- 26.3.2024 klo 23:42 / Volvo EX30 (2023-)
Olipa pettymys, vaikeaa tuosta on juurikaan positiivista löytää.
Yli 50 k€ auto kumminkin.
Yli 50 k€ auto kumminkin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
- Muutama asia mitkä ei toimi tai en osaa. Oma arvio jälkimmäinen. En saa pitkiä valoja manuaalisesti päälle. Automatiikan saa kyllä pois, mutta viiksestä en saa pysymään pitkiä päällä. Ei siinä mitään, mennään automatiikalla.
- Näytön yläosan sijoittelu. Nopeus näkyy nyt keskellä, enkä löydä asetusta siirtää se takaisin sivuun. Muuta kuin laittamalla sen valinnan ohjelmoitavaan rattinäppäimeen. Sieltä vaihtuu, mutta taitaa yöllä oletuksena muuttua takaisin.
- Näyttö siis jumittaa rauhalliseen tilaan. Jos et löydä miten sen saa pysyvästi vaihdettua, niin näytön buuttaus onnistuu painamalla yhtäaikaa pitkään ratin vasen miinus + oikea alanuoli.
Onnea uudesta autosta ja kiitos tiedoista! Mukava kuulla, että viikkoina 16 ja 20 olisi tulossa OTA-päivityksiä. Minun Core-varusteltu EX30 olisi alustavasti saapumassa muutaman viikon päästä.Muuten, tosi hyvä ajaa, ketterä, jämäkkä ja laadukkaan oloinen auto.
Kaikki itseäni vaivaavat ongelmat ovat softalla korjattavissa. Uusi auto, uudet kujeet, mutta olen tyytyväinen valintaani
Ei jää päälle vaikka miten kääntelee. Pitää kokeilla pimeällä, jos siinä on vaikka sellainen temppu. Ilmoitettu tästä liikkeelle.Hienoa, olet ilmeisesti ensimmäinen foorumilla joka on auton saanut
- vahva arvio että manuaalipitkät jää päälle kun vetää vipua pitkään, useamman sekuntin. Sitten palautuu automatiikalle lyhyellä vivunvedolla.
- Näyttö siis jumittaa rauhalliseen tilaan. Jos et löydä miten sen saa pysyvästi vaihdettua, niin näytön buuttaus onnistuu painamalla yhtäaikaa pitkään ratin vasen miinus + oikea alanuoli.
Nämä tietysti vain arvioita mitä videoista nähnyt.
Kokeilitko tuota latausjohdon irroittamista siten, että vedät kahvasta kaksi kertaa?No niin, hieman kokemuksia näin tuoreeltaan.
- Käyttöönotto, profiilin teko ja puhelimen liittäminen meni sujuvasti, noin viidessä minuutissa. Olivat maahantuojalla neuvoneet, että kannattaa varuilta liittää ensin wifiin ja se tehtiin oman puhelimen hotspottiin.
- Softa 1.2.1 ja avain oli päivitetty. Seuraavia OTA päivityksiä odotetaan vko 16 ja 20. Versiot 1.3 ja 1.4. Huollolle voi tulla jo aiemmin, niin kuin yleensäkin.
- Radion käyttämiseen suositeltiin RadioPlay appia, joka toimii hyvin.
Laitetaan nyt alkuun huomioita puhutuista aiheista
- Ovet avautuu etänä miten sattuu, mutta aina kahvasta vetämällä. Lukittuu siitä kahvan päältä. Olen huomannut, että osa ottaa kahvasta kiinni ja samalla peukalolla painaa siitä päältä, niin auto ei tiedä mitä tehdä. HUOM! Vasemmalla kädellä avattuna
- Latauspiuha. Ei irronnut kun avasi auton lukituksen ja lataus ei ollut targetissa. Luukku avautuu kuitenkin ongelmitta yhdellä painalluksella näytöstä. Kun oli aamulla targetissa, ei ongelmaa.
