https://www.popvakuutus.fi/asiakaspalvelu/yhteistyokumppaneiden-edut?utm_source=autostadium&utm_medium=banner&utm_campaign=autovakuutus_autostadium_jatkuva&utm_content=autovakuutus_0418

Volvo C40 (2021-)

Tuosta korjauksesta on kuulemma kerrottu että vaihdetaan niihin joista on asiasta reklamoitu.
Tulossa ei ole siis mitään automaattista vaihtokampanjaa.
 
Joo, näinhän se menee. Ja aikataulut tämän osalta voi vielä paukkua, koska vika ei haitanne muita kuin autolla ajavaa 😬. Mun yksilö ääntelee jo jarrutuksissa ja kiihdytyksissä tasaisella tiellä. Eipä kyllä toisaalta anna kovin laadukasta kuvaa 50-60teur hintaluokan autosta ja prosessista jolla ongelma ratkaistaisiin.
 
Tuliko minkä verran ladattua ja kauanko meni aikaa? Olisi mielenkiintoista kuulla tuon latauksen keskilatausteho.
Kuitista muuten laskin, että noin 66 kilowattitunnista maksoin. Kun aikaa kului reilu puoli tuntia, keskitehokin on väkisin ollut selvästi toisella sadalla, vaikka 80 pinnan jälkeenhän lataus alkaa nopeasti hidastua. Lopetin siis noin 90 pinnassa. Tämähän ottaa tuon 80-90 välin vielä melko järkevällä teholla.
 
ostin alkuvuodesta c40:n.
pongasin tuossa renkaista juttua täältä tai jostain, että olisi erikokoiset no sitä ihmettelemään niin näinhän se on, eivät vaan ole tajunneet liikeessä katsoa että on laitettu ristiin.
mitähän tuosta hajoaa nyt kun on ajettu kuukauden verran sulalla?
 
ostin alkuvuodesta c40:n.
pongasin tuossa renkaista juttua täältä tai jostain, että olisi erikokoiset no sitä ihmettelemään niin näinhän se on, eivät vaan ole tajunneet liikeessä katsoa että on laitettu ristiin.
mitähän tuosta hajoaa nyt kun on ajettu kuukauden verran sulalla?

Tuskinpa hajoaa mitään..
 
ostin alkuvuodesta c40:n.
pongasin tuossa renkaista juttua täältä tai jostain, että olisi erikokoiset no sitä ihmettelemään niin näinhän se on, eivät vaan ole tajunneet liikeessä katsoa että on laitettu ristiin.
mitähän tuosta hajoaa nyt kun on ajettu kuukauden verran sulalla?
siis että edessä ollut leveämmät ja takana ne kapeammat?

ei tuosta mitään haittaa ole tullut.
joku ajonvakautus / pistekertymä testeissä kai noissa eriparirengastuksissa loppupelissä on kuitenkin takana.
 
eikun ne oli ristissä ristissä, vasemmalla edessä 255 vasen taka 235, oikea taka 255 ja oikea etu 235.
vaihdoinpa kesärenkaille samalla.
onkohan näissä sähköautoihin pitänyt keksiä joku rahastuskeino kun ei moottoria tarvi huoltaa, niin renkaat kerran vuoteen ja kierros vähän kalliimpi kun on eri kokoa. :unsure:
muuten olen kyllä tyytyväinen ollut tähän C40 (2022)
 
Kannattaa vaihdattaa ne oikeille paikoilleen. Juttelin volvon myyjän kanssa aiheesta kun ajatuksena oli laittaa samaa kokoa joka nurkkaan, jos takuuaikana laukeaa jotain renkaiden ripustuksesta tai voimansiirrosta ja on eri kokoset renkaat/vanteet kuin mitä tehdas hyväksynyt niin todennäköisesti valmistaja ei korvaa.
 
