https://yliteippaus.fi/

Volkswagenin online-palvelut

Kale

Yhdistyksen jäsen
Liittynyt
9.12.2014
Kerätään tänne kokemuksia Volkswagenin Car-Net palvelusta. Skodalla on jo oma keskustelu mutta mielestäni nämä voidaan pitää erillään koska ovat hieman erilaisia.

Linkki Skoda keskusteluun:
Infotainment Online ja Care Connect Skodassa
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=6463.0

Volkswageniin kuuluu 3 vuoden ilmainen sopimus uuden auton ostajalle.

Rekisteröidyin tänään Car-Net palvelun käyttäjäksi. Käyttöönotosta hieman kokemuksia. Aktivointi sähköposti ei tullut ekalla yrityksellä perille 45 minuutin odotuksella mutta seuraavalla yrityksellä tuli välittömästi. Autossa rekisteröinti ei onnistunut myöskään ensimmäisellä yrittämällä mutta toisella meni läpi. Webaston sain sovelluksen mukaan käyntiin luomalla ensin pin-koodin.
Yhteystakkuilut eivät tulleet yllätyksenä koska myyjäkin niistä kertoi ja Skodan keskustelun mukaan melko yleistä.

Muut palvelut vaativat videopuheluyhteyden kautta aktivoinnin Volkkarin aspan kanssa (oliko jopa Saksaan) joten jätin tuon vielä väliin.

Car-Net alkutestailujen jälkeen meinasin asentaa Android Auton mutta Play kauppa väitti, että se on jo laitteeseeni asennettu. Tätä hieman ihmettelin mutta kyllä se puhelimesta löytyi. Ilmeisesti se asentuu Car-Net:in kautta tms? Ja ilmeisesti on nyt saatavilla myös Suomessa? On se ainakin Suomen kielinen.

Ei näille palveluille kovia odotuksia ole mutta katsotaan onko niistä mihinkään. Arvostelut Play kaupassa aika ala-arvoisia.


 

Liitteet

  • aauto.png
    aauto.png
    15 KB · Katsottu: 347
  • carnet.png
    carnet.png
    25,7 KB · Katsottu: 513
Aika turha "palvelu", ainakin 2017 vuosimallin polttomoottorikäyttöisen Passatin omistajalle.

 
Näillä sanoilla palvelua mainostetaan. Omalla kohdalla ainoa järkevä kohde on webaston etäkäyttö lämmitykseen tai tuuletukseen. Ja kenties auton tietojen tarkistus hyvin satunnaisesti.

Mukavuus.
Varmista auton sopiva sisälämpötila ennen lähtöä tai varmista, että Volkswagenisi ovet on lukittu ja valot sammutettu. Car-Netin e-Remote-palvelulla voit ohjata Volkswagen-sähkö- tai -hybridiautosi monia toimintoja etänä.

Turvallisuus.
Hyvä, että joku on aina tavoitettavissa: Valinnaisen hätäpuhelupalvelun avulla voit soittaa Volkswagen-hätäpuhelukeskukseen kellon ympäri painamalla punaista SOS-painiketta. Jos airbag laukeaa onnettomuuden yhteydessä, apua soitetaan automaattisesti.

Hallinta.
Polttoainesäiliön sisältö, kilometrimäärä tai seuraava tarkastushuolto: Security & Service -palvelun avulla näet aina auton tärkeät tiedot.

Joustavuus.
App Connect – kolme innovatiivista teknologiaa, joiden avulla voit käyttää älypuhelinsovelluksiasi infotainment-järjestelmäsi kosketusnäytöllä: MirrorLink™, Googlen Android Auto™ ja Apple CarPlay™.

Matkanteko.
Pidä silmällä ajankohtaista liikennetilannetta tai anna Car-Netin etsiä kohteita. Vaikkapa hotellia, seuraavaa tankkauspaikkaa tai uutta elokuvateatteria.

Yksilöllisyys.
Lähetä viesti kotiin päästyäsi kohteeseen, kuuntele suosikkikappalettasi automaattisesti tietyssä ajonopeudessa tai päätä musiikista yhdessä matkustajien kanssa ja luo täydellinen soittolista jokaiselle ajomatkalle.

 
Mikään noista ei toteudu omassa. Mikä Volkkari sulla oikein on?

 
Vuosimallin 2019 Volkkari. Car-net palvelu sisältyy 3 vuodeksi uuteen Volkkariin.
 