- Esilämmitys. Ilmoittaa kännykkään kun valmis. Penkki ei ollut lämmin, Ratti oli ehkä. Asetuksissa ei ole vielä edes mahdollista valita penkkiä.
- Muutama asia mitkä ei toimi tai en osaa. Oma arvio jälkimmäinen. En saa pitkiä valoja manuaalisesti päälle. Automatiikan saa kyllä pois, mutta viiksestä en saa pysymään pitkiä päällä. Ei siinä mitään, mennään automatiikalla.
- Eilen pesussa huomattua, en löytänyt paikkaa mistä pyyhin automatiikan saa pois. Sammutin auton näytöltä, homma hoidettu.
- Näytön yläosan sijoittelu. Nopeus näkyy nyt keskellä, enkä löydä asetusta siirtää se takaisin sivuun. Muuta kuin laittamalla sen valinnan ohjelmoitavaan rattinäppäimeen. Sieltä vaihtuu, mutta taitaa yöllä oletuksena muuttua takaisin.
Jotain muutakin hauska on, mutta ei merkittävä.
Muuten, tosi hyvä ajaa, ketterä, jämäkkä ja laadukkaan oloinen auto.
Kaikki itseäni vaivaavat ongelmat ovat softalla korjattavissa. Uusi auto, uudet kujeet, mutta olen tyytyväinen valintaani
Tähän taisi löytyä ratkaisu, kun pyörittää vasemmassa viiksessä olevaa rullaa, niin keskinäyttöön tulee oheiset näkymät. En huomannut tuota aiemmin.- Eilen pesussa huomattua, en löytänyt paikkaa mistä pyyhin automatiikan saa pois. Sammutin auton näytöltä, homma hoidettu.
Ei vaikutusta vaikka mistä veteli ja availi. Löysin itselleni sopivan keinon, eli kun lähestyn autoa, niin lopetan latauksen sovelluksesta, silloin lukko aukeaa, eikä tarvitse sisältä näytöltä vapauttaa. Tämäkin varmasti niitä asioita, jotka korjautuu päivityksillä.Kokeilitko tuota latausjohdon irroittamista siten, että vedät kahvasta kaksi kertaa?
En saa pitkiä valoja manuaalisesti päälle. Automatiikan saa kyllä pois, mutta viiksestä en saa pysymään pitkiä päällä. Ei siinä mitään, mennään automatiikalla.
No niin, sepä selvisi. Pitkät toimii manuaalisesti vain kun on ns. normivalot päällä. Eli nyt kun päivävalojen aikaan kokeilin, niin ei toiminut, mutta kun ajoin katokseen ja normivalot syttyi, niin sai eteenpäin työntämällä päälle. Taas yksi "ongelma" ratkottu.
Tämän mukaan vasemmalla viiksellä vaihdetaan automaatti- ja manuualipitkien välillä työntämällä KAKSI kertaa eteenpäin.
Millainen XC oli ja miten paljon EX30:llä jo kaikkiaan ajettu? Miten tuo muuten näyttää koulutustiedot verrattuna XC40:seen, en muista enää koeajoltani.Positiivisuus tulee varmaan siitä, että entinen XC40 ei mennyt milloinkaan alle 20 kwh.
Tykkäsin XC40 todella paljon. Se oli myös ensimmäisiä toimitettuja malleja P8 2021. 132000 km oli mittarissa kun eilen sen luovutin. Uudella ajettu vasta 220 kmMillainen XC oli ja miten paljon EX30:llä jo kaikkiaan ajettu? Miten tuo muuten näyttää koulutustiedot verrattuna XC40:seen, en muista enää koeajoltani.
Oliko millaisia teknisiä murheita matkan varrella?Tykkäsin XC40 todella paljon. Se oli myös ensimmäisiä toimitettuja malleja P8 2021. 132000 km
Kaksi kertaa vaihtoivat peruutuskameran. Ei muuta. Se on kohta ALDllä myytävänäOliko millaisia teknisiä murheita matkan varrella?