkeästi kohderyhmä taitaa olla varttuneemmat henkilöt.
No eikö xc90 nyt muutenkin ole perhevankkuri ja tarkoitettu niille joilla 4-5 muksua ja vene ja asuntovaunu yms yms.
 
No eikö xc90 nyt muutenkin ole perhevankkuri ja tarkoitettu niille joilla 4-5 muksua ja vene ja asuntovaunu yms yms.
No ei edes XC90 kovin antiikkiselta näytä. jos vertaa muihin vastaaviin. Ja jos haluaa V90:ä mukavamman ja reilusti tilavamman auton, niin XC90 ei isoa perhettä vaadi.
 
Mikäs siinä, jos haluaa maksaa 2010-luvulla suunnitelun auto faseliftistä ja akkupaketista reilusti yli 100 k€. Oma katse kääntyisi siinä vaiheessa vääjäämättä EQE SUV 43 AMG tai EQS SUV. Volvo varusteltuna ja EQS SUV startti on saman hintainen. Mersussa S-sarja alkaa olla varusteet vakionakin aika hyvä. Tai sit jos haluu kiinalaista, niin Polestar 3 ja sit välirahalla saa pakun, jos tarvii tavaraa enempi kuskata. Tietyissä väreissä sähkö BMW on aika makee.
 
2010-luvulla suunnitelun auto faseliftistä
Jos kerran uusi pohjalevy on facelift, niin mikä on mielestäsi uuden mallin määritelmä? Ulkonäön pitäminen samana lienee tieotinen valinta ja aika näyttää, oliko se voittava strategia.
Itseä ei ole koskaan mersut kiinnostaneet. En tiedä miksi, mutta ei aiheuta minkäänlaisten housujen jalkaanvetohalukkuutta.
 
En nyt oikein tiedä kiinnostaako meitä toistemme autovalinnat tai mieltymykset (toofast4you) … mutta jos näin on niin itse en ole ikinä mersua harkinnut ja bemarin sähkö-suvit ovat aivan sikarumia. Porschen Taycan ”farkkuversio” lähtisi tosin heti tilaukseen jos tulisi riittävä lottovoitto. Itse en osaa olla EX90sen ulkonäöstä pettynyt koska en ole koskaan sen kokoluokan SUVia harkinnut. Mutta vaikka auton ulkonäössä on XC90 näköä … niin kyseessä on täysin uusi auto jolla ei ole teknisesti mitään tekemistä XC90sen kanssa joten sen verran pitää oikaista erään mersu-fanin väitteitä oikaista.
 
Vaikka joskus on tullut epähuomiossa Mersua harkittua, aina olen lopulta Volvon ostanut. Yhtenä syynä tietty se, että samalla rahalla saa paremmannäköisen auton, ja täysin varusteltuna. Näyttää pätevän EX90 vs. EQS SUV myös: EX90 täysin varustein (517 hv) 120k, EQS 580 SUV perusversio (544 hv) 152k. Helppo valita. Kunhan vain saisi vähän lyhyemmällä toimitusajalla...