Kyllä se on sisältynyt vanhempiinkin, mutta automallista ja varustetasosta riippuen palvelun sisältö on erilainen. Omassa Passat 1.6TDI comfortlinessa ('17) tuo on melkoinen turhake, ei tuota mitään lisäarvoa.





 
Näinhän se menee, että uusiin tulee aina vain palveluita lisää ja vanhoihin niitä taitaa harvemmin saada päivitettyä vaan pysyvät sillä tasolla kuin hankintahetkellä ovat olleet.

En tiedä mitä hyötyä töpseliautoilijalla olisi tuosta e-Remotesta.
e-Remote-palvelulla voit ohjata Volkswagen-sähkö- tai -hybridiautosi monia toimintoja etänä
 
2 viikkoa toimi hyvin Car-Net:in kautta Webaston etäkäyttö. Oli oikein mukava laittaa Webasto pöhisemään laivalla kun ulkona oli raikas pakkassää ja kova tuuli. 2 viikon jälkeen jostain syystä S-PIN ei kelvannut ja pienen säädön jälkeen vaihdoin sen. Kun autoon sain syötettyä uuden koodin niin hyvin pääsin palveluun sisään mutta Webaston etäkäyttö valitti viallisesti konfiguraatiosta. Viikon verran koitin webasto käynnistää mutta aina sama herja. Sitten meni hermo ja soitin asiakaspalveluun josta sanottiin, että palvelussa on jotain vikaa mutta ja ympäripyöreiden lauseiden jälkeen asiaa luvattiin ehkä vilkaista ja kuinkas ollakaan Webaston etäkäyttö alkoi toimimaan taas ja on nyt viikonlopun toiminut. Eihän tuota enää niin tule käytettyä kun pakkasta ei ole paljoa edes aamuisin mutta jos tuo palvelu jossain solmussa oli ja olisin antanut olla niin syksyllä olisi tullut vastaan. Toki webastoa voi käyttää kesällä myös tuuletukseen...

Alun perin puhelinappi ei antanut kertaakaan ekalla yrityksellä mutta toisella yrityksellä tieto päivittyi. Nyt tuon säädön jälkeen toimii ekalla.

Pari kertaa nähnyt sovelluksesta, että toinen muksuista ei ole laittanut ovea kunnolla kiinni ja ovia ei saa lukkoon.
 
Tuli postia Car-Net tiimiltä:
Arvoisa asiakas,

kiitos, että olet rekisteröitynyt Car-Netiin ja käytät palveluitamme.

Tavoitteenamme on tarjota tuotteita ja palveluita, joihin asiakkaamme ovat tyytyväisiä. Valitettavasti tämä ei aiemmin ole aina onnistunut. Siksi pyrimme jatkuvasti parantamaan tuotteitamme.
Tästä syystä haluamme tarjota sinulle mahdollisuutta jatkaa nykyistä Car-Net-lisenssiäsi ajoneuvolle, jonka VIN (ajoneuvon tunnistenumero) / VIN (Vehicle Identification Number) on xxxxxxxxxxx maksutta yhden vuoden ajaksi.

Tämä tarjous on voimassa 09.07.2019 saakka.

Jos haluat hyödyntää tarjouksen, toimi seuraavasti:
1) Paina alla olevaa painiketta AVAA TARJOUS.
2) Kun painat painiketta, Internet-selaimessasi avautuu uusi sivu tarjousta varten. Siihen on jo täytetty nimesi ja VIN-numerosi.
3) Vahvista tiedot ja hyödynnä tarjous painamalla kyseisellä sivulla painiketta VAHVISTA TARJOUS.
4) Kun olet hyväksynyt tarjouksen, saat siitä vahvistuksen.
5) Kun olemme jatkaneet lisenssiäsi, saat myös siitä vahvistusviestin.
AVAA TARJOUS
Jos sinulla on kysymyksiä tai toiveita, voit aina ottaa meihin yhteyttä osoitteessa carnet-support@volkswagen.de.

Iloitsemme asiakkuudestasi ja toivomme, että Car-Net-palvelut tuottavat sinulle jatkossakin paljon iloa.

Ystävällisin terveisin,

Car-Net-palvelutiimi

Ongelmiahan tuossa on ollut, mutta viime aikoina on toiminut, sanoisin jopa luotettavasti, joten laiton hyväksynnän menemään.

Saa nahdä koska noi Vw WE palvelut tulee Suomessa käyttöön.
 