Ja sitä olen kironnut että C40 vannekoosta 20" on halvempi kuin 19"... mielelläni laittaisin 19" kierroksen alle, mutta useita satoja kalliimpi. Sekä vanteet että rengastus. Tällä hetkellä halvin setti mitä talvirenkaiksi olen löytänyt järkevillä kumeilla on 20" continentalin kitkat, vanteineen saksan tukusta 1800€. Suomesta 3-4k€
Hankookin hyväksi todetut kesärenkaat löytyy 20" orkkiskoossa n. 650€/kierros. Se on ihan siedettävä... 19" myös kumit on sen +20% vs 20" joka harmittaa
 
eikun ne oli ristissä ristissä, vasemmalla edessä 255 vasen taka 235, oikea taka 255 ja oikea etu 235.
vaihdoinpa kesärenkaille samalla.
onkohan näissä sähköautoihin pitänyt keksiä joku rahastuskeino kun ei moottoria tarvi huoltaa, niin renkaat kerran vuoteen ja kierros vähän kalliimpi kun on eri kokoa. :unsure:
muuten olen kyllä tyytyväinen ollut tähän C40 (2022)
Herranen aika, oliko merkkiliike mistä ostit? Piti ihan itsekin käydä tarkastamassa, että on renkaat oikein laitettu. Samoin pitänee muistaa tarkistaa, että Euromasterilla ovat sitten kesärenkaatkin osanneet laittaa oikein alle.
 
Herranen aika, oliko merkkiliike mistä ostit? Piti ihan itsekin käydä tarkastamassa, että on renkaat oikein laitettu. Samoin pitänee muistaa tarkistaa, että Euromasterilla ovat sitten kesärenkaatkin osanneet laittaa oikein alle.
Ihan mutulla sanoisin että on kyllä aika yllätys jos rengasliikkeessä osaisivat/kerkeisivät tarkistamaan millainen rengastus on. Mulla automyyjä Volvo myymälässä luovutuksessa oikein muistutti miten rengastus pitää olla, kun vaihdan itse renkaat.
 
Tarinan opetus, ei kannata vaihdattaa renkaita vaan itse kun vaihtaa niin tietää ketä sitten syyttää jos väärin laitetut. 🥹
 
Hallitunkilla kun nostaa autoa niin oliko se niin jotta siitä pokkauksen harjalta.
Aiemmissa autoissa ollut laajempi nostoalue ja tuntuu jotenkin häijyltä notaa tuosta.
 
Volvon ohjeen mukaisilla ohjeilla onnistuu.
Kohta löytyy kyllä helposti ja muistaa vain katsoa ettei hallitunkin reunat (riippuen millainen nostin on) ota kiinni pohjamuoveihin.


Ohjeessa näkyy nostokohdan rauta. Tuo ei ole tavallinen pellin pokkaus.
katso liitettä 107212
Siis onko tuo kuvan mukainen nostokohta missä tuo tunkki näkyy niin sama kuin tuossa toisessa kuvassa missä esitetään auton pohjaa ja johon on merkattu nosturien paikat ?
 
On samat paikat kuin linkissä punaisella merkatut.Auton pohjassa on myös puolipyöreet kohdat joissa siis nuo pokkaukset nostoon.
 
Herranen aika, oliko merkkiliike mistä ostit? Piti ihan itsekin käydä tarkastamassa, että on renkaat oikein laitettu. Samoin pitänee muistaa tarkistaa, että Euromasterilla ovat sitten kesärenkaatkin osanneet laittaa oikein alle.
Ei ollut merkkiliike ja nyt ei tiedä historiaa onko ne vaihdettu missä, tammikuussa ostin joten en arvaa syytellä myyjä liikettäkään.
Nostokodista manuaalissa saa kyllä vähän väärän käsityksen että niistä punaisista pitäisi nostaa jotka on kyllä muovia.
Itse tunkkasin pokkauksista
 
Pokkauksista nostanut itsekin hallitunkilla ja välissä kumilätkä. ei ongelmaa.
Volvo on kuitenkij vähän jykevämmin tehty kuin joku Tojota ja kestää kyllä.
 
Ekaa kertaa peräkärrillä ja sähköautolla, tyrkkäsin kärrin niin volvo tuumasi että rangea hävisi 80km (260km>180). Vajaa 100km lenkki ja range tuosta tippui 180>140km.
Joku varon laskenta?
 
Itse huomannut että Volvo laskee n. +-3% tarkkuudella navigaattorilla akun varauksen oikein saapuessa kohteeseen, se range siinä akun varaus-% vieressä on melkoinen tuuliviiri. Ja sen rangen lisäksi kun auto on mielestään tyhjällä akulla 0-rangella, niin pääsee laskettelemaan vielä 40km (kokeilkaa omalla vastuulla).
Auto tyhjänä pelkällä kuskilla 50km ajo esilämmityksestä söi rangea 70km, toiseen suuntaan 350kg kuormalla 50km ajo esilämmityksestä söi rangea 10km.
 