Mista mallista on tama kojelauta?

image.img.jpg
 
Kun yritin kirjautua Car-Nettiin, tuli ilmoitus, että sovellus vaihtuu toiseksi ja lataa se play kaupasta. Etsin vw we ja päivitä. Näin toimien poisti vanhan Car Netin ja tilalle asentui We connect
 
^Päivitys tehty. Ulkoasu muuttui mutta en oikeastaan mitään uutta ja ihmeellistä lyhyellä vilkaisulla löytäntyt.

Ylläpito jos on hereillä voisi vaihtaa otsikkoon Car-Net/We connect
 

Liitteet

  • we-connect.png
    we-connect.png
    26,5 KB · Katsottu: 454
Oletko Apaju ottanut käyttöön nuo lukitus ja vilkun vilkutus toiminot jotka vaatii video tms puhelun Volkkarille?
 
E-golfissa vilkkujen vilkutukset tuli ilman erillistä vahvistusta ja lukitus ilmeisesti vaatisi jonkun lisävahvistuksen?
 
Vanhoissa (2018) tuo car-net on turhakkeiden turhake, koska Suomessa ei saanut sitä Car-Net Security & Service -moduulia mitenkään. MY2019 se tuli sitten vakioksi mm. Highline/GTI/R. Tästä ns. karvalakki-Car-Netistä voi webin kautta syöttää kuulkaa omat POIt, tai tehdä ennalta reittejä! Mitään etäwebastoja ei ole. Niin joo ja voi lähettää autolle pyynnön että se ulostaa itsestään tiedot carnettiin (ajetut kilsat ym).

Autossa voi sitten kattoa säätä, lukea RSS feedejä ja päivittää kartat. Ainoa hyödyllinen on justiisa tuo karttapäivitys.

Ois mahtavaa jos tuon Securit&Service -toiminnallisuuden vois ostaa jälkikäteen..
 
Ai kartan voi päivittää? Pitääkin tutustua kun höpöttää vanhoista tietöistä jatkuvasti...
 
Sovelluksen toiminta ollut taas kolme  päivää ihan kuraa, yhteyttä ei saa tai vaan osa tiedoista näkyy. Onneksi noi ajastetut lataustoiminnot pelaa, muutoin voisi ruveta ahdistaan, kun latausta ei saa etänä käynnistettyä.
 
Nyt tullut We connect go sovellus. Vaatii data plugin autoon ja juttelee bluetoothilla puhelimen sovelluksen kanssa. Data plug taitaa tulla kiinni ODB-porttiin. Saako tuollaisen data plugin huollosta ilmaseksi vai maksaakohan tuo jotain?
 
Suomen hintoja en tiedä, mutta saksankielisellä sivustolla taisi maksaa jotain 40 euron verran. Jos on yhtä kökkö viritys kuin Car-Net niin taitaa jäädä hankkimatta. Tollaselle -17 mallin dieselin omistajalle tuo oli pelkkä kuriositeetti vaikka hyötykäyttöä.

Se tieto kännykässä, että paljonko tankissa on löpöä, ei paljoa hyödytä. Mutta tosi kiva olisi saada lämppäri päälle etäältä (kauempaa kuin sillä kaukosäätimellä). Siihen ei taida tuo plugi riittää, vaan tarvitaan jotain muutakin lisäksi.

 
Täysin epärelevantti kysymys weconnectiin liittyen: miksi siinä etusivun kuvassa, missä on oma auto kuvassa, ei ole ollenkaan vanteita?  ??? Mun touran lepää siinä jarrulevyjen varassa.  ;D
 
Mechanic sanoi:
Täysin epärelevantti kysymys weconnectiin liittyen: miksi siinä etusivun kuvassa, missä on oma auto kuvassa, ei ole ollenkaan vanteita?  ??? Mun touran lepää siinä jarrulevyjen varassa.  ;D

Varmaan olet Touranin ostanut tarvikevanteilla niin ei osaa näyttää  ;) Mulla näkyy tilauksen mukana tulleet vanteet.

We Connectia koitin aamulla käyttää webaston käynnistämiseen mutta puhelimella en päässyt kirjautumaan sisään lainkaan. Koneella pääsin sisään mutta SPIN ei kelvannut tms muuta häikkää kun webasto piti liipaista käyntiin. Loppujen lopuksi laitoin weban kaukosäätimellä pöhisemään. Toimiessaan we-connect on hyvä mutta kyllä tällaiset toimintakatkot harmittaa mutta onneksi ovat olleet melko harvinaisia. Skodan puolella tuntuu olevan enemmän ongelmia. Aika usein on joutunut kirjautumaan työkaluun uusiksi niin kuin tänäänkin.