Tänään vaihdettu ensi kertaa alle kesärenkaat eli Michelin Crosslimate -rinkulat, jotka tulevat ensiasennusrenkaina. Kuulostavat melko äänekkäiltä kitkarenkaiden jälkeen, mutta kaipa tuohon tottuu.
 
Mulla taitaa olla ne pirellin scorpion crossclimate -renkaat tallissa odottamassa. Pohjosessa vielä yli puol metriä lunta ja ennusteet lupaa pakkaspäiviä.
Kaveri XC40 kohalla sano että etelän loskassa oli pirellin all seasoneilla parempi pito kun 1½ kautta ajetuilla continentalin viking kitkoilla. Voikohan olla totta?
Oletan että omalla kohdalla melutaso laskee aika reilusti kun vaihtuu nastat noihin allseasoneihin. Eniten kiinnostaa noissa V-kuvioisissa renkaissa uraherkkyys kuivalla tiellä ja suuntavakaus. Kesä näyttää jos se tänne joskus ehtii.
 
ENsiasennus-Michelinit ovat äänekkäämmät kuin nuo Pirellit. Huomasin tuon viime kesän koeajoilla ja Pirellit olisin mieluummin ottanut mutta Michelinit tuli. Muuten nuoki Michelinit toimivat yllättävän hyvin talvellakin. En siis hankkinut oikeita talvirenkaita ekaksi talveksi, ensi talveksi ehkä kuitenkin hankin. Uraherkkyyttä tai suuntavakavuuden puutetta en ole huomannut millään kelillä.

Tänään muuten vedin ensimmäisen kerran 1,2 tonnin kokonaispainoista venetraileria ja yllätyin kulutuksesta positiivisesti. Moottoritiellä reilun kahdeksankympin vauhdissa kulutus pysyi noin 36 kilowattitunnissa satasella eli range aika raskaankin kuorman vedossa noin 200 kilometriä.
Aikanaan vetelin IDllä nippa nappa jarruttomalla kärryllä kulkevaa venettä ja siinähän kulutus loikkasi moottoritiellä jopa yli 40 kWhn. Kevytkärryllä toki nopeus oli vähän suurempi, mutta kuorma siis kevyempi.
Tuon perusteella tuntuisi siltä, että selvästi tehokkaampi nelivetoinen Volvo ei kärsi kuormasta ollenkaan niin paljon kuin tehottomampi takavetoinen ID.
 
ENsiasennus-Michelinit ovat äänekkäämmät kuin nuo Pirellit. Huomasin tuon viime kesän koeajoilla ja Pirellit olisin mieluummin ottanut mutta Michelinit tuli. Muuten nuoki Michelinit toimivat yllättävän hyvin talvellakin. En siis hankkinut oikeita talvirenkaita ekaksi talveksi, ensi talveksi ehkä kuitenkin hankin. Uraherkkyyttä tai suuntavakavuuden puutetta en ole huomannut millään kelillä.

Tänään muuten vedin ensimmäisen kerran 1,2 tonnin kokonaispainoista venetraileria ja yllätyin kulutuksesta positiivisesti. Moottoritiellä reilun kahdeksankympin vauhdissa kulutus pysyi noin 36 kilowattitunnissa satasella eli range aika raskaankin kuorman vedossa noin 200 kilometriä.
Aikanaan vetelin IDllä nippa nappa jarruttomalla kärryllä kulkevaa venettä ja siinähän kulutus loikkasi moottoritiellä jopa yli 40 kWhn. Kevytkärryllä toki nopeus oli vähän suurempi, mutta kuorma siis kevyempi.
Tuon perusteella tuntuisi siltä, että selvästi tehokkaampi nelivetoinen Volvo ei kärsi kuormasta ollenkaan niin paljon kuin tehottomampi takavetoinen ID.
Itse totesin v. 2021 että Volvon sähkiksen kulutusero kärryllä poistuu kun kilpailijoihinkin laitetaan kärry perään. Varsinkin iso kuomukärry, niin Volvo vie vähemmän kuin matalammat kilpakumppanit.